Ervaringen zomerkamp

25-04-2019 19:01 54 berichten
Nog een ver van mijn bed show voor mijn peuter en baby maar hebben jullie ervaringen met zomerkampen voor kinderen? Ik ben nooit geweest behalve plaatselijke vakantieweek maar daar ging je in gewoon om 5 naar huis.

Mijn nichtjes gingen vroeger bijvoorbeeld op zeilkamp of musicalkamp in de zomer. En bij mijn bijbaan sliepen kinderen tijdens oa tenniskamp.

Wat vonden je kinderen (of jij als kind leuk)? En vanaf welke leeftijd?

Lijkt me ideaal later als opvulling voor de lange zomervakantie bijvoorbeeld (als je het geld hebt, die tenniskampen waren niet goedkoop weet ik nog)
Ik vond het afschuwelijk, had heel veel last van heimwee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook geen leuke herinneringen aan.

Misschien als je je kinderen op scouting ofzo doet en ze met allemaal bekenden gaan, dat het wel leuk is. Ik was gewoon op een willekeurig ponykamp en het was echt niet leuk.
Sowieso alleen doen als kind het wil.
Wij vinden de zomervakanties helemaal niet lang, het vliegt voorbij en ze vermaken zich prima als ze thuis en vrij zijn. Wij wonen 10 min fietsen van het strand en daar waren ze van de week dagelijks.

Tennis/hockeykampen zijn leuk maar wel een belasting voor het lichaam.
Zeilkampen hoor ik leuke verhalen over maar onze kinderen wilden niet.
Een van onze kinderen heeft eens meegedaan aan een surfkamp, maar kwam savonds wel naar huis (evenals alle kinderen uit onze stad) omdat het hier om de hoek is.
Alle reacties Link kopieren
Scoutingkamp hier. Dochter vindt het geweldig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
lisa_ schreef:
25-04-2019 19:15
Sowieso alleen doen als kind het wil.
Wij vinden de zomervakanties helemaal niet lang, het vliegt voorbij en ze vermaken zich prima als ze thuis en vrij zijn. Wij wonen 10 min fietsen van het strand en daar waren ze van de week dagelijks.

Tennis/hockeykampen zijn leuk maar wel een belasting voor het lichaam.
Zeilkampen hoor ik leuke verhalen over maar onze kinderen wilden niet.
Een van onze kinderen heeft eens meegedaan aan een surfkamp, maar kwam savonds wel naar huis (evenals alle kinderen uit onze stad) omdat het hier om de hoek is.
Dit inderdaad. En ik vind de zomervakanties ook niet zo lang, de tijd vliegt voorbij in mijn beleving. Verder vind ik het heerlijk om even uit het ritme te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind gaat vanaf haar zevende en vindt het gaaf.
Alle reacties Link kopieren
Scoutingkampen vinden ze hier geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Laat kind vooral zelf kiezen welk kamp het wil doen.

Je kan sturen en aanreiken, maar als je kind bijvoorbeeld niet geïnteresseerd is in zeilen, stuur het dan niet verplicht op zeilkamp.

En zorg dat kind bijvoorbeeld al es 3 nachten op rij bij oma / een vriendje heeft geslapen.
Kom niet na 1 of 2 nachten tot de ontdekking als kind op ponykamp aan de andere kant van 't land zit dat het heimwee heeft of het leven in een groep geen hele week aan kan.


Scoutskamp ging ik mee vanaf 7.
Andere kampen met overnachtingen vanaf een jaar of 8.

Mijn zus begon aan 6.
Alle reacties Link kopieren
Hier beide jongens op scoutingkamp, vanaf 5. dan 3 nachten op het honk hier in de wijk.

Vanaf 7 een week op locatie in de regio. beiden vinden het helemaal geweldig. we passen onze vakantie er op aan, zodat ze zeker mee kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook kampen van de clubs. In de zomervakantie gaan ze beide een week weg met scouting. Zelf 3 weken vakantie en 2 weken overbruggen. Hierin gingen ze eerder naar de BSO, nu vaak logeren.
Alle reacties Link kopieren
ik ken alleen schoolkamp van groep 8 en wenkamp van de brugklas. De horror, ik vond het verschrikkelijk. Nat en koud, in je regenpak en regenlaarzen door het bos stampen de hele dag, vies eten en ik durfde niet te douchen omdat het gezamenlijke douches waren. afschuwelijk.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vanaf mijn negende op kamp als kind.
Bijna altijd leuk gehad. Die ene keer dat het niet leuk was, waren we met een klein groepje en heeft 1 iemand de vakantie heel effectief weten te verpesten. Dat risico loop je altijd, maar over het algemeen gaat het dus wel goed.
Ik ben met vinea en met simbo geweest.
Met beide zelf goede ervaringen. Mijn broer heeft echter slechte ervaring met zeilkamp van vinea. Ik wilde begin twintig zelfs leiding worden en ging met selectieweekend van vinea mee. Dat was echt afschuwelijk en ben zelf halverwege afgehaakt. Vanwege die ervaring en die van mijn broer zou mijn voorkeur naar simbo gaan.
Ik ben als kind vier keer op kamp geweest. Drie keer was met een organisatie die een gewoon “avonturenkamp” voor kinderen organiseerde. Spelletjes, kleine wedstrijdjes, veel buiten, kampvuur, heel vies worden, vossenjacht, met de hele groep naar een waterplas, speurtochten, bonte avond. Hier heb ik heel erg van genoten, mooiste week van mijn leven in mijn kindertijd.

Voor de vierde keer ging ik mee op kamp vanuit de zwemvereniging en wat viel dát tegen. Hele week buikpijn gehad, kliekjesvorming, plagerijen, geen leuke grapjes. Kende vrijwel iedereen ook, zowel kinderen als leiding en dat voelde zoveel moeilijker dan zo’n weekje waarbij iedereen nieuw voor elkaar is. Ik (of mijn ouders) hadden misschien kunnen weten dat dit geen goed idee was maar misschien stond ik erop en wilde ik per se. Helaas ben ik vanaf dat moment ook met die vinea-achtige kampen opgehouden tot ik er op mijn 17e mee ging wandelen in de tienercategorie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen willen niet logeren , ook niet bij bekenden als opa en oma. Ze vinden het gewoon niet fijn om zonder papa en mama te slapen in een vreemd bed. Voor ons niet altijd handig, maar we respecteren dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben als kind regelmatig mee geweest op kamp. En echt hele goede herinneringen aan ik vond het fantastische. mijn zoon is ook een aantal keer mee geweest en die vind het ook hartstikke leuk. Ik geloof dat hij 8 of 9 was tien die voor het eerst ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vroeger elke zomer op tenniskamp, ik vond het geweldig. De hele dag tennissen, 's avonds werden er leuke activiteiten georganiseerd met natuurlijk een bonte avond als afsluiting, logeren op een boerderij in stapelbedden en heel ander eten dan thuis. Ik was altijd zo verdrietig als het weer afgelopen was en ik "mijn vriendjes en vriendinnetjes" weer een jaar moest missen. Met sommige deelnemers heb ik na 20 jaar nog steeds contact!
gioia82 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 20:04
9.47% gewijzigd
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Mijn oudste gaat al jaren met plezier een weekje naar de zomerkampen van de KNGU. Zoka.

Ik denk dat als ze 18 is ze zelf als leidster meegaat. Zo leuk vind ze het. Ze letten ook heel erg goed mbt pesten of buitensluiten. Erg op dat kinderen zich veilig voelen. Ook bij de pubers.

Mijn jongste wil ook maar die is een flink stuk jonger, die mag over 2 jaar als ze dan wil.

Je kan als niet lid van de KNGU ook gewoon mee en is echt fantastastisch. Als je kind er van houdt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen gingen vanaf 5 jaar op scoutingkamp. Jongste 2 vonden het geweldig, oudste had vaak heimwee tot zijn vader leiding werd, toen ging het goed.

Oudst 2 zijn nu op een leeftijd dat ze zelf op vakantie gaan, maar de jongste gaat nu voor het zoveelste jaar op ponykamp.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
25-04-2019 19:39
ik ken alleen schoolkamp van groep 8 en wenkamp van de brugklas. De horror, ik vond het verschrikkelijk. Nat en koud, in je regenpak en regenlaarzen door het bos stampen de hele dag, vies eten en ik durfde niet te douchen omdat het gezamenlijke douches waren. afschuwelijk.
Herkenbaar. Ik had ook een hekel aan alles wat met kamp te maken had. Wij gingen in groep 7 en 8 aan het eind van het jaar en in de brugklas meteen aan het begin van het jaar en ik vond het echt vreselijk. Later ook weer op kennismakingskamp met studentenvereniging geweest (was geen nare ontgroening o.i.d.) en toen vond ik het nog steeds niet leuk. Het was gewoon echt niet aan mij besteed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaren lang op ponykamp geweest en vond het fantastisch. Was denk ik 7/8 jaar toen ik voor het eerst ging. Ben zowel op onbekende maneges op kamp geweest als op kamp op 'eigen' manege

Ik hoop dat zoon later ook op kamp wil (maakt niet uit wat voor kamp) en het net zo leuk vindt.
Pandax schreef:
25-04-2019 19:19
Mijn kind gaat vanaf haar zevende en vindt het gaaf.
Naar wat voor kampen gaat ze?
lisa_ schreef:
25-04-2019 19:15
Sowieso alleen doen als kind het wil.
Wij vinden de zomervakanties helemaal niet lang, het vliegt voorbij en ze vermaken zich prima als ze thuis en vrij zijn. Wij wonen 10 min fietsen van het strand en daar waren ze van de week dagelijks.
Natuurlijk alleen als ze het willen, maar als onze werkschemas zijn zoals nu zullen ze dan gewoon helft van de vakantie naar bso gaan dus weet niet of kamp dan leuker is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging als kind op ponykamp vanaf een jaar of 12. Vond ik erg leuk.

Dochter is nog te jong voor kamp. Op school gaan ze vanaf groep 6 op kamp en ook bij sportvereniging is er kamp.

Er zijn ook 'vakantiekampen' met activiteiten overdag waarbij kinderen thuis slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven