Dochter vriend te aanhankelijk?

woensdag 29 januari 2020 om 10:37
Ik heb sinds een aantal jaar een vriend, we wonen niet samen.
Hij heeft een dochter van 16 en zij wil het liefst de hele dag met hem knuffelen. Vraagt om de haverklap "pap, mag ik een knuffel" en ligt 's avonds het liefst in zijn armen op de bank. Ik erger me hier steeds meer aan en vraag me af of dit normaal gedrag is?
Ik heb zelf geen kinderen in die leeftijd dus hier ook geen ervaring mee. Ik denk dat het heel normaal is om je kind lekker te knuffelen, heerlijk, maar tot op zekere hoogte. Wat vinden jullie?
Hij heeft een dochter van 16 en zij wil het liefst de hele dag met hem knuffelen. Vraagt om de haverklap "pap, mag ik een knuffel" en ligt 's avonds het liefst in zijn armen op de bank. Ik erger me hier steeds meer aan en vraag me af of dit normaal gedrag is?
Ik heb zelf geen kinderen in die leeftijd dus hier ook geen ervaring mee. Ik denk dat het heel normaal is om je kind lekker te knuffelen, heerlijk, maar tot op zekere hoogte. Wat vinden jullie?
woensdag 29 januari 2020 om 19:49
Precies, dat zijn gewoon normale gedragsregels, ik denk dat dochter van to dr vriend onzeker bazig pubergedrag vertoont, vader kan netjes zeggen, ga ff rechtop zitten, zullen we met zijn drieën een leuk programma kijken.Buffie schreef: ↑29-01-2020 19:34Dit zou zomaar kunnen inderdaad. Ik zie sws het nut er niet van in om klef te doen in gezelschap. Vader en dochter kunnen knuffelen en bij elkaar slapen als ik er niet bij ben. Als ik er ben ga ik ook niet de hele tijd aan m'n vriend zitten als z'n dochter ernaast op de bank zit. Iets met vijfde wiel ofzo. Dan zou er 1 iemand alleen zitten en de andere 2 het knus hebben.
Dat is geen afwijzing, maar meer afleiden en in goede banen leiden.
woensdag 29 januari 2020 om 19:52
Als dat voor iedereen geldt, had jij dit topic nooit mogen openen...
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 29 januari 2020 om 19:53
Wat lullig dat je dat zo ervaren hebt. Maar je schrijft dat het geen situatie is om jaloers op te zijn, maar het hoeft toch geen jaloezie te zijn? Ik vind het gewoon ongemakkelijk om er maar een beetje bij te zitten. Of anders z'n kind erbij te laten zitten. Knus doen kun je samen doen als er niemand bij is.streepjesdekbed schreef: ↑29-01-2020 19:46Ik mocht vroeger van mijn moeder niet meer bij mijn vader op schoot toen ik een jaar of zeven (...) was. En mijn vader liet dat gebeuren.
En toen mijn ouders eenmaal waren gescheiden en mijn vader een nieuwe vriendin kreeg was zij razendjaloers op de band die ik met hem had, onze knuffels en onze lachbuien. Zij had geen kinderen, begreep niet dat de band tussen een vader en een dochter heel anders is dan tussen een man en een vrouw en dat er dus niks was om jaloers op te zijn, want ánders.
Ik heb van beide situaties jaren last gehad.
Klaar mee
woensdag 29 januari 2020 om 19:53
MissMaran schreef: ↑29-01-2020 19:49Precies, dat zijn gewoon normale gedragsregels, ik denk dat dochter van to dr vriend onzeker bazig pubergedrag vertoont, vader kan netjes zeggen, ga ff rechtop zitten, zullen we met zijn drieën een leuk programma kijken.
Waarom geen leuk programma kijken met dochter aan de ene kant tegen hem aan, en TO aan de andere kant? Hoe fijn kan een man zich voelen met de twee vrouwen van wie hij het meeste houdt, dicht tegen zich aan?
Bazig zou ik vinden als ze TO zou wegduwen of zeggen dat TO weg moet gaan als ze op de bank er bij zit of zo. Dat zou mijn man uiteraard ook niet pikken. Maar je krijgt mijn man niet gelukkiger dan met de hele bups kinders, inclusief mijzelf tegen elkaar aan geplakt op de bank. Tenzij het te warm is

woensdag 29 januari 2020 om 19:57
Serieus? Het kind knuffelt gewoon met haar vader.MissMaran schreef: ↑29-01-2020 19:49Precies, dat zijn gewoon normale gedragsregels, ik denk dat dochter van to dr vriend onzeker bazig pubergedrag vertoont, vader kan netjes zeggen, ga ff rechtop zitten, zullen we met zijn drieën een leuk programma kijken.
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 29 januari 2020 om 19:57
Er zijn meer kinderen in huis bij hoor maar inderdaad ik vind het ook een beetje te gek.Buffie schreef: ↑29-01-2020 19:34Dit zou zomaar kunnen inderdaad. Ik zie sws het nut er niet van in om klef te doen in gezelschap. Vader en dochter kunnen knuffelen en bij elkaar slapen als ik er niet bij ben. Als ik er ben ga ik ook niet de hele tijd aan m'n vriend zitten als z'n dochter ernaast op de bank zit. Iets met vijfde wiel ofzo. Dan zou er 1 iemand alleen zitten en de andere 2 het knus hebben.
woensdag 29 januari 2020 om 20:07
Dat is ook een goed idee, als vriend nou zegt kom jij lekker aan de andere kant zitten en ze zo gelijk stelt.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑29-01-2020 19:53Waarom geen leuk programma kijken met dochter aan de ene kant tegen hem aan, en TO aan de andere kant? Hoe fijn kan een man zich voelen met de twee vrouwen van wie hij het meeste houdt, dicht tegen zich aan?
Bazig zou ik vinden als ze TO zou wegduwen of zeggen dat TO weg moet gaan als ze op de bank er bij zit of zo. Dat zou mijn man uiteraard ook niet pikken. Maar je krijgt mijn man niet gelukkiger dan met de hele bups kinders, inclusief mijzelf tegen elkaar aan geplakt op de bank. Tenzij het te warm is![]()
woensdag 29 januari 2020 om 20:08
Mwoh daar ben ik niet zo zeker van.

woensdag 29 januari 2020 om 20:09
Ja maar, ja maar..doornroosje9 schreef: ↑29-01-2020 19:52Als dat voor iedereen geldt, had jij dit topic nooit mogen openen...

woensdag 29 januari 2020 om 20:16

woensdag 29 januari 2020 om 20:18
een heeeele avond , of eventjesLuci_Morgenster schreef: ↑29-01-2020 19:25Fijn dat er mensen zijn die niet zo raar doen over kinderen die hun vader knuffelen. Echt weet niet wat ik lees hier.
zit ook verschil in
woensdag 29 januari 2020 om 20:19
Ik vind dit persoonlijk ook supermaf maar er zijn genoeg mensen die met naaktheid geen problemen hebben. Hoeft niet meteen iets seksueels te zijn.
Wat knuffelen betreft, ik woon meestal niet thuis maar als ik er wel weer een periode ben dan lig ik 's avonds ook vaak tegen mijn ouders aan op de bank. Soms zit ik ook half of helemaal op schoot, en ik ben 24 dus ja..
Als het voor jou vreemd is, kun je best aan je vriend vragen of ze dat altijd doet. Dan weet je in ieder geval of het bij hun gewoon is, of dat het meisje misschien inderdaad aanhankelijker is omdat ze haar vader nu moet delen.
woensdag 29 januari 2020 om 20:21
Beetje opvoeding ertegenaan gooien en grenzen aangeven is ook nodig voordat ze uitvliegt, je wil niet dat ze straks in de kroeg als een roofvogel op haar nest tegen haar vriend aanhangt om al zijn vrienden uit zijn buurt te houden.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑29-01-2020 20:16Maar who cares wat haar beweegredenen zijn? En dan probeert ze TO jaloers te maken; aan TO dan de kunst om daar niets van te laten blijken. Dan is de lol er al minder om.

woensdag 29 januari 2020 om 20:28
Goed om te horen dat jij dit ook doet en bij jullie heel normaal is.konwalia schreef: ↑29-01-2020 20:19Wat knuffelen betreft, ik woon meestal niet thuis maar als ik er wel weer een periode ben dan lig ik 's avonds ook vaak tegen mijn ouders aan op de bank. Soms zit ik ook half of helemaal op schoot, en ik ben 24 dus ja..![]()
Als het voor jou vreemd is, kun je best aan je vriend vragen of ze dat altijd doet. Dan weet je in ieder geval of het bij hun gewoon is, of dat het meisje misschien inderdaad aanhankelijker is omdat ze haar vader nu moet delen.
Misschien moet ik dat inderdaad eens aan mijn vriend vragen of ze dit altijd al deed of alleen na mijn tijd, dat is wel een goeie.
Ik kan het overigens prima met het meisje vinden hoor alleen dit gedrag kan ik gewoon niet zo plaatsen.

woensdag 29 januari 2020 om 20:29
Ik heb er ook nog nooit iets van gezegd en ben ook niet van plan dit te doen maar ik was gewoon benieuwd naar andere meningen hierover. Ze doet helemaal niet rot tegen mij gelukkig en ik kan het prima met haar vinden.
woensdag 29 januari 2020 om 20:44
Maar zij is gewoon thuis. En jij bent daar al jaren regelmatig over de vloer, dus ook niet echt visite te noemen.
Het ongemakkelijke gevoel zit in jou. Ik voel me nooit er zomaar bij zitten als mijn dochter bij haar vader ligt. Ik zit gewoon ook op de bank.
Nou is zij nog klein en ik haar moeder en ze ligt soms ook zo bij mij, maar jouw vriend zijn dochter gedraagt zich alsof ze thuis is. En dat is ze ook.
woensdag 29 januari 2020 om 21:20
Ik ben niet TO, ik kom nog niet zolang bij mijn vriend over de vloer. Dus wat dat betreft voor kind wel "visite". En ja dat ongemakkelijke zal in mij zitten, en ik zal er dus blijkbaar aan moeten wennen. Betekent dat dan ook dat kind het normaal moet vinden als vriend en ik aan elkaar zitten, rug masseren of een kus geven als kind erbij op de bank zit? Want dat vind ikzelf niet leuk voor kind en did dat dus ook niet.Dropdrop schreef: ↑29-01-2020 20:44Maar zij is gewoon thuis. En jij bent daar al jaren regelmatig over de vloer, dus ook niet echt visite te noemen.
Het ongemakkelijke gevoel zit in jou. Ik voel me nooit er zomaar bij zitten als mijn dochter bij haar vader ligt. Ik zit gewoon ook op de bank.
Nou is zij nog klein en ik haar moeder en ze ligt soms ook zo bij mij, maar jouw vriend zijn dochter gedraagt zich alsof ze thuis is. En dat is ze ook.
Klaar mee
woensdag 29 januari 2020 om 21:34
woensdag 29 januari 2020 om 21:48
Ik vind op een verjaardag als er andere mensen dan de directe kring (ouders/grootouders) zijn, wel wat anders. Dan ging ik als kind ook niet aan/op m'n ouders hangen, ongeacht de leeftijd. Doe ik ook niet met/bij m'n man op een verjaardag.minnimouse schreef: ↑29-01-2020 21:34Mijn ex had een nicht die destijds 17 of 18 was en die deed dat ook. Maar zij zat ook de hele avond op de schoot van haar vader wanneer daar een verjaardag was.
Tja, vind het wel ietwat vreemd gedrag, maar op zich fijn dat ze een goede band hebben.
Douchen met je tienerdochter vind ik raar.
Maar gewoon met het eigen gezin onderling, dat vind ik wel gewoon moeten kunnen.
Ik pluk ook niet onbeperkt aan man als de kinderen er zijn. Tuurlijk tonen we affectie, maar ik ga niet eindeloos over hem heen hangen en ongegeneerd zitten zoenen als de kinderen er bij zijn. Dat wil, volgens mij, geen enkele tiener/puber zien, haha. Maar een knuffel of gewoon beetje tegen elkaar aan hangen, dat moet gewoon kunnen, dat doen de kinderen namelijk ook.
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 29-01-2020 21:50
21.12% gewijzigd

woensdag 29 januari 2020 om 21:49
Mijn zoon van 13 ook, wil te pas en te onpas op schoot en knuffelen. Ze hebben gewoon veel liefde en bevestiging nodig op die leeftijd denk ik. Voor de buitenwereld lijken ze al zo groot, dan is het fijn om nog even 'klein' te kunnen zijn. Ik vind het lief (en soms onhandig, haha). Maar ik denk idd dat jij niet zo raar moet doen TO, het is zijn dochter. Dit komt echt over alsof je issues hebt.
woensdag 29 januari 2020 om 21:52
Neh, ik denk niet dat TO issues heeft, ik denk dat TO dit gewoon niet gewend is vanuit haar eigen opvoeding/omgang met ouders, en zich gewoon afvraagt hoe dit bij anderen werkt. In haar omgeving kennen mensen het kennelijk ook niet blijkbaarVief74 schreef: ↑29-01-2020 21:49Mijn zoon van 13 ook, wil te pas en te onpas op schoot en knuffelen. Ze hebben gewoon veel liefde en bevestiging nodig op die leeftijd denk ik. Voor de buitenwereld lijken ze al zo groot, dan is het fijn om nog even 'klein' te kunnen zijn. Ik vind het lief (en soms onhandig, haha). Maar ik denk idd dat jij niet zo raar moet doen TO, het is zijn dochter. Dit komt echt over alsof je issues hebt.

woensdag 29 januari 2020 om 21:52
Eens, dat is niet normaal.