De totaal zinnige aankopen en aanraders voor je kind

29-01-2020 10:39 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal maanden terug schreef ik mee in dit topic kinderen/hormoongedreven-en-of-totaal-o ... p30413965 en hoe leuk waren al die dingen om te lezen.

Maar nu dacht ik: laten we ook eens de tegenhanger doen. Er zijn ongetwijfeld veel meer van dit soort lijstjes, maar toch - altijd leuk :). TO (dochter van bijna 6 maanden) begint:

x Pacco-doeken. Baby hield er enorm van om ingebakerd te worden.
x Wipstoel (die van BabyBjörn), heeft ze uren in gezeten.
x Freddy de vuurvlieg (wordt alleen maar leuker voor haar)
x Zo'n stoomapparaat voor babyhapjes (heerlijk!)
x Een voetenzak voor in maxicosi en kinderwagen, wat een uitvinding...

Heel benieuwd naar jullie top-aankopen!
Een draagdoek of ergonomische draagzak! Ik zou niet weten hoe ik anders de babytijd door zou zijn gekomen.
Grappig, want bij ons zijn dat juist enorme flutaankopen.

Hier zou ik eigenlijk niet zonder onze tula en draagdoeken kunnen. De rest vond ik niet heel nuttig of essentieel.
Hier was de drager een flutaankoop, beide kinderen vonden het niks en wilden liever in de wagen rondgereden worden. Ook de triptrap newborn set vonden ze niks. Het wipstoeltje was wel favoriet, maar als er geen kind in zat lag de kat er in.

Het speelkleed met babygym is veel gebruikt en ook de reuzehydrofieldoeken zijn erg praktisch gebleken.
Alle reacties Link kopieren
Vergeten, idd. Tula en geweven draagdoek. Life-savers in de eerste 8 weken.
Wipstoel en voetenzak heb ik hier amper gebruikt. Wipstoel vonden mijn kinderen allemaal vreselijk en voetenzak weet ik eigenlijk niet meer waarom ik hem niet gebrukte (ik had hem wel, maar volgens mij had ik zo'n skipak wat ik makkelijker vond).
De Olivia Garden borstel!
Zo fijn voor kinderen met lang haar. Nog beter dan de tangle teaser.
Alle reacties Link kopieren
Een kruimeldief. Zo handig om even snel het huis netjes te houden.
Mijn kinderen vonden de draagdoek en zak juist weer niks. En ik dus een onzinnge aanschaf. Inbakeren was helemaal de hel.

Er zijn natuurlijk echt noodzakelijke dingen. De rest is luxe of een smaak of gemaksding.

Voetenzak voor een kinderwagen lijkt me iets heel normaals.
Alle reacties Link kopieren
Hydrofieldoeken, hydrofieldoeken, hydrofieldoeken....
Ik heb er iets van 30 geloof ik, met een verborgen reflux kindje had ik die dingen overal in huis liggen! Uitvinding van de eeuw!
De Antilop kinderstoel van Ikea. Door de vrij hoge rugleuning kunnen kindjes er al eerder goed in zitten dan in bijv. de Stokke. De poten kunnen los dus je gooit hem zo in de auto als je ergens op bezoek gaat. Omdat ie van plastic is kan je hem in de zomer afspoelen met de tuinslang.

Verder hier onmisbaar: een staafmixer voor alle fruithapjes en babymaaltijden.
Alle reacties Link kopieren
Beste aankopen:
- Knisperboekje van Nijntje, daar kon ze echt uren mee spelen
- Wipstoeltje, ze vond het heerlijk om bij ons aan tafel te kunnen zitten
- Stoomhapjesding was ook een hit, maar dan vooral voor mij (zoveel makkelijker dan met hete pannen en overscheppen naar een blender)
- Dure dubbelzijdige medelakolf
- Puckababy slaapzak, ik vond hem eigenlijk te duur maar ik heb hem alsnog van mijn ouders gekregen en ben er nu heel blij mee
- Badbloem voor in het babybadje, daardoor vond ze het badje ineens leuk

Wij hebben de voetenzak van de maxicosi bijna niet gebruikt, de voetenzak van de kinderwagen dan weer wel heel veel. Hydrofieldoeken heb ik ook nauwelijks gebruikt, aan 3 kleintjes en 2 grote had ik wel genoeg. Draagdoek en drager hebben we ook niet veel gebruikt, na 10 minuten wilde ze er weer uit.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Voetenzak van de maxicosi heb ik wel weer heel veel gebruikt. Ze mogen niet met jas aan in de maxicosi, dus die voetenzak was ideaal in de winter in een koude auto.

Box had ik redelijk kunnen missen, heb ik echt amper gebruikt. Mijn kinderen hadden er een hekel aan.

Met iets oudere kinderen heb ik de fietskar heel veel gebruikt.

En ook redelijk onmisbaar: gevoerde matschhose (regenbroek met bretels) met gevoerde regenjas. Kinderen konden altijd buiten en in de speeltuin spelen. Ideaal. In NL zie ik ze bijna nooit, maar in het buitenland waren ze zelfs verplicht op de kleuterschool.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik denk wel dat het heel persoonlijk is. Draagzak vond dochter niks, ze wilde lekker rondgereden worden.

Onze favorieten:
- babynestje, ging overal mee naartoe en was echt haar plekje
- stokke steps+ wipper
- hydrofieldoeken
- badje van snuggle, is kleiner van formaat dan andere modellen
- whee gallery zwart wit art cards, heeft ze heel lang naar gekeken en mee gespeeld
- puckababy 4 seizoenen slaapzak, duur maar dochter heeft er heerlijk in geslapen.
- done by deer box spiraal speeltje, ging overal mee naartoe. Hing aan de wipper, maxi cosi, box.
- isofix base voor in de auto.

Jeetje wat een lijst, ben nu zwanger van de tweede en ben benieuwd of baby 2 dit ook fijne items vindt.
Alle reacties Link kopieren
Onze ergopouch slaapzakjes waarvan de armsgaten open en dicht kunnen. Zo kun je én inbakeren maar ze later ook nog gebruiken als dat niet meer nodig is. We hebben een dikke en een dunne.

Een siliconen lekschaal, heb ik de eerste 4 weken een mooi voorraadje mee op kunnen bouwen tijdens het voeden.

Dubbele elektrische kolf van medela (maar die heb ik gekregen dus geen kosten aan gehad, behalve wat onderdelen).

Heilwol

Draagdoek en zak.

Wasbare luiers.

En ik vond het echt een openbaring toen ik wollen kleertjes ontdekte.
Onze bugaboo Buffalo
Baby gym
Cosleeper
Box
Hydrofiele doeken
Alle reacties Link kopieren
Op marktplaats een hardloopbuggy voor 5 euro!
Alle reacties Link kopieren
De dubbele kolf van Horigen. Beter dan Medela, volgens mijn lactatiekundige, en een stuk goedkoper. Een topding.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe wasmachine...
Echt...hoeveel extra was een pasgeborene geeft! (En een pas-bevallen vrouw...)
Alle reacties Link kopieren
Heel persoonlijk allemaal inderdaad. Het is maar net hoe het bij jou loopt, wat belangrijk gaat zijn.
Hier inderdaad ook de hydrofieldoeken. Mag je best een stapeltje van in de kast hebben, ze kunnen makkelijk mee naar een volgende en zijn ook ideale poets- en afneemdoeken daarna nog.
Lekkere slaapzakjes met afritsbare mouwen van de HEMA, ideaal voor alle seizoenen en die vond ik echt de beste qua kwaliteit.
Ik had zo'n duurdere flessen-/hapjeswarmer van de Philips, amper gebruikt want een onding.
Beknibbel niet op je box, maar kijk op Marktplaats, daar is altijd aanbod.
Goede kolf huren of kopen, als je bv gaat geven.
Wandelwagen van Teutonia, wat een fijne wagen was dat. (S3 Spirit)
Wij hebben heel veel plezier gehad van onze Manduca ergonomische drager, na een tijd met een geweven doek op stap te zijn geweest. Ik knoopte slechter dan man, en het duurde onze beide jongens altijd wat te lang. Manduca was ook heel makkelijk voor rugdragen, nog mee in de bergen gelopen.
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
29-01-2020 12:43
Een nieuwe wasmachine...
Echt...hoeveel extra was een pasgeborene geeft! (En een pas-bevallen vrouw...)
Och ja ik weet niet hoe ik dat gedaan zou hebben zonder wasmachine EN droger!
Alle reacties Link kopieren
- draagzak, man en ik hebben allebei een eigen
- babynestje, dochter heeft er de eerste anderhalve maand heel veel in gelegen en ligt er nu met 3 maanden nog af en toe in
- infraroodlamp, om dochter warm te houden tijdens het aan- en uitkleden. Ze is nogal een koukleum
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het met die was dus echt onwijs meevallen eigenlijk :$

Maar ons kind poept keurig in de luier, spuugt nauwelijks en blijft heel schoon, dus we verschonen 1x per dag de kleertjes meer voor de leuk dan omdat ze vies zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nushy schreef:
29-01-2020 13:46
- draagzak, man en ik hebben allebei een eigen
- babynestje, dochter heeft er de eerste anderhalve maand heel veel in gelegen en ligt er nu met 3 maanden nog af en toe in
- infraroodlamp, om dochter warm te houden tijdens het aan- en uitkleden. Ze is nogal een koukleum


Oh die infrarood lamp klinkt ook wel wat voor onze koukleum! Heb je een linkje?
Alle reacties Link kopieren
Hydrofieldoeken (heel veel hydrofieldoeken, ik had een spugertje)
Draagzak van Ergobaby
Voetenzak voor de kinderwagen
Een hele grote luieremmer
Box met Babygym erin
En het ouderwetse activity centre van Fisher Price
Balneum badolie en zalf, die van mij had echt een droge huid
Skipakje in maat 56 (want winterbaby)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven