Eerste wendag KDV... stel ik mij aan?

24-10-2020 07:27 223 berichten
Hoi allen,

Na aanleiding van mijn topic “eerste keer kdv zonder rondleiding” hier een vervolg daar van...

Gisteren heeft mijn zoontje voor het eerst een wendag gehad van 09.00-15.00.

Nu zou ik graag de meningen van anderen willen om te lezen of ik wellicht een tikkeltje overdrijf of dat ik hier wat mee moet doen.

Punten die mij opvielen:

*ik stond vijf minuten voor de deur want niemand heeft mij een code gegeven om die te openen.(wel tig mails gekregen van eigenaresse over de facturatie :-))

*intake gesprek zou een uur duren, maar kreeg het idee dat het snel klaar moest zijn dus was het met 15 min al gedaan. Veel vragen werden niet gesteld waardoor ik zelf alles maar ging benoemen.

*leidsters op de groep hebben een geïrriteerde uitstraling en komen , op 1 na totaal niet geïnteresseerd in je kind over.

*zoontje bleek een half uur geslapen te hebben(vind ik niet zo gek op in een nieuwe omgeving) en ik kreeg de vraag if ik overdag misschien niet met hem lig? Want anders moet ik dat ECHT afbouwen! Huh? Nee, doe ik niet? Ooit wel eens gedaan maar welke ouder niet?” Want kind was helemaal overstuur en wij als leidsters kunnen natuurlijk niet lekker er bij liggen, zouden we wel willen ha ha ..” nogmaals: dat doe ik niet? Want 1 van de leidsters moest er bij blijven en hem even kroelen anders werd hij hysterisch. Oke. Maar tijdens de rondleiding werd verteld datber àltijd een leidster in de slaapkamer (zittend) aanwezig is?

*ik had een slaapzak, extra kleding , beker etc. Mee en ook tijdens de intake aangegeven dat ik zelf kleding heb meegenomen omdat hij een gevoelige huid heeft en ik het absoluut niet erg vind om zelf kleding te wassen. Eind vd dag zegt een leidster met haar rug naar mij toe gekeerd “waarom heeft HIJ eigen kleding mee?” Tegen een collega van haar.

*het kdv heeft een app waar in je continue kunt volgen hoe laat je kind is gaan slapen, hoe laat weer wakker, hoe laat wàt gegeten en of gedronken.

*rond half drie zag ik dat hij al bijna 3,5 uur niks meer had gedronken. Ik dacht wellicht heeft de app storing of waren ze te druk
Om het in te voeren. Ik appte een heel vriendelijk bericht met hoi, is ... wakker of slaapt hij nog? Want ik kom er anders nu aan en ik zie geen updates meer al een tijdje in de app, kan dit kloppen😃 kreeg letterlijk terug “hij is wakker”

*leidsters gevraagd waarom hij al een tijdj niks had gedronken, was het even stil met daarna als antwoord “we hebben vaste eet en drink momenten” ik” maar bijna vier uur lang geen slokje water vind ik best lang..” leidster:” ja oke is ook zo..” leidster “‘maar hij gooit vaak zn fles weg he, wist je dat?” Oke. Om verbolgens hem zn fles te geven kijken of hij wilt drinken (en dit wilde hij)

*zoontje had blauwe plek, vroeg of hij misschien was gevallen? Leidster” oh, zou best kunnen er gebeurd van alles maar wij hebben iig niks gehoord”

Heb ieder bedankt en ben weg gegaan met tranen in mijn ogen. Om vervolgens thuis in ene een update te zien dat hij een half uur voor ik hem kwam halen een tussendoortje had gegeten en om drie uur gedronken (ja , want daar was ik bij”

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Normaal gesproken volg ik altijd mijn eigen gevoel met alles, maar wil gewoon graag in deze meningen “Horen”, want misschien moet ik relativeren?

En ja, ik weet als geen ander dat het mega druk kan zijn op een kdv, handen tekort en dat het zwaar onderbetaald is. Sterker nog ben jaren geleden leidinggevende geweest van twee kvd’en. Het was al heel anders geweest als er een leuker ontvangst zou zijn zodat je met een fijn gevoel weg gaat.

Liefs,
Dit klinkt niet goed. Ik zou een andere opvang zoeken. Hier is iets mis met de houding van de leidsters.
Alle reacties Link kopieren
De houding van de leidsters is vaak een afspiegeling van de organisatie van een bedrijf.....
Melofkim schreef:
24-10-2020 07:30
Dit klinkt niet goed. Ik zou een andere opvang zoeken. Hier is iets mis met de houding van de leidsters.
Ja.. dat zegt mijn gevoel dus ook. Kan wel janken nu😢
Alle reacties Link kopieren
Bij de kennismaking was je zo enthousiast over de leidsters. Waren er nu andere?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lellebel81 schreef:
24-10-2020 07:36
De houding van de leidsters is vaak een afspiegeling van de organisatie van een bedrijf.....
Mooie! Want idd, de ondernemer kwam ook koud over tijdens de rondleiding maar wederom dacht ik :” kijk je nu objectief, of met (te) veel gevoel/emotie aangezien het je kind betreft?” Maar nee, gevoel heeft dus gelijk.

Baal alleen dat ik gisteren ochtend al mijn contract heb ingeleverd, weet nu niet of ik dit nog kan terug trekken? Hij heeft alleen nog een wen dag gehad
Nouschi schreef:
24-10-2020 07:37
Bij de kennismaking was je zo enthousiast over de leidsters. Waren er nu andere?
Ja! Er waren idd anderen. Maar ook degene die er de eerste keer was, had gisteren een hele andere houding. Daarom ben ik ook lichtelijk in shock dat juist zij zo laconiek vertelde dat ze niet weten waarom hij een blauwe plek heeft en dat dit normaal is. Ik kreeg echt het gevoel alsof ik in de maling was genomen tijdens de rondleiding.

Ik was idd enthousiast maar merendeels door die ene leidster, dat bleek dus vals alarm.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat dat kan, daar is een wendag toch voor bedoeld.

Ik zou het bespreken en voor een ander KDV kiezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je gevoel zegt dat dit niks voor je kind is, ga je toch verder kijken?
Je hoeft je contract toch niet in te leveren? Zoek anders opvang! Ander kdv, gastouder of partner/familie die ik kunnen springen.
En geef bij het kdv duidelijk aan waar het aan ligt. Hopelijk leren ze er wat van.
Alle reacties Link kopieren
Meld je ongenoegen bij het KDV! Dit klinkt niet erg vriendelijk en lief tegenover je kind.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
24-10-2020 07:45
Meld je ongenoegen bij het KDV! Dit klinkt niet erg vriendelijk en lief tegenover je kind.
Ga ik doen! Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel zou doen bij het benaderen van een volgend KDV is van te voren zelf wat vragen bedenken en stellen. Wanneer het niet goed voelt verder kijken. Daarnaast zou ik stoppen met micromanagenen en de kleine zaken loslaten. Focus je op de grote lijnen. Het zal nergens perfect zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Melofkim schreef:
24-10-2020 07:45
Je hoeft je contract toch niet in te leveren? Zoek anders opvang! Ander kdv, gastouder of partner/familie die ik kunnen springen.
En geef bij het kdv duidelijk aan waar het aan ligt. Hopelijk leren ze er wat van.
Ja, ik had het contract al in de ochtend bij aanvang ingeleverd vandaar.

Maandag zou hij weer gaan en dat is dan zijn eerste officiële dag.. moet ik eigenaresse in het weekend mailen of maandag ochtend bellen? Ik weet het niet zo goed
Alle reacties Link kopieren
Het is geen excuus, maar veel kdv’s staan onder grote druk door Corona. Bij mij heeft de helft van de leidsters Corona en de medewerkers van het uitzendbureau zijn op. Ze proberen met man en macht alles draaiende te houden.

Wat betreft invoeren van gegevens, soms vergeten ze dat en dat snap ik ook, het is soms chaos.

Maar met een wendag mogen ze zeker wel wat aardiger zijn en meer aandacht aan je kind besteden.
Melofkim schreef:
24-10-2020 07:45
Je hoeft je contract toch niet in te leveren? Zoek anders opvang! Ander kdv, gastouder of partner/familie die ik kunnen springen.
En geef bij het kdv duidelijk aan waar het aan ligt. Hopelijk leren ze er wat van.
Ja, ik had het contract al in de ochtend bij aanvang ingeleverd vandaar.

Maandag zou hij weer gaan en dat is dan zijn eerste officiële dag.. moet ik eigenaresse in het weekend mailen of maandag ochtend bellen? Ik weet het niet zo goed
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een andere kiezen. Ja een Kdv is druk, maar dat betekend niet dat het zo hoort te lopen. Bij die van ons waren ook redelijke vaste drink en eet momenten voor de oudere kinderen, maar was er altijd water beschikbaar voor de tussendoor. Wat betreft slapen tja lijkt me heel normaal dat zo’n eerste dag niet echt lekker gaat. Je kind is je grootste goed, je gevoel volgen dus. Onze kinderen zijn jaren (later ook bso) naar de zelfde organisatie gegaan en heb daar nooit een vervelend gevoel gehad, ook omdat alles bespreekbaar was, niet alles was altijd mogelijk maar men dacht mee en stonden open voor suggesties.
stokske schreef:
24-10-2020 07:50
Het is geen excuus, maar veel kdv’s staan onder grote druk door Corona. Bij mij heeft de helft van de leidsters Corona en de medewerkers van het uitzendbureau zijn op. Ze proberen met man en macht alles draaiende te houden.

Wat betreft invoeren van gegevens, soms vergeten ze dat en dat snap ik ook, het is soms chaos.

Maar met een wendag mogen ze zeker wel wat aardiger zijn en meer aandacht aan je kind besteden.
Eens! Alleen is er momenteel niemand ziek van dat kdv en van de 16 kinderen waren er gisteren “maar 9 op drie leidsters
viva-amber schreef:
24-10-2020 07:49
Wat ik wel zou doen bij het benaderen van een volgend KDV is van te voren zelf wat vragen bedenken en stellen. Wanneer het niet goed voelt verder kijken. Daarnaast zou ik stoppen met micromanagenen en de kleine zaken loslaten. Focus je op de grote lijnen. Het zal nergens perfect zijn.
Wat is in mijn verhaal volgens jou het “micromanging” gedeelte?
Saloua schreef:
24-10-2020 07:50
Ja, ik had het contract al in de ochtend bij aanvang ingeleverd vandaar.

Maandag zou hij weer gaan en dat is dan zijn eerste officiële dag.. moet ik eigenaresse in het weekend mailen of maandag ochtend bellen? Ik weet het niet zo goed
O het kdv contract? Ik dacht je werk ;-)

Ik zou gewoon een mail sturen (nu) dat hij niet komt en uitleg waarom. Ik ben geen jurist, maar als de geleverde dienst niet is zoals beloofd (tijdens de rondleiding), dan denk ik dat je wel grond hebt om het contract te verbreken. Maar misschien moet je dat even uitzoeken door Boink of je rechtsbijstand oid te bellen?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-10-2020 07:49
Wat ik wel zou doen bij het benaderen van een volgend KDV is van te voren zelf wat vragen bedenken en stellen. Wanneer het niet goed voelt verder kijken. Daarnaast zou ik stoppen met micromanagenen en de kleine zaken loslaten. Focus je op de grote lijnen. Het zal nergens perfect zijn.
Dat wordt dan al het derde KDV..heb het vorige topic van TO gelezen (niet door te loepen maar omdat ze dat zelf aangaf in de OP) en het eerste KDV waar ze hele goede verhalen over had gehoord was al niks, geen rondleiding etc. In dat topic meldt ze heel enthousiast dat ze bij een ander KDV is geweest, rondleiding en alles helemaal leuk en gezellig. Dat is dan dus het KDV waar het hier in dit topic over gaat neem ik aan?? En daar deugt nu na 1 dag ook al helemaal niets meer van...

De tip van het micromanagen loslaten vind ik een goede. Daarnaast voor jezelf eens nagaan hoe je de dingen brengt, misschien krijg je ook wat andere reacties van de leidsters als je daar iets in verandert? (Iets met de toon die de muziek maakt..)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Zojuist het kdv (eigenaresse) een mail gestuurd, dat ondanks dat het weekend is ik graag even telefonisch contact zou willen na aanleiding van zijn eerste wendag gisteren. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Zou je daar niet over moeten gaan praten ? Bel de locatie manager en bespreek wat je voelt en vind.

Het heet een wen dag en ja dan gaat alles nog niet zo lekker en altijd goed.

* blauwe plekken horen er nu eenmaal bij.
* de app bijhouden is natuurlijk niet hun prioriteit. Soms hebben ze wat anders te doen en ik krijg vaak einde van de dag/dagdeel het verslag van tijden eten/drinken/spelen enz.
*intake houden ze kort vanwege corona.

Je zal toch echt je mond open moeten trekken en dingen aangeven.
En anders aangeven dat jij je er niet prettig bij voelt en ergens anders heen gaat.
Maar ik vraag mij af of jij een kdv vind waar jij echt 100% tevreden over gaat zijn.
05-2019 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 08:10
6.54% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Saloua schreef:
24-10-2020 08:06
Zojuist het kdv (eigenaresse) een mail gestuurd, dat ondanks dat het weekend is ik graag even telefonisch contact zou willen na aanleiding van zijn eerste wendag gisteren. Ben benieuwd!
Hun hebben ook weekend denk Ik?
Of zijn ze ook open in het weekend?
Het zal niet vreemd zijn dat je maandag een reactie krijgt.
Blijf in jezelf geloven !
Ik werk zelf op een kdv en daar gaat het er heeel anders aan toe. Ik zou echt weg gaan daar. Is het een grote organisatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven