doodgeboren kindje met 33 wkn zwanger na placentaloslating

15-12-2012 10:40 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

23 november belde ik de spoedlijn van de verloskundige...Die nacht had ik buikkrampen maar geen bloedverlies...Hierdoor dacht ik dat het misschien buikgriep was. Ik was niet direct in paniek want 19 november had ik mijn laatste mooie echo van ons meisje nog gezien. De verloskundige reageerde luchtig en zei dat als er geen bloedverlies was dit vast niets kon zijn. Ik zei dat ik haar niet meer voelde bewegen maar ook dit was vast normaal omdat ik "darm"krampen had.....Ik moest maar smiddags terugbellen. Om 13.00 hield ik het niet meer en belde met de vraag of ik langs mocht komen om het geruststellende hartje te horen....

Ik scheurde naar de praktijk.....waar ze geen hartje kon horen van mijn meisje.....Ik was 33 weken zwanger en uit het niets hoor je dit. Ik kon het niet geloven en belde mijn vriend. Met spoed moesten we naar het ziekenhuis waar een echo onze nachtmerrie bevestigde. De placenta had plotseling half losgelaten en hierdoor is ons kerngezonde meisje overleden! Ik kan het nog steeds niet bevatten (maandag is het ook nog maar drie weken geleden). Dit kan dus iedereen gebeuren ...kans van 1 op 500 en ons gebeurt dit gewoon! 26 november moest ik bevallen van ons dochtertje...het doet zon pijn om hier nu in mijn "verlof" te zitten met een platte buik en geen klein meisje om mij heen... Gelukkig heb ik een dochtertje van vijf die mij een reden geeft om op te staan. Mijn vriend heeft het ook heel moeilijk natuurlijk , maar we proberen samen sterk te zijn. Het is zo ongelooflijk moeilijk.......zeker na al die jaren wachten op ons tweede kindje (na vele IUI behandelingen). Heeft er iemand hier een soortgelijke ervaring gehad misschien?
Alle reacties Link kopieren
Geen woorden voor. Wat een groot verlies.

Heel erg veel sterkte. Dikke knuffel
Geen ervaring, maar wat moet dit vreselijk zwaar voor jullie zijn.



Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor jullie, sterkte gewenst
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
What doesn't kill you makes you stronger!!
Wat vreselijk...
Wat een nachtmerrie, heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Jack73 ik wil je al eerste sterkte wensen met het verlies van de kleine en een knuffel,ik heb geen soortgelijke ervaring,wel ben ik nu over 2 dagen 26 weken en wens ik dit niemand toe..
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!

Verder geen woorden.....

Alle reacties Link kopieren
Jeetje TO wat heftig. Ik ken een soortgelijk verhaal ja, met 40 weken. Ongelooflijk zwaar en oneerlijk, en zo'n pech. Vooral met het idee dat je kindje gezond was. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
jeetje, wat erg dat dit je is overkomen.



Heel veel sterkte!



ps: er is een topic waar vrouwen die soortgelijke dingen hebben meegemaakt samen praten hier op vivaforum
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit meegemaakt. Ik was ook 33 weken zwanger en had ineens erg last van harde buiken dus meteen het ziekenhuis gebeld, moest meteen langskomen. Toen ik opstond om te vertrekken begon ik ineens heel heftig te bloeden. Met ambulance naar ziekenhuis vervoerd uiteindelijk en meteen bij aankomst een spoedkeizersnede gehad. Waren er op het nippertje bij. Losgeraakte placenta door acute pre-eclampsie. Heb zoveel geluk gehad, dat besef ik me nog elke dag.



Wat vreselijk dat het bij jou zo is afgelopen... Heb er geen woorden voor. Kwam het niet door een eclampsie?



Veel sterkte de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte!!
Wat vreselijk Heel veel sterkte.
In mijn omgeving helaas meer van die verhalen ook van voldragen kindjes die met 41 weken goede check hadden in het ziekenhuis en dag later overleden. Vrouw van een collega zelfs 2 maal net als bij jou buikkrampen en idd losgelaten placenta, 2de zwangerschap zouden ze inleiden bij 37 weken, 2 dagen later opnieuw losgelaten placenta. Beide jongetjes het niet kunnen overleven. Na die 2 overleden kinderen hebben ze nog 2 zoontjes gekregen.



Ben daar zelf ook altijd heel erg bang voor geweest want dat is je ergste nachtmerrie.



Heel veel sterkte om dit een plekje te kunnen geven, wat een vreselijk inmens verdriet moet je voelen. Voor jullie een knuffel en voor je mooie meisje een kaarsje vanavond
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilou schreef op 15 december 2012 @ 10:52:

Ik heb dit meegemaakt. Ik was ook 33 weken zwanger en had ineens erg last van harde buiken dus meteen het ziekenhuis gebeld, moest meteen langskomen. Toen ik opstond om te vertrekken begon ik ineens heel heftig te bloeden. Met ambulance naar ziekenhuis vervoerd uiteindelijk en meteen bij aankomst een spoedkeizersnede gehad. Waren er op het nippertje bij. Losgeraakte placenta door acute pre-eclampsie. Heb zoveel geluk gehad, dat besef ik me nog elke dag.



Wat vreselijk dat het bij jou zo is afgelopen... Heb er geen woorden voor. Kwam het niet door een eclampsie?



Veel sterkte de komende tijd.Lilou wat is pre eclampsie? Ik had ook hele harde buiken en krampen....maar het was snachts en dacht....net maandag goede echo gehad...nu niet zo onzeker zijn meer..het zijn vast darmkrampen...had ook geen bloedverlies...en nu denk ik natuurlijk: had ik maar alarm geslagen dan hadden ze haar misschien kunnen redden......schuldgevoel.....
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
oh...ff gegoogeld....maar had geen eclampsie....want geen hoge bloeddruk....
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor jullie! Ik ken een soortgelijk verhaal waarbij een tweeling met 42 weken is overleden in de buik.
Alle reacties Link kopieren
Tranen in mijn ogen... geen woorden voor... Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk, heel veel sterkte!
Wrang is dat hè, je kindje is bijna af en toch mag het niet ter wereld komen . . . . Het zal altijd je tweede kindje blijven, en een eventueel volgend kindje je derde kindje. Het heeft wel tijd nodig voordat je er wat vrede mee krijgt . . . .



:knuffel:

(lotgenote, bijna 25 jaar geleden, 27 weken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven