Discussie met man over slaapfeestje van dochter van 13

20-10-2019 14:11 475 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal zitten man en ik wel op 1 lijn mbt opvoeden en regels.

Dit keer niet

Dochter (net 13) heeft een slaapfeestje bij een klasgenoot. Wij kennen de jongen niet echt (1x gezien) en er zijn nog meer kinderen (4 jongens van 13/14) en 3 meiden (13/14). We kennen de ouders niet, alleen 1 meisje die hier ook regelmatig komt. Daarbij zijn de kinderen vanaf een uur of 08.00 alleen omdat de ouders moeten werken (en de kinderen vakantie hebben)

Ik heb er niet zon probleem mee. Mijn man echter wel.
Hij ziet het gevaar van hormonen die opspelen, het alleen zijn met z'n allen, gaan ze foto's maken als meiden liggen te slapen en die rondsturen, krijgen ze ruzie, gaan ze experimenteren... Kortom bezorgd om zijn dochter ;)

Ik denk niet dat het zon vaart zal lopen, vertrouw dochter en de jongens zijn nog echt kinderen. Maar goed ik steun mijn man tov dochter in zijn besluit. Ik heb man ook niet weten te overtuigen met mijn argumenten (jongens zijn nog echt kind, meiden zijn rustig en verstandig, is een leuke groep die op school veel met elkaar optrekken).

Dochter is woest (al het hele weekend) dat ik haar vanavond op kom halen en de rest mag wel blijven slapen. Man heeft het haar uitgelegd wat de reden is, maar ze blijft het niet eerlijk vinden en reageert dit af op mij.

Met onze oudste dit nooit aan de hand gehad (is een jongen die nergens ging slapen)

Is man nou zo overbezorgd, ik te makkelijk ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens niet bang zijn voor allerlei seksgedoe hoor, mijn eigen kind was daar op die leeftijd echt nog niet mee bezig dus die zou ik daar blind in vertrouwen. Maar het feit dat de ouders gewoon weg gaan 's ochtends zou mij het gevoel geven dat ze in alles nogal laconiek zijn en de kinderen makkelijk aan hun lot zouden overlaten en mijn ervaring met slaapfeestjes is dat daar vaak nog best wel wat sturing nodig is of gedoetjes kunnen ontstaan.

Dus ik zou het niet goed vinden omdat ik niet op die ouders zou vertrouwen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Tja, wij kunnen er van alles van vinden, maar dat lost niet het verschil van mening tussen jou en je man op.
Ik zou er dan maar om tossen met je man.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
HEMAlover schreef:
20-10-2019 14:52
Wat zijn er veel ruimdenkende mensen hier! Als ik terugdenk aan wat ik zelf op die leeftijd uitspookte...no way dat mijn dochter dit op haar 13e mag!
Want? Het is niet goed gekomen met jou? Je dochter gaat precies hetzelfde doen als jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf zou nooit zoveel kinderen hebben uitgenodigd. Ik zou ook geen gemengde groep gedaan hebben. Mijn dochter heeft ook weleens zo'n feestje gehad en dat waren dan alleen meisjes. Volgens mij realiseren de ouders niet waar ze aan beginnen. Slapen deze kinderen alleemaal in een gezamelijke ruimte?
Alle reacties Link kopieren
HEMAlover schreef:
20-10-2019 14:52
Wat zijn er veel ruimdenkende mensen hier! Als ik terugdenk aan wat ik zelf op die leeftijd uitspookte...no way dat mijn dochter dit op haar 13e mag!
Dat zou jij gedaan hebben dan, in deze setting, op je dertiende, in de ochtend om 8.00?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het als ouder niet in mijn hoofd halen om 7 tieners alleen in mijn huis achter te laten als ik er niet ben. En blijkbaar zijn het ook nog eens tieners die ze niet eens goed kennen.

Alleen dat snap ik al niet.

Mijn kind zou ook niet naar zo'n feestje mogen als ik de ouders of de andere kinderen niet zou kennen.

Als is je eigen kind nog een onschuldig kind dat zich zou gedragen., je weet niet hoe de andere kinderen zijn.

Er zijn te veel 13 jarigen wiens seksuele grenzen overschreden zijn door leeftijdsgenootjes. Die in het ziekenhuis zijn beland wegens comazuipen of toch geëxperimenteerd hebben met roken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft wel eens een slaapfeestje gegevens voor jongens en meisjes. Ze hadden de hele zolder ter beschikking (twee kamers en een open ruimte) en konden zelf de indeling bepalen. De indeling die ze kozen was op slaapbehoefte, niet op geslacht; de kinderen die (relatief) vroeg wilden slapen sliepen in de ene kamer, de kinderen die dat niet wilden in de andere.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk wel heel erg om te lezen dat je je dochter totaal niet vertrouwd. Alsof ze gelijk allemaal rare fratsen uit gaat spoken? Heeft ze je ooit een reden gegeven om dat te denken? Ik denk ook niet dat dochter echt boos is, maar wel gekwetst en dat is nog veel erger.

Ik ben zo ontzettend veel blijven slapen bij mensen of mensen bij mij. Er is echt nooit iets geks gebeurt, daarentegen heb ik er wel veel leuke herinneringen aan.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik was 13j toen ik op een slaapfeestje was bij een meisje van school... ik en nog 2 andere jongens en nog 3 andere meisjes. Allemaal 13-14 jaar.
1 van die meisjes stelde al op voorhand voor om seksuele handelingen bij haar te doen, ze ging zelfs condooms meenemen voor de zekerheid. Vond mezelf nog te jong. Buiten tongzoenen is er ook niet echt iets gebeurd.
We mochten van de ouders roken, ook wiet, en alcohol drinken.
Just saying...
Ik vond het leuk 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaal heel vrij in dit soort dingen. Ik vind dat als je je kinderen op de juiste manier opvoed, je er op kan vertrouwen dat ze de juiste keuzes maken. Je kunt er tenslotte niet zelf altijd bij zijn en ze in de gaten houden (moeten we ook niet willen).
Maar bij mij is er wel iets soortgelijks gebeurd, in mijn slaap zijn foto's gemaakt die vervolgens zijn rondverspreid. Gelukkig geen naaktfoto's, maar het kan dus wel gebeuren. Anderzijds; dat zal heus niet altijd gebeuren, en moet ik mijn ervaringen op kind projecteren? Lastig.
-
Anyco schreef:
20-10-2019 14:17
Wauw ik kan me indenken dat dochter woest is.
Ik vind je man overbezorgd, te overbezorgd.
Ik ook. Arm kind
Alle reacties Link kopieren
Zou helemaal aan het karakter van mijn fictieve dochter liggen en of ik die vriendinnen een beetje kan inschatten. Zou ze op mij lijken dan zou ik eerst contact zoeken met die ouders denk ik (niet omdat ik denk dat er van alles zou gebeuren maar om alvast de verzekeringsgegevens uit te wisselen :-)).

En vanaf 08.00 alleen... als ze met z’n allen met de trein naar A’dam zouden gaan zijn ze ook zonder begeleiding. Of naar school. Als er s’nachts volwassenen zijn zou ik het oké vinden.

Als mijn man het in zo’n situatie voor het zeggen zou hebben zou hij ook nee zeggen. Ik zou hem erop wijzen dat onze fictieve dochter dan al diverse kampen (sport, schoolverlaterskamp, brugklaskamp) achter de rug heeft en vooralsnog niet op de SEH is geëindigd. Kijkend naar mijn eigen ervaring: alles ligt in leggings, joggingsbroeken en big-shirts wat chips en andere snaai naar binnen te werken tijdens een (horror)filmmarathon.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de ouders onverantwoordelijk overkomen. Daarom zou het van mij niet mogen.
Ik zet mezelf ook in de categorie overbezorgd en word al moe van je mans argumenten.
Maar wat kan er om 8 uur al ‘s morgens gebeuren?
Twee uurtjes gaat het om...
Ik neem aan dat de ouders hun kind goed genoeg kennen om te weten dat het moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 8 jaar geleden de moeder van het kind waar ze mag blijven slapen. Al ging ik smorgens niet weg. Er werd weinig geslapen, behalve tussen 5 en 10 in de ochtend. Dus wat dat betreft had ik gerust weg kunnen gaan. Er werd gekeet, gelachen, veel herrie en lol gemaakt. En er was geen enkele behoefte, bij niemand, om met seks of foto’s bezig te zijn - anders dan overdag. Het enige verschil is dat ik alle moeders even had gebeld zodat ze mijn stem hadden gehoord.

En Ja, je man is overbezorgd. Alles waar hij bang voor is, kan gedurende de dag ook gebeuren. En je mag hopen dat jullie je dochter zo hebben opgevoed dat ze zelf juiste keuzes maakt. Dus ik zou haar lekker laten slapen. En manlief even confronteren met zijn eigen vooroordelen en hem daarin lekker laten gaar koken.
lisbeth schreef:
20-10-2019 15:37
Maar wat kan er om 8 uur al ‘s morgens gebeuren?
Twee uurtjes gaat het om...
Ik neem aan dat de ouders hun kind goed genoeg kennen om te weten dat het moet kunnen.
Wat kan er in 5 minuten gebeuren met hormoonbommen?
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
20-10-2019 14:15
Degene die het organiseert is een jongen, man en ik moeten morgen gewoon werken, dus ben niet in de gelegenheid haar op te halen. Het is een aardig stuk fietsen (15km) dus haar alleen laten gaan vanavond in donker is geen optie
Dus blijkbaar is het geen enkel probleem dat ze morgenochtend zonder volwassene bij jullie thuis is? Rare man heb je. Ik vind het erg sneu voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw man overdreven reageren. Of is jullie dochter een echte losbol?
Van mij zou mijn dochter mogen logeren. Liever in een groep zelfs dan een op een bij een jongen. :biggrin:
Om 8 uur 's ochtends liggen ze toch diep in slaap, dan gebeurt er zeker niks.
fashionvictim schreef:
20-10-2019 14:43
Ik ben team man. Waarbij met name het feit dat er geen ouderlijk toezicht is voor mij doorslaggevend is.
Dat is alleen overdag. Ze zijn toch wel eens vaker zonder toezicht neem ik aan?
Ik heb het hier aan de kinderen voorgelegd. Die van 20 vond het een slecht plan want jongens van die leeftijd zijn onbetrouwbaar en hormoongestuurd. Die van 14 vond er weinig mis mee.
Ik zou er zelf geen voorstander van zijn, tenzij het kinderen zijn die mijn kind goed kent en vertrouwt. Ik denk dat ik neig naar nee, en ben blij dat mijn kinderen geen fan zijn van logeerfeestjes.
Sophiever schreef:
20-10-2019 15:56
Wat kan er in 5 minuten gebeuren met hormoonbommen?
13 jarige vallen echt niet binnen 5 minuten over elkaar heen elkaars kleding uittrekkend.
De gemiddelde 13 jarige is meer bezig met gamen dan met het andere geslacht
Als ik een kind had zou die voor zijn / haar 16de ook niet gemengd blijven slapen.
Ze heeft het er maar mee te doen en mag blij zijn dat ze wél naar het feestje mag.


Ik zou overigens niet alleen bezorgd zijn voor 's ochtends, maar ook voor 's nachts als die ouders slapen.
Ik gok dat ze met 8 man niet in 1 slaapkamer raken en dat ze ergens in een eetkamer liggen ... Ver weg van waar de ouders iets horen.
Team dochter.
Ik begrijp dat ze boos is. Het vertrouwen in haar is er niet en om 23:00 opgehaald worden is echt heel gênant.

Volgende feestje pakt dochter het vast anders aan..
Mam en pap mag ik bij * naam vriendin/goeie kennis * slapen?
Gaan we Netflix en en haarmaskertjes*

En vervolgens naar slaapfeestje met nog 8 anderen gaan.

NU vraagt ze netjes, en is eerlijk. Dat is niet bepaald beloond nu.

En vanaf 8:00 's morgens alleen. Met 6 anderen.. Wat zou er kunnen gebeuren?

Als ze de naar concert wilden, en nacht in grote stad met een vriendinnetje dan zou ik ook nee zeggen, ook tegen mijn zoon van nu 15.


Papa is te beschermend met te veel ramp scenarios on zijn hoofd.

En niet eens zelf ophalen ivm vroeg naar bed willen. Dat klusje mocht hij toch echt zelf opknappen.
Nee, ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Alleen meisjes? Sure. Met jongens? Nee. En dat zeg ik omdat ik weet hoe 13 jarige jongens zijn.
lisbeth schreef:
20-10-2019 16:11
13 jarige vallen echt niet binnen 5 minuten over elkaar heen elkaars kleding uittrekkend.
De gemiddelde 13 jarige is meer bezig met gamen dan met het andere geslacht
Misschien jij lmao, zeker niet alle 13 jarigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven