Elise of Olivia

18-01-2018 19:46 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke naam vinden jullie het leukst?

Meisjesnaam: Elise of Olivia?

Totaal aantal stemmen: 172

Elise (45%)
Olivia (55%)
Allebei mooi!

Suggesties voor als je nog twijfelt: Livia, Ella.

In onze omgeving diverse Olivia's en afgeleides daarvan; geen Elise (bij de ukkies tenminste. Ken wel volwassen Elises)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Elise gestemd, maar ik vind Olivia ook een prima naam. Alleen als ik naar de klassen van mijn zoons kijk, dan zitten die vol met Olivia's, Livia's, Livs, Liva's etc.
Olivia
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
18-01-2018 19:47
Olivia.
eens. Veel leuker dan Elise.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
18-01-2018 20:02
Olivia is juist een superpopulaire top10 naam.

Ik zou dus gaan voor Elise, alleen om die reden. Ze zit straks met 2 andere Olivia’s in de klas. Meh.
Die pech kun je altijd hebben. Mijn jongste heeft helemaal geen populaire naam maar zit toch met een naamgenoot in de klas.
En dan hebben we allemaal top 10 naam Finn/Mees/Sem/Daan/Ties jongetjes en die zijn dan wel de enige.
Stressed is just desserts spelled backwards
Allebei erg leuk, maar Elise vind ik denk ik net iets mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
18-01-2018 20:58
Liva? Vergeet je nou een i ?
Liva klinkt een beetje raar.
Nee Liva, vind ik echt prachtig!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Elise. :flirting:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Elise het mooiste
Alle reacties Link kopieren
Ik koos ook Olivia omdat Elise mij te populair is. Maar lees dat dat achterhaald is...

Ik hou niet van populaire namen.

Heb mijn hele leven gedacht, als ik ooit een dochter krijg heet ze Anna, wat mij betreft de mooiste meisjesnaam.
Toen ik een dochter kreeg stond deze naam in de top 3 :cry:

Ze heet dus geen Anna.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Olivia!
Ik vind Eliiiiiiiise zo zeurderig klinken. Maar daar moet je niets van aantrekken, want ik merk dat ik daarin zo ongeveer de enige ben....
Alle reacties Link kopieren
Eline vind ik nog mooier.
Alle reacties Link kopieren
Olivia.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
19-01-2018 06:43
Voor Elise is tenminste ooit eens een mooi stukje pianomuziek gecomponeerd.
Voor Olivia een hele populaire musical! ;)
Ik vind Eline ook mooier. Of Elisa misschien. Elise is het net niet wat mij betreft, mist pit. Olivia juist beetje stijfjes. Net als alle afkortingen daarvan. Een Olivia is gauw een bitch in mijn gedachten :$
Ik heb Elise gestemd, zo heet mijn eigen dochter ook.
Olivia vind ik ook mooi.
Beide leuk dus.

Hier komt Elise niet veel voor, ik ken er verder geen enkele en hoor het ook niet veel.
Misschien ook per regio verschillend?
Verbaast me dat Olivia blijkbaar zo populair is. Ik hoor daar nooit iets over (nu heb ik niet echt kinderen in mijn omgeving, maar toch). Eens met Lux, ik vind Olivia heel stijf klinken, een beetje zoals het nuffige meisje in een tekenfilmserie ofzo. :P
vandale schreef:
18-01-2018 22:01

Heb mijn hele leven gedacht, als ik ooit een dochter krijg heet ze Anna, wat mij betreft de mooiste meisjesnaam.
Toen ik een dochter kreeg stond deze naam in de top 3 :cry:

Ze heet dus geen Anna.
Hier exact hetzelfde! Het is uiteindelijk Elsa geworden, lijkt er een beetje op.
nansie schreef:
19-01-2018 06:38
Eline vind ik nog mooier.
Zo noemt dochter zich. Ze is twee.
Als ik vraag hoe heet jij?
Zegt ze Ine of Eline haha.

Eline heeft op ons lijstje gestaan maar deed me steeds denken aan de trut van de middelbare. Dus het is Elise geworden.
Alle reacties Link kopieren
Beide leuke namen, alleen als ik zie dat iemand Olivia heet hoor ik meteen de hele dag dit:

https://www.youtube.com/watch?v=grc-luzrFTE

Maar misschien ben ik de enige :proud:
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
18-01-2018 21:02
Die pech kun je altijd hebben. Mijn jongste heeft helemaal geen populaire naam maar zit toch met een naamgenoot in de klas.
En dan hebben we allemaal top 10 naam Finn/Mees/Sem/Daan/Ties jongetjes en die zijn dan wel de enige.
Inderdaad. Ik ben in 1974 geboren en in heel Nederland zijn tussen 1972 en 1974 in totaal zestien baby's geboren met mijn voornaam. En toch had ik op de middelbare twee schoolgenoten met dezelfde naam.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter heet Olivia ,niemand op school (15) heet zo ,eerder livia nu bij kleine kinderen ,vind ik ook mooi ,liv is ook mooi ,mijn dochter is een echte Olivia ,heel lief en mooi
RégineFilange schreef:
19-01-2018 12:27
Verbaast me dat Olivia blijkbaar zo populair is. Ik hoor daar nooit iets over (nu heb ik niet echt kinderen in mijn omgeving, maar toch). Eens met Lux, ik vind Olivia heel stijf klinken, een beetje zoals het nuffige meisje in een tekenfilmserie ofzo. :P
Haha ja precies dat.
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
18-01-2018 22:01
Ik koos ook Olivia omdat Elise mij te populair is. Maar lees dat dat achterhaald is...

Ik hou niet van populaire namen.

Heb mijn hele leven gedacht, als ik ooit een dochter krijg heet ze Anna, wat mij betreft de mooiste meisjesnaam.
Toen ik een dochter kreeg stond deze naam in de top 3 :cry:

Ze heet dus geen Anna.
Maar Anna staat al eeuwen (letterlijk) in de top tien, dus tijdloos. Ik wist ook al van jongs af aan dat mijn dochter Anna zou geen heten (als ik er een zou krijgen). Mijn dochter heet dus wel Anna. En ook al zou het populaire naam nr 1 zijn, als ik het een mooie naam vind (en man ook) zou ik me daar nooit door laten weerhouden.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het beide mooie namen. Leuk voor zowel een meisje als een volwassen vrouw. Als ik moest kiezen tussen deze twee zou ik denk ik voor Olivia gaan.

Nóg mooier en een beetje in dezelfde sfeer vind ik Eloïse.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven