Dingen die je kinderen in 2026 niet zullen doen...

24-01-2026 21:34 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bedacht me net dat mijn kinderen van alles kunnen uitvreten maar dat de kans klein is dat ze deze dingen doen (die ouders in de ninteties lieten mopperen):

- een hoge telefoonrekening veroorzaken door een sekslijn te bellen
- Het huis onbereikbaar maken.door urenlang op de vaste lijn te internetten.
- Idem met eindeloos bellen met je beste vriendin.
- cruciale pagina's uit de telefoongids scheuren (oké, misschien was ik de enige puber die dat deed.
- Een ongeluk met een opgevoerde Honda MT. (Over fatbikes heb ik het even niet).

Jullie aanvullingen?
De taxi of pizzabezorger bellen voor de overburen en dan gniffelend achter de bank kijken hoe de buurman woest werd omdat er wéér een ongevraagde bestelling was geplaatst.
Een datinglijn bellen, je voordoen als geïnteresseerde vrouw, afspreken in het park en dan vanachter een boom kijken hoe iemand rond zat te zoeken naar zijn date.
La_Galette schreef:
24-01-2026 21:43
De taxi of pizzabezorger bellen voor de overburen en dan gniffelend achter de bank kijken hoe de buurman woest werd omdat er wéér een ongevraagde bestelling was geplaatst.
Klassieker! Wij hebben inderdaad ook wel eens een bezorger aan de deur gehad.
- Onbereikbaar zijn als het 's avonds/ 's nachts te gezellig wordt en je dus later thuis bent (ok, misschien wel maar het hoeft niet zeg maar)
- Op het schoolplein roken
Kipzonderkop schreef:
24-01-2026 21:45
Klassieker! Wij hebben inderdaad ook wel eens een bezorger aan de deur gehad.
Haha mooie tijden
In een telefooncel naar gratis internationale informatienummers bellen en stomme vragen stellen in matig brugklasengels.
Geen boeken lezen voor je lijst, maar alleen maar de pagina's uit het uittreksel boek in de bibliotheek (der rote Faden!) kopiëren en die uit je hoofd leren voor een mondeling.
Zes passoa-jus bestellen in de dorpsdisco, op je veertiende.
Si abra la puerta hay lobos.
Telefoon van de haak leggen zodat school niet kon bellen
Post onderscheppen
Uitgaan < 18 jaar
Meeluisteren met telefoongesprekken via 2e telefoon
Twee brugklassers die je gezamenlijk bij je tieten grijpen in hun nekvel pakken en stante pede de naburige trap af mieteren, en daar nog gewoon mee weg komen ook omdat het niemand opvalt.
Graftak!
‘Vergeten’ de videoband terug te spoelen en dus 2,50 boete betalen als ze ‘m inleveren bij de videotheek.
Wat eten we vanavond?
Op Tienertoer gaan en dan niet bij elkaar logeren zoals je je ouders hebt wijsgemaakt maar wederrechtelijk naar het verre België vertrekken om daar U2 te zien optreden.
Graftak!
Teruglopen naar de metro wanneer je al thuis bent om alsnog je strippenkaart te stempelen omdat je dat niet gedaan had voor de rit.
(uh ja ik zei de gek. stoer doen met vriendinnen maar toch te groot verantwoordelijkheidsgevoel) 😅
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Je slechte cijfers op je rapport aanpassen in goede cijfers.
Afwezigheidsbriefje schrijven en ondertekenen in naam van je moeder.
De buschauffeur lief aankijken omdat je altijd 1 strip tekort komt (van mijn dorp naar de stad was het 8 strippen en op de kaart zaten er 15) en de buschauffeur die dan net doet of hij het niet ziet.

Bessenjenever met ijs bestellen in de disco met in je andere hand een marlboro light op je 14e.
Een collect-call gesprek niet durven aannemen terwijl achteraf blijkt dat je moeder je met spoed probeerde te bereiken maar haar telefoonkaart leeg was.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Illegaal rooie diesel tanken in je eerste autootje bij de pomp van je oom die een bedrijf heeft (en voor zijn voertuigen diesel nodig heeft, rooie diesel is veel goedkoper)
Voor de deur van het postkantoor liggen om kaartjes voor een concert te bemachtigen (of voor de zaal waar het gehouden wordt).

(Moest ik vandaag nog aandenken toen we op 4 laptops probeerde kaartjes te bemachtigen voor BTS voor mijn kind, helaas niet gelukt, 3 landen geprobeerd)
Such a beautiful place to be with Friends.
apiejapie schreef:
24-01-2026 22:14
Illegaal rooie diesel tanken in je eerste autootje bij de pomp van je oom die een bedrijf heeft (en voor zijn voertuigen diesel nodig heeft, rooie diesel is veel goedkoper)

Haha herkenbaar 🤭
Doen alsof je de verstandige dochter bent wanneer je om 6.00 thuis komt ipv de afgesproken 3.00 omdat "niemand met de taxi mee ging en ik mag niet alleen toch?" :A:

Spijbelen en in een coffeshop verblijven onderwijl backgammon spelend, voelden onszelf super volwassen.

Het logeer excuus gebruiken (misbruiken) terwijl we aan het nachtbraken waren met een groep vrienden.

Stiekem roken vanuit slaapkamerraam en denken dat niemand iets ruikt... :thumbsup: dat was een beetje dom.

Alcohol mee de schoolbus naar de Ardennen in smokkelen voor een dagje langlaufen, maar nog te jong om te beseffen dat je dat beter niet 's morgens op nuchtere maag mee kunt beginnen als ontbijt, maar stoer mee doen terwijl je eigenlijk kotsmisselijk bent.
sirdidymus wijzigde dit bericht op 24-01-2026 22:23
82.48% gewijzigd
Je strippenkaart met labello insmeren op de strip waar gestempeld gaat worden, zodat je die stempel later weer kan wegvegen en je langer met je strippenkaart kan doen.

Willekeurige nummers bellen en rare vragen stellen, zonder dat de ontvanger weet wie je bent.

Slechte cijfers halen, zonder dat je ouders het direct te weten komen.
LoveDobby schreef:
24-01-2026 22:16
Voor de deur van het postkantoor liggen om kaartjes voor een concert te bemachtigen (of voor de zaal waar het gehouden wordt).

Maar dat was toch niet wederrechtelijk? Je moest wel, anders kreeg je geen kaartjes :lol:
Graftak!
Plakband over de postzegel plakken zodat je penvriendin de inkt er zo af kon vegen en de postzegel nog een keer (of 40) kon gebruiken.
Zelfde met de strippenkaart. Al was dat wel wat de kans op betrappen wel groter.
De kindertelefoon bellen vanuit een telefooncel met een onzinvraag..

Al is dit allemaal meer jaren 80 denk ik.
Spijbelen zonder dat je ouders het weten.

Je strippenkaart insmeren met prittstift zodat je de stempel eraf kunt vegen.
Hertjehertje schreef:
24-01-2026 22:19

Willekeurige nummers bellen en rare vragen stellen, zonder dat de ontvanger weet wie je bent.

Oh ja.

"Beste slager, heeft u ook varkenspootjes?"
"Jazeker mevrouw!"
"Nou, dat zal wel lastig lopen dan HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA"

Wij zochten speciaal op rare namen ook, in het telefoonboek.
Graftak!
Bellen met dat nummer waarop een bandje vertelt hoe laat het is

Je zo de tandjes vervelen overdag dat je the love boat ging kijken. Of tell sell.

Voor 22 uur naar de kroeg gaan, zodat je vriendinnen van 15 nog naar binnen konden, aangezien iedereen wist dat Arie vanaf 22 uur ging controleren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven