Galakleding jongens

22-04-2018 23:56 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze zoon van 17 hoopt binnenkort zijn havodiploma te behalen en natuurlijk naar het daaropvolgend gala te gaan. Wij gaan ervanuit dat hij zijn diploma behaalt dus ben ik alvast op zoek naar geschikte kleding. Wat is hip en leuk? Volledig black tie of wat losser? Alvast bedankt voor de tips!
anoniem_368302 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 00:14
4.91% gewijzigd
*behaalt

Maar waarom ben jij op zoek? Dit lijkt me prima iets dat hij zelf of met vrienden kan bedenken?
Als je je eindexamen haalt lijkt me een uitstekend moment voor een echt pak. Dat gaat hij de komende jaren wel vaker nodig hebben.

Driedelig of smoking lijkt me overdreven.

Gefeliciteerd vast!
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
23-04-2018 00:04
Als je je eindexamen haalt lijkt me een uitstekend moment voor een echt pak. Dat gaat hij de komende jaren wel vaker nodig hebben.

Driedelig of smoking lijkt me overdreven.

Gefeliciteerd vast!

Eens, dan valt hij sowieso niet uit de toon!
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Eens bij C&A kijken?

En afhankelijk van zijn lengte en zijn figuur vooral ook eerst passen.


Ik zou overigens op die leeftijd nog vaak blazer - hemd - degelijke jeans (blauw of zwart) passeren op zo'n dingen.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 00:13
38.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
23-04-2018 00:03
*behaalt

Maar waarom ben jij op zoek? Dit lijkt me prima iets dat hij zelf of met vrienden kan bedenken?
Hij is vooral op zoek naar een ludieke manier om te arriveren met zijn vrienden :) Kleding laat hij aan mij over.
Alle reacties Link kopieren
2x?
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
23-04-2018 00:04
Als je je eindexamen haalt lijkt me een uitstekend moment voor een echt pak. Dat gaat hij de komende jaren wel vaker nodig hebben.

Driedelig of smoking lijkt me overdreven.

Gefeliciteerd vast!
Dank je! Wat is tegenwoordig hip? Zwart of donker blauw, en de stof? Sorry voor al mijn vragen, ik ben er totaal niet in thuis.
Alle reacties Link kopieren
Zwart zou ik doen, en dan een beetje een luchtig stofje (het is warm in een pak en al helemaal in zo’n drukke aula/school). Waarschijnlijk gaan ze daarna ook nog ergens feesten en dan is het fijn dat hij zich niet kapot zweet.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Lillylo schreef:
23-04-2018 00:18
Dank je! Wat is tegenwoordig hip? Zwart of donker blauw, en de stof? Sorry voor al mijn vragen, ik ben er totaal niet in thuis.
Ik zou gewoon eens met hem gaat winkelen. Kijken wat hem staat. Zwart, donkerblauw en grijs zijn altijd veilige keuzes en een knul van 17 wordt vast niet warm van een krijtstreep.

En koop er een paar schoenen bij want die jochies in pak op sneakers vind ik altijd echt armoe :P
lux. schreef:
23-04-2018 00:24
Ik zou gewoon eens met hem gaat winkelen. Kijken wat hem staat. Zwart, donkerblauw en grijs zijn altijd veilige keuzes en een knul van 17 wordt vast niet warm van een krijtstreep.

En koop er een paar schoenen bij want die jochies in pak op sneakers vind ik altijd echt armoe :P
Een stel witte sneakers van een degelijk merk is naar 't schijnt dan weer wel hip.
Tornacense schreef:
23-04-2018 00:11
Eens bij C&A kijken?

En afhankelijk van zijn lengte en zijn figuur vooral ook eerst passen.


Ik zou overigens op die leeftijd nog vaak blazer - hemd - degelijke jeans (blauw of zwart) passeren op zo'n dingen.
Zonde juist. ‘Officieel’ is zelfs een pak underdressed op een gala, al is dat op middelbare scholen natuurlijk niet zo. Maar een echt pak kan je gewoon nog vaak gebruiken. Ook als je straks gaat solliciteren, of een begrafenis of bruiloft hebt. Vanwaar die angst om jongens in een pak te steken? Staat juist hartstikke mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens bij WE kijken en passen. Hun pakken zijn iets geschikter voor jeugd dan die van C&A en ook prima betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
23-04-2018 00:30
Zonde juist. ‘Officieel’ is zelfs een pak underdressed op een gala, al is dat op middelbare scholen natuurlijk niet zo. Maar een echt pak kan je gewoon nog vaak gebruiken. Ook als je straks gaat solliciteren, of een begrafenis of bruiloft hebt. Vanwaar die angst om jongens in een pak te steken? Staat juist hartstikke mooi.
Eens weer :proud:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
23-04-2018 00:25
Een stel witte sneakers van een degelijk merk is naar 't schijnt dan weer wel hip.
Wat vinden jullie van deze combi met daaronder een wit shirt?

https://www.zalando.nl/new-look-skinny- ... 1u-k11.htm https://www.zalando.nl/only-and-sons-on ... u-k11.html https://www.zalando.nl/polo-ralph-laure ... f-a11.html


Of dit pak;

https://www.zara.com/nl/nl/traveller-ko ... &v2=943010

Zijn sneakers echt armoe? Ik vind het wel hip. Geen idee wat hij onder dat 2e pak zou moeten dragen, zeker geen sneakers.
anoniem_368302 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 01:12
5.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
23-04-2018 00:20
Zwart zou ik doen, en dan een beetje een luchtig stofje (het is warm in een pak en al helemaal in zo’n drukke aula/school). Waarschijnlijk gaan ze daarna ook nog ergens feesten en dan is het fijn dat hij zich niet kapot zweet.
Kind gaat niet naar een begrafenis hé. Ik zou dus geen zwart doen. Mooi donkergrijs. Colbert kan hij dan ook nog eens op een nette jeans aan en grijs is nooit te donker.
Alle reacties Link kopieren
Lillylo schreef:
23-04-2018 01:09
Wat vinden jullie van deze combi met daaronder een wit shirt?

https://www.zalando.nl/new-look-skinny- ... 1u-k11.htm https://www.zalando.nl/only-and-sons-on ... u-k11.html https://www.zalando.nl/polo-ralph-laure ... f-a11.html


Of dit pak;

https://www.zara.com/nl/nl/traveller-ko ... &v2=943010

Zijn sneakers echt armoe? Ik vind het wel hip. Geen idee wat hij onder dat 2e pak zou moeten dragen, zeker geen sneakers.
Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
23-04-2018 01:13
Vreselijk.
Ok, dat is duidelijk, tips?
Alle reacties Link kopieren
sorry, voor mijn wat botte reactie, ik lees het net terug en dat was zeker niet de bedoeling. Ik hoop wat leuke tips. Net nog wat gezocht op internet, wat zijn pakken duur!! Totale onzin voor 1 avond, maar ik wil natuurlijk wel dat hij er leuk uitziet, vandaar dat ik die sneakers in combi met een normale broek en een colbert had.
Alle reacties Link kopieren
Lillylo schreef:
22-04-2018 23:56
Hoi allemaal,

Onze zoon van 17 hoopt binnenkort zijn havodiploma te behalen en natuurlijk naar het daaropvolgend gala te gaan. Wij gaan ervanuit dat hij zijn diploma behaalt dus ben ik alvast op zoek naar geschikte kleding. Wat is hip en leuk? Volledig black tie of wat losser? Alvast bedankt voor de tips!
Hip en leuk is in ieder geval niet als zijn moeder zijn kleren voor hem uit gaat zoeken.
Een spijkerbroek, shirt en sneakers lijken mij prima btw.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
23-04-2018 00:04
Als je je eindexamen haalt lijkt me een uitstekend moment voor een echt pak. Dat gaat hij de komende jaren wel vaker nodig hebben.

Driedelig of smoking lijkt me overdreven.

Gefeliciteerd vast!

Hij is niet afgestudeerd voor raketgeleerde hoor...
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
23-04-2018 02:10
Hip en leuk is in ieder geval niet als zijn moeder zijn kleren voor hem uit gaat zoeken.
Een spijkerbroek, shirt en sneakers lijken mij prima btw.
Hij is veel drukker met het vervoer, ludieke acties bedenken enzo. . Kleding verzorg ik al jaren voor hem en de rest van onze kinderen. Ik begrijp je reactie wel, maar kleding interesseert hem niets, een mooie spijkerbroek met een neutrale top vindt hij prima. Daarbij heb ik een voorkeur voor mooie merken dus zien onze kinderen er altijd heel saai, maar netjes uit.

Met af en toe een uitspatting die de kinderen dan niet kunnen waarderen als in een spijkerbroek met scheuren ofzo .. mam..!?! Winkelen willen ze niet dus ze moeten het maar doen met die onlineshoppendemamma. Niet zeuren dan. En ja, die broeken die ze echt niet willen dragen gaan netjes terug :) Kortom; mijn kinderen (jongens) dragen mooie spijkerbroeken en shirts/truien in 3 kleuren, grijs, blauw en zwart. Alle 3 hebben ze éen kleur sokken, gemakkelijk met de was :)

Alles gaat naar de vorige en het boeit ze geen ene * . Wel zo goedkoop en makkelijk. Ze zien er altijd fris uit, en daar ben ik dan weer trots op. Heerlijke frisse boys. jeans met een simpel wit shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
23-04-2018 02:47
Als jij ze blijft pamperen met kleren kopen zullen ze nooit leren om dat zelf te doen nee.
klopt, waarom zouden ze. Meer als een broek en een shirt hebben ze niet nodig. Ze talen niet naar merken. Als het maar neutraal is vinden ze het prima. Ik vind het geen pamperen, sneakers zijn ander verhaal. Die zoeken ze zelf uit, met zorg. Een half maandsalaris soms.
Alle reacties Link kopieren
* ik verdien niet zoveel (verdien het wel krijg het niet)
* 3x sneakers (die ik ze gun, ze mopperen nooit)
anoniem_368302 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 02:59
2.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja! en dan komt mijn zoon daar een beetje duur over, (zijn we niet) Serieus wat besteden jullie voor zo'n outfit?

Mijn budget is krap, en ik kan best passen en meten en kom er vast uit. De eerste opzet met zijn vrienden om en Limo te huren ging niet door (er gingen maar 8 in)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven