Geboren juli 2017

08-10-2017 23:54 124 berichten
Dag allemaal,

Zijn hier meer moeders met kindjes geboren in juli 2017? Ik heb tijdens mijn zwangerschap kort meegeschreven met een groepje 'uitgerekend in augustus' die zijn toen naar Facebook verhuisd waar ik geen behoefte aan had. Nu is mijn dochter in juli geboren en ik merk dat ik er best behoefte aan heb om informatie te delen met moeders (en vaders trouwens) van kindjes die ongeveer even oud zijn. Over groei, sprongetjes, wat ze al kunnen, hoe je ze het best kan stimuleren/met ze spelen, terug naar het werk, nou ja... van dat soort.

Het lijkt me leuk en gezellig als er hier meer juli-ouders zijn die mee willen komen schrijven :)

edit: eind juni / begin augustus kan natuurlijk ook!
anoniem_143235 wijzigde dit bericht op 09-10-2017 10:52
4.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hier ook wel mee schrijven denk ik, mijn dochter is van 26 juni. Vandaag is ze 15 weken oud! Hoe gaat het met jouw kleintje?
Rozetje is nu 11 en halve week oud, ze is geboren met 38 weken op 21 juli.

Het gaat super goed met haar :) Op advies van oma zo'n baby gym ding in de box gezet en daar grijpt ze al lekker naar, en als ik haar handjes vast houd staat ze al netjes rechtop om zich heen te kijken <3

Handig voor mij dat jouw dochter ouder is, dan weet ik wat er komen gaat in de ontwikkeling :)
Hoe gaat het met haar/jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee. Ik was juli uitgerekend. Maar ben 3 weken eerder bevallen door inleiding en in juni bevallen :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn dochter grijpt inmiddels ook naar alles wat los en vast zit, haren inclusief :-?

En ook zo'n speelboog is hier sinds een paar weken favoriet. Ze trappelt van enthousiasme. Ik merk dat ze deze weken steeds langer wakker is. Ook is ze enorm nieuwsgierig. Ik mag binnenkort al wat hapjes aan gaan bieden, dat lijkt me leuk! Ik denk ook dat ze er aan toe is. Stopt veel en vaak haar handen in haar mond en is geïnteresseerd in ons eten. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Motorisch oefenen we veel haar nek, rollen oefent ze nog helemaal niet. Wat dat betreft is ze keurig volgens het boekje aan het ontwikkelen, voor zover baby's zich daar überhaupt iets van aantrekken 8-)
Zijn er nog meer ouders die willen aansluiten? Een groepje van 3 is best klein :)

Ik vind het zo leuk om buiten te zijn met haar, je wordt door iedereen toe gelachen :)

Dit is mijn laatste week verlof, eerst 2 weken 2 dagen per week en dan 4 dagen per week. Ik heb er zin in, weet dat het voor rozetje goed is qua ontwikkeling , maar vind het ook wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik zit ook in een Facebookgroepje, maar ik vind het leuk om hier ook gezellig mee te schrijven :-D Kan er niet genoeg over kletsen, hihi.

Hier een dochtertje van (net) 16 weekjes oud. Een ontzettende vrolijke dame die alles graag aan het ontdekken is. Ook hier zijn we aan het oefenen met haar nekje. Met een klein beetje hulp rolt ze zich om. Momenteel zit ze volgens mij in haar 4 maandensprong (volgens het 'Oei ik groei' boek in iedergeval wel). Vandaag had ik een beetje een mopperbaby, ben ik niet gewend van haar.

Verder ga ik ook over 3 weken weer aan het werk en ik zie er enorm tegenop. Er zijn zat meiden die het heerlijk vinden om weer te beginnen, maar ik vind het fijn om lekker bij haar thuis te zijn. Gaan jullie kindjes naar het KDV? Wij zijn van de week langs het KDV geweest en ik had het er enorm moeilijk mee. Moet je nagaan hoe het straks zal gaan als ze voor het 'echie' gaat :"-(
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee!
Zoon is van 23 juli en bijna 12 weken oud
Jongste van onze drie kinderen, hij heeft een oudere broer en zus

Hij krijgt volledig borstvoeding
Is op dit moment volop aan het bewegen met handen en voeten. Begint nu gericht te slaan tegen dingen. Ook oefent hij veel met allerlei verschillende geluidjes
En hij maakt een beginnende kruip beweging o_o trekt zijn knietjes onder zich en zet zich af, waarbij hij ook vooruit schuift
Kijken naar kleuren en lampjes vermaakt hij zich ook nog goed mee

Zoon wordt begin 2018 geopereerd aan een aangeboren afwijking. Als hij daarvan helemaal is hersteld gaat hij met broer en zus mee naar het kdv (1 dag per week)
Alle reacties Link kopieren
Ik zal dit topic in de gaten houden, een actieve mee-schrijfster zijn kan ik niet beloven :)
Onze zoon is ook geboren op 26 juni en het is een tevreden, rustig jongetje.
Ik begin binnenkort weer echt met werken, heb al een paar keer een vergadering bijgewoond om alvast weer een beetje in de lopende zaken te komen op het werk.
Zoon gaat 1x per week 1 dag naar een kdv, en niet alleen hij moet daaraan wennen :facepalm:
Wij (nou ja, hij) zijn ook druk met het oefenen van het sterker maken van zijn nekje. Hij vindt het nog niet zoveel aan. Verder pakt hij alles wat in de buurt ligt en stopt het daarna in z'n mond.
Dan hoor je het ook eens van iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me dan ook maar hierbij aan. Onze zoon is 16.5 weken oud. En ik ben al 3 weken geleden begonnen met werken.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik sluit me graag aan! Onze zoon is op 6 juli geboren en donderdag alweer 15 weken. Ik zit nu in mijn derde werkweek. D gaat 2 dagen in de week naar KDV en 1 dag in de week naar opa/oma. De ene week naar mijn moeder + vriend en de andere week naar de ouders van vriend.

D is sinds een week of 2/3 bezig zijn handjes te ontdekken en vandaag heeft hij zich een paar keer van rug naar buik omgedraaid!! Zijn armpje lag nog in de weg maar het verdere draaien deed hij helemaal zelf.
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook alweer mijn derde week werken. S. gaat 1 dag naar de opvang en 1 dag naar mijn ouders. Verder zijn we zelf thuis.

We zijn druk bezig met het trainen van zitten en rollen. Zich in zitstand trekken gaat heel erg goed!
Ik heb vandaag mn eerste kantoor dag. De emoties wisselen van fijn om terug te zijn naar dochter missen. Het gaat wel goed geloof ik op het KDV, ze heeft de melk gedronken en is (na een beetje huilen) in slaap gevallen.

Het ritme van alles klaarzetten savonds en niks vergeten moet ik wel erg aan wennen trouwens. Ik ben gewend om op te staan en met een kwartier in de auto te zitten... Dat is er niet meer bij :D

Ze lacht vaker, maakt verschillende geluidjes, vind op de buik liggen nog niet leuk, tilt haar hoofdje dan ook niet op; maar in de doek en op de arm is het hoofdje netjes recht.

Morgen 13 weken alweer
Hallo meiden!
Wat zijn jullie allemaal goed bezig met oefenen met jullie kleintjes :).
Ik schrijf graag mee in dit topic.
Mijn zoontje is in juli geboren, bijna een maand te vroeg, maar hij doet het hartstikke goed!
Hij is nu ruim 12 weken. Een ontzettende lachebek die gek is op contact. Hij zit graag in een wipstoel tegen van alles aan te 'meppen.' We oefenen ook druk met zitten en omrollen maar dat zit er geloof ik nog niet in. Ach je kan niet alles hebben ;).
In december hoef ik pas weer aan de bak. Enerzijds heb ik er zin in; anderzijds denk ik dat ik het lastig ga vinden hem 3 dagen naar het kvd te brengen!
Liefs Eppie
rosings schreef:
19-10-2017 12:43
Ik heb vandaag mn eerste kantoor dag. De emoties wisselen van fijn om terug te zijn naar dochter missen. Het gaat wel goed geloof ik op het KDV, ze heeft de melk gedronken en is (na een beetje huilen) in slaap gevallen.

Het ritme van alles klaarzetten savonds en niks vergeten moet ik wel erg aan wennen trouwens. Ik ben gewend om op te staan en met een kwartier in de auto te zitten... Dat is er niet meer bij :D

Ze lacht vaker, maakt verschillende geluidjes, vind op de buik liggen nog niet leuk, tilt haar hoofdje dan ook niet op; maar in de doek en op de arm is het hoofdje netjes recht.

Morgen 13 weken alweer
Ik kan me de wisselende emoties goed voorstellen Rosings.. heeft je dochtertje hiervoor al een een wendag gehad?
Werk ze nog even!
Mijn dochtertje is van eind juli en vind het leuk om mee te lezen. Ik weet niet in hoeverre ik de tijd zal hebben actief mee te schrijven.

Slapen jullie kleintjes inmiddels al door 's nachts? Onze dochter sliep met 8 weken ineens hele nachten door. Wij verrast, dat is lekker snel! Helaas was het van korte duur, na een week was het over en nu moet ik iedere nacht weer minstens 1x voeden. En aangezien ik veel slaap nodig heb valt me dat soms best zwaar.
Violet416 schreef:
19-10-2017 15:08
Mijn dochtertje is van eind juli en vind het leuk om mee te lezen. Ik weet niet in hoeverre ik de tijd zal hebben actief mee te schrijven.

Slapen jullie kleintjes inmiddels al door 's nachts? Onze dochter sliep met 8 weken ineens hele nachten door. Wij verrast, dat is lekker snel! Helaas was het van korte duur, na een week was het over en nu moet ik iedere nacht weer minstens 1x voeden. En aangezien ik veel slaap nodig heb valt me dat soms best zwaar.
Welkom Violet!
Pittig he, die nachten.. ik kan de vraag over doorslapen inmiddels niet meer uitstaan :"-( , hier ook drie doorslaapnachten gehad en inmiddels een hele tijd niet. Heeft je kindje honger in de nacht? Die van mij drinkt zijn onrust graag weg (gekolfde melk)..
Echt, ooit gaat het doorslapen gebeuren en daar hou ik me maar steeds aan vast!
Heb je nog verlof of ben je aan het werk?
MalleEppie schreef:
19-10-2017 16:17
Welkom Violet!
Pittig he, die nachten.. ik kan de vraag over doorslapen inmiddels niet meer uitstaan :"-( , hier ook drie doorslaapnachten gehad en inmiddels een hele tijd niet. Heeft je kindje honger in de nacht? Die van mij drinkt zijn onrust graag weg (gekolfde melk)..
Echt, ooit gaat het doorslapen gebeuren en daar hou ik me maar steeds aan vast!
Heb je nog verlof of ben je aan het werk?
Dank je! Ik twijfelde al of ik m ging stellen (uit angst dat verder iedereen roept: die van mij slaapt alláng door! 😉). Ze heeft midden in de nacht inderdaad altijd echt honger. Even drinken en verder slapen, dus wat dat betreft heb ik geen klagen. Ik kom zelf alleen vaak zo moeilijk weer in slaap...

Gelukkig heb ik nog verlof. Bij de oudste was het slecht bevallen om zo snel weer aan het werk te gaan, dus heb extra ouderschapsverlof opgenomen. Daar ben ik nu erg blij mee...!
Alle reacties Link kopieren
D. slaapt door vanaf hij 9/10 weken was ongeveer. Hij word meestal rond 5 uur wakker, als we hem zijn speen geven slaapt hij weer verder. Maarrrr, er zitten ook nachten bij dat hij meerdere keren per nacht wakker wordt. Ik geef flesvoeding, geloof dat dat ook scheelt.
Aardbei-banaan schreef:
19-10-2017 17:29
D. slaapt door vanaf hij 9/10 weken was ongeveer. Hij word meestal rond 5 uur wakker, als we hem zijn speen geven slaapt hij weer verder. Maarrrr, er zitten ook nachten bij dat hij meerdere keren per nacht wakker wordt. Ik geef flesvoeding, geloof dat dat ook scheelt.
Wat fijn!
Bij flesvoeding hoor je inderdaad dat baby's er langer mee verzadigd zijn.
Een speen, ook zoiets.. onze zoon drijft zichzelf soms tot wáánzin met zijn zuigbehoefte, maar weigert pertinent alles behalve de fles met melk.. geen wonder dat hij al bijna 7 kilo is :proud:
Violet416 schreef:
19-10-2017 17:19
Dank je! Ik twijfelde al of ik m ging stellen (uit angst dat verder iedereen roept: die van mij slaapt alláng door! 😉). Ze heeft midden in de nacht inderdaad altijd echt honger. Even drinken en verder slapen, dus wat dat betreft heb ik geen klagen. Ik kom zelf alleen vaak zo moeilijk weer in slaap...

Gelukkig heb ik nog verlof. Bij de oudste was het slecht bevallen om zo snel weer aan het werk te gaan, dus heb extra ouderschapsverlof opgenomen. Daar ben ik nu erg blij mee...!
Lekker joh, wat langer verlof!
Dat snachts inslapen herken ik. Ik forum heel wat af in de nacht :proud: . Ben trouwens gestopt met kolven in de nacht. Mèn dan zat ik daar nog 20 minuten te pompen voor het goede doel.
Een speen lukt niet bij ons... ze hapt erop zoals ze aan de borst doet en dan floept hij eruit. Ze lijkt hem wel te willen maar snapt gewoon niet hoe het moet!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik er nog uit moest voor voeding 's nachts sliep ik ook niet zo goed in. Al met al was ik toch drie kwartier tot een uur wakker voordat ik weer in bed lag en dan was ik eigenlijk té wakker om meteen weer in slaap te vallen. Vervelend is dat wel, zo zijn de nachten zo kort.

En extra lang verlof, heerlijk :) al moet ik zeggen dat ik het ook wel weer fijn vind te werken, al geloof ik wel dat het bij een tweede anders is.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het zeker, het lastig in slaap kunnen vallen. Onze dochter slaapt nu sinds ruim 2 weken de meeste nachten door. En dan ook gelijk elf uur achter elkaar! We hebben hier niks voor gedaan, ging vanzelf. Ze gaat tussen 8 en half 9 naar bed en slaapt dan dus door. Heel af en toe komt zij nog rond 3 of 4, maar dat gebeurt steeds minder. Ik hoop dat jullie allemaal ook binnenkort doorslapers hebben! En dat het hier nog een tijd zo blijft, je weet maar nooit!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging je eerste dag Rosings?

De eerste 2 maand hebben we onze zoon in een Puckababy gehad, omdat hij zichzelf altijd wakker zwaaide.
Wat een fijn ding! Zoon sliep heerlijk en begon toen ook met doorslapen.
Hij krijgt trouwens flesvoeding, dat scheelt denk ik ook met doorslapen.
Tegenwoordig slaapt hij van 20u tot de volgende ochtend 08u ongeveer. Omdat zijn broer en zus naar school moeten krijgt hij tegen 09u z'n eerste fles. Zoon vindt alles wel prima, hij wacht heel geduldig af ;-D

Ik vind de interactie die nu steeds meer ontstaat zo leuk! En hardop lachen :heart:
Volgende week weer naar het cb. Benieuwd hoe hij gegroeid is.
Dan hoor je het ook eens van iemand anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven