Film ‘Finding Emily’ leuk met meisje van 13/14 jaar?

17-07-2026 10:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand deze film gezien? Is het een leuke lichte gemakkelijke film om met een dochter van bijna 14 naar toe te gaan?
Vraag haar of het haar een leuke film lijkt.
Licht en gemakkelijk zou ik hem niet noemen.

Maar het geeft een goed inzicht hoe impulsieve acties op social media grote gevolgen kunnen hebben. En waarom we in Nederland AVG hebben.

Verder is het lekker Brits, qua taalgebruik en humor. Wat dat betreft is het een leuke film.

Ik vond 'm leuk. De film ging wat verder dan een standaard romcom. Ook sociaaleconomisch is 'ie net wat rauwer dan de supergelikte films uit de VS. Dat geeft een wat realistischer beeld van jong zijn, geld en mogelijkheden.

Finding Emily is lichtvoetig bij tijd en wijle, maar soms ook 'zwaar', net als het leven. En zeker als je er onbedoeld (en welbewust, bij een ander personage) een puinzooi van maakt. Het kan goedkomen, dat wel.

En ik heb gelachen. Ook wel fijn bij een film.
Dat weet ze je zelf wel te zeggen.
Everything is possible for the one who believes.
hanke321 schreef:
17-07-2026 11:14

Maar het geeft een goed inzicht hoe impulsieve acties op social media grote gevolgen kunnen hebben. En waarom we in Nederland AVG hebben.

Verder is het lekker Brits, qua taalgebruik en humor. Wat dat betreft is het een leuke film.

Ik vond 'm leuk. De film ging wat verder dan een standaard romcom. Ook sociaaleconomisch is 'ie net wat rauwer dan de supergelikte films uit de VS. Dat geeft een wat realistischer beeld van jong zijn, geld en mogelijkheden.

Finding Emily is lichtvoetig bij tijd en wijle, maar soms ook 'zwaar', net als het leven. En zeker als je er onbedoeld (en welbewust, bij een ander personage) een puinzooi van maakt. Het kan goedkomen, dat wel.

Jij bent toch geen 13/14?
Moiren schreef:
17-07-2026 11:43
Dat weet ze je zelf wel te zeggen.
Achteraf wel ja. Maar ik heb het idee dat TO liever wil weten of ze haar er een plezier mee gaat doen. Van tevoren dus. En in dat kader lijkt een uitgebreide beschrijving zoals hierboven me heel nuttig, ook al is het een beschrijving van iemand buiten de gevraagde leeftijdscategorie.
Niet heel aardig. Ik deel mijn ervaring mbt licht, leuk, makkelijk. De ene (bijna) 14 jarige is de andere niet.
hanke321 schreef:
17-07-2026 12:13
Niet heel aardig. Ik deel mijn ervaring mbt licht, leuk, makkelijk. De ene (bijna) 14 jarige is de andere niet.
Waarschijnlijk omdat Moiren de TO herkent.
Irma_3110 schreef:
17-07-2026 12:11
Achteraf wel ja. Maar ik heb het idee dat TO liever wil weten of ze haar er een plezier mee gaat doen. Van tevoren dus. En in dat kader lijkt een uitgebreide beschrijving zoals hierboven me heel nuttig, ook al is het een beschrijving van iemand buiten de gevraagde leeftijdscategorie.
Het kind is 14, geen 4.
Ik zou het graag van iemand anders horen die er geweest is! Ik vind het lastig in te schatten omdat deze film
In filmhuis gedraaid wordt dus daarom niet standaard..
wil dochter graag een plezier doen: zij houdt van veel gekus, een fijn plot en niet langdradig etc
hanke321 schreef:
17-07-2026 11:14

Dank! Klinkt als een fijne film voor mijzelf… maar voor een tiener twijfel ik nav jouw ervaring
Laura schreef:
17-07-2026 13:10
Ik zou het graag van iemand anders horen die er geweest is! Ik vind het lastig in te schatten omdat deze film
In filmhuis gedraaid wordt dus daarom niet standaard..
wil dochter graag een plezier doen: zij houdt van veel gekus, een fijn plot en niet langdradig etc
'Lieve Julia, het lijkt me leuk naar deze film te gaan, lijkt het je wat/ heb je er al iets over gezien op TikTok?'
Star⁴ schreef:
17-07-2026 13:11
'Lieve Julia, het lijkt me leuk naar deze film te gaan, lijkt het je wat/ heb je er al iets over gezien op TikTok?'
Zelf denken is moeilijk.
Ik zou gewoon de trailer laten zien.
Stukje uit recensie Filmtotaal:

Kortom: de romantiek blijft beperkt en de twee hoofdpersonages nodigen niet uit tot meeleven. Wat blijft er dan over? Naast de fraaie beelden van Manchester beschikt de film over voldoende Britse charme om verveling op afstand te houden. Er zijn bovendien meerdere bijfiguren die vaak leuker uit de hoek komen dan Owen en Emily. Geen enkele grap is sterk genoeg om hardop om te lachen, maar over de hele linie heerst er een aangenaam vermakelijke luchtigheid.
Pelle schreef:
17-07-2026 15:07
Ik zou gewoon de trailer laten zien.
Thanks!! Dat gaan we doen.. ben namelijk nog niet overtuigd van een ja of een nee 🙈
Laura schreef:
17-07-2026 17:47
Thanks!! Dat gaan we doen.. ben namelijk nog niet overtuigd van een ja of een nee 🙈
Dit had je werkelijk niet gewoon zelf kunnen bedenken?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven