Dreumes overstuur 's nachts

18-01-2021 09:01 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Onze dochter van 16 mnd heeft sinds een paar weken terrornachten. Ze slaapt wel redelijk goed in, maar wordt snachts wakker en huilt en is niet meer te stoppen. Ik heb me ingelezen over nachtangst, maar dit is het denk ik niet want uiteindelijk wordt ze wel rustig als we over haar rugje aaien en muziekje opzetten enzo. Alleen als we dan weglopen daarna, begint ze meteen weer te krijsen.

Ik ben 30 weken zwanger en trek deze nachten niet meer echt. Vannacht van 23.30 tot 1.30u bezig geweest en om 4.30u werd ze weer overstuur wakker. Mijn man doet de meeste nachten maar wil hem niet alles laten doen.

Het enige wat redelijk helpt is haar bij ons in bed leggen en over haar rugje te aaien tot ze slaapt. Als we dat niet doen blijft ze huilen en krijsen.

Nu lees ik overal dat je je kind eigenlijk niet bij je in bed moet laten slapen en het kind zelf in slaap moet laten vallen. Dit lukt smiddags met haar slaapje goed en met in slaap vallen savonds ook, maar snachts niet.

Ik weet niet meer wat we moeten/kunnen doen. Flesjes aanbieden hebben we geprobeerd, wil ze niet. Warmere/koudere pyjama aan heeft ook geen verschil gemaakt. Het lijkt wel of ze extreme verlatingsangst heeft. Ze hangt overdag ook veel aan mij en wil het liefst de hele dag opgepakt worden.

Ik blijf maar tegen mezelf zeggen: het is een faaase. Iemand tips en ervaringen?
Mijn dochter is bijna 16 maand en we hebben hetzelfde probleem net een aantal weken gehad. Ze is sowieso een slechte slaper maar is nu weer goed te troosten en slaapt zo nu en dan weer een nacht door.

Maar ik zou zeggen; wel in bed nemen! Als dat voor jullie allen de nachtsrust bevorderd dan is dat het zeker waard. We hebben het echt wel een maand denk ik bijna elke nacht gedaan wanneer troosten en in eigen bed niet ging en nu is het weer voorbij en wil ze ook niet in ons bed.

Ik twijfelde daar in het begin ook aan omdat ik bang was voor gewenning, maar ik weet zeker dat ze ons gewoon echt even nodig had in de nacht, ze viel dan ook direct als een blok in slaap. Fijn om ze dan ook gewoon even die veiligheid en geborgenheid te bieden. En ook al voelt het eindeloos..het gaat gelukkig ook weer voorbij!
Oh en de slaapkamerdeur open laten bleek hier ook te helpen. Nog steeds nu, dus dat doen we ook maar tot ze slaapt.
Onze kinderen zijn 16, 18 en 20 en die slapen zonder problemen terwijl ze zo lang als ze wilden bij ons in bed mochten slapen. Nu is het uit bed zien te krijgen soms een dingetje :whistle:
Het is helaas een fase, waar je doorheen moet. Bij ons tenminste wel, ging van zelf weer over. Maar als je er midden in zit, pffff echt heel zwaar!

Als jij je er goed bij voelt, dan bij je in bed nemen. Beter dat iedereen slaapt, toch? Helaas was dat bij ons niet de oplossing, omdat hij nogal beweeglijk is. We deden dan alsnog geen oog dicht. En het afleren om weer in zijn eigen bed te slapen, was ook heel pittig.

Wij zijn wel bij een slaapcoach geweest. (mensendiecktherapeut) Heeft ons wel geholpen. We kregen het ook gewoon vergoed. Je kunt het wellicht proberen. Baat het niet, schaadt het niet. https://www.slaapoefentherapie.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven