De een wel en de ander niet (staken school)

24-01-2020 16:21 369 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben als ouders vandaag pas te horen gekregen dat een aantal klassen toch gaan staken volgende week donderdag èn vrijdag. Nu gaat de lerares van de jongste staken en die van mijn oudste niet. Ik ben nu eigenlijk in staat om gewoon mijn oudste ook thuis te houden zonder hem af te melden en net te doen of mijn neus bloedt. Riskeer ik hiermee een boete? En meer moeders in hetzelfde schuitje?
sjiraf wijzigde dit bericht op 24-01-2020 16:41
2.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
24-01-2020 16:42
En als je je andere kind ook thuis wil houden, heb dan tenminste de ballen om eerlijk te zijn tegen de juf. Zij staat er wel he? Beetje onbeschoft als dan de helft of meer gewoon niet op komt dagen.
Ja. Enorm asociaal.
De staking komt niet uit de lucht vallen. Is al lang geleden aangekondigd.

Omdat veel besturen dit keer niet doorbetalen is de stakingsbereidheid minder groot.

Heb bewondering voor hen die voor eigen rekening gaan staken of die lid zijn van een bond. Zij zijn de mensen die hart hebben voor de zaak.

Dat leidt dus tot halve scholen die staken en halve die werken. Misschien juist een heel mooi signaal.
permis schreef:
24-01-2020 16:47
Ja. Enorm asociaal.
Je bedoelt: Enorm asociaal van de juf van de oudste dat ze niet wil mee-staken :-)?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
24-01-2020 16:34
Ligt eraan. Als oudste het niet erg vindt om naar school te gaan dan zou ik haar laten gaan.

Is oudste jaloers dat zij wel naar school moet dan zou ik haar ook thuis houden.
Dat meen je niet...
Star² schreef:
24-01-2020 16:42
En als je je andere kind ook thuis wil houden, heb dan tenminste de ballen om eerlijk te zijn tegen de juf. Zij staat er wel he? Beetje onbeschoft als dan de helft of meer gewoon niet op komt dagen.

En dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat eigenlijk dus niet onbeschoft. Tenminste niet op zo’n dag als dit. Of je nu aan 10 kinderen les moet geven die dag of aan 30. Je moet er dan toch staan. En ik denk dat ze het juist wel een keer prettig vinden om minder kinderen in de klas te hebben. Want dat is toch ook een onderdeel van het hele staak gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
En de Efteling of andere hotspots gaan het inderdaad niet worden want daar zal het wel enorm druk zijn. Genoeg andere dingen om te verzinnen.
Sjiraf schreef:
24-01-2020 16:53
Ik vind dat eigenlijk dus niet onbeschoft. Tenminste niet op zo’n dag als dit. Of je nu aan 10 kinderen les moet geven die dag of aan 30. Je moet er dan toch staan. En ik denk dat ze het juist wel een keer prettig vinden om minder kinderen in de klas te hebben. Want dat is toch ook een onderdeel van het hele staak gebeuren?
Nou, het kan wel erg onhandig uitkomen als ze net een belangrijke activiteit/les gepland heeft, die ze straks twee keer moet doen omdat de helft van de kinderen afwezig is.

Prima als jij je kind thuishoudt, maar meld het dan even.
Sjiraf schreef:
24-01-2020 16:53
Ik vind dat eigenlijk dus niet onbeschoft. Tenminste niet op zo’n dag als dit. Of je nu aan 10 kinderen les moet geven die dag of aan 30. Je moet er dan toch staan. En ik denk dat ze het juist wel een keer prettig vinden om minder kinderen in de klas te hebben. Want dat is toch ook een onderdeel van het hele staak gebeuren?
Ik gok wel dat er van de 30 toch echt nog 25 op de schoolbanken gaan zitten.

Niet iedereen kan zomaar een dag verlof regelen op zijn werk en als school dan open is zijn ze heel blij dat kind toch daar naartoe kan ipv naar oma.

En ook niet iedereen heeft 1 kind dat wel moet en 1 kind dat niet naar school moet.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
24-01-2020 16:53
Ik vind dat eigenlijk dus niet onbeschoft. Tenminste niet op zo’n dag als dit. Of je nu aan 10 kinderen les moet geven die dag of aan 30. Je moet er dan toch staan. En ik denk dat ze het juist wel een keer prettig vinden om minder kinderen in de klas te hebben. Want dat is toch ook een onderdeel van het hele staak gebeuren?
Hoe lul ik recht wat krom is ...!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt helemaal klaar met dat staken
Er zijn zoveel sectoren waar de werkdruk gigantisch is maar waar gewoon doorgewerkt wordt (transport politie zorg bouw enz enz )
Ja al die boomers gaan met pensioen nu eenmaal

Ze hebben een fikse loonsverhoging al gehad, als leraar verdien je prima (vergelijk maar niet met zorg of politie )
Als je gek wordt van de werkdruk organiseer dan met elkaar dat je geen leerlingvolgsystemen meer invult of andere administratie die erbij is gekomen
Verzin iets daadwerkelijks werkdrukverlichtends ipv ALWEER te staken
Sjiraf schreef:
24-01-2020 16:53
Ik vind dat eigenlijk dus niet onbeschoft. Tenminste niet op zo’n dag als dit. Of je nu aan 10 kinderen les moet geven die dag of aan 30. Je moet er dan toch staan. En ik denk dat ze het juist wel een keer prettig vinden om minder kinderen in de klas te hebben. Want dat is toch ook een onderdeel van het hele staak gebeuren?

Uh ja, en wat hij/zij dan op die dagen uitlegt doet ze daarna opnieuw nog aan de rest van de klas......

Of hij/zij verzint ter plekke een andere invulling voor die dag.

Dat is dus een van de redenen dat wij niet staken. Het gaf te veel extra werk en nog twee dagen missen is niet goed voor het programma van deze periode.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 17:02
0.20% gewijzigd
Sjiraf schreef:
24-01-2020 16:53
Ik vind dat eigenlijk dus niet onbeschoft. Tenminste niet op zo’n dag als dit. Of je nu aan 10 kinderen les moet geven die dag of aan 30. Je moet er dan toch staan. En ik denk dat ze het juist wel een keer prettig vinden om minder kinderen in de klas te hebben. Want dat is toch ook een onderdeel van het hele staak gebeuren?
Nee dat is helder.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
24-01-2020 16:49
Dat meen je niet...
Ja wel.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
24-01-2020 16:58
Ik ben echt helemaal klaar met dat staken
Er zijn zoveel sectoren waar de werkdruk gigantisch is maar waar gewoon doorgewerkt wordt (transport politie zorg bouw enz enz )
Ja al die boomers gaan met pensioen nu eenmaal

Ze hebben een fikse loonsverhoging al gehad, als leraar verdien je prima (vergelijk maar niet met zorg of politie )
Als je gek wordt van de werkdruk organiseer dan met elkaar dat je geen leerlingvolgsystemen meer invult of andere administratie die erbij is gekomen
Verzin iets daadwerkelijks werkdrukverlichtends ipv ALWEER te staken
Dat zou ik vervelender vinden dan deze stakingen, eerlijk gezegd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sjiraf schreef:
24-01-2020 16:53
Ik vind dat eigenlijk dus niet onbeschoft. Tenminste niet op zo’n dag als dit. Of je nu aan 10 kinderen les moet geven die dag of aan 30. Je moet er dan toch staan. En ik denk dat ze het juist wel een keer prettig vinden om minder kinderen in de klas te hebben. Want dat is toch ook een onderdeel van het hele staak gebeuren?

Ja, want dat is het probleem natuurlijk. Dat die juffen ook wel eens een lekker rustig klein klasje willen, met lekker weinig kindertjes zodat ze lekker kunnen netflixen. Jij snapt het.
Lady*Voldemort schreef:
24-01-2020 17:07
Ja, want dat is het probleem natuurlijk. Dat die juffen ook wel eens een lekker rustig klein klasje willen, met lekker weinig kindertjes zodat ze lekker kunnen netflixen. Jij snapt het.
:heart:
Ja! Ik moet ook nog steeds het complete oeuvre van Ludlum lezen, dus ik ben een groot voorstander van selectief aanwezige kinderen.
Lady*Voldemort schreef:
24-01-2020 17:07
Ja, want dat is het probleem natuurlijk. Dat die juffen ook wel eens een lekker rustig klein klasje willen, met lekker weinig kindertjes zodat ze lekker kunnen netflixen. Jij snapt het.
Hangt er ook vanaf welke leerlingen er komen opdraven die dag.

Als je straks 5 ADHD'ers hebt op een klas van 10 leerlingen is je klas nog altijd druk en kan je nog altijd niet netflixen :-D.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
24-01-2020 16:59
Dat zou ik vervelender vinden dan deze stakingen, eerlijk gezegd.

Het leerlingvolgsysteem cancelen gaat misschien wat ver, maar ik denk dat er wel wat administratie af kan zonder consequenties. Bij mijn kind zijn alle handelingsplannen bijvoorbeeld papieren tijgers. Als ze niet gemaakt zouden worden zou dat in de dagelijkse praktijk geen verschil maken. En dat scheelt een hoop papierwerk.
Pandax schreef:
24-01-2020 17:10
Het leerlingvolgsysteem cancelen gaat misschien wat ver, maar ik denk dat er wel wat administratie af kan zonder consequenties.
Dat vinden de leerkrachten dus ook. En daarom staken ze, onder andere. Omdat een salarisverhoging aan dat soort problemen niks verhelpt.
Alle reacties Link kopieren
Wat zit je nou te kletsen Voldemort? Het is toch een feit dat er gestaakt wordt omdat men vind dat de klassen te groot zijn? Naast de werkdruk, salarissen enz. Netflixen doen ze maar in hun vrije tijd.
Lady*Voldemort schreef:
24-01-2020 17:12
Dat vinden de leerkrachten dus ook. En daarom staken ze, onder andere. Omdat een salarisverhoging aan dat soort problemen niks verhelpt.

De grootste problemen zijn:
Te weinig aanwas van nieuwe leerkrachten.
Het gebrek aan invallers.

Dat los je niet op met hogere salarissen inderdaad.
Sjiraf schreef:
24-01-2020 17:12
Wat zit je nou te kletsen Voldemort? Het is toch een feit dat er gestaakt wordt omdat men vind dat de klassen te groot zijn? Naast de werkdruk, salarissen enz. Netflixen doen ze maar in hun vrije tijd.
Sarcasme is niet aan jou besteed, dat merk ik al. En een beetje verder doordenken dan je neus lang is ook al niet.

Veel plezier in de Efteling.
Beste TO, op die manier leer je je kinderen dat het geoorloofd is om te gaan spijbelen en dat school helemaal niet zo belangrijk is.
Alle reacties Link kopieren
Dankje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven