Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Wij gaan deze zomer naar Italie aan de zuid kant van het gardameer. Ongeveer 12uur rijden, maar we doen een overnachting halverwege.

Onze dochter is nooit een goede en lange slaper in de auto geweest. Ik merk wel dat ze nu langzamerhand wat meer kan berusten in langere periodes in de auto zitten. Soms zit ze er ook bij in een soort staarstand, geen reactie, heel freaky.

Voor deze auto rit denken we aan een tablet in houder aan de hoofdsteun of in zo'n autostoel organizer met wat favoriete filmpjes, haar favoriete knuffel, af en toe wat 'dansen' in de auto en om de zoveel tijd wat lekkers. En hopelijk zoveel mogelijk gas dr op ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Kaartje :bye:
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk die ski plannen! Hier helaas al 2 jaar niet meer op skivakantie geweest. Planning is om volgend jaar een lang weekend met zn 2en te gaan en zoon bij opa/oma blijft.

Onze zomervakantie is wel geboekt! Wij gaan naar Mallorca dit jaar. Heb een leuk hotel uitgezocht met glijbanen en genoeg speeltoestellen voor zoon. Heb er nu al zin in!

Even een ander vraagje, 's ochtends krijgt zoon altijd pap van Bambix die je aan moet maken met melk (KV) maar ik de KV is bijna op en wil geen nieuwe meer kopen omdat ik denk dat zoon prima zonder kan. Zou je die pap ook kunnen aanmaken met gewone melk? Of welke pap gebruiken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Als dochter pap eet krijgt ze brinta of havermout, en dan dus met gewone melk.
Hier brinta met kokosmelk van kokodairy.
Alle reacties Link kopieren
@skien. Klinkt gezellig chantilly. Tijd voor elkaar en even geen werk heerlijk.
@lasvegas dat klinkt goed met de opa's en oma's. Met de trein is ook een goed idee zeg!
Hier gaat mijn schoonmoeder mee. Zij gaat wandelen met dochter en wij mogen skiën. Enorm luxe. Ik ben er ook niet zo van een week vakantie zonder dochter. Dus toen dit aanbod kwam was ik meteen helemaal om.

@teckeltje? Ben je al ver in je zwangerschap? Is het te combineren met je dreumes? Of valt het zwaar?

@dochter zegt hier 4 woordjes naast pappa en mamma. Dochter was vroeg met lopen. Liep voor de 11 maanden.
Maar daarvoor hoorde wij haar eigenlijk niet brabbelen o.i.d. toen ze eenmaal kon lopen begon het brabbelen en daarna woordjes. Hele inhaalslag gemaakt. Ze heeft soms hele verhalen maar geen idee waar over haha.
Alle reacties Link kopieren
@aardbei banaan je kunt die pap ook aanmaken met gewone melk. Ook nog een stuk goedkoper.

Zijn hier ook nog mensen die borstvoeding geven?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gewone halfvolle melk.. Vanaf dat ze een jaar was.
Ik heb borstvoeding gegeven tot zoon bijna 19 maanden was. Ik ben gestopt omdat ik toen ook 16 weken zwanger was dus het niet fijn meer was.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef nog bv, maar dochter is pas 11 maanden.
Ik ben met 7 maanden gestopt. :)
En pas toen had ik het gevoel dat ik echt kon ontzwangeren en weer mezelf werd.

Maar goed, heb het met liefde voor dochter gedaan.
Hier ‘s ochtens brinta met koemelk en lekker veel fruit erdoor. Ik heb maar een paar dagen bv gegeven, liep opzich prima, ondanks de keizersnede, maar werd er doodongelukkig van.
Alle reacties Link kopieren
Hier nooit pap gegeven, maar wel al gestart met gewone melk vlak voor haar 1e verjaardag.
Het pak kv was op dus ik ben meteen overgestapt en vanaf dat moment ook geen flesjes meer, maar rietjesbeker en gewone beker.

Al oefen ik niet heel vaak met een gewone beker.. jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! :)
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
Maartje: een nieuwe slaapkamer ;). Want haar kamer gaat naar baby 2. Ze verhuist naar zolder. Van familie hebben we een bijdrage gevraagd voof een wobbel starter, ze houdt nogal van klimmen. Zetten nu dozen in de woonkamer neer; maar een wobbel is net wat leuker ;)! Jullie?
Alle reacties Link kopieren
@aapje ik kan mij indenken dat borstvoeding met een zwangerschap niet prettig voelt.

Hier ook nog borstvoeding aan 14 maanden oude dochter. Ik had tijdens mijn zwangerschap nooit verwacht dit langer als een half jaar te doen. Helaas kijkt omgeving negatief naar langer borstvoeding geven.

@aankleefsjaab Ik oefen ook bijna nooit met een gewone beker. Ik denk dat ik dat wel wat vaker zou moeten doen. Hier ook de rietjes beker.
Alle reacties Link kopieren
Leuk trouwens al die vakantieplannen Wij wachten even af hoe alles loopt met onze zoon als hij geboren is, en dan wordt het waarschijnlijk een waddeneiland in augustus. Gewoon een beetje veiligheid van het thuisland, maar voor ons wel een dikke 2 uur rijden. Dus wel echt weg.

Beker: we gebruiken voor de melk de fles nog en voor thee en water de 360 beker. Duidelijke scheiding denk ik.

Bv: gegeven tot dochter 6 maanden was. Ik ben zo iemand die er niet blij van word. Lang voeden snap ik niet zo, omdat ik het vreselijk vond, maar het is wel mooi dat het kan :). Niets aantrekken van de negativiteit om je heen Kaartje! Als jij erachter staat is dat toch voldoende!
Alle reacties Link kopieren
Hier dronk jongste uit een tuitbeker, melk uit een fles.. Totdat ze longontsteking kreeg en ze al het drinken weigerde behalve uit haar fles. Dus nu drinkt ze weer uit een fles.. Binnenkort maar weer eens de andere bekers introduceren. (maar wij zijn vrij gemakzuchtig...)

Vanochtend jongste weer naar het kdv gebracht(waar ze overigens uit een tuitbeker drinkt) .. Met haar meest beteuterde gezicht ever.. Wat vind ik dat toch lastig om los te laten.. Bah, blij als man haar vanavond weer heeft opgehaald.

Hier in de zomer naar Frankrijk (waarvan ik altijd zei dat nooit te gaan doen maar nu met kinderen dus wel) We overnachten halverwege in een hotel, ik probeer met 'n zwembad, zodat het de lange reis even onderbreekt. In de overige vakanties blijven we in Nederland.. Naar die Bollo de Beer :P (iets waarvan ik ook altijd riep dat nooit te doen)
Tis in ons geval echt waar; als de kinderen blij zijn, zijn wij dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames! Met gewone melk kan het dus ook :) zoon drinkt gewone melk trouwens ook al vanaf zn 1e verjaardag dus het is niet dat hij aan de smaak moet wennen ofzo.

@beker: zoon kan al uit een gewone beker drinken al gaat dat soms nog wel eens mis met omkiepen oid. Op KDV drinkt hij alleen nog maar uit een gewone beker, thuis wisselt het tussen een gewone beker of de 360 munchkin beker. Voordat hij naar bed gaat krijgt hij nog melk, die drinkt hij nog uit een fles.
kaartje1 schreef:
31-01-2019 11:36
@aapje ik kan mij indenken dat borstvoeding met een zwangerschap niet prettig voelt.

Hier ook nog borstvoeding aan 14 maanden oude dochter. Ik had tijdens mijn zwangerschap nooit verwacht dit langer als een half jaar te doen. Helaas kijkt omgeving negatief naar langer borstvoeding geven.
Mijn schoonfamilie is type met de fles worden ze ook groot. Maar ik ken alle voordelen van borstvoeding en mijn man stond achter me dus de rest kon de pot op :-$. Plus de commentaren durfden ze toch niet in mijn gezicht te geven.
Wow het is weer hard gegaan hier!
@kaartje morgen 36 weken en ja het wordt nu wel echt elke dag zwaarder. Zal blij zijn als ik m'n lijf weer terug heb. Vooral dat ik niet echt met hem kan spelen en ravotten vinden we allebei (zoon en ik) heel stom.

Pap was hier altijd een enorme succes formule in de ochtend en snel. Maar die wil hij dus niet meer. Hij eet nu 2 boterhammen en beker melk. Waar hij dus 2 weken geleden nauwelijks brood at eet hij er nu gerust 5 per dag en ineens wel met korst (alleen niet het ronde gedeelte vd korst)

Vakantie naast die ene week in een huisje in de Eemhof (waar ik inderdaad ook van zei dat nooit, totdat...) gaan we in september twee La France met de caravan. Ook van allebei gezegd dat nooit. Dus Obelix, zeer herkenbaar!!! Het idee achter de caravan is dat we altijd bedden bij ons hebben voor de kinderen en op deze manier meerdere plekken aan hopen te doen ipv twee weken op dezelfde camping. Hiermee hopen we meer aan onze eigen nomaden behoefte te kunnen voldoen maar ook aan de behoeften van de kindjes. Ik ben benieuwd.
1-Aapje schreef:
31-01-2019 12:06
Mijn schoonfamilie is type met de fles worden ze ook groot. Maar ik ken alle voordelen van borstvoeding en mijn man stond achter me dus de rest kon de pot op :-$. Plus de commentaren durfden ze toch niet in mijn gezicht te geven.
Wat goed dat je het dan toch gedaan hebt!

Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie doet, maar ik kan niet zo goed tegen mensen die zeggen dat FV net zo goed is. Puur voor mezelf had ik ook voor de fles willen gaan, maar vanwege de gezondheidsvoordelen heb ik toch besloten minstens 6 maanden BV te geven.

Al die tijd heb ik er geen enkele keer zelf van genoten en vond ik het enorm beperkend en zwaar, maar ik vond het wel fantastisch dat ze puur van mijn melk groeide en ik merkte echt veel verschil in bijvoorbeeld krampjes/obstipatie/verkoudheden (die had ze allemaal niet) in vergelijking met vriendinnen die KV gaven.

Na 6 maanden vond ik de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen voor mij (had nog steeds last van m'n bekken, kon niet diëten om weer op gewicht te komen, moest altijd opletten met alcohol en had nog geen nacht doorgeslapen) en ben ik af gaan bouwen. Binnen no time voelde ik me weer mezelf, en toch zal ik bij de volgende weer geen seconde twijfelen en toch weer voor BV gaan. :)

Als je beiden van het lang voeden geniet, is het toch prima om ermee door te gaan?

@ uit een beker drinken: dat hebben we nooit geoefend, maar bleek dochter toch ineens uit zichzelf te kunnen, toen ze een keer ons glas opeiste om uit te drinken. :proud:
Ze krijgt nu in de vroege ochtend nog een flesje Nutrilon en verder over de dag water of gewone melk uit een rietjesbeker of gewone beker. En er staat ook altijd wel een flesje met water waar ze tussendoor uit kan drinken.
@Lasvegas: Ik ben al 5 maanden gestopt en zoon heeft nog steeds niet doorgeslapen dus helaas was dat geen voordeel van stoppen hier. En hier was ik dus juist alle 14 kilo kwijt binnen 2 weken waarvan ik eigenlijk niet weet of het door de bv kwam. Maarja nu ben ik al 5 kilo zwaarder dan vorige zwangerscgap dus wordt gewicht verliezen misschien wel uitdagender.

Maar het scheelt dat ik de mening van mijn schoonfamilie als het over opvoeden gaat niet zo hoog heb zitten en man ook erg goed is in ene oor in, andere oor uit :blabla:.
Oh ik loop achter! Even een tvp-tje hoor!
Oow, maar dochter ging ook niet doorslapen toen ik was gestopt hoor. :rolling:

Maar nu kon ík iig wel een keer doorslapen, omdat man de nacht kon doen én ik niet wakker werd, omdat ik op springen stond.

14 kilo in 2 weken door de BV denk ik niet idd, daar heb je gewoon mazzel mee. :mrgreen:
Ik had echt het idee dat ik vet(reserves) vasthield ofzo, gedurende de tijd dat ik nog voedde.

Was 25 kilo aangekomen ofzo trouwens... o_o Maarrr, ze zijn er sinds deze week allemaal weer af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven