Dreumes lekt door ‘s nachts

19-02-2020 08:39 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
mijn dreumes van 15 maanden wil nog wel eens doorlekken ‘s nachts, supervervelend. Hij sliep tot z’n eerste eigenlijk altijd op zijn rug of zij maar nu bijna altijd buik/zij. Helpt ook niet echt mee dus haha. Weinig aan te doen.
Laatste melkfles ‘s avonds wil ik wel erin houden want hij drinkt slecht over de hele dag.
Het eerder aanbieden van fles en dan op het laatste moment andere luier aan voor het slapengaan wil nog wel eens helpen maar niet altijd.
Heb ook nappy pants van Pampers gehaald, maat 4, nu een keer maat 5. Kijken of dat helpt. Deze Pampers vind ik sowieso prettig zitten voor de nacht, lekker zacht randje.

Iemand nog andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring, maar mijn collega had hetzelfde, en die deden twee luiers om, waarvan de buitenste (uiteraard in ene grotere maat) achterstevoren. Hij zei dat dat echt enorm hielp. Wie weet heb je er wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde met peuter van drie. Een maat groter gaat niet meer want hij draagt al maat 6.
Inmiddels meerdere merken en luiers/broekjes geprobeerd. Bijna elke nacht raak. Dus als iemand nog tips heeft voor oudere peuters..
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
21-02-2020 17:00
Ik heb hetzelfde met peuter van drie. Een maat groter gaat niet meer want hij draagt al maat 6.
Inmiddels meerdere merken en luiers/broekjes geprobeerd. Bijna elke nacht raak. Dus als iemand nog tips heeft voor oudere peuters..
Ze hebben tegenwoordig ook maat 7 en 8 ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh nog niet gezien in de winkel. Welk merk?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
21-02-2020 17:36
Oh nog niet gezien in de winkel. Welk merk?
Oa pampers, even googelen op "luiers maat x"
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een klein beetje lachen.
Mijn dochtertje van 9 maanden is bijna 12.5 kilo.....en heeft overdag 4+ Kruidvat en in de nacht maat 5.
Ja jullie lezen het goed 9 maand en 12.5 kilo.

Pampers heb ik de deur uit gedaan die lekten steeds door.
Ik was ook tevreden over de Aldi luiers.
Maar Kruidvat droog en vertrouwd bevalt mij het beste. ( dus niet vertrouwd en flexibel)

* romper 1 maat groter
* Kruidvat luier proberen droog en vertrouwd
* luier achterstevoren aan proberen

Alles is al gezegd volgens mij.

Mijn ervaring is dat pampers door lekken het maakt niet uit een romper groter of iets.
Maar zodra de luier door gaat lekken van kruidvat dan weet ik romper maat groter en dat was hier de oplossing.
En de nachten 1 maar luier groter.
05-2019 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 17:57
0.00% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Dat is de reden waarom wij op een gegeven moment geen pampers meer gebruikten (was na 2-3 maanden al) maar Kruidvatluiers. Goedkoper en beviel veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
21-02-2020 17:39
Oa pampers, even googelen op "luiers maat x"
Oh ik gebruik nooit pampers (want drie in de luiers, wordt wat prijzig met a merken). Maar nu met het doorlekprobleem wil ik het wel proberen voor s nachts! Ik ga eens kijken waar ik ze kan halen. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
21-02-2020 17:00
Ik heb hetzelfde met peuter van drie. Een maat groter gaat niet meer want hij draagt al maat 6.
Inmiddels meerdere merken en luiers/broekjes geprobeerd. Bijna elke nacht raak. Dus als iemand nog tips heeft voor oudere peuters..

Zindelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Paar nachten op rij al een droog kind gehad :cheer:
Pamper broekje maat 5 en romper open... hopen dat het zo blijft....
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
21-02-2020 17:52
Oh ik gebruik nooit pampers (want drie in de luiers, wordt wat prijzig met a merken). Maar nu met het doorlekprobleem wil ik het wel proberen voor s nachts! Ik ga eens kijken waar ik ze kan halen. Bedankt voor de tip!
Hier 2 in de luiers, dus overdag Woezel en Pip (gelukkig sinds een week allebei dezelfde maat, lekker makkelijk) en in de nacht pampers. Die lekker hier dus niet door, behalve als het tijd is om een rompertje een maat groter te nemen.
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
21-02-2020 18:04
Paar nachten op rij al een droog kind gehad :cheer:
Pamper broekje maat 5 en romper open... hopen dat het zo blijft....
Fijn TO!

En als het nou een tijd weer mis gaat, ga dan gewoon over naar maat 5+ (of 6). Die maatjes 5 kan je lekker laten liggen, want die ga je uiteindelijk toch overdag gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
21-02-2020 17:00
Ik heb hetzelfde met peuter van drie. Een maat groter gaat niet meer want hij draagt al maat 6.
Inmiddels meerdere merken en luiers/broekjes geprobeerd. Bijna elke nacht raak. Dus als iemand nog tips heeft voor oudere peuters..
Kruidvat heeft ook nog 6+ luiers
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
21-02-2020 17:55
Zindelijk maken.
Tips voor nacht zindelijk maken zijn welkom hoor.

Inmiddels maat 6+ van Kruidvat en maat 7 allebei geprobeerd. Helaas toch ook weer het bed mogen verschonen.
Misschien voortaan maar rond 22:00 uur even extra luierverschoning doen..
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
24-02-2020 15:09
Tips voor nacht zindelijk maken zijn welkom hoor.

Inmiddels maat 6+ van Kruidvat en maat 7 allebei geprobeerd. Helaas toch ook weer het bed mogen verschonen.
Misschien voortaan maar rond 22:00 uur even extra luierverschoning doen..
Balen zeg. Is hij overdag wel al zindelijk? Misschien anders pas vanaf 22.00 een luier om ofzo?
Of hem 's nachts eerst (bewust) op de wc zetten en daarna een nieuwe luier om?
Alle reacties Link kopieren
Nee overdag ook nog niet zindelijk. Hij doet ongeveer 30% van de tijd wel zijn plas op de wc. Maar die andere 70% lukt nog niet.
S nachts op de wc zetten is grote paniek en weerstand.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
24-02-2020 15:36
Nee overdag ook nog niet zindelijk. Hij doet ongeveer 30% van de tijd wel zijn plas op de wc. Maar die andere 70% lukt nog niet.
S nachts op de wc zetten is grote paniek en weerstand.
Dan toch maar een extra verschoning ja :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven