Feestje voor 16e verjaardag.

26-01-2020 10:01 78 berichten
Goedemorgen,

Zoon wordt binnenkort 16 jaar en man en ik willen een feestje organiseren voor hem en zijn vrienden.
Hij heeft al eens gezegd dat hij geen feestje thuis wil dus dat valt af.
Nu denken wij aan een zaaltje. Maar dan? Zoon drinkt zelf geen alcohol, zijn vrienden wel. Hoe pakken wij dit aan?
Ook wel gedacht aan karten of paintballen maar dat is met een grote groep wel erg prijzig..
Misschien dat iemand hier een leuk idee heeft?
Zaaltje is toch prima? Er hoeft dan geen alcohol geschonken te worden. Zijn zijn vrienden allemaal al 18 dan? Zo niet, dan sowieso geen alcohol.

Verder... wat wil je zoon graag? Hoe groot is de groep en hoe groot is het budget?
Alle reacties Link kopieren
Een zaal huren lijkt mij ook een goed idee. Alcohol schenken zullen ze waarschijnlijk niet doen aan mensen onder de 18 want daar kunnen ze een flinke boete voor krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je zoon zelf?

Bespreek een budget met hem, en laat hem zelf een paar opties bekijken.

Winter bbq in de tuin is ook helemaal hip op dit moment ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zijn die vrienden allemaal al 18?

Ga jij ze onder de 18 drank schenken? En wat wil zoon zelf, leuk dat jullie hem een feestje willen geven maar wil hij dat zelf ook echt? En wat heeft hij dan in gedachten?
Een schuurfeest bij een boer, dan kan er tenminste wel bier gedronken worden.

Wil hij uberhaupt wel een feest of liever iets bijzonders gaan doen zoals 'n parachutesprong, een citytrip, naar het formule 1 circuit als Max rijdt of gewoon een scooter krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Dat probleem met drinken zie ik ook om me heen, wij hebben de afspraak niet drinken, en dan ben ik er natuurlijk niet altijd bij dus zeker weten doe ik het niet, maar dit terzijde. Veel ouders vinden het prima dat hun kroos drinkt voor hun 18de. Deze ouders schenken ook alcohol op de feestjes, van hun kinderen. Denk aan Jillz, Radler, bier en wijn..
Tja mijn zoon zegt nu ook ik hoef geen feestje want bij ons mag dat niet. En TO maak je geen illusies de wodka komt gewoon binnen via een Dopper, zo ook op de schoolfeesten.. lastige leeftijd tav wel/niet drinken.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 26-01-2020 11:10
34.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als mijn zoon van 17 op een feest bij een vriend alcohol van de ouders kreeg, zou ik goed pissed zijn. Je geeft ze toch ook geen joints?
ik geef mn bek ook maar een douw
redbulletje schreef:
26-01-2020 10:20
Een schuurfeest bij een boer, dan kan er tenminste wel bier gedronken worden.

Wil hij uberhaupt wel een feest of liever iets bijzonders gaan doen zoals 'n parachutesprong, een citytrip, naar het formule 1 circuit als Max rijdt of gewoon een scooter krijgen?
Kan, maar mag nog steeds niet en dan zijn TO en partner verantwoordelijk. Reken maar op boze ouders.
Maar goed, ik krijg een Viva redactievibe. ;-) En gaat vast om dat drinken onder 18 en of je dat gaat faciliteren.
Alle reacties Link kopieren
Zaaltje lijkt me helemaal niks.

Wat wil hij??

bv escaperoom/karten/paintball/snookeren/bios met vrienden en daarvoor of daarna naar een tapasrestaurant of all you can eat?

Kost wel wat, maar dan zijn ze gewoon lekker bezig
Luci_Morgenster schreef:
26-01-2020 10:33
Kan, maar mag nog steeds niet en dan zijn TO en partner verantwoordelijk. Reken maar op boze ouders.
Degenen die willen drinken nemen zelf wel sterke drank mee om door de cola te gooien. Zou me maar geen illusies maken dat geen bier voorzien leidt tot nuchtere 16-plussers.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van jullie! Maar ik zou het zelf niet doen :)

Vanaf de middelbare school organiseren ze hier hun eigen feestjes - in ons huis, van ons geld, onder onze voorwaarden. Uiteraard krijgen ze wel onze hulp bij de boodschappen en zorg ik dat de boel aan kant is. Verder regelen ze het maar.

En vanaf hun +/-18e gaan mijn man en ik tijdens die feestjes lekker samen op stap. Meestal alleen de avond, maar de laatste keer hebben we een stedentripje gedaan en dat beviel me prima!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-01-2020 10:20
Een schuurfeest bij een boer, dan kan er tenminste wel bier gedronken worden.

Wil hij uberhaupt wel een feest of liever iets bijzonders gaan doen zoals 'n parachutesprong, een citytrip, naar het formule 1 circuit als Max rijdt of gewoon een scooter krijgen?
Wow wat hou jij er aparte ideeen op na toch.
Bier drinken op 16, een parachutesprong doen voor zijn verjaardag of 'gewoon' en scooter krijgen.
Koekoek.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-01-2020 11:37
Reden: op de man
98.53% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
redbulletje schreef:
26-01-2020 10:43
Degenen die willen drinken nemen zelf wel sterke drank mee om door de cola te gooien. Zou me maar geen illusies maken dat geen bier voorzien leidt tot nuchtere 16-plussers.
Ik maak geen illusies. Chill maar.

Maar het mag niet, ook niet bij de boer wat jij riep.
En ik zou het niet faciliteren.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 10:49
5.28% gewijzigd
Belladonna- schreef:
26-01-2020 10:44
Wow wat hou jij er aparte ideeen op na toch.
Bier drinken op 16, een parachutesprong doen voor zijn verjaardag of 'gewoon' en scooter krijgen.
Koekoek.
Een zaal afhuren voor een puberfeest is goedkoop wou je zeggen?
Ik ging op die leeftijd met 2 vriendinnen naar de bioscoop en daarna dronken we bij mij thuis pisangambon met jus d'orange.
Alle reacties Link kopieren
TO, je geeft aan dat paintballen of karten erg prijzig is, maar een zaaltje huren is toch ook niet gratis? Dan moeten er ook drinken, hapjes en muziek komen.
Wat is je budget?
Ik denk dat painballen-lasergamen-boerengolfen-quadrijden ect met 5-10-15 man waarschijnlijk net zo duur is ( neem geen feestpakket maar gewoon een uur/baan/enz af) als dat zaaltje en eten en drinken en dan gedoe met drank en wie er verantwoordelijk voor is.

En minder kans op een telefoonfeestje. Dat zie ik nu vooral bij de buurtieners. Niks dansen. wel keiharde muziek en dan gezellig allemaal op hun mobiel.

Ik zou dus wel naar zoiets kijken. Als de beste jongen zelf wel (zo'n soort) een feestje wil.

TO ben je er nog? :lol:
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
26-01-2020 10:30
Als mijn zoon van 17 op een feest bij een vriend alcohol van de ouders kreeg, zou ik goed pissed zijn. Je geeft ze toch ook geen joints?
Het gebeurt aan de lopende band, en de mijne is 15! Veel van zijn vrienden drinken en ouders vinden het goed.
Ik vind het eigenlijk wel gek dat jullie dit willen organiseren? Dan kan hij toch zelf? Nu is het net een kinderfeestje...
Alle reacties Link kopieren
Tęssa44- schreef:
26-01-2020 11:11
Het gebeurt aan de lopende band, en de mijne is 15! Veel van zijn vrienden drinken en ouders vinden het goed.
Er is ook geen wet die dit verbied. Ze mogen het niet zelf kopen of drinken in een openbare gelegenheid. Wat je thuis doet moet je zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
26-01-2020 11:21
Er is ook geen wet die dit verbied. Ze mogen het niet zelf kopen of drinken in een openbare gelegenheid. Wat je thuis doet moet je zelf weten.

Is dat zo? Mag je volgens de wet als volwassen alcohol thuis schenken aan kinderen die op visite komen? Dat is dan nieuw voor mij, ik was altijd in de veronderstelling dat je dan de wet overtreedt.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
26-01-2020 11:18
Ik vind het eigenlijk wel gek dat jullie dit willen organiseren? Dan kan hij toch zelf? Nu is het net een kinderfeestje...
Zo eens, laat hem zelf wat organiseren voor zijn vrienden.
Zaaltje? Laat ze ergens lekker sushi of weet ik het gaan eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven