dilemma op de fiets naar school ja of nee
maandag 3 februari 2020 om 23:22
Hallo
Ik zit hier even met een vraag
Onze dochter gaat dit jaar na het vmbo.
De school waar ze straks naar toe gaat is 8km van ons huis.
Dat is inprincipe makkelijk te doen.
Maar onze dochter is hypermobiel en voornamelijk in haar benen.
We hebben de afstand een paar keer geprobeerde te fietsen.
Maar dan huilt ze van de pijn
Dus gekeken voor een elektrische fiets
Alleen de weg naar school is heel afgelegen.
Fietspad ligt straks langs een auto weg en, er staan geen lantaarnpalen
En ze moet dan ook nog door een tunnel .
Ik weet natuurlijk nu nog niet of er meerdere klasgenoten (uit haar nieuwe klas) , uit ons dorp komen . Want dan zouden ze samen kunnen fietsen.
Zit nu toch aan de bus te denken of elke dag halen en brengen ( zo wie zo in de donkere maanden)
Maar twijfel heel erg
Ik zit hier even met een vraag
Onze dochter gaat dit jaar na het vmbo.
De school waar ze straks naar toe gaat is 8km van ons huis.
Dat is inprincipe makkelijk te doen.
Maar onze dochter is hypermobiel en voornamelijk in haar benen.
We hebben de afstand een paar keer geprobeerde te fietsen.
Maar dan huilt ze van de pijn
Dus gekeken voor een elektrische fiets
Alleen de weg naar school is heel afgelegen.
Fietspad ligt straks langs een auto weg en, er staan geen lantaarnpalen
En ze moet dan ook nog door een tunnel .
Ik weet natuurlijk nu nog niet of er meerdere klasgenoten (uit haar nieuwe klas) , uit ons dorp komen . Want dan zouden ze samen kunnen fietsen.
Zit nu toch aan de bus te denken of elke dag halen en brengen ( zo wie zo in de donkere maanden)
Maar twijfel heel erg
anoniem_395355 wijzigde dit bericht op 04-02-2020 01:29
13.99% gewijzigd
dinsdag 4 februari 2020 om 12:17
En weer eentje terug
dinsdag 4 februari 2020 om 12:37
Maar eens per uur een bus is ontzettend vervelend, dus ik zou wel kijken of het mogelijk is op de elektrische fiets te gaan. Mijn dochter heeft er ook een en gaat veel liever daarop naar school dan met de bus. Ik vond het in het begin ook een beetje eng omdat ze alleen moest en ook in het donker en zo, maar het blijkt dat er op die route overal altijd wel genoeg andere fietsers rijden.
Dat zou ik dus eerst eens uitzoeken, misschien kun je het zelf een keer fietsen?
Zelf zit ik ook een beetje met een dergelijk probleem als mijn jongste straks naar de middelbare school gaat. Er gaat niet eens een bus en ze moet eerst een heel stuk alleen over een gevaarlijke weg voor er anderen bij komen. Iemand zei dat ik haar dan elke ochtend naar dat punt kan brengen (fiets bij opa en oma stallen) en weer op kan halen (zelfde afstand als nu naar de basisschool), maar dan zit ze daar 6 jaar en ik weet nog helemaal niet of ik zelf over 6 jaar nog wel in dezelfde situatie zit qua werk of ik haar dan nog wel kan brengen en halen. Je kunt daar dus nooit vanuit gaan.
Dat zou ik dus eerst eens uitzoeken, misschien kun je het zelf een keer fietsen?
Zelf zit ik ook een beetje met een dergelijk probleem als mijn jongste straks naar de middelbare school gaat. Er gaat niet eens een bus en ze moet eerst een heel stuk alleen over een gevaarlijke weg voor er anderen bij komen. Iemand zei dat ik haar dan elke ochtend naar dat punt kan brengen (fiets bij opa en oma stallen) en weer op kan halen (zelfde afstand als nu naar de basisschool), maar dan zit ze daar 6 jaar en ik weet nog helemaal niet of ik zelf over 6 jaar nog wel in dezelfde situatie zit qua werk of ik haar dan nog wel kan brengen en halen. Je kunt daar dus nooit vanuit gaan.
dinsdag 4 februari 2020 om 12:41
Inderdaad. Bij mijn dochter op school komen sommigen lopend, anderen het hele jaar door met de bus, op de elektrische fiets, eentje met de trein, eentje achterop de scooter bij iemand anders en iemand wordt elke dag gebracht en gehaald. Niemand wordt gepest hoor en al helemaal niet vanwege de manier waarop hij/zij naar school komt.Gatinmijnsok schreef: ↑04-02-2020 08:06Brengen en halen is hier ook geen reden om te pesten. Ook hier komen kinderen van ver.
dinsdag 4 februari 2020 om 14:48
maar op een geven moment kan je dochter dat gevaarlijk stuk ook zelf fietsenpamelacourson schreef: ↑04-02-2020 12:37Maar eens per uur een bus is ontzettend vervelend, dus ik zou wel kijken of het mogelijk is op de elektrische fiets te gaan. Mijn dochter heeft er ook een en gaat veel liever daarop naar school dan met de bus. Ik vond het in het begin ook een beetje eng omdat ze alleen moest en ook in het donker en zo, maar het blijkt dat er op die route overal altijd wel genoeg andere fietsers rijden.
dinsdag 4 februari 2020 om 15:01
Ze kan het wel fietsen, maar het is een gevaarlijke weg waar ik zelf ook absoluut niet graag fiets (en dus ook bijna nooit doe). Het is een smalle weg met veel bochten waar ze hard scheuren en vaak in die bochten inhalen. En daarnaast rijden er veel vrachtwagens en tractors. Ik rijd er altijd met de auto en hoe vaak ik al niet een bijna-ongeluk heb gezien en ik al de berm in ben geduwd/mijn spiegel eraf is gereden. Of mijn kinderen nou 12 of 18 zijn, ik laat ze er echt niet graag fietsen.