Even zeuren..

25-01-2020 08:14 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen bedankt voor alle reacties. Ik weet, er zijn periodes, fases, moederschap is mooi, bijzonder, warm, maar met ups en downs. Gisterenochtend had ik even een dip. En idd ik moet relativeren. Heb een gezonde mooie zoon waar ik heel dankbaar voor ben. Vanochtend manlief laten opstaan en sinds tijden even uitgeslapen. Ga hem meer vast voedsel aanbieden. En alles is een fase haha! En alles kan altijd erger lees ik wel.
Fijne zondag allemaal xx




Even mijn hart luchten hoor. Ik geniet volop van mijn moederschap het gaat erg goed met mijn zoontje maar soms... Pfff soms is het zo zwaar. En dan bedoel ik met name de slapeloosheid. Een hele tijd ging het goed en was het enorm luxe zoontje sliep klokje rond, rond 7/half 8 wakker en de dag beginnen. De laatste maand is dit niet meer. Hij word rond 5 uur wakker en alleen een fles kan hem weer (ene keer wel, andere keer niet) in slaap laten vallen en vervolgens slaap ik zelf niet meer. Savonds ben ik zo moe dat ik om half 9 naar bed ga.
Gisterenavond voor de gezelligheid weer later naar bed gegaan want ja is wel zo gezellig maar nu weer spijt van.
Ik weet het is een periode allemaal maar soms pfff...
Ik weet niet wat ik met deze post wil maar wou het even van me afschrijven. Over algemeen ben ik met go with the flow maar vanochtend even een dip.
poppii wijzigde dit bericht op 26-01-2020 09:53
21.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is een papfles voor het slapen gaan niet een idee?
Alle reacties Link kopieren
Wat eet hij nu op een dag?

Hier eentje van 10 maanden bleek honger toen ze niet meer doorsliep.

Maareh heb t nog wel eens hoor dan meestal tandjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een hele nacht doorslapen tot 5.00 een prima nacht. Ja het is veel te vroeg, maar je kunt zelf op tijd naar bed gaan zodat je toch minimaal 7 uur slaap hebt. Afwisselen met partner wie eruit gaat, zo kun je de helft van de week blijven liggen.
Onze oudste is 7 en nog steeds is 6.30 bij ons uitslapen. Het is meestal 6.00 en de jongste van net 3 is ook met periodes voor 6.00 wakker. Maar ze liggen tussen 7.00 en 7.30 in en slapen dus de hele nacht. Ik baal soms ook enorm van het altijd maar weer vroeg wakker worden, maar toch wen je er ook aan en is accepteren beter dan er continu geïrriteerd over zijn. Wij hebben alles geprobeerd maar niets heeft gewerkt, het zijn gewoon vroege vogels. Wij gaan er om en om uit, zo kunnen er beide 1 dag in het weekend uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
25-01-2020 14:48
Wat eet hij nu op een dag?

Hier eentje van 10 maanden bleek honger toen ze niet meer doorsliep.

Maareh heb t nog wel eens hoor dan meestal tandjes.

Ochtend fles 180+6 schep
Tussendoor fruit
Tussen de middag fles 180+6 schep
Late middag fles 180+6 schep
Groentehap
Voor het slapen 210+7 schep en flinke eetlepel rijstebloem erin.

Vandaag bij het fruit een kwart boterham met margarine gedaan en tussen de middag van zijn fles een bord pap meergranen gemaakt.
Tussendoortje zo'n maisstengeltje
Na zijn groente nog als 'toetje' een aantal geprakte aardbeien gemengd met baby biscuit.
Toen net pap fles.

Zijn late middagfles had hij 110 cc laten staan.

Nu dus 7 maand en paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Poppii schreef:
25-01-2020 20:53
Ochtend fles 180+6 schep
Tussendoor fruit
Tussen de middag fles 180+6 schep
Late middag fles 180+6 schep
Groentehap
Voor het slapen 210+7 schep en flinke eetlepel rijstebloem erin.

Vandaag bij het fruit een kwart boterham met margarine gedaan en tussen de middag van zijn fles een bord pap meergranen gemaakt.
Tussendoortje zo'n maisstengeltje
Na zijn groente nog als 'toetje' een aantal geprakte aardbeien gemengd met baby biscuit.
Toen net pap fles.

Zijn late middagfles had hij 110 cc laten staan.

Nu dus 7 maand en paar dagen.
Nou t zal geen honger zijn dan :)
Hij kan wel lekker eten al.

En als hij later naar bed naar bed gaat is hij dan ook om 5 uur wakker ?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mij als prima nachten eigenlijk. Babys en kinderen zijn toch gewoon vroeg wakker? Dochter van 3,5 was haar eerste 2,5 jaar voor 6 uur wakker. Wat we ook deden, niks werkte. Gewoon vroeg naar bed gaan dan heb je toch gewoon een uur of 7 slaap?

Misschien is het even een fase. Groeispurt oid.
Alle reacties Link kopieren
Spreek gewoon ook ochtenden af waarop man het doet, doe dan zelf oordoppen in en slaap lekker uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven