Groep 3 topic (schooljaar 2019-2020)

30-06-2019 20:44 392 berichten
Voor iedereen die wil meeschrijven of -lezen over de bevindingen van onze kinderen, die komend schooljaar (2019-2020) naar groep 3 gaan.

Maar eerst: een hele fijne vakantie!

Om verder te gaan in schooljaar 2020-2021: kinderen/middenbouw-topic-schooljaar-20 ... #p31595231
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 16:13
31.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
21-07-2019 17:30
Serieus? Dus dan hebben ze wekenlang dezelfde gymkleding aan?
Hier weet ik ook niet beter dan gymkleding op school en in de vakanties wassen.
Ik laat de gymkleding ook altijd op school hangen. In de vakantie was ik het dan altijd. Er zijn ook wel kinderen, die 2 keer per week de gymspullen meenemen, maar ik heb al veel te veel aan mijn hoofd om daar aan te denken.
Hier krijgt ze het ook gewoon mee.
Schoenen standaard in haar tas en dan in de avond even de gymkleren erbij. Haal wel voor de zekerheid 2 setjes.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn alleen gymschoentjes op school en wordt er gegymd in de kleren die ze aan hebben. Dus dan trekken ze al te warme bovenkleding uit en gymmen ze (denk ik) meestal in ondergoed. Ik weet het niet eens precies, het is geen issue voor zoon.
Zo deden ze dat hier ook in groep 1 en 2, maar vanaf groep 3 wordt er echt gymkleding verwacht. Ze sporten 3 keer per week.
De kleuters hebben hier altijd alleen gym met gymschoenen (die een jaar op school blijven) en met het verzoek om op de bewuste gymdag geen truien met capuchons etc te dragen.
Vanaf groep 3 nemen ze gymkleding mee op de dagen dat ze gym hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier blijft alles idd op school tot aan de vakantie. Ze hebben maar 2 keer turnen en meestal hebben ze een daarvan al een keer zwemmen. Zou bij mij anders niet goedkomen vrees is. Ze zouden dikwijls zonder turnzak op school staan
Alle reacties Link kopieren
Hier gymde de kleuters ook al in sportkleding. Ik geloof dat ze dit jaar wel naar de 'grote' gymzaal gaan. Maar wel blijft de gymtas gewoon op school. Die kun je natuurlijk zelf tussendoor meenemen om te wassen of de maat van de schoenen te checken.

De broodtrommels zijn hier nog prima en gewoon een volwassenen uitvoering. De bekers, pop up van mepal, zijn na 2 jaar wel aan vervanging toe. Niet omdat ze lekken, maar omdat er vlekken in zitten die er niet meer uitgaan...
Laatste week van de vakantie aangebroken hier, kleine heeft echt heel veel zin om te starten in groep 3. Heel trots al een etui en liniaal uitgezocht. Zo schattig. Hier gaan de broodtrommels en de drinkflessen gewoon ook mee in groep 3. Heb die van Mepal en die lekken nog steeds niet.
Hier ook nog 1 week, en veel zin om starten!
Er wordt volop groep 3 gespeeld! Helemaal leuk!
Wat gaat het hard nu bij jullie. Hier nog 3 weken vrij.

Pup had op de laatste schooldag het blad 'maan roos vis' gekregen, dat hadden we mee op vakantie. Erg leuk blad.

Hebben jullie kinderen abonnementen op bladen?

Ik zit er over te denken om voor sinterklaas een (tijdelijk) abonnement op Donald Duck Junior te geven.
Hier ook nog 3 weken vrij.

Ik kijk even wat we volgend jaar weer voor gratis bladen krijgen en of daar iets tussen zit. Vorig jaar werden de bladen wel even doorgekeken maar de opdrachtjes van bijvoorbeeld bobo waren nog een beetje te hoog gegrepen. Nu vindt hij dat helemaal geweldig. Dus even kijken waar hij het meeste plezier van heeft.

Donald Duck JR is ook wel een erg leuk idee, want hij is erg geïnteresseerd in het wel en wee van Duckstad door ons abonnement op Disneyland :rofl: Man en ik zaten in de auto herinneringen op te halen aan de oude serie en hij was zo nieuwsgierig wie zijn dat dan, willie wortel,zwarte magica enz. :biggrin:
Hier nog twee weken en zoon is nog totaal niet met school bezig. Hij speelt vooral buiten met vriendjes en soms zie ik hem hele dagen niet.

DD junior is leuk. Wij hebben hier een abonnement op de gewone DD en dat is ook een groot succes. Toen zoon met lezen begon, kon hij de DD junior al heel snel zelf lezen.

Veel plezier voor diegenen, die over een week al beginnen. Ik vind de vakantie dit jaar zo ontzettend snel voorbij gaan (en dan waren we nog niet eens op vakantie).
Echt? Ik vind het tot nu toe echt een eeuwigheid duren... En wij zijn wél op vakantie geweest. Dit was eigenlijk de eerste thuisdag waarvan ik vind dat ie is omgevlogen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog 3 weken vakantie.

Dochter vindt DD junior niet leuk. Ze heeft het meeste plezier aan puzzelboekjes/ werkboekjes. Ze moest zelf boekjes uit in de bieb. Ze speelt buiten, knutselt, tekent.

Ze heeft zin in groep 3.
De meesten vinden de DD junior dus wel een leuk idee, lees ik.

Ze wordt in oktober 6 jaar en dan 2 maanden later sinterklaas en kerst, elk jaar is het weer een gepuzzel wat wanneer te geven. Wil liefst dit jaar ook wat kado's die geen playmobil of lego of zo zijn.

Ze wil bijvoorbeeld graag een bureau met stoel op haar kamer, maar ik zou niet weten waar ik dat moet laten. Ze heeft een gewone kamer van ongeveer 3 bij 3 en met een bed, kledingkast en kallax is dat al snel vol.

Ze is stapelgek op playmobil, maar die gebouwen zijn zo groot. Waar laten jullie dat soort dingen?

Is dit nog op topic of mogen hier alleen school gerelateerde dingen gepost worden?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een abonnement op de Okki. Mijn zoon vind het erg leuk. Staan verschillende dingen in. Opdrachtjes, leren tekenen van dingen en strips.

Hier gaan we woensdag pas op vakantie. Al vroeg onze zoon wel al of hij weer naar school mocht.
Alle reacties Link kopieren
We hebben geen grote gebouwen van playmobil of lego. Alles gaat in opbergbox. Grote dingen op haar kamer.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat het grote ridderkasteel van Playmobil in de woonkamer in een hoekje. Ik heb het op een kleedje gezet, zodat het makkelijk naar voren getrokken kan worden als ermee gespeeld wordt. Kasteel was een cadeau voor de vijfde verjaardag, en het wordt nog steeds veel gebruikt. Fijn ook dat het groot is, dan kunnen er bv makkelijk vier vriendjes tegelijk mee spelen.
Speelgoed staat hier voornamelijk in de woonkamer, omdat zoon nog niet graag alleen op zijn kamer speelt. We hebben daar gelukkig de ruimte voor.
Hier ook heel veel in de woonkamer, hij heeft een speciale speelhoek achter de bank.

Ik vind het niet erg als het een beetje off topic gaat, is juist wel leuk om van gedachten te wisselen met moeders van andere kinderen in dezelfde leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
12-08-2019 17:09
.....
Ik kijk even wat we volgend jaar weer voor gratis bladen krijgen en of daar iets tussen zit. Vorig jaar werden de bladen wel even doorgekeken maar de opdrachtjes van bijvoorbeeld bobo waren nog een beetje te hoog gegrepen. Nu vindt hij dat helemaal geweldig. Dus even kijken waar hij het meeste plezier van heeft.
.....
De Bobo kocht mijn schoonmoeder weleens, daar is ze denk ik 6 maanden geleden al mee gestopt. Mijn kind wat leeft voor schoolwerk vond het toen al veel te simpel. Het liefste doet ze woordzoekers, sudoku's of enorm ingewikkelde doolhoven en van die volg de nummers tekeningen met vooral heel veel cijfers.

Donald Duck Junior hebben we nu bijna 2 jaar een abbo op. Er zijn maar voor 2 jaar aan tijdschriften, daarna worden ze herhaald. We hebben nu besloten om het abbo nog even te houden. Juist voor wanneer ze start met lezen, maar ik denk dat we zeker aan het einde van het schooljaar overstappen op de normale versie van de Duck.

Dochter wil het liefste nu alweer naar school. Ze mist haar vriendinnen, de structuur en ook enorm de 'werkjes van de juf'. Voor haar zou 2 weken vakantie lang genoeg zijn, daarna is ze er klaar mee en wil ze weer leren. Het worden nog lange weken denk ik zo....
Alle reacties Link kopieren
Hier een lego fan. Het staat nu als een opgebouwde straat op een ongebruikt bureau op de voorzolder. In haar kamer staat de achtbaan. Zo af en toe wisselen we wat om. Meeste speelgoed staat nu in de woonkamer. We hebben 2 van die stuva lades met een bureautje ertussen. Er is nog een jonger kind in huis waardoor er nog heel veel beneden gespeeld wordt. Elke avond wordt alles opgeruimd in de lades waardoor we 's avonds niet tegen een bult speelgoed aan zitten te kijken. ;)

Hier is de wens voor een bureau enorm groot. Voor haar verjaardag over een maand gaat ze een bureau krijgen wat onder haar (half)hoogslaper past. Deze kun je uitdraaien als je hem gebruikt en helemaal onder het bed wegdraaien als je hem niet gebruikt. Geen goedkope aankoop, maar het idee is dat ze dit bed/bureau combinatie houdt totdat ze uit huis gaat. Aan de opa's en oma's gaan we bijvoorbeeld de bureaustoel vragen.
Hier de Okki sinds begin groep 2 omdat BoBo voor "babies" was. Okki vindt hij nog leuk. Maan Roos Vis is ook leuk. Lego en PM is hier op en af leuk. Dan weer dagen aan het bouwen dan wordt het weer weken niet aangekeken.

Zijn druk bezig om de toekomstige speelruimte voor meneer af te krijgen, dan kan eindelijk het speelgoed ook blijven staan waar het staat en doe ik gewoon de deur dicht. Spelen op zijn slaapkamer zijn wij geen voorstander van, te onrustig. Slaapkamer is om te slapen hier, maar wij hebben ook de ruimte om dat te doen, een luxe-positie.

Wat kopen jullie trouwens behalve etui, liniaal en potlood voor groep 3 aan schoolspullen. Ik zit nog te wachten op bericht van de juf wat ze moeten/mogen meebrengen
Ik koop helemaal niets voor groep 3. Een verademing, want voorheen woonden we in het buitenland en kreeg je enorme lijsten met aan te schaffen spullen, die ook nog allemaal van naam voorzien moesten worden. Een heel gedoe altijd weer, want waren zo 20-30 dingen.
Wij kopen niks aan schoolspullen. Ze krijgen hier alles op school en in groep 3 mag er niks mee van huis naar school. Heel fijn!

Op mijn school vorig jaar mocht dat wel, maar die kids nemen soms echt grote etui's mee, erg onhandig.

Voor thuis hebben we wel een set. Zodat ze thuis werkjes kan doen.

Ook hier wil dochter een bureau en een hoogslaper. Ik ga er niet vanuit dat dit blijft tot ze het huis uit gaat. Ik heb zelf zo'n bed gehad, maar als tiener was dat echt niet leuk. Je kon dan niet lekker chillen met vrienden op je kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven