Dochter vriend te aanhankelijk?

woensdag 29 januari 2020 om 10:37
Ik heb sinds een aantal jaar een vriend, we wonen niet samen.
Hij heeft een dochter van 16 en zij wil het liefst de hele dag met hem knuffelen. Vraagt om de haverklap "pap, mag ik een knuffel" en ligt 's avonds het liefst in zijn armen op de bank. Ik erger me hier steeds meer aan en vraag me af of dit normaal gedrag is?
Ik heb zelf geen kinderen in die leeftijd dus hier ook geen ervaring mee. Ik denk dat het heel normaal is om je kind lekker te knuffelen, heerlijk, maar tot op zekere hoogte. Wat vinden jullie?
Hij heeft een dochter van 16 en zij wil het liefst de hele dag met hem knuffelen. Vraagt om de haverklap "pap, mag ik een knuffel" en ligt 's avonds het liefst in zijn armen op de bank. Ik erger me hier steeds meer aan en vraag me af of dit normaal gedrag is?
Ik heb zelf geen kinderen in die leeftijd dus hier ook geen ervaring mee. Ik denk dat het heel normaal is om je kind lekker te knuffelen, heerlijk, maar tot op zekere hoogte. Wat vinden jullie?

woensdag 29 januari 2020 om 18:54
Ik heb absoluut niets tegen een knuffel hoor, het gaat me puur om de frequentie.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑29-01-2020 18:49Ik zie er ook niet zo'n probleem in hoor. Hier ligt stiefdochter (ook 16) ook lekker bij papa als ze hem ziet (woont hier niet).
Laatst was mijn vader hier, en zij ook, en toen zei ze "ik ga lekker bij mijn papa op schoot zitten!" En toen zei en deed ik hetzelfde(dat doe ik natuurlijk niet altijd, nu alleen als grapje)
Ik ga nog steeds wel eens tegen m'n vader aan hangen als ik daar ben. En ik vind het ook nog fijn om even goed geknuffeld te worden.
woensdag 29 januari 2020 om 18:58
woensdag 29 januari 2020 om 19:00
Oei zeg, wat een harde reacties. Je bent jaloers, je bent de minst belangrijkste enz. Terugdenkend aan hoe ikzelf als kind/tiener was, vind ik het idd best vreemd dat kleffe gedrag als 16 jarige met haar vader. Zeker in gezelschap van TO. Dat knuffelen kan toch ook als ze alleen zijn? Vind het ook vreemd als grote kinderen in bed bij hun moeder of vader kruipen, zeker als die met een (nieuwe) partner (niet zijnde dus hun andere ouder) slaapt.
Klaar mee

woensdag 29 januari 2020 om 19:06
Dankje, ik vind een aantal reacties ook wat buiten proportie hoor! Maar gelukkig ook een hoop die serieus reageren, zonder meteen van alles van mij te vinden. Zo heeft iedereen een eigen mening.Buffie schreef: ↑29-01-2020 19:00Oei zeg, wat een harde reacties. Je bent jaloers, je bent de minst belangrijkste enz. Terugdenkend aan hoe ikzelf als kind/tiener was, vind ik het idd best vreemd dat kleffe gedrag als 16 jarige met haar vader. Zeker in gezelschap van TO. Dat knuffelen kan toch ook als ze alleen zijn? Vind het ook vreemd als grote kinderen in bed bij hun moeder of vader kruipen, zeker als die met een (nieuwe) partner (niet zijnde dus hun andere ouder) slaapt.
Ja, als ik terug kijk hoe ik zelf was toen ik 16 was kan ik me hier dus ook niets bij voorstellen. Ik heb het met een aantal vrienden om mij heen besproken en zij vonden het ook vreemd gedrag. Ik dacht eens polsen bij een grotere 'groep'.
woensdag 29 januari 2020 om 19:11
Oprechte vraag TO: hoe was jij als kind en puber met jouw vader? Ik vind het dus niet raar omdat ik zo ook was met mijn vader. Ik vind het dus geen raar gedrag, omdat ik het gewend ben vanuit mijn eigen ervaring. Bovendien ziet stiefdochter vader niet iedere dag (mag wel, ze woont vlakbij, maar ja, pubers komen wanneer ze willen he
) dus als ze hem ziet, merk je dat ze hem echt heeft gemist en dus aanhankelijk is. Maar ook niet per se iedere keer of zo hoor. Het ligt ook aan haar stemming, ene keer halve dag, andere keer alleen een knuffel met weg gaan.
Stiefdochter kruipt hier ook wel eens op bed als wij er liggen. Ze blijft dan wel op de dekens liggen ("want onder de dekens is het warm van jullie zweet"
). Ik zou het wel een beetje raar vinden als ze lepeltje lepeltje zou gaan liggen of zo. Douchen zou ik ook raar vinden eerlijk gezegd.....

Stiefdochter kruipt hier ook wel eens op bed als wij er liggen. Ze blijft dan wel op de dekens liggen ("want onder de dekens is het warm van jullie zweet"

woensdag 29 januari 2020 om 19:19
woensdag 29 januari 2020 om 19:21
Ik vind het een lastige. Enerzijds superfijn dat ze zo’n goede band hebben natuurlijk en de ene 16-jarige is de andere ook niet.
Anderzijds heb ik zelf wel een beeld van hoe een puber ‘zou moeten zijn’ of hoe ik zelf was en daar past dit geplak met papa zeker niet bij. Hierdoor komt het wat onnatuurlijk op mij over.
Ik zou het denk ik maar categoriseren onder ‘gedrag omdat ze papa de halve week moet missen in combi met territoriaal gedrag vanwege de nieuwe vriendin’
Anderzijds heb ik zelf wel een beeld van hoe een puber ‘zou moeten zijn’ of hoe ik zelf was en daar past dit geplak met papa zeker niet bij. Hierdoor komt het wat onnatuurlijk op mij over.
Ik zou het denk ik maar categoriseren onder ‘gedrag omdat ze papa de halve week moet missen in combi met territoriaal gedrag vanwege de nieuwe vriendin’

woensdag 29 januari 2020 om 19:23

woensdag 29 januari 2020 om 19:26
+1Luci_Morgenster schreef: ↑29-01-2020 19:25Fijn dat er mensen zijn die niet zo raar doen over kinderen die hun vader knuffelen. Echt weet niet wat ik lees hier.

woensdag 29 januari 2020 om 19:34
Ja precies ik heb inderdaad dus ook een bepaald beeld en mijn eigen ervaring en dat is zo totaal anders dan dit. Overigens woont ze fulltime bij haar vader dus ze hoeft hem helemaal niet te missen.Dubbeljus schreef: ↑29-01-2020 19:21Ik vind het een lastige. Enerzijds superfijn dat ze zo’n goede band hebben natuurlijk en de ene 16-jarige is de andere ook niet.
Wij knuffelden vroeger nooit thuis, niet met mijn vader en ook niet met mijn moeder dat is natuurlijk weer het andere uiterste.
woensdag 29 januari 2020 om 19:34
Dit zou zomaar kunnen inderdaad. Ik zie sws het nut er niet van in om klef te doen in gezelschap. Vader en dochter kunnen knuffelen en bij elkaar slapen als ik er niet bij ben. Als ik er ben ga ik ook niet de hele tijd aan m'n vriend zitten als z'n dochter ernaast op de bank zit. Iets met vijfde wiel ofzo. Dan zou er 1 iemand alleen zitten en de andere 2 het knus hebben.
Klaar mee
woensdag 29 januari 2020 om 19:39
Dit kan wel verklaren waarom jij het minder goed begrijpt dat er dochters zijn die dit wel doenJerseygirl schreef: ↑29-01-2020 19:34Ja precies ik heb inderdaad dus ook een bepaald beeld en mijn eigen ervaring en dat is zo totaal anders dan dit. Overigens woont ze fulltime bij haar vader dus ze hoeft hem helemaal niet te missen.
Wij knuffelden vroeger nooit thuis, niet met mijn vader en ook niet met mijn moeder dat is natuurlijk weer het andere uiterste.

Je zou kunnen vragen aan je vriend of ze ook zo knuffelig is als jij er niet bent. En wie weet doet ze het wel een beetje om jou uit te testen, of jaloers te maken. Lekker laten doen, en vooral laten merken dat jij er niet mee zit.

woensdag 29 januari 2020 om 19:40
Haha, zo werkt het niet.
Niet iedereen gaat met je mee lullen. Als je dat wil moet je geen topic op een forum openen.

woensdag 29 januari 2020 om 19:41
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑29-01-2020 19:39Dit kan wel verklaren waarom jij het minder goed begrijpt dat er dochters zijn die dit wel doen(dit bedoel ik niet lullig of zo hoor!)
Je zou kunnen vragen aan je vriend of ze ook zo knuffelig is als jij er niet bent. En wie weet doet ze het wel een beetje om jou uit te testen, of jaloers te maken. Lekker laten doen, en vooral laten merken dat jij er niet mee zit.
Ja, ik zou dit ook met je vriend bespreken. Als je van hem af wil. Of dat hij je voortaan heel anders gaat bekijken.
Gok zomaar dat hij er een heel naar gevoel aan overhoudt. Als je van een lieve vent af wil moet je dat doen.

woensdag 29 januari 2020 om 19:45
Dit.Buffie schreef: ↑29-01-2020 19:34Dit zou zomaar kunnen inderdaad. Ik zie sws het nut er niet van in om klef te doen in gezelschap. Vader en dochter kunnen knuffelen en bij elkaar slapen als ik er niet bij ben. Als ik er ben ga ik ook niet de hele tijd aan m'n vriend zitten als z'n dochter ernaast op de bank zit. Iets met vijfde wiel ofzo. Dan zou er 1 iemand alleen zitten en de andere 2 het knus hebben.

woensdag 29 januari 2020 om 19:46
Ik mocht vroeger van mijn moeder niet meer bij mijn vader op schoot toen ik een jaar of zeven (...) was. En mijn vader liet dat gebeuren.
En toen mijn ouders eenmaal waren gescheiden en mijn vader een nieuwe vriendin kreeg was zij razendjaloers op de band die ik met hem had, onze knuffels en onze lachbuien. Zij had geen kinderen, begreep niet dat de band tussen een vader en een dochter heel anders is dan tussen een man en een vrouw en dat er dus niks was om jaloers op te zijn, want ánders.
Ik heb van beide situaties jaren last gehad.
En toen mijn ouders eenmaal waren gescheiden en mijn vader een nieuwe vriendin kreeg was zij razendjaloers op de band die ik met hem had, onze knuffels en onze lachbuien. Zij had geen kinderen, begreep niet dat de band tussen een vader en een dochter heel anders is dan tussen een man en een vrouw en dat er dus niks was om jaloers op te zijn, want ánders.
Ik heb van beide situaties jaren last gehad.
woensdag 29 januari 2020 om 19:47
Je hoeft het toch niet verwijtend te vragen? Ik vraag ook wel eens aan mijn man of één van zijn kinderen iets ook doen als ik er niet ben/vroeger toen hij nog bij ze woonde. Gewoon interesse, de kinderen beter leren kennen en lezen.Luci_Morgenster schreef: ↑29-01-2020 19:41Ja, ik zou dit ook met je vriend bespreken. Als je van hem af wil. Of dat hij je voortaan heel anders gaat bekijken.
Gok zomaar dat hij er een heel naar gevoel aan overhoudt. Als je van een lieve vent af wil moet je dat doen.
Ik weet niet of man TO een type is die hier iets achter zoekt, ik ken man van TO immers niet