Grapjes of je man wel vader van je kind is?

27-10-2019 14:36 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkennen jullie dat? De familie en vrienden van mijn man alleen dan tot nog toe vraagt hem regelmatig in mijn bijzijn of hij wel zeker weet dat het zijn kind is. Of dat het er niet een van de melkboer is etc. En dat bovendien terwijl ons kind helemaal niet een heel ander uiterlijk heeft dan mijn man.
Zijn dat grapjes die vaker worden gemaakt (hoewel ik dat bij anderen nooit heb gehoord) of lijkt het erop dat ze echt twijfelen en mij dus wantrouwen? Het doet mij nl wel pijn omdat het volstrekte onzin is en ik het idee krijg dat ik hoerig overkom.
Ik vind het net zo’n grapje als tegen een stel zonder kinderen (bewust of onbewust) zeggen als man; Nou meissie, anders moet je maar eens bij mij langskomen, ben je in een wip zwanger hoor! Of: moet ik het een keertje komen voordoen??
Flauw grapje inderdaad, maar door een flauw grapje ga je je toch niet je levensvreugd laten vergallen?
Lijkt je kind misschien qua karakter weinig op z'n vader? Hoeft niet alleen het uiterlijk te zijn....

De manier waarop jij op dit grapje reageert vind ik overigens wel bijzonder! Hoezo zou jij hoerig overkomen?? Het is je eigen onzekerheid. Jouw probleem dus dat je hier zo door geraakt wordt. Niemand zegt dat jij een hoer bent.
Het is volgens mij best een 'gewoon' grapje. Het is niet voor niks zo dat iedereen de uitdrukking van 'van de melkboer zijn' kent!
Sjulia schreef:
27-10-2019 15:17
Volgens mijn oma is dit grapje ontstaan doordat vrouwen vroeger nog weleens in natura betaalde voor bepaalde producten. Bijvoorbeeld; melk. Of het kind niet van de melkboer is dus, wanneer het niet leek op de vader. Nou hihaho hilarische humor. Zou het helemaal niet serieus nemen, deze grap is al duizenden keren gemaakt. Valt voor mij in de categorie: iemand feliciteren met zijn/haar verjaardag op dierendag. Fuck off. :facepalm:
Aan de andere kant: je zou het aantal kinderen de kost moeten geven dat binnen het huwelijk is geboren, waarvan de moeder dan ook deed alsof het een kind van haar man was, en haar man ook in die waan liet en voor de opvoeding liet opdraaien, maar dat (als je de DNA zou testen) zomaar geen kind van de "vader" blijkt te zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat een gepikeerde reactie op een ouderwets suf grapje.
Nee, zulke dwaasheid hoor ik gelukkig nooit. :facepalm:
Stefke schreef:
27-10-2019 15:20
Lijkt je kind misschien qua karakter weinig op z'n vader? Hoeft niet alleen het uiterlijk te zijn....

De manier waarop jij op dit grapje reageert vind ik overigens wel bijzonder! Hoezo zou jij hoerig overkomen?? Het is je eigen onzekerheid. Jouw probleem dus dat je hier zo door geraakt wordt. Niemand zegt dat jij een hoer bent.
Het is volgens mij best een 'gewoon' grapje. Het is niet voor niks zo dat iedereen de uitdrukking van 'van de melkboer zijn' kent!

Nou.. ze/hij/zij zegt eigenlijk dat jij wel vreemd gegaan moet zijn. ;-)

Kijk dat TO van de rel raakt en er een topic over moet openen is weer het andere uiterste maar het is een heuln dom grapje.
Niks mis mee om daar iets van te zeggen, een sneertje terug te geven of je wenkbrauw en daarna je schouders over op te halen terwijl je in je hoofd denkt: wat een sneuigheid. En dan weer door.

Ze kan zich er beter niks van aantrekken, zonde van haar tijd en energie. Echt hoor TO. Niet doen.
Maar zou zo fijn zij als dat soort mensen eens nadenken voordat ze per se iets moeten zeggen.
Elke cultuur heeft ook zijn eigen variant op dit grapje.

In Venezuela lijkt het kind op degene die het actiefst was tijdens de conceptie. Ik sprak een keer een Nederlandse die in Venezuela woont en tegen haar werd altijd na een blik op haar zoon gezegd 'jij hebt zeker alleen maar op je rug gelegen?'
als je schoonfamilie het zegt, zeg je voortaan:
Jawel hoor, deze is echt wel van Peter hij heeft net zo'n [noem irritant trekje] in, als jullie hele familie

Maar echt, het is gewoon een dom grapje en blijkbaar hebben mensen door, dat jij op de kast zit, zodra ze het maken. Dat is voor grappenmakers dubbelfeest he?
Vroeger was het de melkboer, nu de pakketbezorger.....
Lucifer2018 schreef:
27-10-2019 15:28
.
Maar zou zo fijn zij als dat soort mensen eens nadenken voordat ze per se iets moeten zeggen.
Dat soort mensen ?

Werkelijk,...wat een overgevoeligheid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pejeka schreef:
Aan de andere kant: je zou het aantal kinderen de kost moeten geven dat binnen het huwelijk is geboren, waarvan de moeder dan ook deed alsof het een kind van haar man was, en haar man ook in die waan liet en voor de opvoeding liet opdraaien, maar dat (als je de DNA zou testen) zomaar geen kind van de "vader" blijkt te zijn.
10% van de kinderen valt in die categorie, is wat de wetenschap gokt
Waarbij het natuurlijk ook nog zo kan zijn, dat ma zeker weet, dat het wel va Pa moet zijn, want die ene keer met Harry, kan toch niet DE keer geweest zijn
Dropdrop schreef:
27-10-2019 15:30
Elke cultuur heeft ook zijn eigen variant op dit grapje.

In Venezuela lijkt het kind op degene die het actiefst was tijdens de conceptie. Ik sprak een keer een Nederlandse die in Venezuela woont en tegen haar werd altijd na een blik op haar zoon gezegd 'jij hebt zeker alleen maar op je rug gelegen?'
:rofl:
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2019 15:31
Dat soort mensen ?

Werkelijk,...wat een overgevoeligheid.

Van jou? :bye:

Ik heb er niks van hoor. Ik vind alleen wat van het soort 'humor'.
Ik lach je gewoon uit in mijn hoofd en ga verder met mijn dag.
Of ik maak het domme grapje nog een stapje groter door het te beamen.. Meer niet. :-D :-D

TO heeft er wel echt last van. Misschien heb je nog wat wijze woorden voor haar?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 15:36
1.40% gewijzigd
Dropdrop schreef:
27-10-2019 15:30
Elke cultuur heeft ook zijn eigen variant op dit grapje.?'
Mother’s baby, father’s maybe
Lucifer2018 schreef:
27-10-2019 15:28
Nou.. ze/hij/zij zegt eigenlijk dat jij wel vreemd gegaan moet zijn. ;-) --> Ja, als je het aan een autist vraagt (dus de vraag heel letterlijk neemt) wel ja. Als je het ziet zoals de vraag bedoeld zal zijn (meer als een opmerking: goh, hij lijkt hierin niet op zijn vader) dus niet.

Kijk dat TO van de rel raakt en er een topic over moet openen is weer het andere uiterste maar het is een heuln dom grapje.
Niks mis mee om daar iets van te zeggen, een sneertje terug te geven of je wenkbrauw en daarna je schouders over op te halen terwijl je in je hoofd denkt: wat een sneuigheid. En dan weer door. --> Helemaal mee eens dat het een dommig, smakeloos grapje is hoor. Maar ik hoor regelmatig dommige grapjes, waar ik de humor niet van inzie. Lekker maken, als ik er maar niet om hoef te lachen...

Ze kan zich er beter niks van aantrekken, zonde van haar tijd en energie. Echt hoor TO. Niet doen.
Lucifer2018 schreef:
27-10-2019 15:35
Van jou? :bye: van TO. Van jou ook.

Ik heb er niks van hoor. Ik vind alleen wat van het soort 'humor'. Ik lach je gewoon uit in mijn hoofd en ga verder met mijn dag. Of ik maak het domme grapje nog een stapje groter door het te beamen.. Meer niet.

TO heeft er wel echt last van. Misschien heb je nog wat wijze woorden voor haar? Nee.
pejeka schreef:
Ja komt best nog weleens voor. Maar wanneer dat vermoeden serieus speelt zullen mensen er geen grapjes meer over maken maar er onderling over roddelen.
Je moet het melkboergrapje zien als een gemeenplaats, net als de man met de zaag op woensdag en de vraag of jij dat kutweer besteld hebt. Het is niet (meer) grappig, maar het is ook niet rot bedoeld. Gewoon een soort sociaal smeermiddel, meer niet.
Stefke schreef:
27-10-2019 15:36
Maar ik hoor regelmatig dommige grapjes, waar ik de humor niet van inzie. Lekker maken, als ik er maar niet om hoef te lachen...

Vaak wordt wel verwacht dat je erom lacht. Ik heb in een winkel gewerkt en daar heb ik wel 100x dezelfde seksistische grap gehoord van mannelijke klanten. Die dan nog een sneer er achteraan gaven als je met een pokerface terugkeek.
Lady*Voldemort schreef:
27-10-2019 15:39
Je moet het melkboergrapje zien als een gemeenplaats, net als de man met de zaag op woensdag en de vraag of jij dat kutweer besteld hebt. Het is niet (meer) grappig, maar het is ook niet rot bedoeld. Gewoon een soort sociaal smeermiddel, meer niet.
Precies.
Poppy_del_Rio schreef:
27-10-2019 15:40
Vaak wordt wel verwacht dat je erom lacht. Ik heb in een winkel gewerkt en daar heb ik wel 100x dezelfde seksistische grap gehoord van mannelijke klanten. Die dan nog een sneer er achteraan gaven als je met een pokerface terugkeek.
Welke grap dan ?
Lady*Voldemort schreef:
27-10-2019 15:39
leuk nieuw topic - Stomme grappen, die 'iedereen' maakt :)

of, als je de auto wast: ik zet de mijne er wel even naast buuf
de ramen: doe je de mijne ook??
lilalinda schreef:
27-10-2019 15:32
10% van de kinderen valt in die categorie, is wat de wetenschap gokt
Waarbij het natuurlijk ook nog zo kan zijn, dat ma zeker weet, dat het wel va Pa moet zijn, want die ene keer met Harry, kan toch niet DE keer geweest zijn
Dat wordt altijd gezegd, maar blijkt (gelukkig) toch niet helemaal zo te zijn. Die 10% geldt voor de gevallen waar er ook al twijfel was. Dus bv bij mensen die een DNA test laten doen etc. Maar je twijfelt natuurlijk vaak niet zomaar, dus in die gevallen is het veel vaker inderdaad niet de ‘verwachtte’ vader.
In de algemene populatie is het veel lager.
denk dat iedereen dat wel kan zeggen, zeker in het begin kun je juist kleur van ogen niet echt uitmaken op wie ze trekken. in mijn ogen lijken alle babys op elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven