DE tip om je peuter zindelijk te krijgen?????

21-02-2009 16:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Mijn zoontje wordt over 3 mnd 4 jaar en mag dan naar de basisschool, maar helaas is hij nog steeds niet zindelijk en ik heb het idee dat ie dat nooit gaat worden....

Alles hebben we al geprobeerd, belonen, stickers, kadootjes, rollenspel met zn knuffel, boos worden, in zn onderbroek laten lopen, he-le-maal niks werkt!

Op zich natuurlijk niet zon ramp, maar als hij niet zindelijk is mag ie dus nog niet naar school.....iemand DE tip misschien?

We hebben nu met hem afgesproken dat ie alleen nog gewoon eten,drinken en fruit krijgt, maar alleen een koekje of snoepje als ie op de wc/pot gaat.....maar meneer vertikt het gewoon. Zelf hebben we het idee dat het met name gemakszucht is, hij is ook helemaal niet vies van zn vieze luiers en kan gerust een uur rondlopen met zn broek vol stront

Wie o wie heeft DE tip!!!



Mijn dank zal groot zijn
You don´t have to believe everything you think
Alle reacties Link kopieren
Een kind zindelijk krijgen met een quad werkt niet.

Probeer er geen aandacht aan te besteden, niet die druk van ga naar de wc, het is tijd voor de wc, moet je plassen, vergeet niet naar de wc te gaan.



Wanneer er een ongelukje is, laat je kind dan zichzelf uitkleden en schone kleren aantrekken. Zet ergens een emmertje sop klaar waar de natte kleren in kunnen en laat je kind dat ook zelf doen. Ze zijn het snel zat dan.
Titanic, wat vindt de nieuwe juf hier eigenlijk van? Heb je dit al met haar overlegt? Er zijn nl scholen waar je je kind kan komen ophalen als het in zijn broek heeft gepoept. En twee keer op een dag verschonen... ik denk dat geen juf daar op zit te wachten.



Ik zou die quat niet doen. Je hebt nu al de link gelegd tussen dat ding en zindelijk worden. Je kan vast wel iets anders leuks bedenken.
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe juf weet er al van. Ik ken haar ook al van mijn oudste zoontje. Al ruim voor mijn jongste zou gaan inlopen heb ik het er met haar over gehad. Ze was toen op dat moment ook een kindje aan het verschonen dus ze had er geen grote problemen mee.



Ze heeft billendoekjes op de wc en inmiddels hebben we wel afgesproken dat hij zonder luier en met extra verschoning op school komt. Ze stimuleert hem gewoon om meerdere malen per dag even naar de wc te gaan.



Mocht het uiteindelijk toch te gortig worden dan kom ik hem gewoon zelf verschonen. Ik ben nog steeds fulltime thuis.



Tot nu toe is hij elke keer nog droog meegegaan naar huis dus misschien kan ze meer bereiken dat ik.



Die Quad laat ik ook wel zitten. Misschien dat het een cadeautje wordt voor zijn 5e verjaardag volgend jaar. De cadeautjes voor a.s dinsdag zijn wat kleiner van aard.



Vandaag had hij het weer 2 keer voor elkaar; de ene keer een poepbroek en aan het eind van de middag een natte broek.

Poepen vind hij zowieso wel eng volgens mij omdat op de wc te doen maar plassen doet hij wel op de wc, als ik hem er op zet. Hij heeft het nog geen een keer zelf aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Nog even een update; Mijn zoontje is vanaf afgelopen woensdag echt naar school. Omdat het woensdag een halve dag was ishij droog gebleven maar hij moet wel continue worden gestimuleerd om naar de wc te gaan.



Gisteren was het dus een hele dag en heeft hij ook 2 keer in de broek geplast.

Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Ook weer een hele dag naar school. Als het vandaag weer hetzelfde verhaal is dan zal ik wel met haar overleggen om hem zelf te gaan verschonen of desnoods weer even luierbroekjes aan te doen.



Ik kan zeggen wat ik wil maar het helpt geen biet. Gistermiddag na school heb ik hem ook 15 minuten op de wc gehad. Hij plast wel maar geen ontlasting terwijl hij de hele week al smiddags poept. Hij houdt het bewust op.



Later ging hij met mijn oudste en een buurmeisje naar buiten en als ik hem zeg dat hij me moet komen zeggen wanneer hij naar de wc moet zegt hij netjes ja en amen maar kort daarna is het toch weer raak; een poepbroek.

Of ik nou wel of niet boos wordt ; het boeit hem voor geen meter.



Het is dus echt wel een issue aan het worden.



Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd maar ik denk dat het gewoon een kwestie is van wachten tot het balletje bij hem gaat rollen en hij toch in de gaten krijgt dat hij de enige is die nog een luier draagt. Anders weet ik het ook niet meer.



Ik krijg de wasmachine wel vol in ieder geval met 2 natte setjes kleren per dag.



groetjes..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven