Dochter vriend te aanhankelijk?

29-01-2020 10:37 105 berichten
Ik heb sinds een aantal jaar een vriend, we wonen niet samen.
Hij heeft een dochter van 16 en zij wil het liefst de hele dag met hem knuffelen. Vraagt om de haverklap "pap, mag ik een knuffel" en ligt 's avonds het liefst in zijn armen op de bank. Ik erger me hier steeds meer aan en vraag me af of dit normaal gedrag is?
Ik heb zelf geen kinderen in die leeftijd dus hier ook geen ervaring mee. Ik denk dat het heel normaal is om je kind lekker te knuffelen, heerlijk, maar tot op zekere hoogte. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
30-01-2020 16:43
Vind het echt mooi om te lezen, dat er binnen sommige gezinnen zo heerlijk geknuffeld wordt.
Ik ook. Bij ons thuis werd er nooit geknuffeld.
Ik hoop dat onze dochter nog heel lang met ons knuffelen/bankhangen wil.
Dropdrop schreef:
30-01-2020 14:53

Aangeraakt worden en knuffelen is ook gewoon een menselijke behoefte. Het is rustgevend en stressverlagend. Waarom zou ze alleen nog aangeraakt mogen worden door een (potentiële) sekspartner? Dat vind ik pas raar om te verwachten van een zestienjarige.

Uitgebreid knuffelen of samenliggen doe je ook niet met je vriendinnen (meesten niet iig)
Het gaat om uitgebreid knuffelen in gezelschap. Doe dat gewoon als je met z'n tweeën bent. Niet uit schaamte, maar uit beleefdheid. Bij een klein kind is het logisch, maar een tiener kan toch leren dat je niet iemand er maar een beetje bij laat zitten. In een samenwonend gezin kan het, dan ben je de meeste tijd met meerdere mensen en is het dus lastig een ander moment te kiezen. Maar als je als vriend of vriendin bij je partner bent, dan kan het kind best een ander moment uitkiezen.
Klaar mee
Buffie schreef:
30-01-2020 17:04
Het gaat om uitgebreid knuffelen in gezelschap. Doe dat gewoon als je met z'n tweeën bent. Niet uit schaamte, maar uit beleefdheid. Bij een klein kind is het logisch, maar een tiener kan toch leren dat je niet iemand er maar een beetje bij laat zitten. In een samenwonend gezin kan het, dan ben je de meeste tijd met meerdere mensen en is het dus lastig een ander moment te kiezen. Maar als je als vriend of vriendin bij je partner bent, dan kan het kind best een ander moment uitkiezen.
Kom op zeg, ze zitten niet te tongen ofzo! Dat je je daar ongemakkelijk bij voelt, soit. Maar een knuffel of tegen elkaar aanhangen is toch echt heel iets anders en daar sluit je ook niemand mee buiten.
Buffie schreef:
Het gaat om uitgebreid knuffelen in gezelschap.
In je eigen huis terwijl er geen vreemden zijn is niet 'in gezelschap'.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Buffie schreef:
Het gaat om uitgebreid knuffelen in gezelschap. Doe dat gewoon als je met z'n tweeën bent.
Waarom gaat dit hele topic dan over dochter? En niet over Pa?

Kinderen doen niets anders dan gedrag vertonen. Hoe wij erop reageren, leert ze wat normaal en gewenst is.

Kind is 16, doet dit al jaren, vader heeft haar geleerd dat het normaal is. Dochter kan niet in TO haar hoofd kijken en TO heeft geen positie om dochter aan te spreken.

Dit hele topic zou over pa en to moeten gaan. Niet over dochter haar zogenaamd ongepaste gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven