Feestje voor 16e verjaardag.

26-01-2020 10:01 78 berichten
Goedemorgen,

Zoon wordt binnenkort 16 jaar en man en ik willen een feestje organiseren voor hem en zijn vrienden.
Hij heeft al eens gezegd dat hij geen feestje thuis wil dus dat valt af.
Nu denken wij aan een zaaltje. Maar dan? Zoon drinkt zelf geen alcohol, zijn vrienden wel. Hoe pakken wij dit aan?
Ook wel gedacht aan karten of paintballen maar dat is met een grote groep wel erg prijzig..
Misschien dat iemand hier een leuk idee heeft?
Wat moet een groep 16-jarige jongens nou in een suf zaaltje?

Dan moeten er minstens meiden komen en het gezelschap uit zo'n 30 + man bestaan.
Hoe dan ook, geen goedkope aangelegenheid.

Ik heb het destijds met twee vriendinnen samen gedaan, in de kantine van m'n vader bedrijf. Dan kun je de kosten delen.
Bedankt voor de tips!
Bowlen dacht ik gisteren zelf ook aan, escape room vind ik ook een leuk idee.
Reden dat hij geen feestje thuis wil is omdat er op feestjes bij vrienden thuis nogal wat kapot gaat en hij niet wil dat dat het er hier thuis ook zo aan toe gaat.
Om hoeveel vrienden het gaat? Bij het huren van een zaaltje komen er meer (geen idee hoeveel want er komen dan ook mensen die geen uitnodiging gehad hebben zegt zoon) dan wanneer ze een activiteit gaan doen, dan gaan alleen zijn beste vrienden mee (8 ongeveer)
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
27-01-2020 01:04
Misschien is een keer laveloos juist wel goed :D Weten ze meteen hoe achterlijk, dom en stompzinnig dronken worden is het hoe je voor schut staat.
Hier werkte dat iig wel :D Dit filmpje kwam eens voorbij. Kind wilde NOOIT dronken worden! :rofl:
En dat beeld is hem nog steeds bijgebleven :D
https://youtu.be/0ih6-ZsS4VE


In ons dorp wordt carnaval altijd gestart op vrijdagavond. En dan komen er mensen vanuit de hele regio (eerste optocht). Toen we terug naar huis liepen lag er eentje in zijn eigen kots. Ik maakte toen de opmerking `oeh, die heeft er meer dan twee gehad´. Lon was toen een jaar of acht.

Op haar eerste feestje met royaal alcohol heeft ze twee glazen cola met amaretto gedronken en daarna de amaretto laten zitten ;-D .

Idem met roken. Ik heb het nooit verboden, realiseer me heel goed dat ze vanaf de middelbare school zoveel weg zijn dat controle gewoon heel moeilijk is. Niet in huis, maar dat was de enige regel.
Had een poos een schoonmaakadres waar gerookt werd. En toen kreeg ik een zak met kleren mee. Lon komt thuis, trekt die zak open en gaf bijna over. Dus ik heel achteloos; ja, die mevrouw rookt. Dus dat heeft ze ook maar laten zitten.

Slimme meid, die dochter van mij.

Ik verbied niks, wijs op de consequenties en de alternatieven (als je niet aan het verkeer deelneemt kun je best iets drinken. Je moet er alleen niet mee doorgaan). En altijd gevraagd om eerlijkheid. Niet tegenover mij, maar tegenover zichzelf. Als je iets proeft, doe het dan wel goed. Bedenk voor jezelf of je dit echt lekker vindt of dat je het alleen doet vanwege de groep. En dat laatste is met cola-met-tic natuurlijk makkelijk te omzeilen door de tic eruit te laten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven