Durf het bijna niet te vragen, trakteren kdv

20-08-2018 10:10 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,
Durf het topic bijna niet te openen.. met de zoekfunctie hier kwam ik uit op allerlei topics die stammen uit de oertijd. Mede hierom heb ik al mijn lef bij elkaar geraapt en toch een topic geopend.

Zoon (3,5 jaar) gaat morgen naar het kdv na een aantal weken vakantie.
In de tussentijd is zoon gepromoveerd tot grote broer.
Nu wilde zoon (Nee niet ik) trakteren op het kdv vanwege deze promotie.

Hij zit in een groep met kinderen van 0 tot 4 jaar, wat de traktatie dan ook meteen babyproof moet maken.

Ik las dat lange vingers met muisjes heel goed in de smaak vallen maar om eerlijk te zijn zie ik die immens harde muisjes en baby's niet samen gaan..
Daarbij komt dat het kdv het welbekende 'gezond trakteren' najaagt en ik dus ook niet aan wil komen met spekjes, bomvolle cupcakes of ander dergelijk materiaal.

Nu had ik zelf bedacht om een rijstwafel in folie te verpakken en daar dan op gekleurd papier te plakken (wat de rijstwafel dan een vorm van een wiegje geeft) met tekst.

Maar... en nu komt het; is het leuk? Heb jij ooit iets getrakteerd of heeft je kind iets gekregen op het kdv bij de geboorte van een broertje of zusje? Kortom heeft iemand een leuk idee dan hoor ik dat graag! Ik ben niet zo'n creabeasupermoeder die het allemaal even uit haar mouw schudt... :$
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon lange vingers of beschuitjes met muisjes trakteren en dan alleen aan de kinderen die dat al kunnen eten. De baby's hebben het echt niet door dat zij geen traktatie krijgen.
Je zou ook je eerste idee kunnen doen en dan een paar gewone lange vingers erbij zonder muisjes erop (doe ik zelf ook😀)
Alle reacties Link kopieren
:rofl: dapper, TO, heel dapper! ;)

Maar ja, het is leuk. Voor hem omdat hij zijn trots kan delen. Voor de andere kinderen omdat lekker nu eenmaal lekker is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Doosjes rozijntjes met een labeltje ‘Hoera ik heb een broertje/zusje’. Of gewoon biscuitjes met roze of blauwe glazuur (van water, poedersuiker en een drupje kleurstof).
Alle reacties Link kopieren
Promethium schreef:
20-08-2018 10:12
Ik zou gewoon lange vingers of beschuitjes met muisjes trakteren en dan alleen aan de kinderen die dat al kunnen eten. De baby's hebben het echt niet door dat zij geen traktatie krijgen.
Daar heb je helemaal gelijk in! Ze zitten alleen met zn alle aan de tafel en maken er een heel feest van, inclusief baby's. Nu dacht ik dat rijstwafels al best vroeg goed te zijn voor een baby.. dan kunnen ze toch een beetje deelnemen ondanks dat ze geen idee hebben waar het over gaat zeg maar ;-D
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-08-2018 10:15
Doosjes rozijntjes met een labeltje ‘Hoera ik heb een broertje/zusje’. Of gewoon biscuitjes met roze of blauwe glazuur (van water, poedersuiker en een drupje kleurstof).
Oei, kleurstof, mag dat nog tegenwoordig? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Of een rijstewafel en dan met eetbaar papier een wiegje erop. Plakken met een beetje water, dat moet lukken.
Dat koop je op de markt.

Maarre, de babies mogen ook geen rijstewafel hoor, dus daar hoef je geen rekening mee te houden, toch?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-08-2018 10:14
:rofl: dapper, TO, heel dapper! ;)

Maar ja, het is leuk. Voor hem omdat hij zijn trots kan delen. Voor de andere kinderen omdat lekker nu eenmaal lekker is
Bedankt, het angstzweet neemt wat af op dit moment ;-D
En trots is ie, als een aap met 7 rijstwafels...
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Ineedyourlove schreef:
20-08-2018 10:21
Bedankt, het angstzweet neemt wat af op dit moment ;-D
En trots is ie, als een aap met 7 rijstwafels...
:love:

Superleuk dat hij dat zo zelf wil doen, TO!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-08-2018 10:15
Doosjes rozijntjes met een labeltje ‘Hoera ik heb een broertje/zusje’. Of gewoon biscuitjes met roze of blauwe glazuur (van water, poedersuiker en een drupje kleurstof).
Rozijntjes! Ook een leuk idee, nooit aan gedacht
Oké schat
Het uitdelen zelf is vooral heel leuk voor de trotse grote broer. Wat het dan gaat worden is minder belangrijk. Dus gewoon die lange vingers met muisjes en een paar zonder muisjes voor de kleintjes. Of toch die rijstwafels, of die rozijntjes of iets anders.

De baby's mogen inderdaad toch helemaal geen traktatie dus gewoon enigszins gezond houden. Als hier hele ongezonde dingen worden uitgedeeld mikken ze het in het mandje voor thuis. Maar rozijnen en rijstwafels (met of zonder muisjes) eten ze wel samen op op de groep.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
20-08-2018 10:19
Of een rijstewafel en dan met eetbaar papier een wiegje erop. Plakken met een beetje water, dat moet lukken.
Dat koop je op de markt.

Maarre, de babies mogen ook geen rijstewafel hoor, dus daar hoef je geen rekening mee te houden, toch?
Ook leuk!

Van wie mogen baby's geen rijstwafel? Een baby van 3 maanden niet maar vanaf een maand of 6 wel, indien ouders dat oké vinden..
Oké schat
Heeft hij een broertje of zusje gekregen? Hier was de 2e een jongen en toen fruitbakjes van de action met blauwe bessen (wel doorsnijden dan) gedaan. Nu een meisje en nepflesjes met roze gekocht waar rozijntjes in gaan.

Hier ook een gezond trakterenbeleid, fruit, rozijntjes, cracker, soepstengel en rijstwafel mag opgegeten worden in de groep en alle andere dingen gaan mee naar huis vandaar de keuze om de kleur in fruit dan wel de verpakking van de rozijntjes te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
20-08-2018 10:27
Het uitdelen zelf is vooral heel leuk voor de trotse grote broer. Wat het dan gaat worden is minder belangrijk. Dus gewoon die lange vingers met muisjes en een paar zonder muisjes voor de kleintjes. Of toch die rijstwafels, of die rozijntjes of iets anders.

De baby's mogen inderdaad toch helemaal geen traktatie dus gewoon enigszins gezond houden. Als hier hele ongezonde dingen worden uitgedeeld mikken ze het in het mandje voor thuis. Maar rozijnen en rijstwafels (met of zonder muisjes) eten ze wel samen op op de groep.
Dat is zeker waar, hij wil het zo graag en dat is ook waarom we het gaan doen.

Ik ben zelf ook niet van de mega uit de hand gelopen trakties en denk ook niet dat je daar als ouder van een kind op het kdv op zit te wachten. Zoon gaat maar 1 dag in de week maar als je kind er 3 dagen zit dan wordt het wel vervelend als er allerlei snoepgoed uitgedeeld wordt.

Bedenk me nu dat de traktie aan kindjes van onder de 1 waarschijnlijk meegegeven wordt aan thuis maar dacht een rijstwafel krijgen ze ook wel eens op het kdv indien kind niet allergisch is voor van alles. En als kind oud genoeg is uiteraard.
Oké schat
Ineedyourlove schreef:
20-08-2018 10:27
Ook leuk!

Van wie mogen baby's geen rijstwafel? Een baby van 3 maanden niet maar vanaf een maand of 6 wel, indien ouders dat oké vinden..

Misschen van de ouders? Ik breng mijn kind naar het kdv omdat wij werken, ik kies daarbij voor het voedingsbeleid van dat kdv. Niet voor allerlei troep die andere ouders dat kdv in brengen.

Trakteer gewoon op een soepstengel met een leuk kaartje eraan of inderdaad een klein rijstwafeltje (wel biologisch graag)maar zonder kleurstoffen, overbodige suiker enzovoorts. Andere ouders zitten daar vaak helemaal niet op te wachten want er is op 12 kinderen elke week wel wat te vieren zo langzamerhand.

Voor je zoontje maakt het niks uit, die vindt het alleuk als hij iets kan geven.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
20-08-2018 10:28
Heeft hij een broertje of zusje gekregen? Hier was de 2e een jongen en toen fruitbakjes van de action met blauwe bessen (wel doorsnijden dan) gedaan. Nu een meisje en nepflesjes met roze gekocht waar rozijntjes in gaan.

Hier ook een gezond trakterenbeleid, fruit, rozijntjes, cracker, soepstengel en rijstwafel mag opgegeten worden in de groep en alle andere dingen gaan mee naar huis vandaar de keuze om de kleur in fruit dan wel de verpakking van de rozijntjes te zoeken.
Het is een broertje geworden haha. Fruit heb ik zeker aan gedacht maar wil het eigenlijk vandaag al maken en ben bang dat het dan niet zo lekker meer is..
Oké schat
Ik vind je idee met een verpakte rijstwafel met een wiegje er op trouwens helemaal prima. Zou hier een succes zijn geweest, voldoet aan het beleid dus mogen ze eten en ziet er leuk uit om uit te delen voor je oudste.

Ik weet niet hoe strikt ze bij jullie zijn, maar ik zou geen eetbaar papier gebruiken want dan mogen ze het straks weer niet eten vanwege het beleid.
Die rijstwafels krijgen ze al op het kdv neem ik aan, dus dat is niet leuk.
Gewoon die lange vingers doen, of soesjes, kunnen ze lekker op kwijlen ;-)
Koffiekop1 schreef:
20-08-2018 10:33
Misschen van de ouders? Ik breng mijn kind naar het kdv omdat wij werken, ik kies daarbij voor het voedingsbeleid van dat kdv. Niet voor allerlei troep die andere ouders dat kdv in brengen.

Trakteer gewoon op een soepstengel met een leuk kaartje eraan of inderdaad een klein rijstwafeltje (wel biologisch graag)maar zonder kleurstoffen, overbodige suiker enzovoorts. Andere ouders zitten daar vaak helemaal niet op te wachten want er is op 12 kinderen elke week wel wat te vieren zo langzamerhand.

Voor je zoontje maakt het niks uit, die vindt het alleuk als hij iets kan geven.
Rijstwafels en maïswafels zitten bij het kdv in het normale patroon en worden daar gegeten. Als je als ouder daar een probleem mee hebt moet je dat met het kdv bespreken ipv de oyder van een trakterend kind.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je alle rijstwafels individueel verpakken en dan met een blauw lint eromheen?
Afbeelding
Dit vind ik wel heel erg kdv-achtig:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop1 schreef:
20-08-2018 10:33
Misschen van de ouders? Ik breng mijn kind naar het kdv omdat wij werken, ik kies daarbij voor het voedingsbeleid van dat kdv. Niet voor allerlei troep die andere ouders dat kdv in brengen.

Trakteer gewoon op een soepstengel met een leuk kaartje eraan of inderdaad een klein rijstwafeltje (wel biologisch graag)maar zonder kleurstoffen, overbodige suiker enzovoorts. Andere ouders zitten daar vaak helemaal niet op te wachten want er is op 12 kinderen elke week wel wat te vieren zo langzamerhand.

Voor je zoontje maakt het niks uit, die vindt het alleuk als hij iets kan geven.
Zoals je kunt lezen staat er: indien ouders dat oké vinden.
Oké schat
Dit met een doosje rozijntjes:

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven