Dreumes aankleden in de lente/zomer

26-05-2020 18:20 24 berichten
Over een paar weekjes is onze zoon alweer 1 jaar, en toch heb ik soms nog de meest basic vragen. Ik heb het zelf altijd te warm, mijn partner heeft het altijd koud, en dus zijn we het nooit eens hoeveel laagjes de baby aan moet. Wat trekken jullie je oudere baby / dreumes aan bij weer als vandaag (20 graden)? Moet er nog een rompertje onder het t-shirt? Wanneer volstaat alleen een t-shirt, of alleen een romper met korte mouwen?

Hij lijkt wat we ook doen prima te vinden, maar toch maar even vergelijkend onderzoek.
Ik voel altijd aan de handpalmen. Te koud, laagje kleding extra aan. Te warm, laagje kleding uit.
[...]

Mijn kinderen zijn al veel ouder en ik vind dat ook lastig hoor. Bij mezelf nog wel. Is er veel wind? Schijnt de zon? Dat laatste maakt zoveel verschil. Ik trek dus laagjes aan. Dan kan er altijd makkelijk wat uit als het te warm is.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-05-2020 19:42
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
55.10% gewijzigd
[...]

Mijn kinderen zijn al veel ouder en ik vind dat ook lastig hoor. Bij mezelf nog wel. Is er veel wind? Schijnt de zon? Dat laatste maakt zoveel verschil. Ik trek dus laagjes aan. Dan kan er altijd makkelijk wat uit als het te warm is.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-05-2020 22:58
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
55.10% gewijzigd
wittereiger schreef:
26-05-2020 18:23
Ik voel altijd aan de handpalmen. Te koud, laagje kleding extra aan. Te warm, laagje kleding uit.
Dat is praktisch, maar hij gaat ook 4 dagen per week naar het KDV momenteel. Ik weet ook nooit zo goed wat ik dan mee moet geven.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
26-05-2020 18:44
Dat is praktisch, maar hij gaat ook 4 dagen per week naar het KDV momenteel. Ik weet ook nooit zo goed wat ik dan mee moet geven.
Ik geef ze 's ochtends meestal een lange broek aan, maar doe een korte in de tas voor later op de dag. En meestal een T-shirt met korte mouwen en een jas die ze wel of niet aan kunnen doen met het buiten spelen.
Ik werkte op een KDV en de meeste kinderen komen in lange broek en korte mouwen shirt. Mocht het onverwachts toch te warm worden dan trokken we die nog wel eens uit, aangezien kinderen daar een romper onder hebben.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
26-05-2020 18:44
Dat is praktisch, maar hij gaat ook 4 dagen per week naar het KDV momenteel. Ik weet ook nooit zo goed wat ik dan mee moet geven.
Je kan in een tas toch van alles doen en meegeven? Dan kunnen ze het daar op aanpassen.

Ik heb 2 peuters, maar weet het nooit zeker. Ze hebben het nooit koud, maar ook niet extreem warm. Ik kijk altijd naar wat de kinderen van de gastouders uit de wijk die voorbij komen aan hebben :$
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is net zo oud en draagt op dit moment meestal een romper (korte mouw) met een shirt (kan kort of lang zijn, afhankelijk van het weer). Als ze warm in haar nek voelt trek ik het shirt uit waardoor ze dus alleen een romper en broek aanheeft.

Ik neem aan dat het op het kdv ook zo werkt, dus zou bij twijfelachtig weer dan romper (korte mouw) met lange mouwen shirt eroverheen. Dan kunnen ze altijd het shirt uittrekken.

Ik doe eigenlijk nooit alleen een shirt aan (zonder romper), want een romper aantrekken is meer werk dan een shirt uittrekken.
Alle reacties Link kopieren
O ja, en een romper "moet" nooit (uit je OP). Een losse boxer en hemdje kunnen ook.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
26-05-2020 18:54
Mijn dochter is net zo oud en draagt op dit moment meestal een romper (korte mouw) met een shirt (kan kort of lang zijn, afhankelijk van het weer). Als ze warm in haar nek voelt trek ik het shirt uit waardoor ze dus alleen een romper en broek aanheeft.

Ik neem aan dat het op het kdv ook zo werkt, dus zou bij twijfelachtig weer dan romper (korte mouw) met lange mouwen shirt eroverheen. Dan kunnen ze altijd het shirt uittrekken.

ik doe eigenlijk nooit alleen een shirt aan (zonder romper), want een romper aantrekken is meer werk dan een shirt uittrekken.
Dan geef je toch een vestje mee om eroverheen aan te trekken bij kou?
Maartje2016 schreef:
26-05-2020 18:53
Ik heb 2 peuters, maar weet het nooit zeker. Ze hebben het nooit koud, maar ook niet extreem warm. Ik kijk altijd naar wat de kinderen van de gastouders uit de wijk die voorbij komen aan hebben :$
Ik wilde al afkijken op het kdv maar ouders mogen nu niet op de groep en hebben allemaal een eigen tijdsvak o_o
Alle reacties Link kopieren
Ik deed en doe nog steeds maar wat.
Met deze temperatuur trok ik zoon geen romper meer aan op die leeftijd, deed hem dan een shirt met een vestje aan en een korte broek in z'n tas.
Krijgt hij het warm kan dat vest snel genoeg weer uit.
Maar mijn zoon heeft het snel erg warm, zodra de zweetdruppels op zijn neus staan heb ik hem te warme kleren aangetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Rond de 20 graden is het hier een lange broek, mouwloze romper en T-shirt. Vandaag werd het hier 24-25 graden, dus een korte broek en sandalen.
Op het kdv is het sws een stuk warmer dan thuis. Dus de kans hier groter dat hij te warm dan te koud gekleed is. Dus dan kunnen ze altijd een laagje uit doen.
Mijn ene kind is broodmager en klein, dus ik dacht:lekker dik aankleden!
Ik heb het zelf snel koud.
Kind zweette zich een ongeluk en heeft nu nog de neiging zich maar mijn idee altijd 'te koud' te kleden.
Andere kind heeft meer nodig, voor hem zijn de fleece vesten uitgevonden. Heeft ook altij meer aan zijn voeten.
Het is dus kind afhankelijk, altijd even voelen.
En als je dan in Duitsland komt en ziet hoe dik die kinderen daar worden aangekleed merk je dat die kinderen ook gewoon allemaal nog leven.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij (14mnd) rent de hele dag rond, het liefst buiten, dus heeft het altijd bloedheet. Vanochtend op de fiets lange broek + t-shirt + dun jasje en dichte sneakers, vanmiddag een korte broek, t-shirt en Havaianas.

Meestal dus wel een t-shirt, broeklengte hangt af van de temperatuur/het dagdeel. Met temperaturen zoals op Hemelvaartsdag, en als we toch thuis zijn, banjert ‘ie lekker rond in zijn romper met korte mouwen.

Oh en toevoeging: hij draagt altijd een romper. Tenzij hij een zwembroek aan heeft uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
26-05-2020 18:44
Dat is praktisch, maar hij gaat ook 4 dagen per week naar het KDV momenteel. Ik weet ook nooit zo goed wat ik dan mee moet geven.
Als je twijfelt kun je toch kleding met korte en lange mouwen meegeven?
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
26-05-2020 18:56
Dan geef je toch een vestje mee om eroverheen aan te trekken bij kou?
Nou hier gaat baby (bijna dreumes) niet naar een kdv, maar is altijd thuis. Als het warm is kruipt ze meestal gewoon in haar romper door de tuin. Vind ik praktischer, ook omdat haar luiers beter blijven zitten met een romper.
Alle reacties Link kopieren
De shirts met lange mouwen zijn hier al weken niet meer uit de kast gekomen eigenlijk. Als het wat frisser is trek ik ze een vestje of een (spijker)jasje aan en een lange broek of legging. Vind het voor mijn dreumes (bijna 1 ook) wel fijner als ze een laagje over haar knieën heeft, ze loopt pas net los en dat gaat ook niet altijd even handig nog.

Vandaag droeg dreumes een dunne legging en een shirt en peuter een korte broek en een shirt, vanmorgen en ook vanmiddag op de fiets. Maar ze hebben zowat de hele dag in de tuin gescharreld met de zand- en watertafel, dreumes in haar romper, peuter in zijn zwembroek, allebei met waterschoentjes aan.
Alle reacties Link kopieren
Even in de nek voelen, als je kind zweet, dan is het te warm aangekleed. Ik deed wel altijd een romper, dan bleef de luier beter zitten. Pas boven de 25 graden deedvik of geen romper meer of geen shirt over de romper. Vestje mee voor de ochtend en bij 23 graden lekker in korte broek. Morgen 19 graden, dan wel een lange broek.
Alle reacties Link kopieren
Naar kdv toch nog wel een romper met lange broek en longsleeve erover die later op de dag uitgaat. Thuis op een dag als vandaag romper, korte broek en t shirt.

Als het nog net wat warmer wordt alleen nog romper en korte broek denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier dreumes van 15 maanden en die heeft vandaag een korte broek en t-shirt aan. Dus geen romper. Te warm, teveel gepluk aan hem. Dus snel t-shirt en broekje aan gaat echt sneller.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen buitenaf en het KDV is ook buitenaf, dus ze gaat eigenlijk altijd in een lange broek of legging en een dun shirt met lange mouwen of een t-shirt. Een korte broek zit in de tas en het t-shirt/romper kan altijd nog uit. Sowieso ligt er bij het KDV altijd een set kleding voor het seizoen in haar bakje. En de zomerjas mee.
Het vandaag mooi weer, maar met de wind en buitenaf nog niet warm genoeg voor alleen een t-shirt dus gaat er een dun vestje overheen.
Ik voel regelmatig in haar nek, maar ze heeft het eigenlijk nooit koud of te warm.

Het blijft altijd lastig vind ik haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lastig hoor. Kind loopt hier nog niet, dus korte broeken en jurkjes vind ik niet bepaald ideaal als ze veel buiten zijn (kruipen over tegels etc met blote knietjes is niet zo fijn). Voor een stevige spijkerbroek is het vaak te warm, dus ik doe nu vooral vaak romper, legging/dunne lange broek/shirt met lange mouwen. En dan doen ze dat shirt wel uit als het te warm wordt.
Ik ga wel snel door de leggings heen zo, want die slijten als een dolle, maar vooruit. Hopelijk duurt het niet zo lang meer voordat ze ook gewoon loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven