Discussie met man over slaapfeestje van dochter van 13

20-10-2019 14:11 475 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal zitten man en ik wel op 1 lijn mbt opvoeden en regels.

Dit keer niet

Dochter (net 13) heeft een slaapfeestje bij een klasgenoot. Wij kennen de jongen niet echt (1x gezien) en er zijn nog meer kinderen (4 jongens van 13/14) en 3 meiden (13/14). We kennen de ouders niet, alleen 1 meisje die hier ook regelmatig komt. Daarbij zijn de kinderen vanaf een uur of 08.00 alleen omdat de ouders moeten werken (en de kinderen vakantie hebben)

Ik heb er niet zon probleem mee. Mijn man echter wel.
Hij ziet het gevaar van hormonen die opspelen, het alleen zijn met z'n allen, gaan ze foto's maken als meiden liggen te slapen en die rondsturen, krijgen ze ruzie, gaan ze experimenteren... Kortom bezorgd om zijn dochter ;)

Ik denk niet dat het zon vaart zal lopen, vertrouw dochter en de jongens zijn nog echt kinderen. Maar goed ik steun mijn man tov dochter in zijn besluit. Ik heb man ook niet weten te overtuigen met mijn argumenten (jongens zijn nog echt kind, meiden zijn rustig en verstandig, is een leuke groep die op school veel met elkaar optrekken).

Dochter is woest (al het hele weekend) dat ik haar vanavond op kom halen en de rest mag wel blijven slapen. Man heeft het haar uitgelegd wat de reden is, maar ze blijft het niet eerlijk vinden en reageert dit af op mij.

Met onze oudste dit nooit aan de hand gehad (is een jongen die nergens ging slapen)

Is man nou zo overbezorgd, ik te makkelijk ?
je man is gek. Op schoolkamp slapen ze ook samen en als ze toe zijn aan seks dan gebeurt dat toch wel, in het fietsenhok bijvoorbeeld. Daar hebben ze geen slaapfeestje voor nodig
S-Meds schreef:
20-10-2019 16:15
je man is gek. Op schoolkamp slapen ze ook samen en als ze toe zijn aan seks dan gebeurt dat toch wel, in het fietsenhok bijvoorbeeld. Daar hebben ze geen slaapfeestje voor nodig
Op schoolkamp neem ik aan dat jongens en meisjes aparte slaapkamers hebben en dat leerkrachten een beetje in 't oog houden dat er niet over en weer gelopen wordt.
je man zou zich beter zorgen maken over de manier waarop hij zijn kind voor schut zet door haar om 23 uur op te halen.
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder dat zoveel forummers dat vroeger ook deden. Bij ons bestond dat niet eens. Ja, met je eigen vriendinnen. En dat was alles.
Marnamai schreef:
20-10-2019 16:17
Op schoolkamp neem ik aan dat jongens en meisjes aparte slaapkamers hebben en dat leerkrachten een beetje in 't oog houden dat er niet over en weer gelopen wordt.
doe niet zo raar, op kamp hebben wij 2 tenten, een tent voor leiding en voor kinderen. Op de scouting ook.
het zal de nieuwe preutsheid en truttigheid wel zijn. Als jullie maar niet denken dat je op deze manier je kinderen een leuke jeugd geeft en denkt dat je ze zo tot verstandige volwassenen grootbrengt
Frizz schreef:
20-10-2019 16:18
Wat bijzonder dat zoveel forummers dat vroeger ook deden. Bij ons bestond dat niet eens. Ja, met je eigen vriendinnen. En dat was alles.
Hier sliepen de vrienden en vriendinnen van mijn zus vanaf 15 bij ons.

Seks was er - denk ik - niet, wel een zus die heel de bende via 't dak meesleepte naar 't jeugdhuis 2 straten verder toen mijn ouders en ik sliepen.

Heb ik later gehoord van 1 van haar vriendinnen.
syntax18 schreef:
20-10-2019 16:15
Nee, ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Alleen meisjes? Sure. Met jongens? Nee. En dat zeg ik omdat ik weet hoe 13 jarige jongens zijn.



Misschien jij lmao, zeker niet alle 13 jarigen.
Dan toch hele brave 13 jarige hier want die zijn er echt niet mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
20-10-2019 16:18
Wat bijzonder dat zoveel forummers dat vroeger ook deden. Bij ons bestond dat niet eens. Ja, met je eigen vriendinnen. En dat was alles.
Ik woonde in een dorp. Er was niet veel te doen voor pubers in de herfst of winter tot hun 16e verjaardag (dan mocht je pas binnen bij de ranjadisco). Leeftijdsgenootjes waren beperkt aanwezig dus het onderscheid jongen/meisje viel sneller weg bij gebrek aan keuze. Of ouders vonden het zielig voor die ene jongen. Dus die lag dan als enige jongen tussen de krijsende meiden en hoopte maar dat hij snel 16 zou worden en met de oudere jongens mee op stap kon gaan drie dorpen verder. Mijn ouders zagen mij liever met 13 jaar wat geiten met andere 13-jarigen dan op sleeptouw bij 16-17-jarige dames met evenoude vriendjes.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij heel vervelend voor het meisje dat ze een groot gedeelte van het feestje gaat missen. Zoals ik begrijp is het al een vaste vriendengroep? Zij gaan hier waarschijnlijk vast nog over napraten, inside jokes komen dan waar zij dan buiten zou gaan vallen. Ik zou mijn dochter wel laten gaan. Op die leeftijd was ik wel bezig met jongens, maar niet met seks. Flesje draaien en een kusje op de mond geven was al heeel spannend. Deden wij ook op kamp 1e klas. Meisjes en jongens sliepen bij elkaar en het was heel gezellig.
Wie wat wil die moet wat.
S-Meds schreef:
20-10-2019 16:18
doe niet zo raar, op kamp hebben wij 2 tenten, een tent voor leiding en voor kinderen. Op de scouting ook.
Dit vind ik dus raar. Bij ons slapen ze op kamp dus met leiding he. Naïef om dat risico te willen nemen. Wat ik eerder al zei, je hoeft echt niet op iedere cm te zitten. Maar een beetje verantwoordelijkheid nemen zou een hoop gezeik voorkomen die ik gehoord/gezien heb.
YellowLemon schreef:
20-10-2019 16:27
Dit vind ik dus raar. Bij ons slapen ze op kamp dus met leiding he. Naïef om dat risico te willen nemen. Wat ik eerder al zei, je hoeft echt niet op iedere cm te zitten. Maar een beetje verantwoordelijkheid nemen zou een hoop gezeik voorkomen die ik gehoord/gezien heb.
welk risico? die tenten staat tegen elkaar aan, je hoort elke zucht hoor
Ik geef je man wel gelijk hoor.
Een "gemengd" slaapfeestje vind ik echt niet kunnen.
En daarbij vind ik overnachten bij vreemden sowieso not done.

Je kan wel zeggen "Ik vertrouw mijn kind" ja fijn, ik ook, maar ik vertrouw vreemden niet.
Babette2017 schreef:
20-10-2019 14:24
Team man hier. Ik mocht zelfs tot mijn 18e niet bij anderen slapen van mijn ouders. En daar ben ik heel dankbaar voor. In mijn vriendinnengroep zijn al twee meisjes die misbruikt zijn bij een slaappartij bij een vriendin door een aanwezige vader of broer.
Minderjarig kind is jouw verantwoordelijkheid. Ik zou me als ouder er nooit aan wagen.

Inderdaad. Ik zou mijn kind nooit bij mensen laten overnachten die ik niet ken, en dan bedoel ik echt goed ken.
En dan nog, wat is wijsheid voor een meisje van 13 waar ook jongens bij aanwezig zijn.
Neem het zekere voor het onzekere en bescherm je dochter!
S-Meds schreef:
20-10-2019 16:18
doe niet zo raar, op kamp hebben wij 2 tenten, een tent voor leiding en voor kinderen. Op de scouting ook.
Ik heb tot mijn 18de op scouting gezeten, maar het enige jaar dat ik gemengd sliep was mijn laatste jaar.
Omdat we toen met een kleine groep met iglo-tentjes door Italië trokken.

Meestal gingen we apart op kamp met de meisjes-groep.
De jaren dat er groepskamp was, waren het toch écht aparte tenten / aparte slaapkamers.
Met controle tot iedereen sliep.

Echt niet dat die leiding zin had in gedoe.

We waren als meiden van 13 trouwens allemaal verliefd op die éne mannelijke leider :-D.
En wilden totaal niets weten van de jongensgroep.
Als iemand bedacht had dat we een middagje "gemengd" deden, was het duidelijk welke groep niet mee deed :-).
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, wat een angsthazerij om niks. Wat voor zieke geest heb je, dat je denkt dat het na 23.00 uur een soort orgie wordt en na 8 uur in de ochtend blijkbaar al helemaal.

En ik snap je dochter ook in deze. Zou ook woest zijn.

Wat een rare angst hebben ouders toch die andere kinderen als de duivel zien die zich gaat vergrijpen aan hun onschuldige bloedje.
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen logeren niet. Slapen er kinderen bij ons, wat prima is, dan slapen deze niet op hun kamer. Deze regel hebben wij uit bescherming in het leven geroepen om ellende en misbruik te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
dalidida schreef:
20-10-2019 16:36
Onze kinderen logeren niet. Slapen er kinderen bij ons, wat prima is, dan slapen deze niet op hun kamer. Deze regel hebben wij uit bescherming in het leven geroepen om ellende en misbruik te voorkomen.
Klinkt echt super leuk. Je kinderen slaapfeestjes onthouden en geen hond die bij hen wil komen logeren.
En waarom? Om dat er mogelijk, heel misschien iets mis zou kunnen gaan.

Mogen ze wel fietsen? Kan namelijk ook echt vreselijk mis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Team dochter. Alsof hormonen alleen opspelen tijdens slaapfeestjes. Als ze iets met die hormonen willen dan gebeurt dat toch wel hoor.
Lekker laten slapen.
...
Alle reacties Link kopieren
De oudste hier, ook 13, zou niet mogen. Er zijn recent wat dingen voorgevallen met sexting en duidelijk is geworden dat zij compleet niet in staat is haar grenzen te bepalen en te bewaken. Die gaat voorlopig niet met een groep jongens en meiden in één ruimte slapen/soort van slapen. Het argument dat ze overal en altijd kunnen gaan experimenteren, ja, alleen is de setting met overnachten wel weer anders dan met zijn tweetjes in de fietsenstalling op school.
dalidida schreef:
20-10-2019 16:36
Onze kinderen logeren niet. Slapen er kinderen bij ons, wat prima is, dan slapen deze niet op hun kamer. Deze regel hebben wij uit bescherming in het leven geroepen om ellende en misbruik te voorkomen.

Hier hebben we ook een "niet logeren" regel en er blijft ook niemand hier logeren.
Gelukkig waren mijn ouders vroeger ook zo wijs om ons nergens te laten logeren en zeker niet bij vreemden!
Er kan veel gebeuren en mensen zijn zo naïef en ik snap niet dat een 13-jarig meisje niet meer wordt beschermt. En ja, daar zijn vaders voor.
Dus deze vader neemt zijn verantwoordelijkheid - geweldig! Zo hoort dat als man en vader zijnde.

En ja, misschien mist je kind een beetje "fun", maar als het misgaat, wat dan? En er worden veel kinderen misbruikt tijdens het logeren en er kan veel mis gaan, zeker tegenwoordig met een smartphone.
Dat mensen dit serieus een goed idee vinden kan ik dus echt met mijn verstand niet bij.
Onze dochter (net 14) vroeg dit onlangs, ze was uitgenodigd met 1 ander meisje om te logeren bij vijf jongens. Vonden we niet goed.
Vier meiden vs vier jongens vind ik gevoelsmatig minder erg
Alle reacties Link kopieren
het type 13jarigen dat gangbangs houdt terwijl de rest van de groep er om heen staat te juichen, is het type dat dat in garageboxen doet.
Niet de gemiddelde 13jarige

Die gaan Halloweenfilms kijken en elkaar met popcorn begooien
Ik zou er ook niet van schrikken als ze allemaal thuis het argument aandragen "ja maar, die anderen mogen ook".

Waarbij de helft van de ouders dus twijfelt of het wel een goed plan is.

Misschien ook een mooi signaal dus aan de andere ouders dat jullie dit niet (volledig) steunen. Durven er volgende keer misschien meer "nee" of "enkel het feestje, niet het slapen" te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
dalidida schreef:
20-10-2019 16:36
Onze kinderen logeren niet. Slapen er kinderen bij ons, wat prima is, dan slapen deze niet op hun kamer. Deze regel hebben wij uit bescherming in het leven geroepen om ellende en misbruik te voorkomen.
dat wordt wat, zodra jouw kinderen buiten jouw bescherming komen

die zijn straks een erg gemakkelijke prooi, nooit geleerd op hun instinct te vertrouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven