Dochter vriend te aanhankelijk?

29-01-2020 10:37 105 berichten
Ik heb sinds een aantal jaar een vriend, we wonen niet samen.
Hij heeft een dochter van 16 en zij wil het liefst de hele dag met hem knuffelen. Vraagt om de haverklap "pap, mag ik een knuffel" en ligt 's avonds het liefst in zijn armen op de bank. Ik erger me hier steeds meer aan en vraag me af of dit normaal gedrag is?
Ik heb zelf geen kinderen in die leeftijd dus hier ook geen ervaring mee. Ik denk dat het heel normaal is om je kind lekker te knuffelen, heerlijk, maar tot op zekere hoogte. Wat vinden jullie?
Irish_Wasser_Woman schreef:
29-01-2020 21:52
Neh, ik denk niet dat TO issues heeft, ik denk dat TO dit gewoon niet gewend is vanuit haar eigen opvoeding/omgang met ouders, en zich gewoon afvraagt hoe dit bij anderen werkt. In haar omgeving kennen mensen het kennelijk ook niet blijkbaar :)
Ik zeg 'komt over.' Maar bedankt voor je input, ik zat echt te wachten op wat jij ervan vindt.
Maar waarom is dit eigenlijk een issue TO? Het geeft jou blijkbaar een bepaald gevoel, dat je zodanig bezighoudt dat je er een Topic over opent. Ik denk dat dat gevoel iets anders is dan nieuwsgierigheid of het 'normaal' is.
Alle reacties Link kopieren
Vief74 schreef:
29-01-2020 21:56
Maar waarom is dit eigenlijk een issue TO? Het geeft jou blijkbaar een bepaald gevoel, dat je zodanig bezighoudt dat je er een Topic over opent. Ik denk dat dat gevoel iets anders is dan nieuwsgierigheid of het 'normaal' is.
Waarom zo aanvallend over dat het een issue is? Mag het geen issue zijn dan? Als dochter continu (want dochter woont 100% bij haar vader) in haar vaders armen op de bank ligt zit TO er dus maar een beetje bij de keren dat ze daar in huis is. En kan TO dus niet zelf bij vriend liggen. Neem gewoon een normale houding aan als je met z'n drieën bent. En ben je met z'n tweeën kun je knuffelen en op elkaar hangen wat je wilt.
Klaar mee
Ik zal dit topic (laten ?) sluiten, ben net nieuw hier dus ik weet niet of ik dat zelf kan/mag doen of dat ik dat aan iemand moet vragen.

Zoveel mensen, zoveel meningen dat is ook bij mijn topic maar weer eens heel duidelijk. Leuk alle reacties te lezen, bedankt!
Als je in gezelschap verkeert en je kleuter hangt de hele tijd aan je dan zeg he ook ga even lekker spelen, en dan zal een 16 jarige wel de hele tijd mogen hangen? Heel vreemd.
Jerseygirl, ik heb je een PB gestuurd.
hannaa45 schreef:
29-01-2020 15:34
Wat een lulkoek toch altijd, dat kinderen op 1 staan!
Het is geen wedstrijd, kinderen nemen een belangrijke plaats in het leven van hun ouders en , als het goed is, is er ook ruimte voor andere relaties met volwassenen.

Klopt, maar wanneer het huis in brand staat en je tijd hebt om 1 persoon te redden, dan wordt het kind gered en daarna pas de partner.

En ja natuurlijk, moet er heel veel ruimte zijn voor partner, werk, hobbies etc. Maar maak je er een wedstrijd van en moet de vader kiezen, dan weet ik wel wie er op 1 komt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
ik ken eigenlijk geen 1 puber die zo doet, dus ik vind het wel een beetje afwijkend. Wat vind je vriend er zelf van? Als het echt de hele avond is, is hij degene die daar een beetje in moet sturen.
Ik vind het wel apart.
Ik had vroeger een vriendin die veel met haar pa knuffelde op die leeftijd (ook 16-18 jaar). Ik werd er altijd een beetje ongemakkelijk van.
Hetzelfde ongemak heb ik ook gevoeld bij mijn schoonzus, die zomaar opeens bij mijn zwager (haar broer dus) op schoot kon kruipen om met hem te knuffelen en aan hem te plukken. Ze waren toen al in de twintig. Ze stopte er trouwens meteen mee zodra ze een vriend kreeg.
Daveotion schreef:
30-01-2020 13:44
Ik vind het wel apart.
Ik had vroeger een vriendin die veel met haar pa knuffelde op die leeftijd (ook 16-18 jaar). Ik werd er altijd een beetje ongemakkelijk van.
Hetzelfde ongemak heb ik ook gevoeld bij mijn schoonzus, die zomaar opeens bij mijn zwager (haar broer dus) op schoot kon kruipen om met hem te knuffelen en aan hem te plukken. Ze waren toen al in de twintig. Ze stopte er trouwens meteen mee zodra ze een vriend kreeg.
Waar komt dat gevoel vandaan denk je?
Zoek je er iets seksueels achter?
Jerseygirl schreef:
29-01-2020 18:45
dat bedoel ik inderdaad, ik vind het niet passen bij de leeftijd.
En dat is allemaal vanuit jouw perspectief. Ik had gewild dat ik zo’n relatie had met een van mijn ouders. Helaas voelt het gruwelijk ongemakkelijk als ik een knuffel krijg en dat werkt door in mijn hele sociale leven.
Moreina schreef:
30-01-2020 13:57
Waar komt dat gevoel vandaan denk je?
Zoek je er iets seksueels achter?
Seksuele ontwikkeling dan wel behoefte hebben aan een volwassen romantische relatie speelt daar zeker een rol in.
Ik vind het vooral zorgelijk dat kinderen die geslachtsrijp zijn, maar echt nog wel kind, blijkbaar niet meer platonisch mogen knuffelen/ samen liggen met hun ouders.

Want zodra je borsten of schaamhaar hebt, voelen mensen zich daar ongemakkelijk bij.

Volgens mij ligt dat meer aan die mensen dan aan het kind.

Aangeraakt worden en knuffelen is ook gewoon een menselijke behoefte. Het is rustgevend en stressverlagend. Waarom zou ze alleen nog aangeraakt mogen worden door een (potentiële) sekspartner? Dat vind ik pas raar om te verwachten van een zestienjarige.

Uitgebreid knuffelen of samenliggen doe je ook niet met je vriendinnen (meesten niet iig)
Daveotion schreef:
30-01-2020 14:29
Seksuele ontwikkeling dan wel behoefte hebben aan een volwassen romantische relatie speelt daar zeker een rol in.
Je zegt het als feit, maar dat is jouw invulling.
Dropdrop schreef:
30-01-2020 14:54
Je zegt het als feit, maar dat is jouw invulling.
Het is bekend dat broers en zussen in de puberteit op een flirterige manier met elkaar om kunnen gaan. Dat is een normaal verschijnsel en gaat als het goed is vanzelf over. (Ik heb er ooit een interessant artikel over gelezen, maar ik kan het helaas niet meer terugvinden anders zou ik het voor je linken.)
Bij een meisje van 16 dat graag met haar vader knuffelt weet ik niet in hoeverre dat normaal gedrag is. Even een knuffel lijkt me normaal. Maar urenlang tegen hem aan willen hangen is in elk geval wel opmerkelijk aanhankelijk voor de leeftijd.
Daveotion schreef:
30-01-2020 15:13
Het is bekend dat broers en zussen in de puberteit op een flirterige manier met elkaar om kunnen gaan. Dat is een normaal verschijnsel en gaat als het goed is vanzelf over. (Ik heb er ooit een interessant artikel over gelezen, maar ik kan het helaas niet meer terugvinden anders zou ik het voor je linken.)
Bij een meisje van 16 dat graag met haar vader knuffelt weet ik niet in hoeverre dat normaal gedrag is. Even een knuffel lijkt me normaal. Maar urenlang tegen hem aan willen hangen is in elk geval wel opmerkelijk aanhankelijk voor de leeftijd.
Oh? @(
Eigenlijk ben je dus gewoon bang dat dochter seks wil hebben met haar vader (jouw partner) @ Daveo.

Sick.
Daveotion schreef:
30-01-2020 15:13
Plaats dat artikel dan ook zou ik zeggen want ik heb dit werkelijk waar nog nooit gezien en ik heb er ook nog nooit van gehoord.
In een eenoudergezin zijn de onderlinge verhoudingen tussen ouder en kind vaak anders.
Daarbij is er dan meestal een scheiding oid aan vooraf gegaan wat de behoefte aan bevestiging groter maakt.

Het verbaast me hoeveel reacties zich richten op 'raar voor een 16 jarige'. Je kunt van alles vinden van dat kind, maar vader vindt het ook prima. Dus binnen het gezin is het blijkbaar wel normaal.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
YellowLemon schreef:
30-01-2020 15:52
Plaats dat artikel dan ook zou ik zeggen want ik heb dit werkelijk waar nog nooit gezien en ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Ik kan het niet vinden helaas. Heb me net al een ongeluk gegoogeld.
De strekking was in elk geval dat de relatie tussen broer en zus in korte tijd sterk kan veranderen, en dat naast ruziemaken ook een kinderlijke vorm van flirten (plagen/stoeien/op elkaars schoot zitten etc.) normaal gedrag kan zijn.
iris1986p schreef:
29-01-2020 16:10
Ik kan mijn eigenlijk niet voorstellen dat een 16 jarige zich zo gedraagt. Ik ben zelf immers ook 16 geweest en dat is toch een leeftijd dat je je juist afzet tegen je ouders en ermee knuffelen op je 16de is mij erg vreemd hoor!
Nou nee hoor. Mijn zoon en dochter zijn 18 en 22 en hebben altijd geknuffeld.
Ik heb altijd met mijn vader geknuffeld! Kon ook heerlijk tegen hem aanliggen als we tv keken.

Ik ben nu 40 en als ik mijn vader zie dan knuffelen we elkaar altijd even :)
Even een knuffel of een keertje lekker op de bank tegen elkaar aanliggen, vind ik wel een verschil met de hele dag door om knuffel vragen, zoals To schrijft. Het eerste lijkt mij heel normaal, het tweede zie ik eigenlijk nooit (waarmee ik niet wil beweren dat het abnormaal is).
Vind het echt mooi om te lezen, dat er binnen sommige gezinnen zo heerlijk geknuffeld wordt.
Frizz schreef:
30-01-2020 16:43
Vind het echt mooi om te lezen, dat er binnen sommige gezinnen zo heerlijk geknuffeld wordt.
Volgens mij is het in de meeste gezinnen wel gangbaar, alleen met pubers komt het vooral van de pubers. Als ouder kun je van alles willen, maar het gebeurt alleen als zij het willen (op de meest onverwachte momenten). Mijn jongste van 6 wil gewoon altijd knuffelen, daar geniet ik nog even van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven