Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Ex negatief over dochter

01-07-2020 08:13 108 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ex en ik staan anders in de opvoeding en dat is soms lastig maar wat ik echt heel vervelend vind is dat hij ronduit negatief is over en soms ook tegen haar.
(De rest weggehaald ivm herkenning(
citronella wijzigde dit bericht op 22-09-2020 09:01
91.84% gewijzigd
Als je gevoel zegt dat er iets niet klopt dan klopt dat meestal wel.
Over kleding, hierin is best een middenweg te vinden. Kijk eens naar wat ze graag draagt en bedenk dan samen met haar hoe het iets netter kan.
Joggingbroek kan ander door een wat nettere jogger te kiezen. Zit comfortabel, oogt iets netter. Bij Hema en H&M hebben ze veel keuze hierin.
Shirts moeten gewoon schoon zijn, maar ook hierin heb je best versie die er net iets gekleder uitzien. Leuk vest erbij en dan ben je al veel verder.
Je kunt ook van dingen die ze lekker vindt zitten 2 of 3 stuks kopen, dan blijft het er langer netjes uitzien. Genoeg mensen die een one trick pony zijn qua kleding.
TO wat draagt ze aan naar school?
Ik snap best dat een joggingbroek en hoody lekker zitten en een soort van veilig voor haar voelt. Maar omdat het volgens mij best een kwetsbaar meisje is zou ik wel samen met haar kijken naar kleding die ook wat vlotter oogt waardoor mensen haar ook niet raar aankijken. Jogjeans zitten bijvoorbeeld heerlijk maar staan ook nog leuk. Een leuke trui of shirt met vest en het is al een heel ander gezicht.

Kan het zo zijn dat vader uit goedheid probeert haar andere kleding aan te praten. Dat hij bang is dat ze gepast zal worden bijv?
naar school mag ze sowieso al geen joggingbroek aan, wel een hoodie als ze dat wil
maar bij haar vader mag de joggingbroek nu ook niet meer in huis

vandaag eerste gesprekje voor dochter met praktijkondersteuner huisarts gehad, en dochter staat open voor psycho-educatie mbv brainblocks, dat is fijn

verder geeft ze aan tevreden te zijn met haar leven, sociale contacten, activiteiten, ze hoeft en wil niet meer dan ze nu heeft, het is goed zo, en ze geeft aan dat ze minder vaak naar haar vader wil

afgelopen keer hebben ze ook weer ruzie gehad, ik heb met beiden gesproken maar het is een patstelling
Ik denk dat als hij haar wat meer ruimte zou geven zichzelf te zijn dat het beter zal gaan, maar ook nu weer ligt het aan mij, en aan haar, zogezegd
Ik vind dat je ex wel ver gaat. Straks voelt ze zich helemaal niet meer geaccepteerd/veilig. Natuurlijk wil je niet dat je kind er als een slons bij loopt, maar ze mag toch savonds thuis wel een joggingbroek aan. Autisten hebben vaak helemaal geen behoefte aan veel/vaak real life sociale contacten. (online kunnen ze uren gamen etc met anderen). School/werk etc is vaak al intensief genoeg op sociaal vlak en 1x in de zoveel tijden met vrienden afspreken vinden ze prima. Dat moet je ex ook gewoon accepteren.
Fijn om de update te lezen. Hopen dat de psycho-educatie twee kanten op gaat werken (ook voor vader) :-)
Vorige week heeft ze nog een knoop in mijn stekels gelegd!
Zola123 schreef:
17-09-2020 00:44
Ik vind dat je ex wel ver gaat. Straks voelt ze zich helemaal niet meer geaccepteerd/veilig. Natuurlijk wil je niet dat je kind er als een slons bij loopt, maar ze mag toch savonds thuis wel een joggingbroek aan. Autisten hebben vaak helemaal geen behoefte aan veel/vaak real life sociale contacten. (online kunnen ze uren gamen etc met anderen). School/werk etc is vaak al intensief genoeg op sociaal vlak en 1x in de zoveel tijden met vrienden afspreken vinden ze prima. Dat moet je ex ook gewoon accepteren.
Dat vind ik ook maar hij vindt van niet
Eurus schreef:
03-07-2020 13:36
Dat ze vaker moet afspreken met vriendinnen (die ze gelukkig wel heeft maar waarmee ze niet vaak afspreekt omdat ze dat niet wil)

Ben het hier wel met vader eens. Mijn dochter moet dit zelfs van haar therapeute. Gewoon omdat alleen op je kamer hangen en gamen niet ok is.
Niet iedereen vindt het leuk om met anderen af te spreken. Ze moet natuurlijk niet in een sociaal isolement komen, maar volgens mij is dat ook niet het geval. Ze zit dus nog op school en daar heeft ze vast wel contacten. Vriendinnen heeft ze dus wel. Maar sommigen zijn liever op zichzelf en anderen spreken wel liever af... maar dat geldt dus niet voor iedereen.
Ze gaat naar school, doet 1x per week aan sport, 1x pw vrijwilligerswerk, en heeft een paar vriendinnen, waar ze af en toe mee afspreekt. Ze zit niet in een sociaal isolement inderdaad.
Punt is dat alles hoe zij is en wat zij doet negatief wordt gezien of uitgelegd door hem. Ze is lui, ze liegt, ze ziet er niet uit, qua kleren en kapsel, ze wil niks. Aldus vader. Maar dat is niet waar en ik vind die houding ook heel erg schadelijk. En behalve kritiek op haarzelf komt recht daarachter de kritiek op mij . Ik vind alles goed ik voed niet op ze komt overal mee weg, ik stimuleer haar niet etc. Ook niet waar maar zo denkt hij

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven