Gemengde slaapzalen jeugdherberg
zaterdag 25 april 2026 om 18:08
Hoi, ik twijfelde of dit onder reizen of kinderen valt, maar goed.
Mijn dochter van 18 gaat deze zomer met een vriendin (ook 18) op vakantie. Ze gaan naar Italië en willen in hostels logeren. Hartstikke leuk natuurlijk. Nu willen ze gemengde slaapzalen boeken, omdat dit goedkoper is dan gescheiden zalen. Ik merk dat ik dit geen fijn idee vind, met alle verhalen en me too toestanden van de laatste tijd. Maar misschien ben ik een ouderwetse muts en overbeschermend. Hoe zouden jullie hierin staan?
Mijn dochter van 18 gaat deze zomer met een vriendin (ook 18) op vakantie. Ze gaan naar Italië en willen in hostels logeren. Hartstikke leuk natuurlijk. Nu willen ze gemengde slaapzalen boeken, omdat dit goedkoper is dan gescheiden zalen. Ik merk dat ik dit geen fijn idee vind, met alle verhalen en me too toestanden van de laatste tijd. Maar misschien ben ik een ouderwetse muts en overbeschermend. Hoe zouden jullie hierin staan?
zaterdag 25 april 2026 om 18:14
zaterdag 25 april 2026 om 18:16
zaterdag 25 april 2026 om 18:17
zaterdag 25 april 2026 om 18:18
Ooit ongepland in zo'n slaapzaal verzeild geraakt.
Ik zou eerder inzetten op voldoende sloten op hun bagage dan dat ik zou inzitten met me too.
Je laat die bagage namelijk achter op een slaapzaal waar zo'n beetje iedereen kan binnenwandelen en waar je je onbekende kamergenoten niet kent.
Ik zou eerder inzetten op voldoende sloten op hun bagage dan dat ik zou inzitten met me too.
Je laat die bagage namelijk achter op een slaapzaal waar zo'n beetje iedereen kan binnenwandelen en waar je je onbekende kamergenoten niet kent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 25 april 2026 om 18:19
De meeste hostels hebben gewoon kluisjes voor je belangrijke bagage.Wissewis schreef: ↑25-04-2026 18:18Ooit ongepland in zo'n slaapzaal verzeild geraakt.
Ik zou eerder inzetten op voldoende sloten op hun bagage dan dat ik zou inzitten met me too.
Je laat die bagage namelijk achter op een slaapzaal waar zo'n beetje iedereen kan binnenwandelen en waar je je onbekende kamergenoten niet kent.
Where is my mind?
zaterdag 25 april 2026 om 18:19
Dank! Ik geef mijn dochter bagageslotjes kado voor haar reis!Wissewis schreef: ↑25-04-2026 18:18Ooit ongepland in zo'n slaapzaal verzeild geraakt.
Ik zou eerder inzetten op voldoende sloten op hun bagage dan dat ik zou inzitten met me too.
Je laat die bagage namelijk achter op een slaapzaal waar zo'n beetje iedereen kan binnenwandelen en waar je je onbekende kamergenoten niet kent.
zaterdag 25 april 2026 om 18:20
In België niet blijkbaar.SurferRosa schreef: ↑25-04-2026 18:19De meeste hostels hebben gewoon kluisjes voor je belangrijke bagage.
Graftak!
zaterdag 25 april 2026 om 18:22
Londen.
En zowel ik als mijn 2 vriendinnen sliepen 's nachts toch echt met onze handtassen onder ons hoofdkussen.
En hopend dat elke keer als we de kamer verlaten die gore mede-kamergenoten - of al hun vrienden die gewoon binnenliepen - er niet vandoor waren met pakweg ons ondergoed.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 25 april 2026 om 18:23
Ik hoor het al, echt helemaal jouw ding hostels.Wissewis schreef: ↑25-04-2026 18:22Londen.
En zowel ik als mijn 2 vriendinnen sliepen 's nachts toch echt met onze handtassen onder ons hoofdkussen.
En hopend dat elke keer als we de kamer verlaten die gore mede-kamergenoten - of al hun vrienden die gewoon binnenliepen - er niet vandoor waren met pakweg ons ondergoed.
zaterdag 25 april 2026 om 18:25
Ik was 18 à 19 en had ook gewoon een goedkope kamer geboekt samen met 2 vriendinnen.
Er niet bij stilstaand wat dat voor de rest van het plaatje betekende.
Met me too hielden we ter plekke natuurlijk ook rekening.
Maar met dag en nacht mensen op die kamer en die in en uit liepen ging dat niet zo gauw gebeuren.
Het is nadien inderdaad nooit meer mijn manier van reizen geweest. Doe mij toch écht maar een kamer of tent alleen met mijn reisgezelschap.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 25 april 2026 om 18:29
zaterdag 25 april 2026 om 18:31
Zo kom ik al jaren aan mijn onderbroeken, inderdaad.Wissewis schreef: ↑25-04-2026 18:22Londen.
En zowel ik als mijn 2 vriendinnen sliepen 's nachts toch echt met onze handtassen onder ons hoofdkussen.
En hopend dat elke keer als we de kamer verlaten die gore mede-kamergenoten - of al hun vrienden die gewoon binnenliepen - er niet vandoor waren met pakweg ons ondergoed.
TI: je dochter is meerderjarig. Jonge vrouwen zijn nergens écht veilig, dat is de trieste realiteit. Binnen die kaders moet ze gewoon proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen en toch, hoe stom ook, wat basisafspraken volgen (niemand alleen laten, altijd laten weten waar je bent, etc.). Ik zou niet haar reis van te voren al zo zwaar beladen maken, want dat is naar de supermarkt fietsen ook.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 25 april 2026 om 18:32
Snap ik hoor. Maar het gaat nu even niet om jou, het gaat om de dochter van TO. En die vindt het blijkbaar wel prima zo.Wissewis schreef: ↑25-04-2026 18:25Ik was 18 à 19 en had ook gewoon een goedkope kamer geboekt samen met 2 vriendinnen.
Er niet bij stilstaand wat dat voor de rest van het plaatje betekende.
Met me too hielden we ter plekke natuurlijk ook rekening.
Maar met dag en nacht mensen op die kamer en die in en uit liepen ging dat niet zo gauw gebeuren.
Het is nadien inderdaad nooit meer mijn manier van reizen geweest. Doe mij toch écht maar een kamer of tent alleen met mijn reisgezelschap.
Graftak!
zaterdag 25 april 2026 om 18:38
Ik snap vooral niet dat er dan toch nog mensen zijn die op die optie stemmen. Ik zou echt geen voorwaarden weten hoor. Je kan zo'n kind moeilijk dwingen om een bijl mee te nemen teneinde de schedel van een aanrander/onderbroekenrover te klieven. Ik heb dus gemakshalve maar niet gestemd, bij gebrek aan de optie 'gewoon laten gaan'.
Graftak!
zaterdag 25 april 2026 om 18:38
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in