Gemene dingen bij je kind doen.

28-04-2016 14:40 507 berichten
Ben wel benieuwd of jullie wel eens heel erg hebben gelachen om " gemene" dingen die je bij je kind hebt gedaan.



Gister gaf mijn moeder mijn zoon ( 15 maanden) een oude pop. Hij was er zo vreselijk bang voor dat wij ons echt kapot hebben gelachen ( en we hebben het gefilmd). Daarna is de pop natuurlijk de kast in gegaan en die zullen we voorlopig niet meer pakken.



Hebben jullie zoiets ook wel eens gehad?
En inderdaad ook nog een topic over openen. Arm kind.
Ik begrijp ook niet helemaal wat er grappig is aan een bang kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger wel eens vals gespeeld met memory met mijn kind zodat ik eindelijk een keer won ipv van kind.

Waarop kind grootmoedig zei: Goed zo mama, het gaat al beter.



Achteraf vond ik het erg gemeen van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
en je bent er nog trots op ook. Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:boterbloempje6 schreef op 28 april 2016 @ 14:52:

en je bent er nog trots op ook. Jeetje.Niet echt, ik schaam mij nu nog ook al is het al 10 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen zouden uitgesloten moeten worden van voortplanting.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 april 2016 @ 14:54:

[...]



Niet echt, ik schaam mij nu nog ook al is het al 10 jaar geleden.Ik denk niet dat ze jou bedoelde, maar het tegen TO had
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
Alle reacties Link kopieren
We hebben mijn nichtje toen ze naar de middelbare school ging en Franse les kreeg verteld dat ze haar leraar op zijn Frans moest begroeten "bonjour suufluul" (suflul)
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 april 2016 @ 14:57:

Sommige mensen zouden uitgesloten moeten worden van voortplanting.
quote:Lovely1987 schreef op 28 april 2016 @ 14:51:

Nou hier op het viva forum is iedereen natuurlijk weer eens perfect en lachen nooit eens ergens om. Bel veilig thuis dan ook maar gelijk haha.

Deze houding ook echt...

Je ziet het ook niet he? Een angstig kind troost je. Die ga je niet filmen.

Angst is een nare emotie, waardoor het kind veiligheid nodig heeft om te leren dat na angst iets weer goed komt.

Jij leert het dat angst onveilig is, niet serieus genomen wordt. Je gaat je kind filmen en lachen erom.

Gevolg: je kindje houdt zijn angst, angstvallig voor zichzelf. Waardoor angst groeit ipv gestilt wordt. Met alle gevolgen van dien.
quote:GateKeeper schreef op 28 april 2016 @ 14:58:

We hebben mijn nichtje toen ze naar de middelbare school ging en Franse les kreeg verteld dat ze haar leraar op zijn Frans moest begroeten "bonjour suufluul" (suflul) hahaha mijn vader had mij vroeger wijsgemaakt dat mijn zwem diploma's in Spanje niet geldig waren en ik niet mocht zwemmen daar. Wat een teleurstelling haha
quote:Lovely1987 schreef op 28 april 2016 @ 14:48:

Ach bewust was het sowieso niet. Mijn moeder is dement dus bewust doet ze dingen sowieso niet. Ze had een oude pop en kinderen spelen vaak met poppen dus aan hem geheven. Wisten wij veel dat hij er bang voor zou zijn. Beetje overdreven wordt er weer gereageerd.Tuurlijk. Vraag me af of je het er om doet of dat je gewoon niet zo snel begrijpt dat je topics raar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Verliezen van je kind met memory
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Eva- schreef op 28 april 2016 @ 14:58:

[...]



Deze houding ook echt...

Je ziet het ook niet he? Een angstig kind troost je. Die ga je niet filmen.

Angst is een nare emotie, waardoor het kind veiligheid nodig heeft om te leren dat na angst iets weer goed komt.

Jij leert het dat angst onveilig is, niet serieus genomen wordt. Je gaat je kind filmen en lachen erom.

Gevolg: je kindje houdt zijn angst, angstvallig voor zichzelf. Waardoor angst groeit ipv gestilt wordt. Met alle gevolgen van dien.daarom zeg ik ook bel gauw veilig thuis maar, want stel je voor zeg een minuutje bang zijn voor een pop! Zijn leven is nu gedoemd om te mislukken!
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 april 2016 @ 14:52:

Ik heb vroeger wel eens vals gespeeld met memory met mijn kind zodat ik eindelijk een keer won ipv van kind.

Waarop kind grootmoedig zei: Goed zo mama, het gaat al beter.



Achteraf vond ik het erg gemeen van mezelf.Wat een scheet
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 april 2016 @ 14:52:

Ik heb vroeger wel eens vals gespeeld met memory met mijn kind zodat ik eindelijk een keer won ipv van kind.

Waarop kind grootmoedig zei: Goed zo mama, het gaat al beter.



Achteraf vond ik het erg gemeen van mezelf.



Is de enige manier om memory te winnen van een kind

En als het bij die ene keer is gebleven, en hij is nog trots ook dat je gewonnen hebt, wat maakt het dan uit.

Zolang het geen gewoonte wordt. Vraag me af of ik zelfs met vals spelen memory win ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn man duwde van de week wel een punt slagroomtaart in de snuit van onze oudste van 6. (Nadat hij vroeg er aan te ruiken, omdat de slagroom zo gek zou ruiken.) Dat vond zij echt niet grappig, maar wij wel. Zij probeert het ook altijd bij ons namelijk.

Verder ben ik niet echt van dit soort dingen. Wat TO deed met de pop zou ik ook nooit doen. Snap niet dat zoiets leuk is.
Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn vader zette vroeger een keer de tuinslang aan, net toen ik keek waar die waterstraal toch bleef....
Huilen, gillen, compleet in paniek.

Ik zou ook in een deuk liggen.
Heb van de week wel een foto gemaakt van mijn driftige dreumes... Vond ik dan weer wel grappig.

Ze was boos omdat ze de bloemen niet uit de tuin mocht trekken.
quote:Lovely1987 schreef op 28 april 2016 @ 14:59:

[...]

daarom zeg ik ook bel gauw veilig thuis maar, want stel je voor zeg een minuutje bang zijn voor een pop! Zijn leven is nu gedoemd om te mislukken!



Arm kind...
Alle reacties Link kopieren
Dat je kind een pop geeft en van te voren niet kon inschatten dat je kind het eng vindt dat kan de beste overkomen.



Maar als jje vervolgens je kind gaat uitlachen en zijn angst zelfs gaat filmen in plaats van te gaan troosten dan spoor je in mijn ogen niet.



In een volgende post heb je het zelf over het AMK maar als ik jouw topics lees dan denk ik dat veilig thuis inderdaad wel eens bij je langs mag komen.



Misschien hadden ze jou ook moeten filmen toen je alleen op die lege kamer zat plassend op een emmer. Lachen joh ze durfde niet naar beneden omdat een vriend van je man er was.
Ik verstop wel een speelgoed of zet het uit als ik er gek van word. Haha gemeen voor dochter. Ach ja. Nee hij doet het niet meer, geluid is op
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had een pepertjes plant en heeft ons wijsgemaakt dat het kleine paprikaatjes waren. We mochten wel een hapje.....heet!!! En ze maakte vaak spiezen met allerei soorten vlees. Favoriet was gehakt met spek eromheen maar ze maakte ook wel eens lever met spek...alleen dat zei ze ze niet. Ieuwwww.

Gemeen? Nee, wel grappig. We waren rond de 10 jaar dus konden dat best hebben. Filmen dat je baby bang is voor een pop vind ik wel echt gemeen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven