Fotocamera voor kind van 9 ... Welke?

27-02-2021 15:15 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter wordt bijna 9 jaar. Ze wil graag een fotocamera. Ze had rond Sinterklaas de kidizoom van Vtech gezien en die heeft een vriendin ook. Zoiets wil ze graag. Maar het nadeel van die is, dat het op batterijen werkt en hij schijnt echt heel veel te gebruiken. Ik wil liever een oplaabare. Maar de keus is zo groot. En ik wil liever niet iets wat voor kleinere kinderen is. Wie heeft zoiets thuis en kan mijn adviseren?
De Kidizoom van Vtech is voor kleinere kinderen.
Ik zou een goedkope digitale camera kopen. Of een Instax mini.
Ik zou voor een kind van 9 idd een gewone kopen, geen V-Tech meer. Heeft ze ook langer plezier van, die van mij zijn 9 en 11 en gebruiken ze bv ook om korte 'vlogs' op te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een gewone compact camera. Een Panasonic lumix.

Afbeelding

Het is ook een onderwatercamera en maakt echt prima foto’s. Super leuk voor dochter, erg sterk en kan dus mee van de glijbaan enz. Maakt ze ook filmpjes :mrgreen: speciaal een oranje genomen ipv blauw, zodat hij ook in zee goed terug te vinden is als je hem laat vallen. En heb er inmiddels een polsbandje aan gedaan die blijft drijven. Nooit meer kwijt dus!
Irregular_Choice schreef:
27-02-2021 15:20
Hier een gewone compact camera. Een Panasonic lumix.

Afbeelding

Het is ook een onderwatercamera en maakt echt prima foto’s. Super leuk voor dochter, erg sterk en kan dus mee van de glijbaan enz. Maakt ze ook filmpjes :mrgreen: speciaal een oranje genomen ipv blauw, zodat hij ook in zee goed terug te vinden is als je hem laat vallen. En heb er inmiddels een polsbandje aan gedaan die blijft drijven. Nooit meer kwijt dus!
Nice!
Of een 'gewone' camera zoals hierboven of een Instax wellicht nog een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ok maar ze vond juist de filters enzo leuk en ook spelletjes .

Maar enig idee wat deze ongeveer kost?
Aanbod genoeg, hier in onderstaande link staan best aardig wat verschillende. Misschien heb je er iets aan :-D

https://www.google.com/search?q=fotocam ... 66&bih=695
En een telefoon met een beetje redelijke camera? Die zal ze binnenkort toch ook wel willen. Nog een jaartje en ze gaat misschien al naar de brugklas?
Alle reacties Link kopieren
Kletskous11 schreef:
27-02-2021 16:45
Ok maar ze vond juist de filters enzo leuk en ook spelletjes .

Als het daarom gaat, wil ze dan wel een 'gewone' fotocamera? Hoe leuk die er ook uitziet (ik vind die oranje zelf echt geweldig!)
.
Kletskous11 schreef:
27-02-2021 16:45
Ok maar ze vond juist de filters enzo leuk en ook spelletjes .

Maar enig idee wat deze ongeveer kost?
Dat kan ze achteraf met apps op telefoon en tablets ook doen en nog veel meer en mooier. Of op een laptop ze bewerken met nog veel meer van dat dingen voorhanden.
De Instax is heel leuk, mijn dochter heeft 'em ook. Maar ze mag er niet lekker mee los gaan van mij, want de "rolletjes" zijn duur (20 foto's voor ongeveer 15 euro). Af en toe koop ik ze, maar ze zijn ook zo weer op.
Mijn advies is voor een digitale te gaan. Tegenwoordig kun je die met een wifi-signaal direct naar computer, tablet of telefoon overzetten en daar met een leuke app bewerken.

Als de batterij snel leeg gaat van die VTech gaat ze zich er ook snel aan ergeren denk ik.
Irregular_Choice schreef:
27-02-2021 15:20
Hier een gewone compact camera. Een Panasonic lumix.

Afbeelding

Het is ook een onderwatercamera en maakt echt prima foto’s. Super leuk voor dochter, erg sterk en kan dus mee van de glijbaan enz. Maakt ze ook filmpjes :mrgreen: speciaal een oranje genomen ipv blauw, zodat hij ook in zee goed terug te vinden is als je hem laat vallen. En heb er inmiddels een polsbandje aan gedaan die blijft drijven. Nooit meer kwijt dus!
Kun je met deze dan ook filmpjes onder water maken?
Alle reacties Link kopieren
nikon coolpix 150 heeft zoon voor 8e verjaardag gekregen , water en "stootvast"
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
27-02-2021 17:32
Kun je met deze dan ook filmpjes onder water maken?
Zeker! Dochter gaat met die camera glijbanen door en door de wildwaterbaan van CenterParcs. Levert hele leuke filmpjes op :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
27-02-2021 16:59
Dat kan ze achteraf met apps op telefoon en tablets ook doen en nog veel meer en mooier. Of op een laptop ze bewerken met nog veel meer van dat dingen voorhanden.
Ja snap ik. Maar is toch anders, want je moet de fotos eerst overzetten. Of je moet gaan fotograferen met een tablet, dat kan ook nog :-) kun je ook spelletjes op doen.
Maar ik denk dat ze gewoon wil hebben wat haar vriendin heeft. Maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk!
.
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook een optie:
https://www.kamera-express.nl/product/12307192

Volledig foolproof. Kan je mee gooien en hij kan onder water.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
27-02-2021 22:17
Dit is ook een optie:
https://www.kamera-express.nl/product/12307192

Volledig foolproof. Kan je mee gooien en hij kan onder water.
Serieus? 390 euro voor een verjaardagscadeau? Sorry, dat is bij ons niet echt normaal (zwak uitgedrukt)
Alle reacties Link kopieren
Kletskous11 schreef:
27-02-2021 22:23
Serieus? 390 euro voor een verjaardagscadeau? Sorry, dat is bij ons niet echt normaal (zwak uitgedrukt)
Tja, je vraagt om ideeën en je noemt geen budget.

Maar ik zal nog eens meedenken.
Alle reacties Link kopieren
bij ons was het cadeau van ons samen met oma
Die Panasonic waterproof is leuk! de kidizoom zou ik niet doen, mijn dochter had die toen ze 5 was.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nikon.nl/nl_NL/product/disc ... olpix-w100

Mijn beide kinderen hebben de nikon coolpix w100 of w150 (weet ik niet zeker). Mooie foto's, leuke extra opties , waterdicht en valproof.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
27-02-2021 16:49
En een telefoon met een beetje redelijke camera? Die zal ze binnenkort toch ook wel willen. Nog een jaartje en ze gaat misschien al naar de brugklas?
Eh...nou doet ze toevallig een jaartje extra maar normaal zou ze in groep 5 zitten dus nog 3,5 jaar tot de middelbare school.Een telefoon komt er pas in groep 8 hier.
Alle reacties Link kopieren
Het blijft lastig. Het wort wel een kindertoestel (speelgoed achtig). Een gewone is mij te duur voor een verjaardagscadeau en dat moet ze er ook weer heel voorzichtig en zuinig op zijn (op speelgoed ook maar je snapt wat ik bedoel). Ik moet maar een gok nemen maar ik vind het wel lastig...
Alle reacties Link kopieren
Kletskous11 schreef:
01-03-2021 10:13
Eh...nou doet ze toevallig een jaartje extra maar normaal zou ze in groep 5 zitten dus nog 3,5 jaar tot de middelbare school.Een telefoon komt er pas in groep 8 hier.
Serieus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven