Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is die van jullie ook zo snel gefrustreerd? Als iets niet lukt(nu haar poppenwandelwagen persé door een heel smal doorgangetje willen rijden bijv) , als ze haar zin niet krijgt, als ze iets niet krijgt wat ze graag wil... Gaat ze huilen, gillen of stort zich dramatisch ter aarde.. Soms bijt ze uit frustratie zus of slaat op haar eigen hoofd. Zeg me dat dit een fase is... Want ik ben dat gegil (echt vreselijk hoog ook) en gehuil om niks eigen vreselijk zat :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
@obelix: is een fase!
Wel een lange fase, soms sluit hij naadloos aan op de peuterpubertijd. Sorry... :-$
Alle reacties Link kopieren
:cheer: wat is 't toch fijn om moeder te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan: onze oudste is 6 en zal nooit fysiek voor zichzelf opkomen. Sterker nog, ze zouden haar volledig in elkaar kunnen meppen zonder dat ze ook maar iets terug doet. (ja, dat baart ons zorgen maar er speelt meer omtrent haar) tegenwoordig durft ze heel af en toe wel te zéggen als ze iets niet leuk vind... Ik ben altijd heel erg van 't 'kwaad niet met kwaad vergelden' maar voor sommige kindjes werkt dat blijkbaar niet... Ik weet ook nog steeds niet zo goed wat we daarmee aan moeten.

Onze jongste bijt duidelijk wel van zich af.. In ieder geval thuis :proud:
Het is een fase obelix! Voor ze 18 is zal het wel klaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
obelix84 schreef:
03-02-2019 09:21
:cheer: wat is 't toch fijn om moeder te zijn!
Precies op het moment dat ik dit las hoorde ik mijn man binnen vloeken: dochter had een beker sap van zoon over zich heen gekieperd zoals ze in bad een beker water over zich heen kiepert. We waren net klaar met haren wassen, maar dat konden we nog eens doen :proud:
Alle reacties Link kopieren
obelix84 schreef:
03-02-2019 09:15
Is die van jullie ook zo snel gefrustreerd? Als iets niet lukt(nu haar poppenwandelwagen persé door een heel smal doorgangetje willen rijden bijv) , als ze haar zin niet krijgt, als ze iets niet krijgt wat ze graag wil... Gaat ze huilen, gillen of stort zich dramatisch ter aarde.. Soms bijt ze uit frustratie zus of slaat op haar eigen hoofd. Zeg me dat dit een fase is... Want ik ben dat gegil (echt vreselijk hoog ook) en gehuil om niks eigen vreselijk zat :facepalm:
Je hebt bij het cb de cursus "peuter in zicht", voor ouders met kinderen vanaf 1,5 jaar. Die doe ik nu ook (4 avonden het huis uit :yes:), en er zitten een hoop ouders in de groep met precies deze problemen.
Misschien iets voor jou om te doen? (Als je tijd hebt)

Ik had net wat tijd over dus heb een link als pb naar je gestuurd ;-)
@obelix hier gaat dat een beetje met fases op en neer. Kan zo per dag verschillen. Gisteren was hij zonnetje in huis maar deze morgen om om alles gillen en piepen....
@ Obelix, is héél herkenbaar. Hier echt al flinke driftbuien hoor. Gisteren voor het eerst buitenshuis, inclusief zichzelf op de grond werpen en gillen. Was echt een tóp muziek op schoot lesje voor ons 🤦‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Oja, zoon kan ook zó gefrustreerd zijn als iets niet lukt of mag. Kan me het soms ook goed voorstellen, dan wil hij bijvoorbeeld iets zeggen maar snappen wij hem niet.

@Rosings, bedankt voor je heldere uitleg :)

@obelix: zoon bijt hier thuis ook héél goed van zich af. Op KDV laat hij ook duidelijk merken als hij iets niet leuk vind, zie je aan zijn gezichtje en hij zegt ook nee dan.
Alle reacties Link kopieren
Tnx maartje!
Ik heb een poos geleden een verstoppertje spel gekocht van Kikker, omdat zoon gek is op titter (Kikker dus). Maar hij vindt dat ding doodeng. Dat si dus een plastic kikker en die zegt joehoe ik ben hier of ik ben verstopt. Je hebt ze ook van Nijntje. We hebben het net weer even geprobeerd maar hij raakt er echt van in paniek. Dus meteen weer opgeruimd. Moest daarna met papa naar boven voor schone luier maar wilde niet omdat ie dacht dat papa kikker nog had. Zit erg diep kennelijk die angst...
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
03-02-2019 11:33
Ik heb een poos geleden een verstoppertje spel gekocht van Kikker, omdat zoon gek is op titter (Kikker dus). Maar hij vindt dat ding doodeng. Dat si dus een plastic kikker en die zegt joehoe ik ben hier of ik ben verstopt. Je hebt ze ook van Nijntje. We hebben het net weer even geprobeerd maar hij raakt er echt van in paniek. Dus meteen weer opgeruimd. Moest daarna met papa naar boven voor schone luier maar wilde niet omdat ie dacht dat papa kikker nog had. Zit erg diep kennelijk die angst...
Hahahahahaha hier exact hetzelfde met die titter! :couple:
Alle reacties Link kopieren
Wij spelen verstoppertje met de (draagbare) vaste telefoon. Die hebben we standaard op toetsblok staan, dan verstoppen we de telefoon en mag peuter op de "zoekknop" drukken zodat hij gaat rinkelen.

Aangezien bijna iedereen ons op een mobiel belt, wordt dat ding nu in elk geval nog een beetje nuttig gebruikt ;-D
Wij hebben de Nijntje versie. Maar merk dat zoon weinig dingen eng vindt, zijn neefje vond dit soort dingen ook eng weet ik nog.
Ik vind 't gek bij zoon dat hij zo bang is voor die Kikker. Want hij doet verder de engste dingen. In de binnenspeeltuin gaat hij gewoon in zo'n sleetje vd rollerbank. Springt het zwembad in. Niets leuker als mama of papa zich verstopt onder een dekbed en spook nadoet. Maar die pratende Kikker is dus eng. Nouja prima hoor, hij mag dat echt eng vinden. Maar ik vind het dus niet passend bij hoe hij verder is.
Alle reacties Link kopieren
Waar speelt jullie dreumes zoal mee? Merk de laatste tijd dat er met bijna niks meer speelt wordt. Alleen alles nog wat niet mag (maar dat probleem heb ik vast niet alleen haha)
Zou graag iets nieuws willen kopen maar zie door de bomen het bos niet meer. Iemand goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Dochter puzzelde en las graag, tot twee weken geleden.. nu worden puzzels van tafel geveegd en heeft ze weinig rust voor lezen.

Ze wil vooral graag samen spelen op dit moment. Of (wilde) dingen doen die niet mogen als ik niet kan reageren.. ze is erg aan het uitproberen.

Het is hier natuurlijk ook al een paar weken erg onrustig met haar nieuwe broertje en opa’s en oma’s die kwamen helpen. Hopelijk keert vanaf komende week de rust terug..
Favoriet hier: boekjes, tekenen, klei, houten keuken, houten trein, ballen, auto's die soepel rijden. Maar meeste wel wat een van ons 'samen' of in de buurt. Hij speelt slecht als we op de bank zitten. Maar dat verschilt per dag.

Bij vlagen duplo of toren bouwen.

Liefste buiten in het zand en de modder. Of speeltuin. Oh en wild doen, wat Dudette zegt. Liefst als het niet uitkomt.
Gillen en dergelijke is hier nog niet aan de orde, maar ik heb wel veel ervaring met dergelijk gedrag. Ik hoop dat dat hier mee gaat vallen en anders tja, is het een fase.

Hier speelt zoon graag met blokken en duplo, boekjes lezen vindt hij ook leuk, maar het liefst gaat hij eropuit. Lekker rennen (dat kan hij sinds kort).

Daar heb ik eigenlijk een vraag over: hoe houden jullie je kind de hele dag bezig op dagen dat je niet naar buiten gaat? Vandaag was het toevallig mooi weer, maar ik had gewoonweg niet de energie om de hele middag weg te gaan. Maar vaak is het op dit soort dagen slecht weer en dan weet ik soms niet hoe de dag door te komen met deze stuiterbal. Speelt wel mee dat ik niet goed in mijn vel zit (understatement), normaal gesproken zijn energie en kind vermaken geen probleem. Maar ik vind het maar lastig om mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Merk dat ik het soms wel lastig vind. Tegenwoordig af en toe echt een koppige dreumes die graag grenzen opzoekt en zich lastig kan amuseren. Gooit ook graag met alles in de ronte.

Voorheen altijd zo lief gespeeld en nu alleen nog maar met alles wat niet ‘mag’.
Boekjes ook heel veel gebruikt maar geen rust meer voor. En als iets al leuk is zoals tekenen of spelen met de klei is dat allemaal maar iets voor 10-15 minuten en dan vliegt alles weer door de lucht
Ik verwacht eigenlijk niet van een dreumes dat hij langer dan 10-15 minuten ergens de concentratie voor op kan brengen. Ik vind dat al behoorlijk lang.

Als hij hier gooit met dingen waarvan ik niet wil dat hij gooit zeg ik dat ie met z'n bal moet gooien. Oja denkt ie dan, goed idee.

Overigens obelix, vandaag was hier een extreme gil en gefrustreerd dag. Heel vermoeoiend. Hopelijk morgen beter. Hoe is het met het bijten?
Alle reacties Link kopieren
Ze bijt ook in kleding, in de bank, in m'n vensterbank, de bank etc... Mss last van haar mondje ofzo (nog niet alles is door) en als ze boos is of heel baldadig dan bijt ze zus en soms mij.. Dan zetten we haar consequent op haar billen op de grond, uitleggen dat bijten niet leuk is en niet mag, dan gaat ze uiteraard heel hard huilen.. En doet 't de volgende keer gewoon weer :facepalm: :proud:
Ik weet dat 't een fase is.. Dat gegil, gehuil en ook dat gebijt.. Maar pfff, vind er niks aan eigenlijk 😉 (en oudste heeft dit allemaal nooit gedaan, ook niet normaal weten we nu, dus het is ff wennen voor ons)
Het is een pittig meisje in ieder geval :P
Alle reacties Link kopieren
Kaanchinchen, hier ook lastig hoor, zeker nu hij steeds weer half 6 wakker is, dan duren de dagen zoooo lang. Ik ga dus wel altijd 2x naar buiten, weer of geen weer. 1 keer voor en 1 keer na z'n slaapje. Anders wordt hij echt heel vervelend. Heb er ook vaak geen zin in, maar al is het maar een half uurtje wandelen, daarna is hij toch wat beter gehumeurd.

Verder speelt zoon het liefst met duplo en lego. Verder vooral z'n garage met autootjes, magnetisch tekenbord, keukentje, en we lezen de hele dag door boekjes. Maar een of andere rommella opentrekken waar hij dan in mag spelen werkt ook heel goed.

Woedeaanvallen als iets niet mag/lukt komen hier ook geregeld voor. Zoontje is zó ongeduldig, dat heeft hij echt van mij :P En dan lekker dramatisch op de grond gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven