Getint kind niet insmeren?

26-05-2017 20:10 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is half Surinaams half nlse. Ik smeer haar altijd in met factor 50. Ze was vanmiddag bij haar vader en oma en die hebben haar niet ingesmeerd terwijl ik het had meegegeven. Ze waren de hele middag buiten. Dochter is verder niet verbrand maar toch. Volgens vader en oma hoeven donkere kinderen niet ingesmeerd te worden. Ze is niet erg donker als hun dus weet nu niet of dit kwaad kan. Weet iemand Dit?
Alle reacties Link kopieren
Je smeert niet alleen tegen verbranden maar ook tegen huidkanker. Gewoon smeren dus! Ook door andere mensen laten insmeren.
Internagelaktisch
Altijd insmeren
zubina schreef:
26-05-2017 20:10
Mijn dochter is half Surinaams half nlse. Ik smeer haar altijd in met factor 50. Ze was vanmiddag bij haar vader en oma en die hebben haar niet ingesmeerd terwijl ik het had meegegeven. Ze waren de hele middag buiten. Dochter is verder niet verbrand maar toch. Volgens vader en oma hoeven donkere kinderen niet ingesmeerd te worden. Ze is niet erg donker als hun dus weet nu niet of dit kwaad kan. Weet iemand Dit?
Absoluut insmeren! Inderdaad tegen de schadelijke uv stralen. Dus vader zeggen dit wel te doen en altijd zelf insmeren voordat je haar daar aflevert.
Alle reacties Link kopieren
Ook donkere mensen krijgen huidkanker. Ze schijnen wel wat beter beschermd te zijn (meer pigment) maar daarmee voorkom je kanker niet.

Gewoon smeren dus! Kinderen (ook donkere) hebben een dunnere en meer kwetsbare huid. En dus meer kans op verbranden.
Natuurlijk wel insmeren. Ook donkere mensen kunnen verbranden, zeker als ze niet het hele jaar door in een zonnig land zijn. En zelfs als ze niet verbrand, loopt haar huid ook (onzichtbare) schade op door uv straling. Het gevolg van de schade (huidkanker) merk je pas op veel latere leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik dus ook. Ik smeer zelf altijd ben bang dat als ze daar is ze het niet gaan doen ook al geef ik dat aan. Ga haar voor ik haar daar breng extra goed insmeren.
http://www.huidinfo.nl/zon&huid.htm

Zie het advies over beschermingsfactor: bij kinderen onder de 16 minimaal factor 30, ongeacht het huidtype.
Zeker insmeren.

Ik ben halfbloed (dit woord mag je volgens mij niet meer zeggen) maar vanmiddag vijf minuten in de zon voelde ik mijn huid al verbranden.

Getint of niet, gewoon smeren!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn dubbelbloed :proud:
En ik smeer ze ook altijd in.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon insmeren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Insmeren. Ik ben ook getint en nu verbrand :-D
Smeren! Maar ik herken het wel: mans familie is ook donkerder en die hebben ook echt moeten leren zich in te smeren. Die verbrandden niet of amper, dus ze waren het niet gewend. Vriendelijk benadrukken dat jij wel graag wilt dat ze ingesmeerd wordt. in dit soort situaties haar in elk geval al ingesmeerd meegeven, met instructies. Anders maar lekker binnen blijven.
Heb 2 getinte kinderen en altijd ingesmeerd. Ook zij kunnen verbranden.
Factor 50 is dan toch wel een beetje overdreven? Ik smeer mijn jongste, die nooit verbrandt, altijd in met factor 20. Ze is blank maar met een huidtype dat heel snel heel bruin wordt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
26-05-2017 21:36
Factor 50 is dan toch wel een beetje overdreven? Ik smeer mijn jongste, die nooit verbrandt, altijd in met factor 20. Ze is blank maar met een huidtype dat heel snel heel bruin wordt.
Ik weet niet hou oud het kind van to is (en ook niet die van jou), maar een kinderhuid is veel dunner en beschadigd sneller. Ook als het kind niet verbrand. Ik smeer ook met factor 50 en heb oppaskinderen altijd met factor 30 ingesmeerd (of met de factor 50 van mijn kind als ik hun zonnebrand niet kon vinden). Zeker voor jonge kinderen vind ik dat niet overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk insmeren..... Ik ben echt bijna geschokt dat dit iets is waarover een topic geopend moet worden( al de 2 de deze week).... Zijn mensen zo dom aan het worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer mijn getinte kind ook altijd in. Met factor 50.
Alle reacties Link kopieren
zeker in smeren, dat je getint bent wilt niet zeggen dat je niet kan verbranden. ik ben ook (licht)bruin en smeer me ook altijd in, eerst wist ik nooit welke factor maar nu neem ik gewoon de hoogste.


hoezo mag je dat niet meer zeggen MonteCara?
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Factor 50 op een getinte huid smeren... en het dan gek vinden dat we massaal vitamine D tekort hebben.

De zon is niet je ergste vijand, natuurlijk ga je niet onbeschermd liggen bakken tussen 12 en 15, maar er is ook nog een tussenweg.

Ik smeer mijn kinderen (ook een tintje) 1x in voor we weg gaan en that's it. Meestal factor 20 en voor mezelf 30-50 in m'n gezicht en verder blijven we in de schaduw.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, Rouge... omdat je natuurlijk geen half bloed hebt.
En inderdaad: smeren!
Alle reacties Link kopieren
Factor 50 is echt heel hoog. Smeer ik alleen als ze het water in gaan. Ze mogen best wat zonnestralen binnen krijgen. Dure zonnebrand hoeft ook niet. Het liefst eentje die een dun wit laagje achterlaat.
Natuurlijk smeren. Factor 20 ofzo. En daar krijg je echt geen vitamine D-tekort van. Want als je gewoon over straat gaat met je kind, smeer je het vast niet altijd in. Of als je even in de tuin of op het balkon bent. Goedkopere merken zijn vaak zelfs beter. Dus smeer, maar met mate ;) (ben zelf ook getint).
Janna, je krijgt vitamine D van zon door je ogen dus in principe kun je gewoon smeren. En met de ozonlaag vind ik factor 50 geen overbodige luxe. Ik smeer het ook op mijn jongste, die ook niet snel verbrand. Mijn oudste en ik hebben het gewoon nodig. Afgelopen weekend factor 30 gesmeerd en we hadden toch een rode waas over de armen en op de wangen.
Alle reacties Link kopieren
Zubina, ik weet niet hoe lang je kindje altijd naar haar vader gaat?
Maar er zijn ook zonnebrandcremes die je maar 1x per dag hoeft te gebruiken.
Misschien dat dit een optie is en jou een rustiger gevoel geeft?

Zelf smeer ik Vision factor 30 en ik ben wit en verbrand best snel. Voor mij is dit meer dan voldoende.
Bijomend voordeel is dat het waterproof is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven