Ervaringen met fietskar of kinderzitje op e-bike?

25-02-2020 16:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

De titel zegt het al, maar hebben jullie ervaringen met kinderen vervoeren op de e-bike? Hoe doen jullie dat (fietskar of kinderzitje) en kunnen jullie het aanraden?
En zitten er eventueel mensen tussen die beiden hebben geprobeerd en het een of het ander fijner vinden?

Ik heb zelf uberhaupt nog geen ervaring met een e-bike, maar ik wil er binnenkort een aanschaffen. Daarnaast ben ik nu 4 maanden zwanger en moet ik over niet al te lange tijd (binnen een jaar) een baby naar het kinderdagverblijf brengen. Het KDV zal hoogstens 5 minuten fietsen zijn vanaf thuis, waarna ik nog een kwartier op de fiets zit naar werk. Dus ik probeer dat in mijn achterhoofd te houden bij het maken van een keuze.

Een zitje zal in de beginfase wellicht niet eens een optie zijn, omdat mijn baby tegen die tijd naar verwachting 5.5 maanden is en nog niet eens zelfstandig kan zitten. Dus in het begin zal ik denk ik niet aan de fietskar ontkomen (of auto, maar dat probeer ik echt te vermijden).
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je geen gewone fiets?
Lopend in draagzak erheen tot ze kan zitten.

Fietskar vond ik zelf helemaal niets. Zwaar, onhandig, breed, geen zicht erop. Dan beter een bakfiets!
Voor 5 min en een kwartiertje een e-bike..?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben fiets zitjes op een e-bike en vindt dat niet anders dan op een gewone fiets eigenlijk. Bij onze opvang zie ik ouders uit de wijk met kinderen die nog niet kunnen zitten vaak lopend met kind in draagzak en fiets aan de hand komen om vervolgens door te fietsen naar het werk. Geen idee of dat voor jou en optie is maar de periode dat dat moet is hooguit een paar maanden en dan is het misschien zonde om speciaal daarvoor een fietskar aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Laatst was hier nog een topic over: "eng fietsen kind in zitje".
Daar staan de voor en tegens allemaal in.