Filmpje kijken tijdens verschonen?

02-12-2023 08:54 137 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoontje (1,5 jaar) heeft echt een gruwelijke hekel aan verschonen, helemaal in de ochtend als hij net uit bed komt.

Sinds kort laat ik hem even een filmpje kijken op mijn telefoon, dat is de enige manier dat ik hem rustig kan verschonen zonder dat hij heel de boel bij elkaar gilt :facepalm:

Maar ik vraag me af… in hoe verre is dit erg? Hij kijkt voor de rest niet echt tv, hooguit om 17:00 even zodat ik de kans krijg om te koken.

Iedereen kijkt er natuurlijk anders tegenaan, maar ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou vooral bang zijn dat mijn mobiel van de commode valt
https://scientias.nl/tv-kijken-en-compu ... eranderen/
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou het erg zijn als hij even een filmpje kijkt? Dat verschonen duurt hooguit 3 minuten ofzo. Daar krijgt hij echt niks van hoor. Sowieso, wat zou hij moeten krijgen van een keer een filmpje kijken? Alsof dat per definitie slecht is ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat je het jezelf makkelijker mag maken als dat kan. Mijn dochter wilde absoluut niet tandenpoetsen, dat deden we toen ook met een filmpje. Alternatief was de houdgreep en veel tranen en snot. Nou dan weet ik wel wat voor iedereen beter is.

Wees niet te streng voor jezelf, waarom zou even een filmpje kijken slecht zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat hier om een filmpje tijdens verschonen, niet om ‘behoorlijk wat tijd’.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een filmpje laten kijken om je kind af te leiden en zo een hoop gedoe te voorkomen daar vind ik helemaal niks van. Zeker niet als hij zo weinig kijkt als jij schrijft.

Het enige dat me wel door het hoofd schiet is: Laat hem maar lekker balen van dat verschonen. Zal er naar alle waarschijnlijkheid voor zorgen dat hij sneller zindelijk is!
Alle reacties Link kopieren Quote

Interessant stuk. Aan het einde:

Hij sluit zich wat dat betreft aan bij het advies van de Wereldgezondheidsorganisatie dat schermgebruik voor kinderen van 1 jaar of jonger afraadt en adviseert om kinderen van 2 jaar niet meer dan een half uur voor het scherm te parkeren en kinderen van 3 en 4 niet langer dan één uur schermtijd te gunnen.

Dan zou je, afhankelijk van de exacte leeftijd nu, richting een half uur per dag komen. Dus voor tv-tijd plus filmpjes tijdens verschonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat filmpjes aanbieden de makkelijkste manier is voor ‘lastige’ situaties. Daarom zie je kinderen in de buggy met een telefoon in de supermarkt, peuters in de McDonalds achter een filmpje geplant, kinderen die met de iPad meegaan naar een afspraak van hun ouders.
Makkelijk.

Maar ik zou het echt NOOIT doen. Gebruik als ouders je creativiteit, geef aandacht, ontneem een kind ook niet dat ongemak van die even moeten vermaken/gedragen in een dergelijke situatie. Ouders kunnen al miljoenen jaren kinderen opvoeden zonder schermen in te hoeven zetten, dat moet vandaag de dag dan ook nog lukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk niet erg, mits er geen poep aan je telefoon komt.

Wij volwassen kijken ook graag naar een schermpje tijdens het poepen toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh, dat ene filmpje tijdens het verschonen maakt echt niks uit hoor. Als dat jou nou een hoop moeite en energie scheelt omdat je kind anders elke keer weer de hele santekraam dan stal haalt om maar niet verschoond te worden zou bij mijn de keuze snel gemaakt zijn. Ik ga er vanuit dat je andere dingen al geprobeerd hebt dus voel je echt niet schuldig asjeblieft en laat dat je ook niet aanpraten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind persoonlijk dat men wel een beetje spastisch doet over schermgebruik (en ja ik heb het artikel gelezen). Zo lang als je voldoende quality time, uitdaging en speelmogelijkheden (buiten!) biedt is het volgens mij echt geen probleem om ze af en toe TV te laten kijken. Maar goed ik heb misschien makkelijk praten want mijn zoon heeft 5 minuten interesse en wil dan weer iets anders doen.

Mijn zoon is ongeveer even oud en heeft ook een diepgrondige hekel aan verschonen en ik speel vaak een liedje dat hij leuk vindt of speel met Google home (commando’s geven: hey Google, hoe klinkt een olifant, etc).
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
02-12-2023 09:20
Ik vind dat filmpjes aanbieden de makkelijkste manier is voor ‘lastige’ situaties. Daarom zie je kinderen in de buggy met een telefoon in de supermarkt, peuters in de McDonalds achter een filmpje geplant, kinderen die met de iPad meegaan naar een afspraak van hun ouders.
Makkelijk.

Maar ik zou het echt NOOIT doen. Gebruik als ouders je creativiteit, geef aandacht, ontneem een kind ook niet dat ongemak van die even moeten vermaken/gedragen in een dergelijke situatie. Ouders kunnen al miljoenen jaren kinderen opvoeden zonder schermen in te hoeven zetten, dat moet vandaag de dag dan ook nog lukken.
Doe asjeblieft niet zo hysterisch, het gaat over 2 minuten per keer. Mijn hemel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je twijfelt zelf anders zou je deze vraag niet stellen

Tuurlijk kan het geen kwaad want er komt een moment dat hij geen luiers meer nodig heeft en dan is dit weer weg
Alleen het is wel heel makkelijk, en let op dat je niet denkt oh als hij in de buggy zit, als we in het restaurant zijn, als ik even wil ontbijten, als hij even moet eten enz enz

Ik had laatst iemand die liet zijn 6maanden! Oude kind altijd een filmpje zien in bed totdat die in slaap viel. En mijn nichtje die kan alleen maar eten als ze tegelijk een filmpje mag zien. Ja anders at ze niet he

Nou helemaal daar wil je gewoon niet komen
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
02-12-2023 09:20
Ik vind dat filmpjes aanbieden de makkelijkste manier is voor ‘lastige’ situaties. Daarom zie je kinderen in de buggy met een telefoon in de supermarkt, peuters in de McDonalds achter een filmpje geplant, kinderen die met de iPad meegaan naar een afspraak van hun ouders.
Makkelijk.

Maar ik zou het echt NOOIT doen. Gebruik als ouders je creativiteit, geef aandacht, ontneem een kind ook niet dat ongemak van die even moeten vermaken/gedragen in een dergelijke situatie. Ouders kunnen al miljoenen jaren kinderen opvoeden zonder schermen in te hoeven zetten, dat moet vandaag de dag dan ook nog lukken.
Mensen hebben zich ook heel wat jaren zonder elektriciteit, wasmachine, auto, vaatwasser, stofzuiger, fiets, pinpas, telefoon, computer (zal ik nog even doorgaan?) kunnen redden. Waarom zou dat nu niet lukken dan? Je maakt het jezelf toch gewoon zo makkelijk mogelijk in het leven? Ik wel in ieder geval. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik zie het nut daar niet van in. Als dit werkt, werkt het. Prima toch.
JandeVries schreef:
02-12-2023 09:07
Het gaat hier om een filmpje tijdens verschonen, niet om ‘behoorlijk wat tijd’.

Ja, maar het werkt verslavend, dus het volgende moment is snel gecreëerd. En het volgende etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
02-12-2023 09:20
Ik vind dat filmpjes aanbieden de makkelijkste manier is voor ‘lastige’ situaties. Daarom zie je kinderen in de buggy met een telefoon in de supermarkt, peuters in de McDonalds achter een filmpje geplant, kinderen die met de iPad meegaan naar een afspraak van hun ouders.
Makkelijk.

Maar ik zou het echt NOOIT doen. Gebruik als ouders je creativiteit, geef aandacht, ontneem een kind ook niet dat ongemak van die even moeten vermaken/gedragen in een dergelijke situatie. Ouders kunnen al miljoenen jaren kinderen opvoeden zonder schermen in te hoeven zetten, dat moet vandaag de dag dan ook nog lukken.
Maar je hoeft het jezelf toch niet altijd moeilijk te maken alleen maar omdat het miljoenen jaren zonder schermpje is gegaan? Mijn kind wurmt en gilt en schreeuwt en ik besteed mijn tijd en energie liever aan spelletjes spelen buiten het verschonen om dan een 20 minuten durende verschoonsessie waar we beiden sjagrijnig van worden. Dus speel ik een liedje of spelen we met Google home. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
02-12-2023 09:28
Mensen hebben zich ook heel wat jaren zonder elektriciteit, wasmachine, auto, vaatwasser, stofzuiger, fiets, pinpas, telefoon, computer (zal ik nog even doorgaan?) kunnen redden. Waarom zou dat nu niet lukken dan? Je maakt het jezelf toch gewoon zo makkelijk mogelijk in het leven? Ik wel in ieder geval. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik zie het nut daar niet van in. Als dit werkt, werkt het. Prima toch.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
02-12-2023 09:20
Ik vind dat filmpjes aanbieden de makkelijkste manier is voor ‘lastige’ situaties. Daarom zie je kinderen in de buggy met een telefoon in de supermarkt, peuters in de McDonalds achter een filmpje geplant, kinderen die met de iPad meegaan naar een afspraak van hun ouders.
Makkelijk.

Maar ik zou het echt NOOIT doen. Gebruik als ouders je creativiteit, geef aandacht, ontneem een kind ook niet dat ongemak van die even moeten vermaken/gedragen in een dergelijke situatie. Ouders kunnen al miljoenen jaren kinderen opvoeden zonder schermen in te hoeven zetten, dat moet vandaag de dag dan ook nog lukken.
Ouders kunnen ook al miljoenen jaren de kinderen opvoeden zonder wasmachines, vaatwasmachines en plastic luiers. Dat moet vandaag de dag dan ook nog lukken.
Geen motto
fryskefaam schreef:
02-12-2023 09:26
Doe asjeblieft niet zo hysterisch, het gaat over 2 minuten per keer. Mijn hemel.

Tja, en die kinderen worden na een tijdje niet meer stil zonder telefoon. Ga eens winkelen en kijk wat kinderen in de buggy doen. Dat is echt niet die ene speciale keer hoor. Dat is voor die kinderen dagelijkse kost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kind keek op die leeftijd gewoon al tv hoor. Hoe moeten ze anders leren tellen of het alfabet?
Dat was dan wel het baby-kwartiertje met Bumba en Sesamstraat. Ik had toen een Nokia en nog geen vaste internetverbinding. Ik hoop wel dat als ik nu een jong kind had gekregen, ze niet zo waren dat ze zichzelf vanaf 2 jaar al niet meer konden bezighouden zonder tablet. Mijn jongste heeft ooit 10 uur naar Frankrijk met vingerpoppetjes en raamstickers zitten spelen, zonder morren. Die moest je dan wel weer stevig in de houdgreep nemen om te verschonen.
kamillet wijzigde dit bericht op 02-12-2023 09:50
42.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het 1 x gedaan, toen ik me op de parkeerplaats van de indoorspeeltuin realiseerde dat meneer een vieze luier had. Dat ging natuurlijk nooit zonder slag of stoot op de achterbank verschoond worden.

Maar eerlijk, als hier verschonen elke keer een ramp was zou ik hem ook een filmpje geven. Niet te streng zijn voor jezelf
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
02-12-2023 09:47
Mijn kind keek op die leeftijd gewoon al tv hoor. Hoe moeten ze anders leren tellen of het alfabet?
Jij kon ze niet zelf leren tellen?

Ik heb niets tegen schermen maar dit is wel een heel dom argument.
quincy2 wijzigde dit bericht op 02-12-2023 09:50
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Absori schreef:
02-12-2023 09:27
Je twijfelt zelf anders zou je deze vraag niet stellen

Tuurlijk kan het geen kwaad want er komt een moment dat hij geen luiers meer nodig heeft en dan is dit weer weg
Alleen het is wel heel makkelijk, en let op dat je niet denkt oh als hij in de buggy zit, als we in het restaurant zijn, als ik even wil ontbijten, als hij even moet eten enz enz
Dit. Prima voor af en toe maar let op dat het geen standaard manier wordt om je kind af te leiden of stil te houden.
Er zijn natuurlijk alternatieven. Liedjes zingen, je sleutelbos geven etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quincy2 schreef:
02-12-2023 09:49
Jij kon ze niet zelf leren tellen?

Ik heb niets tegen schermen maar dit is wel een heel dom argument.
Het was een grapje en het is niet zo aardig van jou om mensen dom te noemen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven