Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
hahhahaha is nu de 2e keer dat ik engel's berichtje lees, in de veronderstelling dat ik hier nog niet geweest was om te lezen (blijkbaar wel dus?) dusseuh...ja ook hier de verstrooidheid, vergeetachtigheid enz ruimschoots aanwezig.

Mag ik ff de klaagmodus aanzetten?

*klaagmodus aan*

Vandaag dus een echte pieperdepiep dag. Komt niks uit handen, ben moe, lamlendig en geen cent waard! Afgelopen nacht slaapdienst gehad en ik had gedacht wel redelijk te hebben geslapen, vanochtend nog een dienst gedraid tot 13.00 ging allemaal prima, jongens waren ook goed te spreken en geen rare fratsen uitgehaald. Tot ik thuis kom en eigenlijk compleet instort! heb alleen nog maar zitten zuchten en steunen en puffenen op de bank gehangen. Nergens zin in en gewoon BAH! *klaagmodus uit*

En dan heb ik zo'n geweldige vent he, die gewoon ALLES doet en tegne mij roept dat ik dan ook echt niks hoef te doen (en dan doe ik het ook niet en ook dat krijg ik niet op m'n brood later) ben erg dol op mijn vent en dan toch doe ik zo naar en vervelend tegen hem (stomme piephormonen!)

vandaag zat alles niet mee, morgen weer een neiuwe dag, vroeg m'n (eigen!!) bedje in en morgen weer te vroeg op (5.30 gaat de wekker) en dan morgenmiddga lekker thuis met m'n meisje......

Het leven is toch best wel leuk soms.
Hoi,

Men mijn buik is ineens ontploft zeg. Ik kan wel mijn oude kleren nog aan (met knoop open dan), maar ik lijk ineens wel 6 maanden zwanger. Men. Haha, ziet er wel leuk uit vind ik

Ik heb gelukkig inmiddels weer een beetje eetlust terug, ben inmiddels al meer dan 10 kilo afgevallen door ziek en stress, dus ik ben blij dat er weer wat inblijft . Poeh helaas heb ik nu steeds zin in kroketten. Lekker gezond

Haha ik vergeet ook echt alles, mijn tas, wat ik ook al weer in een bepaalde ruimte ging doen, boodschappen als ik in de winkel ben. Manman echt irritant zeg.

Wij hebben nog niks aangeschaft voor deze nieuwe baby. Nog weinig tijd gehad om erover na te denken. Maar we willen waarschijnlijk toch een wagen via mp kopen, dus dat heeft geen haast.

Ik zou ook in de stress schieten als ik geen hartje zou horen. Ik ga er maar vanuit dat wat ik voel ook echt de baby is (en geen rondslingerende darmen ofzo ), dus dat het wel goed zit. Ik voel trouwens de baby niet als ik lig om even tijd voor de baby te nemen. Ik voel het juist als ik zit of als ik iets aan het doen ben. En altijd maar 1 schopje ofzo.

Met mijn hormonen valt het eigenlijk wel heel erg mee. Ik kan ze natuurlijk ook niet afreageren op mijn man nu. Maar ik heb er eigenlijk ook niet echt last van.

Ik krijg wel last van mijn bekken en schaambeen al. Als ik verkeerd zit of teveel til oid, dan krijg ik pijn in mijn schaambeen. Dit had ik de vorige zwangerschap volgens mij veel later. Ik ben er maar extra voorzichtig mee.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Poeh frans al meer dan 10 kilo afgevallen, wauw. Komt dat door alle stress of gewoon door misselijkheid van de zwangerschap?

Ik ben tot nu toe al 3 kilo aangekomen. Hoop niet dat ik de vorige keer ga overtreffen (21 kilo oeps!). Maarja toen zat ik de laatste drie maanden met volledige bed en bankrust thuis. Hoop ik dit keer anders te kunnen doen.

Verstrooidheid en vergeetachtigheid ach dat is bij mij helaas niet meer weggegaan na de bevalling van mijn kleine mannetje.

Ik ben zooooooo moe! We hebben het zoooooo druk echt niet normaal. En morgen gaat manlief terug naar nederland tot en met vrijdag. Moet ik hier alles in mijn eentje draaiende houden.

bah!

En nee ik voel nog steeds NIKS. ikwilookikwilookikwilook
Barrel, vertel nou eens wat je doet daar in het verre Germanie...

Ennuh, 21 kilo is niks vergeleken met de 25 die ik had opgespaard

Ik moet morgen op mijn werk vertellen dat ik 50% minder ga werken. Toch lastig. Ik weet ook niet zo goed wat ik in mijn afwezigheidsassistent moet zetten voor de dagen dat ik niet bereikbaar ben.

Seppe heeft dit weekend bij zijn opa en oma gelogeerd. Wij konden het even niet meer aan. Ik heb nog steeds geen energie en ik ben super emo. Spring om niks uit mijn vel. Ik hoop dat dit snel overgaat.
oh jij kan ook goed sparen Ibbeltje, ach je je hebt altijd baas boven baas!

Wij hebben een hotel-restaurant aan de Moezel.

Moet trouwens eigenlijk nog administratie doen, maar kan eigenlijk alleen maar bankhangen - Bridget Jones kijken en internetten. Errug slecht!
Bridget Jones? *gaat zappen*

Ik was mijn vorige zwangerschap 13 kilo aangekomen. Nu dus nog niks . Eerst was ik heel ziek en steeds aan het overgeven. Toen dat bijna weg was, werd schoonvader heel slecht, dus ik meteen weer overgeven (stressdus). Verder kon ik ook niet echt eten door misselijk en stress. Haha ik geloof niet dat zwangerschap een garantie is, maar tot nu toe het beste dieet wat ik ooit heb gedaan

Barrel, succes met het alleen draaiende houden van jullie hotel/reataurant. is het groot? Hebben jullie medewerkers die werk van je over kunnen nemen? We zijn wel allebei zielig, want mijn man is ook weg voor twee weken nu :( Vinnik wel heel ongezellig ook.

Ibbel, he balen dat je zwangerschap je zo zwaar valt
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
quote:summerbreeze21 schreef op 31 augustus 2008 @ 01:08:

Haha Mararoulette, ik ben ook zooo vergeetachtig. Vergeet waar mijn autosleutels liggen (en vind ze terug in de beautycase???), vergeet mijn boodschappen in de supermarkt en reed laatst bijna een fietser aan...oops! Een paar keer extra kijken voortaan (als ik dat ook maar niet vergeet...). Gelukkig kon jongen op de fiets er om lachen.

Ik dacht even dat ik je tegen gekomen was ik heb namelijk ook bijna iemand aangereden op de fiets. Het was alleen een vrouw en geen jongen

Ben blij dat het niet zo raar is om nog niets te voelen of niet te weten wat ik voel. Ik heb wel een dikker buikje dan eerst.. hoewel mensen die mij niet goed kennen mij er helemaal niet zwanger uit vinden zien. Hoe zwanger kun je zijn met bijna 4 maanden denk ik dan. Maar ik las net dat (*grrr net gelezen en weer direct haar naam vergeten) zichzelf eruit vond zien alsof ze 6 maanden zwanger was..

Is er trouwens een soort van richtlijn van hoeveel je aankomt? Is het vooral veel in het tweede trimester of komt er later ook nog veel bij? En kun je er een beetje peil op trekken?

Persoonlijk hoop ik niet al te veel aan te komen, niet omdat ik mijzelf dan dik vind of iets dergelijks maar omdat ik een beetje bang ben dat ik dan (veel) last krijg van mijn rug ivm hypermobiliteit. Ik ga morgen even naar mijn fysiotherapeut om hier eens over te praten. Ik fitness wel maar ik verwacht niet dat ik alle apparaten nog kan gebruiken over een tijdje. Ik hoop dat er een alternatief is.
Ik ben ook nog maar 2 kilo aangekomen.

En mijn buik blijft groeien voor de meeste lijk ik wel 6 of 7 maand zwanger.

Ene kant wel leuk maar andere kant weer minder.

Maar ja het is niet anders.

Ik heb vanaf gisteravond 22.00 tot vanmiddag 14.00 geslapen was echt helemaal op.

Merk gewoon dat ik nu echt een stap terug moet gaan doen alleen moet ik daar erg aan wennen.

En vooral als ik erg moe ben krijg ik een zere rug en zere buik.

Zijn er meer die dat herkennen?

Oja en de vergeetachtigheid blijft nog steeds weet soms zelfs geen namen meer van mensen echt een beetje vreemd ook.

En heb ook bijna iemand onder de auto gehad een moeder met dochter die ik totaal over het hoofd had gezien.

Gister lekker geshopt voor feestkleding.

Heb 2 dagbruiloften binnenkort en heb een erg leuk jurkje met een klein jasje gevonden erg schttig ook.

En een paar pumps met een wat kleiner hakje.
Pfff, wéér te laat naar bed vanavond.. was vergeten dat de co-assistent nu een uur duurt!

Maar ja, heb wel weer genoten! Moest zo lachen vandaag, was in de speeltuin met een buurman aan het praten. Normaal kijken mannen toch tijdens het praten naar je borsten? Nou deze keek dus naar m'n buik en durfde niks te vragen haha! ( en ik laat hem maar gissen hihi!)

Alles goed voor de rest, wel weer moe vandaag maar dan tóch nog m'n serie af willen kijken...

Zijn er al die heel toevallig het geslacht weten?! Of zijn er alleen in Belgie gyn die er een sport van maken om het zo snel mogelijk te weten?!

Weltrusten!
goedemorgen.

Hier ook ontplofte buik! En zie er ook uit als 6 maanden zwanger (voel me ook zo!) Ben volgens de weegschaal op m'n werk al 8!!!!!!!! kilo aangekomen, maar zuip (echt letterlijk dan) echt wel 1 a 1 1/2 liter chocolade melk per dag! Echt aan verslaafd, vandaar ook mijn zeer grote donkerbuirne (hahahaha) vermoeden dat dit ook weer een wichie gaat worden. Bij Mayte was ik nl ook verslingerd aan chocolademelk en waren de pakken niet aan te slepen. verder verloopt deze zwangerschap ook veelal het zelfde, maar zegt in feite ook nog niks natuurlijk. Over 2 weken en 2 dagen hebben we de 20 weken echo en dan weten we hopelijk meer. (ik heb wat met de 2 momenteel geloof ik)

Aaaaaaah, m'n meissie is zo lief aan het zijn, ze heeft al haar favoriete knuffels en poppen naast elkaar op een stoel gezet en geeft ze allemaal een "hapje" van har cracker........ook baby in buik krijgt al regelmatig een kusje.....tis wel een schatje hoor die dochter van me, mar soms ook een mega monster!

moetn straks bij het cb zijn, dus ga ons mar eens douchen en aankleden.
Ringel, kan die weegschaal niet verkeerd afgesteld staan . Weet die weegschaal ook wat je voor je zwangerschap woog? Ik ben nog niks aangekomen. De vorige keer begon het ook pas in week 18, maar tot de 40 weken dus toch nog 25 kilo verzameld.

Mara, je kunt er eigenlijk niks over zeggen of je veel aankomt of niet. Ik heb bij Seppe niet meer gegeten dan ik anders doe. Ik denk wel dat je relatief meer aan komt als je om te beginnen al niet zo dik bent van jezelf. Dus aan je post te begrijpen kun je het nog wel eens zwaar krijgen. Maar het zal ook vast heel erg aan je bouw liggen. Een collega van me was gelijk met mij zwanger en ik zag er met 18 weken uit alsof ik al zes maanden was en zij was toen 24 weken en je zag niks als je van niks wist.

Heeft iemand gister het programma van mama Bridget gezien? Ik wil ook gratis spullen. Ben helemaaaaaal niet jaloers, maar waarom moeten die mensen die al zoveel geld hebben alles gratis krijgen! Verder wel een leuk programma.
anoniem_64901a3eb895e wijzigde dit bericht op 02-09-2008 09:45
Reden: weegschaap?? Ik ben teveel met schapen bezig ;-)
% gewijzigd
Ringelding ik ben ook helemaalverslaafd aan chocomelk nu.

Vond het eerder heel soms wel lekker maar drink nu echt veel meer en heb er ook gewoon zin aan elke keer.

En de kilo's zei gisteren 2 kilo omdat ik me vorige week had gewogen.

Maar nu gister weer op de weegschaal geweest en is dus nu al 5 kilo pfffff.
nou ik weet niet helemaal zeker of de weegschaal op m'n werk accuraat is, maar het was wel s'avonds om 22.00 dus dat makt ook nogal wat uit geloof ik (ben nl helemaal niet van gewicht en dieet en weet ik veel wat)

Toen ik zwanger was van Mayte was ik rond de 71 kilo (bij een lengte van 1.80 dus heeel netjes) en op het eind was ik 95 kilo dus ook een heel fijne 24 kilo erbij. Daarvan is 1 kilo blijven hangen op het moment dat ik zwanger werd, was ik 72 en volgens de weegschaal op m'n werk nu 80......

Ben trouwens wel rete nieuwsgierig of mijn gevoel juist blijkt te zijn dat dit weer een meisje gaat worden......blijkt m'n vrouwen instinct toch te werken.

Ben vanochtend dus naar het consultatie bureau geweest en Mayte is nu 86 cm lang en 12.3 kilo zwaar. Bij de geboorte was ze 51 cm en ruim 6 pond. Best veel in 20 maanden tijd.
Hier wel een poging gedaan bij de vorige echo (16,2 wkn) maar dat ging helaas nog niet lukken. Gewoon nog geduld hebben tot 28 sept., helaas. Ben echt retenieuwsgierig. Al maakt het me dit keer ook echt niets uit, best stom.

Blijft toch een hekelpuntje he dat aankomen tijdens je zwangerschap

Ik sta toch eigenlijk vaak angstvallig op onze weegschaal, hoeveel zal het deze keer zijn (valt tot nu toe nog gelukkig mee)

Maarja ik ben ook iemand die in de laatste maanden/weken nog genoeg opspaart, helaas!
Hey dames!

Wat is het hier rustig geweest zeg!

Wat gewicht betreft: Ik ben deze keer begonnen bij 73 kilo voor ik zwanger was. 3 weken geleden bij de vk woog ik 78,5. Al 5,5 kilo op de teller dus!

Vorige zwangerschap begon ik bij 68 kilo. (daar is dus 5 kilo van blijven plakken) en eindigde ik bij 86. 18 kilo aangekomen dus. Als dat deze keer weer zo is eindig is dus bij 91 (!!!!!!!)

Ik heb overgewicht gehad, maar 90 is altijd mijn grens geweest. Dikke kans dat ik er voor het eerst in mijn leven boven ga komen. Ach, het is voor het goede doel. Ik probeer in ieder geval niet te snoepen. Ik eet gewoon gezond en houd me in met de snoepjes, chips ed. Hopelijk kan ik er zo nog wat invloed op hebben. Want na de bevalling staat er afvallen op het programma en wil ik weer naar mijn oude vertrouwde 68 kilo.

Over 4 weken weet ik wat het geslacht is en ik kan niet wachten! Heb er een kolom voor gemaakt in de tabel dus ik ben benieuwd hoeveel dames het hier bekend maken. Van mij zullen jullie het in ieder geval gelijk lezen!

Ik dacht in het begin dat het een meisje was. De zwangerschap is ook anders dan bij zoon. Nog steeds misselijk. Op de raarste momenten geef ik over. Gisteren op mijn werk nog! Er valt geen peil op te trekken in ieder geval.

Maar ondanks dat de zwangerschap nu heel anders is, denk ik nu toch dat het een jongen is. We gaan het zien!

ibbel, ik heb een klein stukje ervan gekeken. Ik weet niet waarom, maar ik vind het een vervelend mens. Dus ik heb hem alweer snel ergens anders op gezet. Ging ze die test doen. Alsof ze dat echt de eerste keer zo met een camera erbij heeft gedaan. Yeah right. Toen knapte ik dus al af.

Tot later!
Ringel, wat een spriet is Mayte vergeleken bij Seppe. Die is nu 75 cm en weegt 10,5 kilo en is 10 maanden jonger!!

Ik wil het deze keer ook weten. Bij Seppe waren we stellig overtuigd dat ie een meisje zou worden. Iedereen trouwens. Zelfs de verloskundige. Alleen vriendliefs moeder, oma en mijn broertje zeiden dat het een jongen werd. Wonderlijk genoeg hebben zij heel vaak dit soort voorspellingen goed. Nu zeggen Vriend's oma en mijn broertje dat het een meisje wordt, dus wie weet...
Ik heb de baby net voelen bewegen tegen m'n hand aan! Echt zo bizar! Haha het is echt net alsof ik voor de 1ste keer zwanger ben, ben echt helemaal enthousiast! Was ook weer vergeten dat je ook aan de buitenkant kan voelen dat een baby schopt...

Voor de rest een but dag gehad, ben dus echt verschrikkelijk moe... Morgenmiddag moet ik weg dus kan ik ook niet lekker liggen als zoon ligt te slapen.

Hoe doen de werkende moeders dat?!

Oh en chocomelk... Ik had al thee gezet maar maak nu dus lekker chocomelk, mét slagroom, jammie!
Vandaag verloskundige, alles was prima. Was de 1e keer voor mij in Nederland, dus was ook gelijk een (late) introductie. Inclusief wat ik wel/niet moet doen enzo. En ben 17 weken hahaha. Was wel grappig.

Buik groeit goed en morgen even bellen voor een afspraak voor de 20weken echo! Ook het hartje klonk helemaal super. Altijd fijn.

Wat gaaf Bokito, dat je het babytje hebt gevoeld aan de buitenkant.

Ik kan baby nu echt elke dag voelen in mijn buik, meerdere keren per dag. Heerlijk! Volgens mij vindt hij/zij autorijden erg leuk, want dan wordt er enthousiast gerommeld.

Dames die al zwanger zijn geweest: Wanneer kon je partner het voelen aan de buitenkant? Lijkt me erg bijzonder.

Voor het schema: 6 oktober verloskundige.
Haha ik drink ook veel chocolade melk nu. Hmmmmmmmmmm heerlijk. En ik hou er normaalgesproken helemaal niet zo van .

Milena is ook een ukkie. Ze is nu 2,5 , 85 cm en 11,4 kilo. Echt een minimeisje.

Wij weten nog niet of we willen weten wat het wordt. Bij MIlena wisten we het wel en hebben we een echte meisjekamer gemaakt. NU zijn we vorig jaar verhuisd en hebben alle kamers (en de rest van het huis verbouwd, zijn we nog steeds mee bezig) verbouwd. Dus alles is nieuw. Ik ga echt dat behang wat ik er vorig jaar met veel moeite opgeplakt heb er weer afhalen, dus die reden valt af. Het lijkt mij nu wel leuk om het juist niet te weten. Mijn man wil het wel weten, dus we zijn er nog niet helemaal uit. Ik heb zelf eigenlijk geen idee. Bij Milena dacht ik dat het een meisje zou zijn en dat is ze ook. Nu heb ik er geen gevoel bij eigenlijk. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik een jongetje zou krijgen. Maar dat is denk ik omdat oudste een meisje is.

Ik heb trouwens de afgelopen 2 dagen niet meer overgegeven. Zelfs niet tijdens het tandenpoetsen, dus ik ga al helemaal hoop krijgen dat het over is nu .
Hey Summer

*zwaai*

Ik kan het baby'tje wel voelen van binnen, maar niet van buiten. Maar dat is ook omdat ik vaak maar 1 schop voel en dan weer niks. En die schop is NOOIT wanneer ik mijn hand erop heb liggen. Eigenwijs ding .

Ik weet eigenlijk niet meer wanneer mijn man het kon voelen bi de vorige zwangerschap. Laat volgens mij. Pas met een week of 25 denk ik. Milena schopte ook nooit op de plek waar hij zijn hand had en vent is niet zo geduldig. Ik weet nog wel dat hij het zo leuk vond om dan sochtends in bed zijn arm om mij heen te slaan en dan Milena te voelen.
Als ik het me goed herinner was het op 28 augustus 2006 dat Lief Mayte voor het eerst voelde schoppen. Ik voelde het zelf al wel een week een of wat.

Heb volgens mij alwel last van harde buiken een samentrekkerig gevoel aan de onderkant van m'n schaambeen. En soms erg pijnlijke steken aan de zijkant. moet binnenkort maar eens een plasje gaan inleveren bij de ha, om te laten checken op blaasontsteking.

Lief heeft hier zelfs met Mayte een wcrol op m'n buik gehouden om het hartje te kunnen luisteren, overigens zonder efect.

goed ga op de bank hangen en desperate housewives kiekeloeren (en daarna pushing daysies)
Haha Frans..dat is altijd zo natuurlijk. Als ik mijn hand erop hou, stopt baby ook altijd, jammer ;). Kon je je baby'tje ook van de buitenkant zien bewegen?

Ringelding, herkenbaar, ik heb ook harde steken aan de zijkant. Vooral op de plek waar mijn eileider is verwijderd. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft, maar ik ga het ook eens in de gaten houden.

Hoever was je op 28 augustus 2006 haha?
quote:Ibbeltje78 schreef op 02 september 2008 @ 09:44:

Mara, je kunt er eigenlijk niks over zeggen of je veel aankomt of niet. Ik heb bij Seppe niet meer gegeten dan ik anders doe. Ik denk wel dat je relatief meer aan komt als je om te beginnen al niet zo dik bent van jezelf. Dus aan je post te begrijpen kun je het nog wel eens zwaar krijgen. Maar het zal ook vast heel erg aan je bouw liggen. Een collega van me was gelijk met mij zwanger en ik zag er met 18 weken uit alsof ik al zes maanden was en zij was toen 24 weken en je zag niks als je van niks wist.

Ik dacht eigenlijk dat als je niet zo dik was van jezelf dat je dan ook minder kilo's aankwam met je zwangerschap... Hoewel als ik er over nadenk klinkt het ook aannemelijk dat je meer aankomt. Tja er zit denk ik niets anders op dan afwachten

Ik heb met mijn fysiotherapeut gesproken en die voorzag niet zoveel problemen. Wel raadde hij met klem aan om ook tijdens de zwangerschap naar de sportschool te blijven gaan om mijn spieren te blijven versterken. Dat zal ik dan maar doen

Hebben jullie trouwens veel mensen in je omgeving die ook zwanger zijn? Ik kreeg laatst de vraag of ik niet erg eenzaam zwanger was, zo zonder zwangere vriendinnen. Nu vind ik het zelf wel meevallen maar ja ik heb dan ook geen idee hoe het is als je wel mensen in je omgeving hebt die hetzelfde doormaken. (Behalve op dit forum dan ) Hoe ervaren jullie dat? Of zitten jullie daarom ook op het forum?

Voor de tabel de 20 weken echo staat op 30 sept
@mararoulette

Ik ben 22, dus relatief gezien vrij jong..Dat zal jij ook wel hebben denk ik? Veel mensen uit mijn omgeving zijn er dus totaal niet mee bezig.

Gelukkig heb ik wel wat mensen in mijn vrienden- en kennissenkring die zwanger zijn, maar niet echt in de buurt.

Vind het gewoon prettig om op het forum mijn verhaal kwijt te kunnen en ervaringen uit te wisselen. Er zit altijd wel iemand bij die ergens antwoord op weet of die hetzelfde heeft.
Ik voel nog helemaal niks of kan het nog niet goed onderscheiden.

Zijn er ook vrouwen die ook zo last van rugpijn hebben?

Vooral aan het einde van de dag of als ik heel moe ben heb ik zeurende pijn onder in mijn rug en dat loopt door naar mijn schaambeen.

Heb eigenlijk normaal gesproken nooit last van rugpijn maar nu sinds een week of twee wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven