Grapjes of je man wel vader van je kind is?

27-10-2019 14:36 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkennen jullie dat? De familie en vrienden van mijn man alleen dan tot nog toe vraagt hem regelmatig in mijn bijzijn of hij wel zeker weet dat het zijn kind is. Of dat het er niet een van de melkboer is etc. En dat bovendien terwijl ons kind helemaal niet een heel ander uiterlijk heeft dan mijn man.
Zijn dat grapjes die vaker worden gemaakt (hoewel ik dat bij anderen nooit heb gehoord) of lijkt het erop dat ze echt twijfelen en mij dus wantrouwen? Het doet mij nl wel pijn omdat het volstrekte onzin is en ik het idee krijg dat ik hoerig overkom.
Is gewoon een ouderwets grapje.
Maar waarom trek jij je dit zo aan?
lilalinda schreef:
27-10-2019 16:15
nee hoor, sommige zijn lelijk, en sommige zijn heel lelijk
en een enkele is mooi (de mijne natuurlijk, maar tja, mooie papa he?)
ja als de babys er juist uitkomen dan zijn ze idd wel lelijk, maar als ze helemaal gewassen zijn
enja tuurlijk iedereen gaat zijn eigen kleine supermooi vinden :D
Tinkerbell1988 schreef:
27-10-2019 16:18

enja tuurlijk iedereen gaat zijn eigen kleine supermooi vinden :D
mwah, mijn eerste was het type: ongelikte beer, maar is ondertussen een prachtige jonge vrouw
pejeka schreef:
27-10-2019 16:09
Yep. Heb vandaag mijn zondagse burka aan, met pailletjes.
Staat je vast enig :flirting:
lilalinda schreef:
27-10-2019 16:20
mwah, mijn eerste was het type: ongelikte beer, maar is ondertussen een prachtige jonge vrouw
maar je bent er sowieso trots op neem ik aan met gevoel van, niet te geloven dat dit juist uit mij kwam...
lilalinda schreef:
27-10-2019 16:15
nee hoor, sommige zijn lelijk, en sommige zijn heel lelijk
en een enkele is mooi (de mijne natuurlijk, maar tja, mooie papa he?)
Deze zijn vast heeeel erg lief.

https://www.kakhiel.nl/posts/36211-20-b ... e-leeftijd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2019 16:24

Ja, TO, die komt ook nog, lig jij straks in je kraambed, komt je lollige schoonfamilie met: "het is een lief kind"
lilalinda schreef:
27-10-2019 16:25
Ja, TO, die komt ook nog, lig jij straks in je kraambed, komt je lollige schoonfamilie met: "het is een lief kind"
Ik :heart: Herman Finkers.
Poppy_del_Rio schreef:
27-10-2019 16:13
Flauw en dom, ja, dat bedoel ik toch ook?
Nou ja, je deed er zo bozig over.
pejeka schreef:
27-10-2019 15:55
Niet in alle gevallen is er reden tot twijfel. Soms lijkt een kind (gelukkig) op de moeder en wordt er gezegd dat ze naar de moeder trekt, terwijl de vader niet de echte vader is. Ik denk dat wanneer je bij ALLE kinderen en ouders DNA-testen zou doen, je best op die 10% uitkomt, waarvan de moeder donders goed weet dat haar man/vriend niet de vader is, maar wel net doet alsof.
Nee, dat lijkt dus niet zo te zijn. Uiteraard zijn er kinderen waarvan de vader niet de biologische vader is en de moeder dat ook best weet of vermoedt. Maar dat is bij lange na geen 10% van alle kinderen. Dat bedoelde ik juist, dat getal is ooit de wereld in gekomen, maar kwam van een specifieke groep. Onderzoeken onder de meer algemene populatie laten eerder iets richting de 1% zien.
nausicaa schreef:
27-10-2019 16:33
Nee, dat lijkt dus niet zo te zijn. Uiteraard zijn er kinderen waarvan de vader niet de biologische vader is en de moeder dat ook best weet of vermoedt. Maar dat is bij lange na geen 10% van alle kinderen. Dat bedoelde ik juist, dat getal is ooit de wereld in gekomen, maar kwam van een specifieke groep. Onderzoeken onder de meer algemene populatie laten eerder iets richting de 1% zien.
En hoe groot is het percentage omgekeerd?
Wel bij de juiste vader opgeslagen / inwonend, niet de juiste moeder?

Of is dat percentage te klein om onderzoek te doen?
lilalinda schreef:
27-10-2019 15:51
leuk nieuw topic - Stomme grappen, die 'iedereen' maakt :)

of, als je de auto wast: ik zet de mijne er wel even naast buuf
de ramen: doe je de mijne ook??

Inderdaad :bonk:
Mijn schoonmoeder vertelde wel eens dat het onzin is dat elke moeder haar pasgeboren kind mooi vind. Toen mijn man op haar buik werd gelegd is het eerste wat ze zei: Mijn God wat is hij lelijk, hij heeft een vogelenkoppie. Gelukkig was hij wel mooi opgedroogd.
[...]

Oh, dáár woon jij. Weten we dat ook weer...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-10-2019 16:56
Reden: quote verwijderd
47.37% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
27-10-2019 16:32
Nou ja, je deed er zo bozig over.

Nee, dat is mijn gewone manier van spreken/schrijven :A:
Sjulia schreef:
27-10-2019 16:04
Ja dat had een logische verklaring kunnen zijn, maar de echte vader is wel al bekend en geen familie van. Maar mensen schijnen ook op elkaar te gaan lijken door opvoeding en veel bij elkaar zijn. Glimlachjes over nemen etc.
Dit is zeker waar. Ik ken twee kinderen van wie de dagelijkse vader niet de biologische vader is (in beide gevallen weten die mannen dat ook gewoon hoor). En in beide gevallen krijgen ze juist vaak te horen dat kind zoooooo veel op zijn/haar vader lijkt. Je uiterlijk is ook een groot deel uitstraling, bepaalde blikken, stand van de mond inderdaad etc. En dat neem je dus ook over van een niet-biologische vader.

(Overigens kreeg mijn vrouwelijke collega laatst de vraag of ze wel zeker wist dat dit kind van haar was. Haar man is heel donker en zij lelieblank. Kindje is dus gekleurd, dus zelfs na haar ‘eh ja, ik weet het best zeker ja’ bleef de twijfel bij de ander. Die collega overigens helemaal niet kende hè, gewoon een wildvreemde. Alsof collega na twee keer vragen toch ineens zou zeggen: oh verrek, nou je het zegt! Dit is de mijne helemaal niet, weer de verkeerde mee genomen!
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2019 16:24

Baby 7 lijkt op Trump :HA:
Naar degenen die dat zeggen reageren met “joh, je weet toch wel dat het van jou - jouw man/vriend is?”. En dan bloedserieus blijven kijken tot de ander nerveus begint te worden.
Poppy_del_Rio schreef:
27-10-2019 16:38
Nee, dat is mijn gewone manier van spreken/schrijven :A:
Dat herken ik wel een beetje ja :proud:
Marnamai schreef:
27-10-2019 16:35
En hoe groot is het percentage omgekeerd?
Wel bij de juiste vader opgeslagen / inwonend, niet de juiste moeder?

Of is dat percentage te klein om onderzoek te doen?
say what???
Wij maken de grap hier ook vaak maar dat komt met name doordat ons kind totaal niet op mijn man lijkt☺️ Ik zou er echt niet mee zitten. Je weet toch wie de vader is ( toch?😆)
lilalinda schreef:
27-10-2019 16:50
say what???
Dat het niet altijd is dat de verkeerde vader in beeld is als "vaderfiguur".

Dat soms ook de moeder afhaakt na de bevalling en dat de vader het kind dan maar opvoedt met een andere "moederfiguur".
Zodat kind - en soms zelfs (een deel van) de omgeving - nooit anders weet dan dat die moederfiguur haar bio-moeder is.

Komt minder vaak voor dan bij vaders, maar ik heb het toch al gehoord.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 16:53
10.16% gewijzigd
nausicaa schreef:
27-10-2019 16:39
Dit is zeker waar. Ik ken twee kinderen van wie de dagelijkse vader niet de biologische vader is (in beide gevallen weten die mannen dat ook gewoon hoor). En in beide gevallen krijgen ze juist vaak te horen dat kind zoooooo veel op zijn/haar vader lijkt.

Zo'n gevalletje ken ik ook. En verdomd als het niet waar is: die jongen lijkt echt op zijn stiefvader, ik zie het zelf ook. Zal wel net zoiets zijn als met baasjes die na verloop van tijd op hun hond gaan lijken :rofl:
Marnamai schreef:
27-10-2019 16:52
Dat het niet altijd is dat de verkeerde vader in beeld is als "vaderfiguur".

Dat soms ook de moeder afhaakt na de bevalling en dat de vader het kind dan maar opvoedt met een andere "moederfiguur".
Zodat kind - en soms zelfs (een deel van) de omgeving - nooit anders weet dan dat die moederfiguur haar bio-moeder is.

Komt minder vaak voor dan bij vaders, maar ik heb het toch al gehoord.
ja, maar dat weten ma&pa, dat is toch heel anders???
Evenzowantja schreef:
27-10-2019 16:51
Wij maken de grap hier ook vaak maar dat komt met name doordat ons kind totaal niet op mijn man lijkt☺️ Ik zou er echt niet mee zitten. Je weet toch wie de vader is ( toch?😆)
ik heb 2 dochters, die lijken zo vreselijk op mij, dat mijn standaardgrapje is: Ze zijn gekloond, geen seks aan te pas gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven