Ex wordt steeds vervelender

21-07-2018 13:51 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden heb ik hier een topic gestart over mijn ex die mijn zoon heeft mishandeld. (Account is geanonimiseerd) Ik heb sindsdien de omgang stopgezet en die een half jaar geleden, in overleg met het CJG, weer proberen op te bouwen. Ex heeft afspraken gemaakt met het cjg over dag/tijd en die is hij het afgelopen half jaar 2x nagekomen. Dit betekent dat de kinderen hun vader in januari een uur hebben gezien en in februari voor het laatst.

Nu is hij de laatste weken aan het dreigen. Dat hij weet dat de kinderen wel eens ooit alleen zijn en dat hij dan gewoon langs komt, of naar hun school gaat als ik werk. Tot nu toe bleef alles bij dreigen. Maar afgelopen week was mijn zoon aan het spelen in een park hier in de buurt. Zijn vader heeft hem daar aangesproken. Zoon is toen meteen naar huis gerend en heeft het mij verteld. Gisteren was ik snel een boodschap gaan doen, en bleven de kinderen even alleen thuis. Blijkbaar heeft mijn ex mij weg zien fietsen, waarop hij het dus nodig vond om door het raam naar binnen te gaan staan kijken. Ik heb nu het idee dat hij steeds een stapje verder zal gaan.

Na de eerste keer in het park heb ik contact gehad met het CJG. Zij geven ook aan dat ex niet kijkt naar het belang van de kinderen maar gewoon maar doet waar hij zin in heeft. Belangrijk was nu om de kinderen daarin sterker te maken. Verder ben ik bezig met een advocaat om een bodemprocedure te starten, maar die heeft nu vakantie. Ik heb ex een korte mail gestuurd dat als hij de kinderen wil zien hij zich gewoon aan de afspraken kan houden. Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen? Het voelt niet heel fijn dat ik de kinderen niet met een gerust hart kan gaan laten spelen, of even alleen thuis kan laten.
Kun je daar niet een straatverbod voor aanvragen?

Bij een straatverbod krijgt de vader het verbod zich in een afgesproken gebied op te houden. Denk aan enkele straten van school naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Straatverbod aanvragen inderdaad, daarnaast zou ik ook camera's ophangen, en toch met je kinderen mee de straat op voor het geval ze weer aangesproken worden. Is dan maar even niet anders.

Je kinderen goed vertellen dat als er iets gebeurt ze snel naar huis moeten rennen, of hard gaan schreeuwen.

Sterkte, lijkt me een hele vervelende situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij je vorige topic nog wel herinneren. Het lijkt wel of hij jullie bespioneert zoals hij nu opduikt.

Je zegt dat je bezig bentet een bodemprocedure. In de tussentijd kun je weinig vrees ik.

Heeft je ex nu vakantie dat hij zoveel tijd heeft om jullie zo in de gaten te houden?

Misschien kan je via via achterhalen wanneer hij weer aan het werk moet en wanneer je dus weer rust krijgt.

Ik zou kind vertellen dat hij wel even in de speeltuin met papa mag praten als hij dat wil. Maar niet met hem meegaan. Zodat hij wel rustig kan spelen en niet bang hoeft te zijn dat P as pa opduikt. Of denk je dat hij in staat is on ze met geweld te ontvoeren?

Ik snap wel waarom je ex dit doet. Hij wil natuurlijk zijn kinderen ook wel eens zien en dan zonder toezicht.

Wat dat betreft denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om die mail te sturen. Jeag de kinderen best zoen maar dan wel zoals is afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Naar de politie natuurlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik kan je hierin niet adviseren maar anderen vast wel.
Wel heb ik je vorige topics gelezen en wil je veel sterkte wensen. Keer op keer heb je het geprobeerd om vader kansen op een fatsoenlijke omgang te geven, wat ontzettend jammer dat hij het steeds zo verkloot en er niks anders op zit dan de bodemprocedure.
ik zou mijn kinderen niet meer alleen laten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al aangifte gedaan? Als een vreemde door het raam naar je kinderen gluurt bel je toch ook de politie?
Ik zou ze dus gewoon niet meer alleen thuis laten of alleen buiten laten spelen.
Want met een gerust hart kan dat dus niet meer.

Ik zou naast CJG ook de politie bellen en aangifte doen of straatverbod vragen, kijken of dat een mogelijkheid is?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vraag ik me dus af. Kan ik hiervoor de politie bellen? Naast dat het gewoon ontzettend vervelend is, heeft hij wel gezag en het park is natuurlijk openbaar. Iedereen kan daar zoon aanspreken. Dat hij hier naar binnen gaat staan te gluren vind ik dan weer een stapje verder. Zoon was ook echt van slag. Wilde ‘s avonds nog even praten en kwam maar weer een keer bij mij in bed slapen.

Kinderen weten wel dat ze niet met vader mee mogen zonder dat ik het weet. En dat ze voor niemand de deur open doen als ze alleen thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zo8u de eerste zin van je openingspost even weghalen.
Het oude topic is namelijk heel makkelijk terug te vinden zo.
Kromo19* schreef:
21-07-2018 15:07
Ja, dat vraag ik me dus af. Kan ik hiervoor de politie bellen? Naast dat het gewoon ontzettend vervelend is, heeft hij wel gezag en het park is natuurlijk openbaar. Iedereen kan daar zoon aanspreken. Dat hij hier naar binnen gaat staan te gluren vind ik dan weer een stapje verder. Zoon was ook echt van slag. Wilde ‘s avonds nog even praten en kwam maar weer een keer bij mij in bed slapen.

Kinderen weten wel dat ze niet met vader mee mogen zonder dat ik het weet. En dat ze voor niemand de deur open doen als ze alleen thuis zijn.
Je kan altijd bellen.
Kromo19* schreef:
21-07-2018 15:07
Ja, dat vraag ik me dus af. Kan ik hiervoor de politie bellen? Naast dat het gewoon ontzettend vervelend is, heeft hij wel gezag en het park is natuurlijk openbaar. Iedereen kan daar zoon aanspreken. Dat hij hier naar binnen gaat staan te gluren vind ik dan weer een stapje verder. Zoon was ook echt van slag. Wilde ‘s avonds nog even praten en kwam maar weer een keer bij mij in bed slapen.

Kinderen weten wel dat ze niet met vader mee mogen zonder dat ik het weet. En dat ze voor niemand de deur open doen als ze alleen thuis zijn.

Ik heb iets soortgelijks bij de hand gehad. Ik heb daarop een gesprek met de wijkagent gevraagd, de situatie uitgelegd en advies gevraagd.
Hij heeft daarop een aantekening in het systeem gezet dat als ik belde er onmiddellijk een surveillancewagen kwam, zodat ik niet eerst uitgebreid aan de telefoon hoefde uit te leggen waarom ik dat nodig had.
Dat ik en mijn kinderen ons bedreigd voelden was genoeg reden en kreeg ook het advies om dan 112 te bellen ipv het gewone nummer.

Ik heb het nooit nodig gehad maar het was een fijn idee dat, mocht de situatie escaleren er hulp voor handen was.
Ook voor dossiervorming in geval van straatverbod is dit verstandig.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
21-07-2018 15:35
Ik heb iets soortgelijks bij de hand gehad. Ik heb daarop een gesprek met de wijkagent gevraagd, de situatie uitgelegd en advies gevraagd.
Hij heeft daarop een aantekening in het systeem gezet dat als ik belde er onmiddellijk een surveillancewagen kwam, zodat ik niet eerst uitgebreid aan de telefoon hoefde uit te leggen waarom ik dat nodig had.
Dat ik en mijn kinderen ons bedreigd voelden was genoeg reden en kreeg ook het advies om dan 112 te bellen ipv het gewone nummer.

Ik heb het nooit nodig gehad maar het was een fijn idee dat, mocht de situatie escaleren er hulp voor handen was.
Ook voor dossiervorming in geval van straatverbod is dit verstandig.
Wijkagent is hier een jaar geleden ook geweest. Dus die kan ik nog wel eens gaan bellen. Ik heb inderdaad al meerdere keren een aantekening gehad op mijn adres. Dus dan kan deze keer er ook nog wel bij.
Verhuizen en hem het nieuwe adres niet laten weten?

Als hij alleen contact mag hebben onder begeleiding heeft hij dat adres nergens voor nodig.

(Een contactverbod kan hij nog altijd negeren.
Kan je weer elke keer politie bellen.)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar zou ze toch niet meer alleen thuis laten
Alle reacties Link kopieren
Kromo19* schreef:
21-07-2018 13:51
Na de eerste keer in het park heb ik contact gehad met het CJG. Zij geven ook aan dat ex niet kijkt naar het belang van de kinderen maar gewoon maar doet waar hij zin in heeft. Belangrijk was nu om de kinderen daarin sterker te maken.

Wat een k*tsituatie. Heeft het cjg concrete adviezen gegeven over hoe je de kinderen sterker/weerbaarder maakt in dit soort situaties?
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijg je een kind met zo'n creep? Of was hij helemaal geweldig en aardig en sympathiek toen je je zwanger liet maken, geweldige huisvader en fantastische partner, en is hij nou zomaar ineens als bij een toverslag veranderd in een monster?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-07-2018 17:00
Waarom krijg je een kind met zo'n creep? Of was hij helemaal geweldig en aardig en sympathiek toen je je zwanger liet maken, geweldige huisvader en fantastische partner, en is hij nou zomaar ineens als bij een toverslag veranderd in een monster?
Wat heeft ze nu aan deze reactie? Kind is er nu eenmaal en nu vraagt ze tips om met deze situatie om te gaan. Dit helpt op geen enkele manier.

TO - ik zou eens in gesprek gaan met de politie wat je hier mee kan en minimaal een melding maken.
Alle reacties Link kopieren
Falathiel schreef:
21-07-2018 17:02
Wat heeft ze nu aan deze reactie? Kind is er nu eenmaal en nu vraagt ze tips om met deze situatie om te gaan. Dit helpt op geen enkele manier.

TO - ik zou eens in gesprek gaan met de politie wat je hier mee kan en minimaal een melding maken.

Dat mensen eens leren hun hersens te gebruiken alvorens met de eerste de beste het bed in te duiken en zwanger te raken. Want weet je, TO heeft er zelf voor gekozen, om met deze vent in zee te gaan, maar zoals altijd, zijn de kinderen het slachtoffer. En dan is de moeder net zo goed schuldig als de vader.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
21-07-2018 16:57
Wat een k*tsituatie. Heeft het cjg concrete adviezen gegeven over hoe je de kinderen sterker/weerbaarder maakt in dit soort situaties?
Vooral in gesprek blijven met ze. Laten weten dat ze altijd bij mij terecht kunnen. Uitleggen dat ze niet zomaar met papa mee mogen zonder dat ik het weet. Maar ook gewoon vertellen dat papa nou eenmaal zo in elkaar zit en wij er samen het beste van moeten maken. En mocht papa aan school staan dat ze naar de juf gaan en mij bellen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-07-2018 17:00
Waarom krijg je een kind met zo'n creep? Of was hij helemaal geweldig en aardig en sympathiek toen je je zwanger liet maken, geweldige huisvader en fantastische partner, en is hij nou zomaar ineens als bij een toverslag veranderd in een monster?
Ik kan hier wel mijn hele levensverhaal neerzetten. Dat ik het thuis heel moeilijk had, ik mijn ex op mijn 17e leerde kennen en ik dacht dat hij mijn redding was. Dat hij alles voor me deed en ik dacht, ondanks de ellende, dat ik niet beter kon krijgen. Dat ik ook nog eens zwanger raakte op mijn 18e en uiteindelijk mezelf maar liet denken dat hij de liefde van mijn leven was ondanks ik ergens wel wist dat hij me helemaal niet goed behandelde.

Maar daar hebben wij nu niks aan. Ik zou de kinderen voor geen goud willen missen. Zij betekenen alles voor mij. En nu moeten wij met deze situatie om zien te gaan. Dus als je daar nog goede tips voor hebt dan hoor ik ze graag.

Overigens heb ik het hier ook uitgebreid over gehad met mijn psycholoog. Haar visie: het komt heel vaak voor dat mensen van de ene slechte relatie naar de andere gaan. Zeker op zo’n jonge leeftijd. Nou kan je je daar natuurlijk de rest van je leven druk over blijven maken. Maar daar heb je niks aan. Laat het los en ga verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Kromo19* schreef:
21-07-2018 17:40
Ik kan hier wel mijn hele levensverhaal neerzetten. Dat ik het thuis heel moeilijk had, ik mijn ex op mijn 17e leerde kennen en ik dacht dat hij mijn redding was. Dat hij alles voor me deed en ik dacht, ondanks de ellende, dat ik niet beter kon krijgen. Dat ik ook nog eens zwanger raakte op mijn 18e en uiteindelijk mezelf maar liet denken dat hij de liefde van mijn leven was ondanks ik ergens wel wist dat hij me helemaal niet goed behandelde.

Maar daar hebben wij nu niks aan. Ik zou de kinderen voor geen goud willen missen. Zij betekenen alles voor mij. En nu moeten wij met deze situatie om zien te gaan. Dus als je daar nog goede tips voor hebt dan hoor ik ze graag.
Ik ben wel klaar met dit soort verhalen, sorry. Dat je thuis moeilijkheden had, wil nog niet zeggen dat je je in de armen van de eerste de beste creep moet storten, laat staan er zwanger van moet worden. Ik neem aan dat je gezond verstand hebt. Vind het gewoon te makkelijk om altijd maar alles af te schuiven op "thuis was het niet makkelijk, en die vent kwam voorbij, en dus is het gewoon "zomaar" gebeurd."

Mijn god, in wat voor moraalloze samenleving zijn we terechtgekomen? Je bent niet de enige, die met dit soort verhalen komt. Blijkbaar leven we in een samenleving waarin een goed ouderlijk nest en het besef dat kinderen maken niet de oplossing voor je problemen is, steeds zeldzamer worden. Vraag me dan wel eens in alle oprechtheid af of er dan in eerste instantie gedacht wordt aan dat kind dat je maakt, of eerder aan de eigen genoegens tijdens het maakproces...

Maar bottom line is: ja, balen als je een slecht tehuis had, en balen als je dan een "foute" vriend treft. Maar niemand verplicht jou daar kinderen mee te maken, en die kinderen zijn aan het einde van de rit wel de slachtoffers.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij alleen bezoekrecht onder toezicht?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Soortgelijke situatie gezeten, heel soortgelijk. Alleen mocht hij mijn kind helemaal niet meer zien. Ik ben verhuisd en hij weet niet waar ik woon. En mijn (nieuwe) naam kent hij ook niet. Ik had vast contact met een vaste agent die van alles wist. Je kan altijd de politie bellen en je verhaal doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven