dochter wordt 1 jaar, cadeautips?
maandag 25 juni 2012 om 10:20
Ik ben opzoek naar tips.
Over drie weken wordt onze jongste dochter 1 jaar.
Ik krijg nu vragen wat mensen haar kunnen geven, vind het zelf echt heel lastig. Ze is de jongste van drie, haar broer is nu 3,5 en haar zus 2jr3mnd. Voor de oudste twee hebben we al wat grote dingen in huis, een bakfiets, veel houten treinbaan, veel duplo. Haar kleding kast ligt vol met kleren die haar zus nu niet meer past.
Ik weet dat het een ongelofelijk luxe probleem is, maar mensen willen graag iets voor haar meenemen. Ik kan natuurlijk geld vragen en dan 1 mooi groot cadeau kopen (glijbaan voor in de tuin of een speelhuisje) maar wat voor kleine cadeautjes kan ik verder vragen?
Ik denk dat veel vrienden van mij ongeveer 7,50 aan een cadeautje willen uitgeven.
Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt voor het meedenken!
Over drie weken wordt onze jongste dochter 1 jaar.
Ik krijg nu vragen wat mensen haar kunnen geven, vind het zelf echt heel lastig. Ze is de jongste van drie, haar broer is nu 3,5 en haar zus 2jr3mnd. Voor de oudste twee hebben we al wat grote dingen in huis, een bakfiets, veel houten treinbaan, veel duplo. Haar kleding kast ligt vol met kleren die haar zus nu niet meer past.
Ik weet dat het een ongelofelijk luxe probleem is, maar mensen willen graag iets voor haar meenemen. Ik kan natuurlijk geld vragen en dan 1 mooi groot cadeau kopen (glijbaan voor in de tuin of een speelhuisje) maar wat voor kleine cadeautjes kan ik verder vragen?
Ik denk dat veel vrienden van mij ongeveer 7,50 aan een cadeautje willen uitgeven.
Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt voor het meedenken!
maandag 25 juni 2012 om 11:17
Op die leeftijd geef ik de ouders geld. Een kind van 1 heeft echt nog geen flauw benul en ik vind het leuker als de ouders dan iets duurders kopen. Wat heeft een kind aan tig cadeaus van EUR 10-20 op die leeftijd? Ouders zitten er vaak ook niet op te wachten en veel verdijnt ongebruikt in de kast.
Als ze ouder zijn geef ik het kind of samen met ander een groter cadeau of een kleinder cadeau en geld voor de spaarpot. Veel kinderen vinden het leuk om centjes voor de spaarpot te krijgen, dus doe ik meestal kleingeld.
Als ze ouder zijn geef ik het kind of samen met ander een groter cadeau of een kleinder cadeau en geld voor de spaarpot. Veel kinderen vinden het leuk om centjes voor de spaarpot te krijgen, dus doe ik meestal kleingeld.
maandag 25 juni 2012 om 11:17
bedankt nicole. ik ken het niet uit eigen ervaring, ben de oudste thuis en in de familie. nu zal ze het misschien niet merken maar het is voor latere verjaardagen sowieso goed om te onthouden.
boekjes staan genoteerd!
ik heb een heel erg pro-roze dochter rozenstruikje, ze is 2 en als ze bijvoorbeeld stickertjes mag plakken pakt ze eerst de roze en als ze gaat kleuren pakt ze alleen het roze potlood, als ze bij oma een tumtummetje mag zoekt ze het liefst de roze op... ze slaat een beetje door
ben heel benieuwd of dat met jongste straks ook zo gaat...
boekjes staan genoteerd!
ik heb een heel erg pro-roze dochter rozenstruikje, ze is 2 en als ze bijvoorbeeld stickertjes mag plakken pakt ze eerst de roze en als ze gaat kleuren pakt ze alleen het roze potlood, als ze bij oma een tumtummetje mag zoekt ze het liefst de roze op... ze slaat een beetje door
ben heel benieuwd of dat met jongste straks ook zo gaat...
maandag 25 juni 2012 om 11:18
Mijn dochter is pas 1 geworden en wij hebben prentenboeken/voorleesboekjes en inderdaad van die kartonnen peuterboeken gevraagd.
Verder een mooie drinkbeker en een leuk plastic bord.
Ondanks dat er misschien al heel veel speelgoed staat zou ik het wel belangrijk vinden dat al mijn kinderen ook speelgoed hebben wat echt van henzelf is. Ik vier alle kinderverjaardagen hetzelfde of het nou de eerste of de derde is maakt voor mij geen verschil. Maar goed ik vier het vrij klein dus hier komen bij geen enkele verjaardag bakken cadeaus binnen.
Geld of cadeaubonnen voor een kinderverjaardag vind ik alleen praktisch voor ouders.
Verder een mooie drinkbeker en een leuk plastic bord.
Ondanks dat er misschien al heel veel speelgoed staat zou ik het wel belangrijk vinden dat al mijn kinderen ook speelgoed hebben wat echt van henzelf is. Ik vier alle kinderverjaardagen hetzelfde of het nou de eerste of de derde is maakt voor mij geen verschil. Maar goed ik vier het vrij klein dus hier komen bij geen enkele verjaardag bakken cadeaus binnen.
Geld of cadeaubonnen voor een kinderverjaardag vind ik alleen praktisch voor ouders.
maandag 25 juni 2012 om 11:23
ik vier ook elke verjaardag, met taart en slingers enzo, en visite.
maar ik kan moeilijk elk kind voor zijn/haar eerste verjaardag een bakfiets gaan geven (zo groot is mijn huis nu ook weer niet).
Ik vind het belangrijk dat ze speelgoed hebben wat van hen zelf is en ook speelgoed wat gedeeld moet worden.
de houten treinbaan is van iedereen, de kinderwagen van oudste dochter, de lego van zoon, de duplo en voorleesboekjes van iedereen, de verf en klei van twee oudsten, wel hebben ze allebei eigen stickers om te plakken, met de kleurtjes doen ze dan weer samen, autootjes zijn van zoon en de prinsessenjurk van oudste dochter.
maar ik kan moeilijk elk kind voor zijn/haar eerste verjaardag een bakfiets gaan geven (zo groot is mijn huis nu ook weer niet).
Ik vind het belangrijk dat ze speelgoed hebben wat van hen zelf is en ook speelgoed wat gedeeld moet worden.
de houten treinbaan is van iedereen, de kinderwagen van oudste dochter, de lego van zoon, de duplo en voorleesboekjes van iedereen, de verf en klei van twee oudsten, wel hebben ze allebei eigen stickers om te plakken, met de kleurtjes doen ze dan weer samen, autootjes zijn van zoon en de prinsessenjurk van oudste dochter.
maandag 25 juni 2012 om 12:17
wij hebben pas een knutselpakketje gekocht bij de action. gebruiken het hier voor kindje van 2 die hier 1 middag per week is maar kan ook leuk voor een verjaardag hoor. ze hebben er potjes klei die iets van 2euro voo 5 potjes kost. ook hebben we kleine canvas doeken gekocht (1,50 per stuk) en vingerverf.
je kan ook iets vragen voor als ze iets ouder is, mooi sprookjesboek ofzo. nu kan ze plaatjes kijken en over een jaar vind ze de verhalen leuk.
je kan ook iets vragen voor als ze iets ouder is, mooi sprookjesboek ofzo. nu kan ze plaatjes kijken en over een jaar vind ze de verhalen leuk.
maandag 25 juni 2012 om 14:29
Ik heb op die leeftijd een bedelarmbandje gehad (of hoe ze ook heten). Ik kon hem natuurlijk pas later om, elk jaar kochten mensen dan "bedeltjes". Omdat die iets duurder waren, kochten ze samen 1 of 2. Het armbandje zelf werd elk jaar groter gemaakt bij de juwelier. Ik was als kind erg blij met mijn armbandje (jammer dat ik hem verloren ben).
maandag 25 juni 2012 om 14:49
Ik vraag voor mijn jongste vaak boeken/puzzels/knutsel dingen. Ze is ook de derde, en ik vind het belangrijk dat ze ook af en toe wat nieuws heeft. Duz voor haar 1ste verjaardag 2 dozen met 4 puzzels erin (4, 6, 9 en 12 stukjes) en wat boekjes. Puzzels bleven nog een tijdje in de kast (broer en zus mochten er niet mee spelen!!) en tegen de tijd dat ze er aan toe was eruit gehaald.
maandag 25 juni 2012 om 14:50
Ik zou voor een eigen etuitje met potloodjes en een kleurboek gaan. Of bellenblaas. Een dvd van favoriete tv programma. Een dagje uit met... (opa/oma/oom/tante...) of een logeerpartijtje alleen, zodat ze een keertje alle aandacht krijgt? Voor onze kleine man vroegen we ook praktische dingen als sokken, een regencape, en lekkere douchegel voor 'echte grote jongens'. Een leesboekje, is dat een idee? Of een mooie uitvergrote foto in een lijstje voor haar kamertje?