Drama om kledingkeuze

18-09-2019 15:13 203 berichten
Mijn zoontje heeft een sterke wil vwb zijn kledingkeuze.
Zijn keuze is niet mijn keuze.
Hij draagt graag t-shirts die inmiddels na het seizoen te klein zijn geworden.
Daarbij enigszins uit model en gewoon niet zo mooi meer.

Hij heeft prachtige truien en sweaters , die we gekocht hebben en niet heel goedkoop zijn, en daarom vind ik het zonde om ze te klein te laten worden en nieuw in de kast te laten liggen.

Gevolg, een schreeuwend en huilend kind omdat hij niet aan mag wat hij wil.
En ik gefrustreerd omdat ik hem niet als een sloeber rond wil laten lopen.

En ja , ik schreeuw dan ook soms terug, kortom een echte strijd.
Hoe voorkom ik dit kleutergeweld ?

De stapels zooi maar verwijderen uit zijn kast ? Hij is niet van gisteren en dan geeft dat waarschijnlijk weer strijd.
Alle reacties Link kopieren
Geen dure dingen kopen omdat jij ze mooi vindt. Hij moet ze dragen.
Honey, you should see me in a crown
Laat het kind aantrekken wat hij wil. Wordt het een leukere volwassene van.
waarom maak je hier zn strijd van?

mijn zoon draagt gewoon wat hij zelf wil. als het koud is korte mouwen? prima kom je vanzelf achter.

hij mag ook zelf zn kleren uitzoeken, scheelt mij een hoop gezeur en gedoe
Als ik iets koop vind hij het leuk, ik geef hem daarin keuze.
Vindt hij het niks koop ik het niet.

Maar ja blijkbaar deugt het achteraf toch niet.
anoniem_647b41c7d0fd8 wijzigde dit bericht op 18-09-2019 15:19
20.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Schreeuwen tegen een kleuter? :-? Ja, daar wordt ie rustig van. Tuurlijk. Ik zou al geen strijd aangaan over zoiets onbenulligs als kleding.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Het wordt zo herfst. Dan is kouder weer ook een goede reden om een sweater aan te doen.

Hoe oud is je zoon?
anoniem_642433f9e7e2c wijzigde dit bericht op 18-09-2019 15:20
4.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
18-09-2019 15:18
Als ik iets koop vind hij het leuk, ik geef hem daarin keuze.
Vindt hij het niks koop ik het niet.

Waarom wil hij die sweaters dan niet aan?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Heb hier hetzelfde gehad, maar inmiddels zijn mijn kinderen pubers.

Ik voerde eigenlijk nooit strijd met ze. Van mij mochten ze zelf bepalen wat ze aandeden, met als enige regel, dat het passend moest zijn bij het weer en bijvoorbeeld iets feestelijks bij een feestje, maar dan werd het vaak een prinsessenjurk :)
En dat ging eigenlijk prima. Ik liet ze kleding ook vrij snel zelf uitzoeken in de winkel. En helaas is er ook wel eens iets bijna nooit gedragen omdat het niet zo lekker zat.

Ik vond het niet nodig om voor mijn kinderen te bepalen wat ze aan moesten. Maar ze maakten ook geen idiote keuzes, dus tja. Wel soms in mijn ogen niet zo mooi, maar ik vond het vooral belangrijk dat ze het zelf mooi vonden.
Alle reacties Link kopieren
Het is vaak veel te warm voor een spelend kind op truien en vesten te dragen. Zij bewegen veel meer dan volwassenen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
18-09-2019 15:18
Als ik iets koop vind hij het leuk, ik geef hem daarin keuze.
Vindt hij het niks koop ik het niet.

Maar ja blijkbaar deugt het achteraf toch niet.
geen dure kledingstukken tussen de te kiezen stukken stoppen.ofwel, voorsorteren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Haal wat niet mooi meer is uit zn kast. Dan laat je hem s avonds al iets uitkiezen voor de volgende dag. Deze kleren heb je nu, daar mag je uit kiezen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Geen strijd van maken. En echt lelijk geworden en te kleine kleding gewoon weg doen. Valt hem waarschijnlijk niet eens op.
Eurus schreef:
18-09-2019 15:19
Waarom wil hij die sweaters dan niet aan?
Dat vraag ik me dus ook af.
Omdat het dan bv perse een T-shirt moet zijn met een bepaalde held erop.
Keer op keer op keer hetzelfde verwassen shirt. :@@:
Mijn kind heeft een sterke eigen smaak en een voorkeur voor compleet willekeurige en/of hysterische combinaties. Het staat haar geweldig, maar ik heb er wel aan moeten wennen dat andere mensen het maar gek vinden.
Te klein, vies, stuk of niet-passend bij het weer zijn mijn enige criteria. Dat moet je jouw kind ook kunnen uitleggen. Voor de rest kun je alleen de aanbodkant veranderen, dus minder kleren kopen zodat hij zeker weten moet dragen wat jij gekocht hebt.
Alle reacties Link kopieren
Een kleuterjochie loopt er niet zo snel als een 'sloeber ' bij hoor. Die kinderen spelen nog de godganse dag. Laat hem lekker. De shirts die hij uitkiest zitten waarschijnlijk lekker en hij is eraan gewend. Krijgt ie het koud? Daar komt hij vanzelf achter.
Dat ventje geeft niks om image, maar jij wel en daarom raak jij gefrustreerd en mag hij niet dragen wat het lekkerst zit. Best wel raar toch?
Mijn dochter loopt het liefst in joggingbroek en shirt. Ik laat het lekker. Als er iets feestelijks is dan draagt ze iets anders. Gelukkig is de mode ook redelijk comfortabel, dus ze loopt er prima bij.

Laat hem dragen wat hij wil.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
18-09-2019 15:22
Dat vraag ik me dus ook af.
Omdat het dan bv perse een T-shirt moet zijn met een bepaalde held erop.
Keer op keer op keer hetzelfde verwassen shirt. :@@:

Hij gaat ze vast dragen nu het wat kouder begint te worden. En zo niet, niet schreeuwen, ik vind dat erg verdrietig.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ipv een kind, had je beter een pop kunnen nemen
Alle reacties Link kopieren
Tja. Soms moet je even uitvinden wat je kind fijn vindt. Ik bedoel mijn oudste van 10 draagt tot aan de winter elke dag een korte broek en een tshirt, lange broeken worden terug in de kast gemikt als ik er 1 klaar durf te leggen.
Neemt wel een softshelljas mee als het wat frisser is maar verder hoor ik hem nooit. Ik koop dus nooit truien of hemden want die draagt ie nooit. Als het -15 is draagt ie een shirt met een vest (wat ie uit kan doen als het warm is) of een shirt met lange mouwen.
Ik heb hem nog nooit gedwongen iets aan te doen.

De jongste van 6 heeft t altijd koud en draagt dus nu al shirts met lange mouwen en in de winter truien met hemden bv.

Ze mogen altijd kiezen, zowel uit de kast als in de winkel. Ik kies wel de winkel overigens :P :mrgreen:
silent-witness wijzigde dit bericht op 18-09-2019 15:30
7.31% gewijzigd
Not my circus, not my monkeys
Misschien heeft hij het snel warm en draagt daarom liever geen trui of sweater?

Ik zou om te beginnen minder dure kleding kopen. En misschien toch wat meer naar zijn wensen luisteren. Kun je geen nieuw shirt of sweater met zijn superheld erop kopen en daarna het oude shirt weggooien (in overleg)?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
18-09-2019 15:18
Als ik iets koop vind hij het leuk, ik geef hem daarin keuze.
Vindt hij het niks koop ik het niet.

Maar ja blijkbaar deugt het achteraf toch niet.
Ik koop helemaal niks meer voor kind. Ook al zegt ze in de winkel dat ze iets héééél leuk vindt. Alles wat ze met haar vader in de kringloop scharrelt trekt ze wel aan. Ook al vind ik het 3x niks, armoedig en ordinair, ik bemoei me er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
18-09-2019 15:22
Dat vraag ik me dus ook af.
Omdat het dan bv perse een T-shirt moet zijn met een bepaalde held erop.
Keer op keer op keer hetzelfde verwassen shirt. :@@:
en waarom zou jij daar mee zitten????
Gekopbloemen schreef:
18-09-2019 15:22
Dat vraag ik me dus ook af.
Omdat het dan bv perse een T-shirt moet zijn met een bepaalde held erop.
Keer op keer op keer hetzelfde verwassen shirt. :@@:
Dat is dan toch duidelijk, voor hém is het zijn mooiste t-shirt, dan wil hij dat toch aan?
Dochter heeft hier ook een paar favorieten. Soms laaat ik deze wat langer in de was zitten en dan zeg ik: ach, schat, wat jammer, nee, sorry, die is vies! Dan is er wat meer variatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven