gedrag ex & nieuwe vriendin

16-01-2020 14:31 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

even een klaagmomentje...

In één van mijn eerdere topics kunnen jullie het gedrag van mijn ex lezen tegenover mijn zoontje & mij. Niks kon, alles was lastig en weet ik het allemaal. Sinds (ik gok) november heeft hij een vriendin en nu kan ineens alles wel (lees: om het weekend mijn zoontje daarheen etc), hartstikke fijn natuurlijk voor onze kleine, daar heb ik geen enkel slecht woord over.. Daarnaast gun ik hem natuurlijk alle liefde&geluk toe. Wat mij dus wel enorm stoort, is dat zijn nieuwe vriendin het contact tussen ons omtrent alles overneemt. Zij typt zijn smsjes, Whatsappjes e.d. Dit merk ik door o.a. de schrijftaal die er wordt gebruikt. Daarnaast wordt negeert mijn ex mijn berichten ook vaak, terwijl ze alleen maar over onze zoon gaan. Over het negeren heb ik wel wat gezegd, vind het op zich aardig onvolwassen.. Over hetgeen wie de berichten typt, heb ik me maar niet uitgelaten. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik zou mijn schouders ophalen. Kind gaat weer fijn naar papa en hoeveel contact wil je nou eigenlijk met je ex? Laat haar lekker typen. Als hij zijn afspraken nakomt , is er toch niks aan de hand?
Start eens met bellen?
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
16-01-2020 14:34
Ik zou mijn schouders ophalen. Kind gaat weer fijn naar papa en hoeveel contact wil je nou eigenlijk met je ex? Laat haar lekker typen. Als hij zijn afspraken nakomt , is er toch niks aan de hand?
Is ook zeker zo en doe ik ook wel, daarom ook verder geen aandacht aan besteed. Op de een of andere manier stoort t me... ik laat mijn vriend ook niet communiceren over ons kind. maar dat zal wel aan mij liggen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
16-01-2020 14:34
Start eens met bellen?
Ja doe ik, wordt er vaak niet opgenomen. Krijg ik een berichtje, sms/app maar even.
Maar hoeveel heb je te bespreken dan? Alleen calamiteiten en praktische zaken toch? Als in pietje heeft morgen feestje bij jantje. En dan een foto van de uitnodiging. Zwemspullen en cadeautje geef ik mee naar school. En als je dan een heel verhaal terugkrijgt van haar, dan doe je een duimpje terug en klaar toch.

Ik zie het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet zo zeer een HEEL GROOT probleem, zoals ik al aan gaf, gewoon een klaagmomentje. En er zijn best zaken te bespreken, want zijn vader wilde nooit het ouderschapsplan tekenen en nu wilt hij wel ineens dingen op papier hebben. Wil niet met mij om de tafel samen, dus moet wel op deze manier.. en ja ik kan me dan best storen dat hij zelf niet communiceert (nee dit stond niet in het topic, i know).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel to.
Het is zijn kind. Kind gaat naar papa om een band met paoa op te bouwen.
Als hij het communiceren dan aan zijn nieuwe vriendin overlaat laat hij nou niet niet echt zien dat hij interesse heeft in zijn zoon.

En dat is wel wat jij wil. Dat hij jiet zo veel van jullie zoon houdt en net zoveel interesse in hem heeft dan jij zelf.

Door het aan zijn vriendin over te laten krijg jij het gevoel dat zoon hem niet zo interesseert.
Tja, betekent enkel maar dat je ex een enorm slappe hap is, maar wees blij dat er contact is met zijn kind. Voor de rest hoef je hier natuurlijk helemaal niets mee.
Voltooid schreef:
16-01-2020 14:53
Het is ook niet zo zeer een HEEL GROOT probleem, zoals ik al aan gaf, gewoon een klaagmomentje. En er zijn best zaken te bespreken, want zijn vader wilde nooit het ouderschapsplan tekenen en nu wilt hij wel ineens dingen op papier hebben. Wil niet met mij om de tafel samen, dus moet wel op deze manier.. en ja ik kan me dan best storen dat hij zelf niet communiceert (nee dit stond niet in het topic, i know).
Ik snap wel dat je klaagt hoor. Zou het ook irritant vinden als ik berichten krijg in naam van maar getypt door een ander. Dat slaat toch nergens op. En er is inderdaad altijd van alles te bespreken en dat zou ik ook graag doen met de persoon zelf, vader dus, doen en niet met de vriendin van.
Soms heb je een derde nodig om het contact soepel te laten lopen. Hij is natuurlijk niet voor niks je ex, en blijkbaar liep het niet soepel.

Kun je haar dan niet als de bemiddelaar voor jullie kind zien? Natuurlijk zou in de ideale situatie de vader dat zelf doen, maar het loopt nu. Je kind krijgt een meer betrokken vader, zijn vriendin ziet jullie kind ook niet als blok aan het been. Ik zou er blij mee zijn denk ik...
sugarmiss schreef:
16-01-2020 14:58
Ik snap je wel to.
Het is zijn kind. Kind gaat naar papa om een band met paoa op te bouwen.
Als hij het communiceren dan aan zijn nieuwe vriendin overlaat laat hij nou niet niet echt zien dat hij interesse heeft in zijn zoon.

En dat is wel wat jij wil. Dat hij jiet zo veel van jullie zoon houdt en net zoveel interesse in hem heeft dan jij zelf.

Door het aan zijn vriendin over te laten krijg jij het gevoel dat zoon hem niet zo interesseert.
Dit zijn conclusies die je helemaal niet kan trekken. Je weet niet hoe normaal de gesprekken gaan tussen TO en ex. Als hij geen interesse had zou hij zijn vriendin niet in contact brengen met zijn ex lijkt me.
De nieuwe vriendin wil volgens mij meer moederen dan dat jouw ex wil vaderen. Hij laat het de vrouwen onderling uitzoeken.
Voltooid schreef:
16-01-2020 14:53
Het is ook niet zo zeer een HEEL GROOT probleem, zoals ik al aan gaf, gewoon een klaagmomentje. En er zijn best zaken te bespreken, want zijn vader wilde nooit het ouderschapsplan tekenen en nu wilt hij wel ineens dingen op papier hebben. Wil niet met mij om de tafel samen, dus moet wel op deze manier.. en ja ik kan me dan best storen dat hij zelf niet communiceert (nee dit stond niet in het topic, i know).
Jij doet precies wat hij wil.
Fijn voor hem. Als jij daar geen last van hebt ook prima voor jou. Heb je er wel last van dan zou ik dat maar is snel veranderen.
Hij wil dingen op papier hebben? Prima! Dan gaan we is samen om tafel zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies @sugarmiss&lolly-pop. Ik zeg er uiteraard niks over, omdat ik me dan weer zo opstel ofzo, maar het is wel irritant!

@yellowlemon, Zeker waar, ben blij dat zij een positieve invulling heeft en mn zoontje daardoor zijn vader meer gaat zien. Vind het heel fijn dat hij meer structuur krijgt in het zien van zijn vader, dat staat als een paal boven water. Misschien kan ik het inderdaad ook zo zien, maar soms doet ze ook enorm betweterig.... en dan denk ik ja... wiens kind is het nou :@@:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-01-2020 15:15
De nieuwe vriendin wil volgens mij meer moederen dan dat jouw ex wil vaderen. Hij laat het de vrouwen onderling uitzoeken.
Ja... doet enigszins ook wel zeer ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf heb liever contact met de 'nieuwe' vrouw van mijn ex dan met hem.
Hij is laks en laat toch alles aan haar over

Met haar kan ik meteen schakelen en is het geregeld.
In het begin had ik ook door dat zij z'n appjes typte en eigenlijk alles
Vond dat ook zeer irritant

Tot ik merkte dat dat gewoon soepeler gaat..ook voor mezelf.

Kun je het op een gegeven moment denk je ook zo zien?
Ik zou kijken of ik met haar misschien wel een redelijke tot goede band kan krijgen voor zoontje. Soms loopt dat gewoon veel beter als met de ex.

Zou misschien terugappen dat ik wel door heb dat zij antwoord en dat ik blij bent hoe de communicatie verloopt met haar. En dan na een tijdje kijken of er een keer een aanleiding is om haar ook eens te ontmoeten en misschien ook haar telefoonnummer te krijgen. Dan kun je ex voor de praktische zaken gewoon overslaan en heb je hem alleen nodig bij de grotere beslissingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat werkt dat werkt lijkt me, maar snap je gevoelens wel.
Gewoon goede band met diw vrouw opbouwen, wel fijn als die het eea kan regelen. En uiteindelijk ook gewoon haar direct appen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
16-01-2020 14:34
Ik zou mijn schouders ophalen. Kind gaat weer fijn naar papa en hoeveel contact wil je nou eigenlijk met je ex? Laat haar lekker typen. Als hij zijn afspraken nakomt , is er toch niks aan de hand?
Dit. Fijn dat zijn vriendin het oppakt.
Ik vond dat ook een bron van ergernis. Een briefje in de weekendtas van de kinderen geschreven door vriendin met de boodschap dat ik geduldig moest zijn omtrent het op naam van ex zetten van ons huis (was hier al twee jaar mee bezig maar ex werkte niet mee).

Of dat vriendin mijn oudste had ingeschreven op een middelbare school omdat ZIJ het niet eens was met de keuze die kind had gemaakt ("daar is hij te dom voor").

Of briefjes met aanhef "Beste alimentatieontvangster", en dan bijvoorbeeld de vraag waarvan ik de nieuwe jas, waar ze mij in had zien lopen, van betaald had.

Of boekjes meegeven over hoe je het beste kinderen kon opvoeden, omdat mijn kinderen (in haar ogen) uitmate slecht waren opgevoed.

Of dat ze mij aanklaagde bij mijn mobiele provider wegens stalken. Ik had, toen kind in het ziekenhuis lag, in 1 week 7 smsjes gestuurd aan ex om hem over kind te informeren.

Of...............
En zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb mij hier altijd mateloos aan gestoord.

Dusse, ik begrijp je wel TO.
Poeziewoezie dat is echt niet normaal zeg...jij hebt vaak tot 10 moeten tellen..

Maar volgens mij loopt het met TO alleen maar beter nu, dus dat is toch wat anders..
Voltooid schreef:
16-01-2020 15:20
Ja... doet enigszins ook wel zeer ofzo...
Is het misschien oud zeer?
GreenLadyFern schreef:
16-01-2020 16:06
Poeziewoezie dat is echt niet normaal zeg...jij hebt vaak tot 10 moeten tellen..

Maar volgens mij loopt het met TO alleen maar beter nu, dus dat is toch wat anders..
Ja, nogal.... O_o
Irritant, deed de ex van mijn ex ook. Prima als ze ook haar eigen naam eronder zou zetten. Wat doe je er aan? Niks. Een keer zuchten en weer door en vooral blij zijn dat het soepeler verloopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven