Draagjas voor een boba drager

03-09-2019 15:31 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke boba drager tweedehands gekocht en wil nu ook eigenlijk een draagjas er bij kopen. ik ben een beetje aan het rondkijken en ik denk dat het een softshell draagjas gaat worden. De tweedehands drager kostte mij € 20,- :-) maar ik zie dat die draagjassen echt heel erg duur zijn. Ik ga zeker niet bijna 300 euro betalen voor zo'n jas.

Wie heeft er tips of wie kan mij aan een mooie tweedehandse softshell draagjas helpen?

Update het is deze https://www.allesmama.nl/shop/draagjas/ ... ell-grijs/ geworden. Bedankt voor de tips👍🏻 ervaring deel ik nog
anoniem_389600 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 21:09
Reden: Update
16.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, zoiets kun je gebruiken inderdaad. Je hebt ze ook van plastic. Heb je geen fourniturenzaak in de buurt? Zou ik eerder aan denken dan aan de Gamma (ik wist niet eens dat zij daar drukknopen verkochten).

Als je dan toch aan de slag wil, dit is de beschrijving die ik zelf heb gebruikt: http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2 ... eel-1.html
Ik vond hem heel duidelijk, inclusief foto's.

En als je een beetje logisch nadenkt kun je hem dus zelf wat verder "pimpen".

Zo had ik bijvoorbeeld bij de buidel links en rechts een rits mee ingenaaid (volgens mij) zodat als je zonder kind de jas aan wil je de buidel naar binnen vast kan ritsen.

Op het forum van dragen-en-voeden was destijds ook een draadje waar mensen hun zelfgemaakte draagjassen (en tips) deelden.

Mijn officiële draagjas (MaM Two-way DeLuxe) heeft op de rug een soort T-opening die je open kan ritsen en waar je een inzet in kan ritsen voor als je je kind op de rug wil dragen. Dezelfde insert kun je ook op de buik inritsen.
Dat is ook nog een manier om hem te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en qua maten... het draaggedeelte mag best iets groter (en langer) zodat je kind er langer in past. Bij mijn eerste jas was hij er met een jaar of 2 denk ik wel uitgegroeid...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Biebeltje.... erg super super bedankt voor de link, heb er al naar gekeken en die gaat echt helpen. Vandaag ga ik een start maken.
Alle reacties Link kopieren
Begint voor mij met een jas die ik nog heb... dus dan kost het eigenlijk helemaal niets :-) ..... kijken hoe het loopt ik zal jullie een beetje updaten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor draagjas wordt het?
Alle reacties Link kopieren
Steldatikje schreef:
18-09-2019 15:35
Wat voor draagjas wordt het?
Een houtje touwtje hahahaha eerst maar eens proberen
Alle reacties Link kopieren
En lukt het al.... heb je al foto’s?
Alle reacties Link kopieren
ok.....dus.... ik heb zonet de hele rommel in de container gedumpt omdat het mij gewoon niet lukt. Was met de fleece draagjas bezig, maar het lukte me echt niet. Naaimachine was een ramp, knippen ging niet helemaal goed en de drukknoop erin zetten lukt in eerste instantie niet. ( heb ik de hard geboden en daarna mijn man hem met een tang helemaal om zeep geholpen. Uit frustatie dus het hele handeltje weg en ik heb alsnog een fleece draagjas in de koopjeshoek gekocht.

Sorry sorry allemaal, dank voor de hulp en goede adviezen, maar het lukte me gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
:biggrin: Haha, sorry, ik zie het helemaal voor me hoe je daar totaal gefrustreerd mee bezig bent geweest...
Nou ja, je hebt het in ieder geval geprobeerd! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
19-09-2019 11:52
:biggrin: Haha, sorry, ik zie het helemaal voor me hoe je daar totaal gefrustreerd mee bezig bent geweest...
Nou ja, je hebt het in ieder geval geprobeerd! :thumbsup:
:@@: :@@: pfff dank
Alle reacties Link kopieren
Kan het me ook goed voorstellen hoor, helemaal als je dat nog niet vaker hebt gedaan. Kost minder, maar hoop meer frustraties.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
19-09-2019 11:52
:biggrin: Haha, sorry, ik zie het helemaal voor me hoe je daar totaal gefrustreerd mee bezig bent geweest...
Nou ja, je hebt het in ieder geval geprobeerd! :thumbsup:
.

Toch nog maar eens proberen..... mams gaat mee helpen vanavond.... alles weer uit de bak gevist fffff
Alle reacties Link kopieren
Zo...en klaar is ie dan. Is toch best mooi geworden. :-D
Alle reacties Link kopieren
Heb je al foto’s 😁😁😁?
Alle reacties Link kopieren
Jazeker komen er straks aan ik moet ff kijken hoe
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ze eerst ergens neerzetten en dan ergens een account aanmaken en dan wil ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je Facebook? Dan kun je een drive album aanmaken wat alleen jij kunt zien.
Daar plaats je dan je foto's in. Als je op de foto klikt en naar de eigenschappen gaat staat daar een url die je kunt kopieren en hier in een post plakken.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm duurt lang en ben zo benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet lukt mag je mij ook Pm sturen en dan post ik wel :-)
Alle reacties Link kopieren
Stuur ze wel als Pm net zo makkelijk.... bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Steldatikje schreef:
22-09-2019 22:10
Als het niet lukt mag je mij ook Pm sturen en dan post ik wel :-)
Heb je er al naar kunnen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi een vriendin heeft ze inmiddels online gezet, ik moet alleen nog even kijken hoe ik het plaatje er zelf in krijg. Wat een gedoe :-o :-o
Alle reacties Link kopieren
ga je toch maar een pb sturen want het lukt me echt niet. Inmiddels ook de fleece draagjas binnen en die vind ik echt super! Was vandaag alleen wel veel te warm voor, die hoef je met dit weer nog niet te dragen
Alle reacties Link kopieren
moet je hem wel sturen :-)
Alle reacties Link kopieren
Als je niet meer reageert zet er dan maar een slotje op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven