Dreumes weinig vaste voeding /veel melk

20-07-2019 10:59 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips/ideeen?

Dreumes van 12,5 maand drinkt in verhouding nog veel flesvoeding. T0t 10,5 maand bv gegeven en ook toen dronk hij ng zo 5-6x per dag. Inmiddels gestopt en met moeite krijg ik flessen eraf.

Hij eet niet graag brood of pap, niet uit een fles of van een lepel. Pannekoekje, ei oid ook niet heb al van alles geprobeerd.

Schema;

Smorgens om 0530 fles van 150 in bed waarna hij verder slaapt tot 0730. (Soms slaapt hij zonder tot 0700 zonder fles en ook dan gaat brood er niet in)

0800 brood proberen, 3-4 stukjes brood en soms mer geluk een halve boterham.

10.00 Fruit eet hij wel goed maar regelmatig (helft vd week) moet er dan mog een kleine fles bij van 100cc. Anders blijft hij huilen in bed. Probeer vaak eerst water maar dat helpt niet. Maar vindd dat zelf wel logisch omdat hij niet goed ontbijt.

Tussen de middag half tot 1 broodje. Met een fles melk van 150.

Uit bed koekje met water.

Avondeten, half tot 3/4 potje of portie. Meer krijg ik er niet in.
Yoghurt na.

Voor het slapen (1830/1900) minimaal 210 cc en soms wel 300 anders blijft hij huilen.

Maar al bij al krijgt hij (te) veel melk(producten). Hij mag naar 300 ml per dag maar ik zit Op goeie dagen aan de ruim 500, maae soms ook 700.
Hij lust ook amandelmelk dus dat had ik bedacht om een fles daarvan te geven ipv melk maar daar lees ik dan ook weer negatieve vehalen over (veel suiker).

Die van 5.30 is poedermelk de rest is melk uit een pak.
Doe ik er goed aan om toch dreumesmelk te gaan gevn aangezien hij misschien niet alle voedingsstoffen uit zn eten haalt?

En iemand nog andere ideeen hoe ik hem beter kan laten eten?
Hij groeit goed dus daarom geen zorgen, maar meer hoe kom
Ik ervan af?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die poederfles eraf halen. Dan maar om 06.00 een broodje of pap proberen erin te krijgen.

Ik denk dat als je poedermelk of dreumes melk blijft geven dat hij te weinig trek heeft in andere dingen.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 20-07-2019 12:16
3.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En kan je na 10.00 fruit misschien iets anders aanbieden ipv fles als hij blijft huilen , bv volle yoghurt oid?
Alle reacties Link kopieren
Pfoe lastig. Ik ben toen volledig overgegaan naar melk uit een pak. En 's morgens havermoutpap met melk + alleen een bekertje bij de lunch. En na het avondeten Griekse yoghurt met wat fruit. En voor de rest met de pot mee eten. Als ik hem nog steeds flessen had gegeven had mijn zoontje het ook gedronken. En dan is er natuurlijk wel minder ruimte voor vaste voeding. Maar ja je geeft aan dat hij geen brood wil eten. En bij de lunch de fles van 150 laten vervallen en kijken of hij een boterham extra wil?
Alle reacties Link kopieren
Als je pap geeft als ontbijt, hoeveel eet hij dan? Pap vult enorm, daar hoeft maar een beetje melk bij.
Ik zou stoppen met die fles in bed om 5,30 uur en dan verder slapen. Het is geen baby meer. Dus 5.30 uur wakker, dan opstaan en ontbijten aan tafel met pap of brood. Dan fruit met fles als tussendoortje en lunch gaat prima. Ook het avondeten is normaal. Het is blijkbaar geen grote eter.
Alle reacties Link kopieren
Pin je niet teveel vast op die 300 cc. Belgische en Duitse kinderen moeten 500 cc zuivel per dag krijgen op die leeftijd. En je kan mij niet vertellen dat hun lijfjes nou zoveel anders zijn dan de lijfjes van Nederlandse kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet druk, hij is pas net 1!

Zoon hier heeft ook altijd uitdagend gegeten, en heeft tot zijn 2e nog regelmatig 3-4 flessen op een dag gehad (poedermelk). Toen hij net 2 was, was dat van de een op de andere dag over. Hij drinkt nu nog aardig wat melk bij ontbijt en lunch, maar dat doe ik ook. Hij eet ondertussen ook gewoon mee.

Hoe bied je het eten aan? Hier had zoon periodes dat hij liever een potje at, maar ook hele periodes dat hij het niet geprakt wilde, maar gewoon in kleine(re) stukken op zijn bord. En brood sneden we altijd in 6 stukken, in plaats dat we die ministukjes aanboden. En heb je wel of geen beleg?
Wil je hem bij brood perse aan tafel? Hier hielp het een tijdlang dat hij het lopend mocht eten, totdat hij doorhad dat brood best te eten was...

En anders is het misschien nog een idee om een monkeyplatter neer te zetten, en rietjesbekers water op strategische plaatsen. Dan kan hij gewoon wat te eten en drinken pakken als hij zin heeft, in plaats dat hij dat op door jou gezette tijden "moet" doen. Hier kreeg zoon dan toch meer binnen dan dat we verwachtten.

Ondertussen is hij bijna 3, en eet wel gewoon op de gezette tijden met ons mee aan tafel.
Ik zou beginnen met het afschaffen van die fles poedermelk sochtends. Natuurlijk ontbijt hij dan niet goed, dan is de ergste honger al gestild. Misschien pap proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je kind volgen. Hij is nog maar pas 1. En je vooral niet drukmaken om die zogenaamde richtlijnen (of de meningen hier: om half 6 opstaan terwijl het kind doorslaapt tot 7 met een fles? Haha!) Bedenk dat het gemiddeldes zijn en geen vaste gegevens. Hij gaat vanzelf meer vaste voeding eten en melk minderen.

Let it goooo en alles is een fase.
Alle reacties Link kopieren
Flessen halveren.

Ga maar na. Een fles is, in principe, volwaardige voeding. Jij geeft dus om half zes in de ochtend een volwaardige voeding en verwacht dan dat je kind om acht uur een complete maaltijd eet.

Voor de rest ook. Los van hoeveelheden zuivel enzo: een kind van een jaar heeft ongeveer een liter vocht nodig per dag. Pap is in principe ook drinken. Fruit, soep en thee horen daar ook allemaal bij. Als je kindje meer dan genoeg drinkt zal hij minder eten.

Daarnaast kun je kijken naar wat meer verschillende dingen. Je kind eet blijkbaar wel koek. Wat doe je op die boterham? Smaken verschillen, dus als frambozenjam niet werkt, dan probeer je stroop. Als smeerkaas niet gegeten wordt, probeer je leverworst.
Die van mij wilde een tijdlang alleen maar soep eten. Dus dan ging er een halve gekookte aardappel in blokjes in een kommetje bouillon, samen met wat wortel in kleine stukjes. Twee soepballetjes erin en wat vermicelli. Kind happy.

Verder: Over het algemeen neemt een kind wel wat het nodig heeft. Zolang hij goed groeit en fit en alert is, heb je weinig reden om je zorgen te maken. Lekker laten gaan. Over een jaar of tien zou je willen dat je je ijskast nog eens gevuld zou zien, want als pubers eten ze alles wat los en vast zit. Komt echt helemaal goed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ben je bekend met de natuurlijke maaginhoud van een baby/ peuter? Hier is een op te zoeken schema van.
Flesvoeding kan veel meer zijn aan ml, dan wat je als bv gaf.
Alle reacties Link kopieren
thee_leutje101 schreef:
20-07-2019 12:54
Ik zou je kind volgen. Hij is nog maar pas 1. En je vooral niet drukmaken om die zogenaamde richtlijnen (of de meningen hier: om half 6 opstaan terwijl het kind doorslaapt tot 7 met een fles? Haha!) Bedenk dat het gemiddeldes zijn en geen vaste gegevens. Hij gaat vanzelf meer vaste voeding eten en melk minderen.

Let it goooo en alles is een fase.
Eens
Je dreumes is geen baby meer. Een kind van één kan met de pot mee-eten en uit een beker drinken.
Alle reacties Link kopieren
Zoon begon hier na zijn verjaardag steeds beter te eten maar kreeg tot 1,5 meerdere keren bv per dag. Nu met 2,5 nog geen grote eter maat groeit prima.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
20-07-2019 13:37
Je dreumes is geen baby meer. Een kind van één kan met de pot mee-eten en uit een beker drinken.
Klopt maar dat doet hij dus niet. Mn oudste dronk met 13 mnd alles uit een beker maar deze niet. Elke dag oefenen doe ik maar kan hem moeilijk honger laten lijden
WWW7 schreef:
20-07-2019 14:04
Klopt maar dat doet hij dus niet. Mn oudste dronk met 13 mnd alles uit een beker maar deze niet. Elke dag oefenen doe ik maar kan hem moeilijk honger laten lijden
O, sorry, dat heb ik verkeerd ingeschat.
Succes met oefenen dan maar.
En ik snap natuurlijk dat je hem geen honger laat lijden.
Alle reacties Link kopieren
Hm kleinere fles 's morgens dan maar idd. Ik zou ook niet om 5.30u beneden gaan zitten hoor. Dan begint je dag wel erg vroeg 😭

nou ja en bij de lunch een kleinere fles of rietjesbeker met melk werkt ook niet? Dan ben je toch alweer een stapje verder om van die fles af te komen en is ook beter voor de mond motoriek. Want niet alle kinderen kunnen direct al met 12 maanden uit een open beker drinken.
dreuzel84 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 14:48
1.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreuzel84 schreef:
20-07-2019 14:47
Hm kleinere fles 's morgens dan maar idd. Ik zou ook niet om 5.30u beneden gaan zitten hoor. Dan begint je dag wel erg vroeg 😭

nou ja en bij de lunch een kleinere fles of rietjesbeker werkt ook niet? Dan ben je toch alweer een stapje verder om van die fles af te komen en is ook beter voor de mond motoriek. Want niet alle kinderen kunnen direct al met 12 maanden uit een open beker drinken.
Ik las idd al eerder iemand die zei halveren dat ga ik proberen! Dus meer water minder poeder. Ja rietjesbeker paar slokjes lukt wel maar paar slokjes
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft om 10:00 na het fruit nog een flesje anders blijft hij huilen in bed

S avonds een fles anders blijft hij huilen in bed.

Jij linkt huilen aan honger hebben.

Weet je wel zeker dat je kind op dat moment honger heeft en huilt je kind niet gewoon omdat het niet moe is en toch in bed moet liggen?

Een ochtend slaapje en een middagslaapje en dan ook nog vroeg naar bed moeten in de avond is wel heel erg veel slapen voor een kind ouder dan 1.
Vind twee keer slapen op die leeftijd redelijk normaal hoor. Meestal zijn ze wel wat ouder als ze naar 1 slaapje gaan. Maar inderdaad zou ik me wel afvragen of hij inderdaad echt honger heeft of dat het misschien iets anders is.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
20-07-2019 17:26
Je schrijft om 10:00 na het fruit nog een flesje anders blijft hij huilen in bed

S avonds een fles anders blijft hij huilen in bed.

Jij linkt huilen aan honger hebben.

Weet je wel zeker dat je kind op dat moment honger heeft en huilt je kind niet gewoon omdat het niet moe is en toch in bed moet liggen?

Een ochtend slaapje en een middagslaapje en dan ook nog vroeg naar bed moeten in de avond is wel heel erg veel slapen voor een kind ouder dan 1.
Hij is dan echt moe zit in zn ogen te wrijven. Hij slaapt 2 x een uurtje.
Ik zou eens kunnen proberen te rekken en 1 slaapje kunnen doen
Ik denk dat het wel goed komt op termijn. Mijn oudste leefde met die leeftijd voornamelijk op borstvoeding en eet nu met 3 jaar als een bootwerker. Volg je gevoel. En ondertussen blijven aanbieden.

Heb je wel eens een pre-logopedist over de vloer gehad?
Hier ook na de eerste verjaardag nog vrij veel melkflessen, is heel geleidelijk minder geworden. Wel zijn we op een gegeven moment bewust fles ná brood/fruit etc gaan geven, dat hielp ook wel met afbouwen. Elk kind doet t op zn eigen tempo, ik ken ze ook wel die met 12 mnd amper meer melk drinken. Nu 1,5 en in ochtend en avond een melkfles, maar soms wil ze ineens tussendoor ook weer melk (vraagt er dan zelf om). Dan heeft ze t kennelijk nodig...
Alle reacties Link kopieren
Oudste, nu 3 at ook erg slecht en dronk ook nog veel melk. Hier ging dat echt pas beter nadat we toch de melk gingen verminderen. Zolang hij melk kreeg was zijn buik te vol voor andere dingen.
Wij deden de melk aanlengen en zo afbouwen toen ze automatisch meer gingen eten. Alleen de avondfles voor het slapengaan heeft er lang ingezeten, maar ik heb daar geen haast mee gehad. Kon wel omdat ze beiden snel hun babyvet kwijtraakten toen ze begonnen met lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven