Fysiek straffen in het openbaar; hoe reageer je?

11-07-2020 23:49 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week zag ik een man een "bijzonder" contact met z'n huilerige zoontje hebben. In m'n ooghoeken zag ik 'm richting kind schoppen, hij raakte 'm voor zo ver ik kon zien niet of nauwelijks. Op afstand, in de auto, heb ik het even zonder gezien te worden in de gaten gehouden. De omgang bleef vreemd, maar verder geen duidelijke mishandeling.

Ik merk dat ik in zulke situaties een knoop in m'n maag krijg, m'n hart huilt voor zo'n kind en tegelijkertijd heb ik geen flauw idee hoe ik ermee om moet gaan. Hebben jullie wel eens een kind mishandeld zien worden en hoe ging je ermee om?
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
12-07-2020 14:24
Ik ben tegen slaan, maar waarom mag een corrigerende tik dan ineens wel?

Daar zijn toch voorbeelden te over van gegeven op dit topic??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt wel eens geschreeuwd en toen zoon kleiner was (nu zes) heeft hij inderdaad wel eens een tik gehad. Niks om trots op de zijn, voelde me ook altijd enorm rot. En het hielp ook geen zak.. het is ook puur eigen frustratie en onmacht. Als het gebeurde zei ik altijd sorry.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
12-07-2020 00:09
Instinctief. Dingen komen uit mijn mond zonder na te denken. Gelukkig geen vaak voorkomende situatie.

Een man in de parkeergarage van de Ikea met een dwarse peuter. Hij schreeuwde ineens: “Afgelopen nu!” (Op zo’n toon als zatlappen voordat ze met elkaar op de vuist gaan) en propte dat kind echt met fysiek geweld in die buggy. Mijn zoon was toen een jaar of vijf en die begon keihard te huilen van angst. Het peutertje gilde op hele hoge toon. Daar liep ik ook op af (“Ben jij nog te redden?”). Toen kwam de moeder uit de auto en die vond mij maar een zeikwijf. De peuter gilde nog steeds en toen wees ik haar erop dat die lul de behanger een stukje vel van de buik mee in die gordel had gepropt (kind had het shirtje half om de nek hangen na het geworstel). Zij vonden mij nog steeds een zeikwijf met een ‘halfzacht ei’ (verwijzing naar zoon). Toen ben ik maar doorgelopen voordat het uit de hand zou lopen met wat er allemaal in mij naar boven kwam.

Een andere omstander was slimmer en had het nummerbord genoteerd en ging de politie bellen.
De politie bellen omdat een vader " afgelopen nou" schreeuwt tegen zijn peuter ?
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
12-07-2020 17:28
De politie bellen omdat een vader " afgelopen nou" schreeuwt tegen zijn peuter ?
Kun je nagaan als diverse mensen los van elkaar vinden dat het alle grenzen over gaat, hoe die mafkees tekeer ging tegen een kind van 2 jaar. Als het een hond was geweest dan was hij gelyncht op social media.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bloemenzee schreef:
12-07-2020 16:00
Mensen die zich inderdaad met je kind gaan bemoeien omdat je die even 3 meter verderop hebt gezet om af te koelen :nooo:

Ik ben gisteren nog met een gillende sirene kleuter in een winkel geweest. En daarna heb ik hem in de auto gepropt. Het was even zo. Nee, verre van ideaal, maar soms weet ik het ook niet meer. Allebei aan vakantie toe, maar dat is vast geen argument. Gelukkig krijg je veel begrijpende blikken.

Ik ben wel benieuwd hoe sommige van jullie “uit hun plaat gaan” tegen schreeuwende ouders...
Dat hè... Mijn oudste dochter was echt een enorme dramaqueen (nu is ze 19, is gelukkig helemaal goedgekomen) ging ze midden in de winkel op de grond liggen krijsen omdat we niet langs de luiers liepen of omdat de meneer in gangpad x een snor had... Ik liet haar lekker liggen en stapte er vrolijk overheen. Meestal volgde ze dan wel snel. Komt er ook zo’n Gerda dat ik dat echt niet kon maken. Gelukkig ook wel eens een omaatje die het dan wel goed kon keuren.

Ergste vond ik nog de Gerda die vond dat mijn zoon te ver bovenin de kinderwagen lag en zo de dekens opsloeg en hem een jens naar beneden gaf. Toen was ik nog erg jong (18) en behoorlijk flabbergasted. Hij lag gewoon heel graag met zijn hoofd zo, gaf hem rust. Daarna had ik een krijsend kind...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
schorpioentje28 schreef:
12-07-2020 03:40
Daarom ben ik met dit soort dingen erg voorzichtig. Vaak kom je ergens halverwege het gebeuren “binnen vallen” en weet je niet wat de aanleiding is. Je kijkt pas als je gekrijs hoort en ziet niet wat eraan vooraf gegaan is en wat de omstandigheden zijn (zoals in 1 van de reacties hierboven een depressief persoon).

Uiteraard moet het niet de spuigaten uitlopen of naar mishandeling neigen, dan zeg ik er wel wat van. Maar het is nu ook weer niet zo, dat ik bij elke kik die ik een kind in een winkel hoor geven gelijk het gezag van de ouders hoef te ondermijnen.
Precies. Dit kind was stierlijk vervelend aan het klieren en lawaai maken. Hij luisterde niet naar zijn moeder toen ze zei dat hij daarmee moest stoppen en dat hij naast haar moest komen zitten. Kind was haar duidelijk aan het uitdagen (waarschijnlijk juist omdat ze in het openbaar waren). Ze gaf hem nog één waarschuwing en heeft hem daarna tamelijk hardhandig op de stoel naast haar neergezet. Hij keek haar recht aan, woedend, en trok zijn keel open. Echt oorverdovend, op maximaal volume. Woedend schreeuwen/krijsen. Toen gaf ze hem dus die corrigerende tik. Ik dacht: tja, wie niet luisteren wil.. Deze moeder leert haar kind tenminste dat gehoorzamen niet optioneel is. En ik was blij dat ze ingreep of hem in ieder geval een reden gaf om zo te krijsen. Natuurlijk is het veel meer pedagogisch verantwoord om overal maar “gesprekjes” over te voeren. Maar soms is een stevigere aanpak gewenst en terecht.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 12-07-2020 18:49
13.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vergeet het nooit meer; naar Ikea met zoon van 3,pleegdochter van 3, Pleegdochter van 2, zoon van 17 maanden, en baby van 6 weken...

Eerst baby volgetankt, daarna alle vier een hotdog, en daarna naar de handdoeken. Stond in de rij voor de hotdog, baby jankte, en de kassa tante vond wel dat die de tiet, of de fles moest hebben.... Ik geloof dat ik nog nooit zo boos geweest ben....

Zo veel over het bemoeien.....
JobEva schreef:
12-07-2020 18:49
Vergeet het nooit meer; naar Ikea met zoon van 3,pleegdochter van 3, Pleegdochter van 2, zoon van 17 maanden, en baby van 6 weken...

Eerst baby volgetankt, daarna alle vier een hotdog, en daarna naar de handdoeken. Stond in de rij voor de hotdog, baby jankte, en de kassa tante vond wel dat die de tiet, of de fles moest hebben.... Ik geloof dat ik nog nooit zo boos geweest ben....

Zo veel over het bemoeien.....
Jup, ik heb hier meegemaakt dat er 2 jehovadames (!) speciaal de speeltuin inkwamen omdat mijn peuterdochter een drama-uitvoering op de grond deed omdat we naar huis moesten. Of ik het opvoeden moeilijk vond en hulp nodig had. Ik heb geantwoord, "wie niet met een peuter, en u?". Sjongejonge. Omdat zij erbij stonden heb ik dochter zsm over de schouder gezwaaid en hoppa, meegenomen. Anders was het na 1 minuut ook wel klaar geweest en was ze zelf in de buggy gestapt..

Desondanks snap ik de TO wel. We hebben hier ook een jongen in de buurt die heel "kort" wordt gehouden en regelmatig verbaal geweld en ook wel eens een tikje naar zijn hoofd krijgt. Ik weet niet precies waar ze wonen, als ik er naast zou wonen zou ik er wel melding van maken. Dingen als 'je bent een hoerenjong, houd je kop, je moet ook altijd de hele dag verpesten'. Ik merk wel dat ik altijd een praatje met hem maak als hij in de speeltuin is. Soort compensatie dat hij er wel mag zijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Birdist schreef:
12-07-2020 19:08
Jup, ik heb hier meegemaakt dat er 2 jehovadames (!) speciaal de speeltuin inkwamen omdat mijn peuterdochter een drama-uitvoering op de grond deed omdat we naar huis moesten. Of ik het opvoeden moeilijk vond en hulp nodig had. Ik heb geantwoord, "wie niet met een peuter, en u?". Sjongejonge. Omdat zij erbij stonden heb ik dochter zsm over de schouder gezwaaid en hoppa, meegenomen. Anders was het na 1 minuut ook wel klaar geweest en was ze zelf in de buggy gestapt..

Desondanks snap ik de TO wel. We hebben hier ook een jongen in de buurt die heel "kort" wordt gehouden en regelmatig verbaal geweld en ook wel eens een tikje naar zijn hoofd krijgt. Ik weet niet precies waar ze wonen, als ik er naast zou wonen zou ik er wel melding van maken. Dingen als 'je bent een hoerenjong, houd je kop, je moet ook altijd de hele dag verpesten'. Ik merk wel dat ik altijd een praatje met hem maak als hij in de speeltuin is. Soort compensatie dat hij er wel mag zijn ofzo.
Dit soort voorbeelden, dat heeft toch ook geen ene moer meer te maken met opvoeden/corrigeren? Dat is gewoon de eigen frustraties botvieren op iemand die compleet van hen afhankelijk is en op geen enkele zichzelf kan verdedigen.

Ik zou mij nooit bemoeien met een getergde vader of moeder die in wat minder elegante woorden zijn/haar kind(eren) op onhebbelijk gedrag aanspreekt (bijvoorbeeld: “En nu houden jullie alle twee jullie klep dicht! Helemaal klaar met dat gezeik!” naar twee puberella’s die zich chronisch achtergesteld voelen). Maar gewoon woede en frustratie uitstorten over een heel klein kind of echt verrot schelden (hoerenjong, kutkind, domme snol, etc) :nooo:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Pindakaasjes schreef:
12-07-2020 07:54
Maar je hebt er ook wel eens 'verschrikkingen' van kinderen bij hoor!🤬
Mijn kinderen zijn uiteraard heiligen😇

Maar zonder gekheid: ik heb meegemaakt in een kinderspeeltuin dat een jongetje van een jaar of 6, echt andere kinderen terroriseerde.
Zand in gezichtjes gooien, ze onderaan de glijbaan opwachten en ze dan slaan of schoppen. Meppen met een schep.
Hij joeg de halve speeltuin leeg.
Hij was al herhaaldelijk aangesproken door ouders zonder resultaat.
Waarop een moeder hem op een gegeven moment bij zijn arm greep en hem zo bij zijn kin pakte van: "Is het nu afgelopen?!!!!"
En toen kreeg die vrouw het dus over haar heen van anderen dat ze gewelddadig was naar het kind! Ze het slechte voorbeeld gaf.
Ik heb toen wel even de wenkbrauwen gefronst.
Geen idee wie of waar de ouders van het kind waren.
Er zat bij onze kinderen een jongetje met heel bijzondere ouders plus dat jongetje had een etiketje.
Die ouders hadden geld, dus huurden pedogogiek studenten in die hun kind dan moest begeleiden op school en op de bso. Want hun schatje moest wel mee op schoolreis en zoveel mogelijk 'normaal' meedoen, al had hij als hobby tegen andere kinderen aanplassen en spugen en schold en schopte en trapte hij zich de dag door.
Ouders vonden dat een tekort in het onderwijs en de leidsters van de bso waren ook niet op niveau.
Maargoed, dat kereltje had als gewoonte mensen van achteren in hun rug te trappen met een soort vliegende karatetrap.
Dat deed hij dus ook een keer bij mij, ik liep naar hem toe, manoevreerde hem in een hoek en heb hem duidelijk gemaakt dat het pijn deed en dat hij dat NOOIT meer moest doen.
De volgende dag had ik moeder op mijn dak. Dat haar kind zo was geschrokken.
Ik zei: ik ook.
Ze stond me wat glazig aan te kijken en herhaalde dat haar kind heel erg was geschrokken.
Ik zei: je had begrepen dat hij me een trap in mijn rug had gegeven?
Mens weer ja en daarna was hij zo geschrokken, het is een jongen..
Ik onderbrak haar en zei: er lopen een heleboel jongetjes van die leeftijd rond en vreemd genoeg hebben we allebei nog geen trap in onze rug gehad. Doe even normaal. Je zou je excuses moeten aanbieden en aan me moeten vragen of ik die gore vlek van zijn schoenen nog uit mijn kleding heb kunnen krijgen, en hoe het met mijn rug gaat.
Glazige blik en weer herhalen.
Ik ben maar weggelopen maar ik dacht wel: eens ingrijpen zou weleens goed zijn.
Dat kereltje had de gewoonte zijn oppassen in het gezicht te spugen en die hadden dus de opdracht alle negatieve gedrag te negeren dus die meisjes zag je van binnen doodgaan terwijl ze uit alle macht die gore kwats probeerden te negeren.
Sorry maar dat is dan weer het andere uiterste. Een tik is niet nodig maar als die moeder al zo overstuur is van een beetje streng toespreken wordt dat niks.
Door een corrigerende tik te geven leer je je kind dat 'corrigerende tikken' dus normaal gedrag is.
Maar als iemand door een partner een tik krijgt 'omdat hij/zij onhandelbaar was' of iets in die trent vind de omgeving het bizar dat de ontvanger dat zomaar accepteert.
Vind ik stof tot nadenken.
GreenLadyFern schreef:
12-07-2020 21:59
Door een corrigerende tik te geven leer je je kind dat 'corrigerende tikken' dus normaal gedrag is.
Maar als iemand door een partner een tik krijgt 'omdat hij/zij onhandelbaar was' of iets in die trent vind de omgeving het bizar dat de ontvanger dat zomaar accepteert.
Vind ik stof tot nadenken.
Hoe kan het dan dat een generatie die is opgegroeid met corrigerende tikken (en vaak nog erger), tot de conclusie is gekomen dat slaan geen oplossing is? Ik ben zelf van die generatie en ik zou het echt niet normaal vinden, en ook niet pikken als ik door een andere volwassene, laat staan in mijn relatie, geslagen zou worden.
Ik denk dat geen enkele volwassene die geslagen wordt dit normaal vindt, maar dat het "accepteren" ervan met diepliggendere problemen te maken heeft.
Astromeria schreef:
13-07-2020 08:47
Hoe kan het dan dat een generatie die is opgegroeid met corrigerende tikken (en vaak nog erger), tot de conclusie is gekomen dat slaan geen oplossing is? Ik ben zelf van die generatie en ik zou het echt niet normaal vinden, en ook niet pikken als ik door een andere volwassene, laat staan in mijn relatie, geslagen zou worden.
Ik denk dat geen enkele volwassene die geslagen wordt dit normaal vindt, maar dat het "accepteren" ervan met diepliggendere problemen te maken heeft.
Dat is te zwart wit gedacht. Natuurlijk gaat niet iedereen die een klap krijgt als kind een ander slaan als volwassene, het is niet 'als-dan'. Er is wel behoorlijk wat onderzoek gedaan op het gebied van huiselijk geweld dat van generatie op generatie over gaat.

En dan kun je allerlei redenen gaan verzinnen (zoals genoemd in dit topic), maar dat vind ik geen excuus voor een corrigerende tik. Genoeg gezonde volwassenen die nooit zijn geslagen namelijk, het hoeft niet.
ik ben ook tegen een corrigerende tik en ook tegen vernederende en dreigende taal, maar de TO vind ik erg onduidelijk. Het lijkt erop dat hij het zoontje helemaal niet heeft geraakt en misschien was het dus een trap in de lucht van onmacht. Niet leuk, maar ook weer niet mishandeling. We weten niet wat eraan vooraf is gegaan. Wie weet heeft dat jongetje al een half uur de boel op stelten gezet en heeft die man al die tijd heel didactisch gecorrigeerd en genegeerd. Hetzelfde voor peuters die in buggy's worden gestopt met enige resoluutheid. Dat kunnen we van een afstand echt lastig beoordelen.
lemoos2 schreef:
12-07-2020 20:24
Dit soort voorbeelden, dat heeft toch ook geen ene moer meer te maken met opvoeden/corrigeren? Dat is gewoon de eigen frustraties botvieren op iemand die compleet van hen afhankelijk is en op geen enkele zichzelf kan verdedigen.

Ik zou mij nooit bemoeien met een getergde vader of moeder die in wat minder elegante woorden zijn/haar kind(eren) op onhebbelijk gedrag aanspreekt (bijvoorbeeld: “En nu houden jullie alle twee jullie klep dicht! Helemaal klaar met dat gezeik!” naar twee puberella’s die zich chronisch achtergesteld voelen). Maar gewoon woede en frustratie uitstorten over een heel klein kind of echt verrot schelden (hoerenjong, kutkind, domme snol, etc) :nooo:
Helemaal eens. Toch heb ik tot mijn schaamte nog nooit ingegrepen. Ik sta letterlijk vaak net op teveel afstand, zeg 20 meter ipv 5 meter en het is voor mijn eigen huis, zijn geen leuke mensen zegmaar. En ik zou ook echt niet weten wat te zeggen. Ik laat wel merken dat ik er ben en het gezien heb en dat jochie laat ik dus altijd merken dat hij er mag zijn. Dus tips?
Even voor mensen die twijfelen wat ze kunnen doen; gebruik je camera. Fotografeer nummerbord of zorg dat je de ouders herkenbaar in beeld hebt, liefst met de situatie erbij maar anders achteraf. Bel VT of de politie wat je er mee kunt doen.

Beter dan op sociale media aan de schandaal nagelen terwijl er achteraf gezien iets speelde dat je niet wist, dat de situatie verklaart. Maar je hebt daarmee de ruimte om achteraf nog te kijken of je een kind kan helpen.
Ja ik ben wel eens uit mijn slof geschoten toen ik zag dat een moeder haar kind een lel in het gezicht gaf. En ook toen een man zijn hond hard schopte. Ik voel op dat moment totaal geen angst en ben gewoonweg zo verontwaardigd dat ik alles zal doen om te laten weten dat dit gedrag echt niet kan.
suzyqfive schreef:
12-07-2020 17:50
Dat hè... Mijn oudste dochter was echt een enorme dramaqueen (nu is ze 19, is gelukkig helemaal goedgekomen) ging ze midden in de winkel op de grond liggen krijsen omdat we niet langs de luiers liepen of omdat de meneer in gangpad x een snor had... Ik liet haar lekker liggen en stapte er vrolijk overheen. Meestal volgde ze dan wel snel. Komt er ook zo’n Gerda dat ik dat echt niet kon maken. Gelukkig ook wel eens een omaatje die het dan wel goed kon keuren.

Ergste vond ik nog de Gerda die vond dat mijn zoon te ver bovenin de kinderwagen lag en zo de dekens opsloeg en hem een jens naar beneden gaf. Toen was ik nog erg jong (18) en behoorlijk flabbergasted. Hij lag gewoon heel graag met zijn hoofd zo, gaf hem rust. Daarna had ik een krijsend kind...
Ik weet niet, maar als een wildvreemde aan mijn baby zou gaan zitten, dan weet ik niet of ik dan mijn handen wel thuis kan houden... Dan ben je toch volslagen van het padje af als je dat doet?
Als ouder anno 2020 doe je het ook niet gauw meer goed. Of je bent te steng, te toegeeflijk, te betrokken, te weinig betrokken. Ik verbaas me wel eens over de mensen die denken te weten hoe ik mijn kinderen moet opvoeden, vaak op basis van een paar minuten in de supermarkt/speeltuin etc.

Als we er nu eens vanuit gaan dat de overgrote meerderheid van de ouders het beste met hun kinderen voor heeft. En wat minder oordelend naar elkaar zijn. Hier komt hardhandig zijn, of tegen het kind schreeuwen, voort uit machteloosheid. Niet oké, wel menselijk. Op zo'n moment is een beetje compassie wel fijn, ipv een oordelende blik of opmerking. Laten we elkaar wat meer helpen.

Ik zat ooit met 2 gillende en dreinende kinderen in de tuin. Zomervakantie. Ik was bezig om ze naar binnen te krijgen zodat niet de hele buurt er last van zou hebben. Ik zat er duidelijk even doorheen. En toen zag ik de buren aan beide kanten demonstratief naar binnen gaan en de deur dichtdoen. Wat voelde ik me toen eenzaam !
Alle reacties Link kopieren
Birdist schreef:
13-07-2020 09:05
Helemaal eens. Toch heb ik tot mijn schaamte nog nooit ingegrepen. Ik sta letterlijk vaak net op teveel afstand, zeg 20 meter ipv 5 meter en het is voor mijn eigen huis, zijn geen leuke mensen zegmaar. En ik zou ook echt niet weten wat te zeggen. Ik laat wel merken dat ik er ben en het gezien heb en dat jochie laat ik dus altijd merken dat hij er mag zijn. Dus tips?
Bedoel je met ‘geen leuke mensen’ dat het van dat volk is waarbij je wraakacties verwacht?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
12-07-2020 09:24
Ik hoor en zie de jeugd van nu alleen maar schreeuwen en gillen naar elkaar dat schijnt spelen te zijn de huidige ouders vinden het prima die zitten er naast en letten niet op.
Met dank aan de huidige ouders die niet durven te zeggen dat ze ook normaal kunnen spelen zonder schreeuwen en gillen.
En daarom heb ik een hekel aan (zomer)vakanties, al die schreeuwers buiten.

En nee, ik hoef dan ook geen kinderen
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
12-07-2020 18:49
Vergeet het nooit meer; naar Ikea met zoon van 3,pleegdochter van 3, Pleegdochter van 2, zoon van 17 maanden, en baby van 6 weken...

Eerst baby volgetankt, daarna alle vier een hotdog, en daarna naar de handdoeken. Stond in de rij voor de hotdog, baby jankte, en de kassa tante vond wel dat die de tiet, of de fles moest hebben.... Ik geloof dat ik nog nooit zo boos geweest ben....

Zo veel over het bemoeien.....
Met 5 kleine kinderen naar een winkel? The hell..
Regel dan oppas
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
13-07-2020 10:39
Als ouder anno 2020 doe je het ook niet gauw meer goed. Of je bent te steng, te toegeeflijk, te betrokken, te weinig betrokken. Ik verbaas me wel eens over de mensen die denken te weten hoe ik mijn kinderen moet opvoeden, vaak op basis van een paar minuten in de supermarkt/speeltuin etc.

Als we er nu eens vanuit gaan dat de overgrote meerderheid van de ouders het beste met hun kinderen voor heeft. En wat minder oordelend naar elkaar zijn. Hier komt hardhandig zijn, of tegen het kind schreeuwen, voort uit machteloosheid. Niet oké, wel menselijk. Op zo'n moment is een beetje compassie wel fijn, ipv een oordelende blik of opmerking. Laten we elkaar wat meer helpen.

Ik zat ooit met 2 gillende en dreinende kinderen in de tuin. Zomervakantie. Ik was bezig om ze naar binnen te krijgen zodat niet de hele buurt er last van zou hebben. Ik zat er duidelijk even doorheen. En toen zag ik de buren aan beide kanten demonstratief naar binnen gaan en de deur dichtdoen. Wat voelde ik me toen eenzaam !
Dat is nasty.

Ik heb weleens back up gekregen van de buren. Bij een dreinend kind dat weigerde door te steppen, maar ook weer aandacht te vragen. Ik trok de step inderdaad wat hardhandig naar voren en hoor de buurman, die toevallig passeerde wat streng zeggen: Ja kind, je moet wel luisteren!

Ik dacht toen: kijk, zij herkennen de situatie.
lemoos2 schreef:
13-07-2020 10:56
Bedoel je met ‘geen leuke mensen’ dat het van dat volk is waarbij je wraakacties verwacht?
Ja, helaas wel ja.

Overigens zijn onze directe buren top.
Pyjamaheldin schreef:
13-07-2020 10:39


Ik zat ooit met 2 gillende en dreinende kinderen in de tuin. Zomervakantie. Ik was bezig om ze naar binnen te krijgen zodat niet de hele buurt er last van zou hebben. Ik zat er duidelijk even doorheen. En toen zag ik de buren aan beide kanten demonstratief naar binnen gaan en de deur dichtdoen. Wat voelde ik me toen eenzaam !
Andere kant van het verhaal: hier in de buurt kan je op warme dagen nooit buiten zijn omdat de kinderen van twee tuinen verder de hele boel bij elkaar krijsen. Echt keihard krijsen. De hele middag lang.

Ik zou zelf nooit zo de deur demonstratief dicht doen hoor! Maar ik snap heel goed dat je als buur het na een middag gekrijs wel een beetje gehad hebt.

Waarschijnlijk hebben de buren niet eens doorgehad dat je probeerde ze naar binnen te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven