Gemene dingen bij je kind doen.

28-04-2016 14:40 507 berichten
Ben wel benieuwd of jullie wel eens heel erg hebben gelachen om " gemene" dingen die je bij je kind hebt gedaan.



Gister gaf mijn moeder mijn zoon ( 15 maanden) een oude pop. Hij was er zo vreselijk bang voor dat wij ons echt kapot hebben gelachen ( en we hebben het gefilmd). Daarna is de pop natuurlijk de kast in gegaan en die zullen we voorlopig niet meer pakken.



Hebben jullie zoiets ook wel eens gehad?
Nou allemaal massaal een melding maken over mij dan. Maar zelf wel je kind dagelijks bij de crèche dumpen waar het eerst een kwartier aan het huilen is maar ach dat vinden jullie dan weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
Je zoontje was heel bang, en je moest dat filmen eerst, voordat de pop weg werd geborgen en je je kind troostte. Dat je niet inziet dat dat wreed is, dat is het punt.



En heb je daarna dat super hilarische filmpje op je Facebook geplaatst?
quote:Lovely1987 schreef op 28 april 2016 @ 15:05:

Nou allemaal massaal een melding maken over mij dan. Maar zelf wel je kind dagelijks bij de crèche dumpen waar het eerst een kwartier aan het huilen is maar ach dat vinden jullie dan weer normaal.Ja, dan lig ik compleet in een deuk. Ik vind het altijd jammer als dat kwartier voorbij is. Vandaar dat ik het altijd film.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 28 april 2016 @ 15:03:

Heb van de week wel een foto gemaakt van mijn driftige dreumes... Vond ik dan weer wel grappig.

Ze was boos omdat ze de bloemen niet uit de tuin mocht trekken.Ze wilde bloemetjes plukken voor haar mama snap dat dan
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat wat je doet gemeen is en dan toch zo verontwaardigt reageren, dat is best apart.
Ik maak me echt zorgen om alle topics die jij opent en hoop maar dat het niet waar is.
Alle reacties Link kopieren
Er zit denk ik een groot verschil in of het "gemene" iets is wat het kind als eng ervaart of waar het van schrikt om smaak/het onverwacht is (een pepertje of natgespoten worden). En ook dat het afhangt van de reactie, er zit een flink verschil tussen even schrikken of blinde paniek. Veel hangt denk ik ook van de leeftijd af.

En je gevoel voor humor natuurlijk.
Wat een overdreven reacties hier zeg. Schijnbaar heeft niemand hier ooit gelachen om de gezichten die een kind trekt als hij iets voor het eerst ziet.

En dan die psychologie van 'angst is een nare emotie...'. Schiet toch op, een kind komt wel ergere dingen tegen in zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Nou je kind is in ieder geval beter af bij een creche waar hij liefdevol verzorgd wordt dan bij een moeder die hem uitlacht als hij bang is.



Dat je kind een mi uut bang is daar krijgt hij inderdaad niets van. Elk kind is wel eens bang. Al is het maar voor niet bestaande monsters onder het bed.



Maar wat enorm schadelijk is voor een kind is dat zijjn moeder de angstige situatie creert en hem vervolgens nog uitlacht ook. Snap je ni echt niet hoe onveilig een kind zich dan moet voelen?
Ach zo erg was het allemaal niet maarja hier op het viva forum wordt overal drama om gemaakt. En op Facebook plaatsen is wel een idee ja, heb er al 2 jaar niets meer op geplaatst. Maar ach hier op viva is alles zo zielig en een schande.
Ik vind ook dat schrikken erbij hoort en dat veel ervaringen prima zijn dat vormt je kind, maar als ie zich dan een ongeluk schrikt dan pak je hem toch ff op troost je hem, ik zou niet zo snel denken ik ga dit filmen. Daar zit het kronkeltje.
quote:mary57 schreef op 28 april 2016 @ 15:10:

Wat een overdreven reacties hier zeg. Schijnbaar heeft niemand hier ooit gelachen om de gezichten die een kind trekt als hij iets voor het eerst ziet.

En dan die psychologie van 'angst is een nare emotie...'. Schiet toch op, een kind komt wel ergere dingen tegen in zijn leven.

Dat zal vast, dan troost je je kind, misschien al lachend. Dan ga je niet je camera pakken en de angst nog even oproepen.

Wat een lol.
quote:Eva- schreef op 28 april 2016 @ 15:12:

[...]



Dat zal vast, dan troost je je kind, misschien al lachend. Dan ga je niet je camera pakken en de angst nog even oproepen.

Wat een lol.Nou, het is een schande
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 28 april 2016 @ 15:03:

Dat je kind een pop geeft en van te voren niet kon inschatten dat je kind het eng vindt dat kan de beste overkomen.



Dit hebben wij destijds gehad met onze dochter. We konden een robot hond lenen, was een nieuwe uitvinding destijds. Dochter kroop destijds nog door de kamer en raakte erg overstuur hiervan ook omdat dat ding een flinke herrie maakte. Dit staat wel op camera omdat het de eerste keer was dat ze dat ding zag. Na haar reactie dat ding opgeruimd en nooit weer gezien. En tot op heden moet ze er nog steeds niks van hebben. En dat is prima.

Direct erna haar getroost en weg met dat ding.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Alle reacties Link kopieren
Goed idee om dat filmpje op je face book te plaatsen. Wij kennen je niet dus kunnen geen melding doen van geestelijke mishandeling.



Maar als jij dat filmpje even op facebook pla a tst kan je omgeving dat wel.
Wel met m'n kat. Ze heeft een zeer achterpootje en toen het net gebeurd was heb ik echt ontzettend gehuild.



Maar de dagen erna, als ze begon te lopen, moest ik elke keer zo verschrikkelijk lachen. Gewoon vanwege hoe onhandig het eruit zag.



Ik heb zelfs een moment dat ze op de bank wou klimmen (springen gaat ff niet) en haar nagels in mijn been had en met haar kont weggleed, half onder de bank en ook zo bleef "hangen" zegmaar. Ik moest echt zo verschrikkelijk hard lachen en zij me maar aankijken: help me dan, in plaats van zo stom te zitten lachen!



Ze laat me wel vaker heel erg lachen met de dingen die ze doet, maar dit is wel heel erg. Dat zei ik ook tegen mijn vriend en hij antwoordde volmondig ja.
Geestelijke mishandeling hahahaha wat een gekken hier zeg. Kind ziet een pop en is er bang van en dat is geestelijke mishandeling? Belachelijk gewoon. En stuur mij maar een pb voor mijn adres hoor. Ben benieuwd wat het amk oid ervan gaat zeggen. Die lachen jullie keihard uit.
quote:sugarmiss schreef op 28 april 2016 @ 15:15:

Goed idee om dat filmpje op je face book te plaatsen. Wij kennen je niet dus kunnen geen melding doen van geestelijke mishandeling.



Maar als jij dat filmpje even op facebook pla a tst kan je omgeving dat wel.Melding doen van geestelijke mishandeling? Weet je eigenlijk wel wat dat inhoudt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 28 april 2016 @ 15:17:

Geestelijke mishandeling hahahaha wat een gekken hier zeg. Kind ziet een pop en is er bang van en dat is geestelijke mishandeling? Belachelijk gewoon. En stuur mij maar een pb voor mijn adres hoor. Ben benieuwd wat het amk oid ervan gaat zeggen. Die lachen jullie keihard uit.Ja en dan gaan ze ons filmen... Wel gewoon normaal doen hoor, je gaat je kind toch niet pesten?
If you ain't first, you're last
Alle reacties Link kopieren
Nee een kind een pop laten zien waar het bang voor blijkt te zijn is geen mishandeling.



Je kind vervolgens hard uitlachen en gaan filmen in plaats van te troosten wel.
quote:sugarmiss schreef op 28 april 2016 @ 15:21:

Nee een kind een pop laten zien waar het bang voor blijkt te zijn is geen mishandeling.



Je kind vervolgens hard uitlachen en gaan filmen in plaats van te troosten wel.Ach, die arme kindertjes die in huilen uitbarsten als ze Sinterklaas, Zwarte Piet of de Kerstman voor het eerst zien en paps staat dat te filmen. Allemaal melden hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 28 april 2016 @ 15:19:

[...]





Melding doen van geestelijke mishandeling? Weet je eigenlijk wel wat dat inhoudt?Ja en iemand kleineren en vernederen valt daar zeker onder. Dat is wat je doet als je iemand uitlacht omdat hij bang is.
quote:sugarmiss schreef op 28 april 2016 @ 15:26:

[...]





Ja en iemand kleineren en vernederen valt daar zeker onder. Dat is wat je doet als je iemand uitlacht omdat hij bang is.Misschien projecteer je nu iets van jezelf op TO? Zomaar een ideetje hoor
Ik heb een filmpje gemaakt voor de dierenarts, en het ze laten zien, maar met geluid uit. Want je hoort me op het eind ook zo in de lach schieten om hoe m'n kat op het filmpje loopt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter schrok zich laatst toen ze van de badkamer af kwam helemaal het apelazarus van mij omdat ik daar liep terwijl ze mij niet verwacht had.

Ik zal wel een heel ontaarde moeder zijn, maar ik heb er smakelijk om gelachen hoor.

Dochter is overigens 11.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven