Gymschoentjes smalle voeten

07-12-2018 21:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt bijna 4 en heeft supersmalle voetjes (de smalste breedtemaat). Nu moet ik voor school gymschoentjes aanschaffen (elastiek of klittenband), maar die zijn veel te breed! Wie heeft een goede tip?
Alle reacties Link kopieren
Balletschoentjes?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Turnschoentjes misschien?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft ook de smalste breedtemaat. Balletschoentjes van Papillon zitten haar goed en kan je aansnoeren. Bij Scapino verkopen ze schoentjes met klittenband en die schijnen ook smal te vallen/ goed te versmallen te zijn met dat klittenband.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze van Scapino met klittenband. Hij trekt ze strak aan en op gymdagen moet hij extra dikke sokken aan, volgens kind zit het prima.

Geen zin om veel geld /moeite te steken in gymschoenen die hij een half uur per week draagt, en waarbij hij zeker 2 maten per schooljaar verslijt. Kortom, ze worden amper 10 uur gedragen voordat je weer toe bent aan de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had noppen schoenen van Decathlon, die zijn super smal. Onze zoon heeft juist vrij brede voeten dus hij heeft ze drie keer aan gehad. Ook zijn gym schoenen komen van Decathlon kipsta. Die zijn wel okay maar ook aan de smalle kant...
Alle reacties Link kopieren
Gymschoenen zijn niet alleen voor grip, maar ook voor bescherming (schoppen tegen een bal, iemand die op je tenen gaat staan). Turnschoentjes bieden die bescherming niet.
Ik weet niks van breedtematen, maar mijn kinderen hadden /hebben ook smalle voeten. Ze hadden altijd klittenbandschoenen, van die simpele, van Scapino. Van Van Haren zijn breder. Kosten allebei geen drol :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had noppen schoenen van Decathlon, die zijn super smal. Onze zoon heeft juist vrij brede voeten dus hij heeft ze drie keer aan gehad. Ook zijn gym schoenen komen van Decathlon kipsta. Die zijn wel okay maar ook aan de smalle kant...
Alle reacties Link kopieren
Haha, Scapino is favoriet :D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hier schoentjes van Friboo, die komen ook in leuke printjes. Vond ik altijd handig: kunnen ze makkelijk hun schoenen vinden in de bak vol grijze en roze Scapinogympen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kind met een smal voetje.
Scapino it is!
Goedkoop en prima pasvorm.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb destijds pantoffels (met harde zool en klittenband) aangeschaft.
Misschien zitten daar smallere modellen tussen?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook smalste breedte maat. En ook hier voldoen de scapino schoentjes redelijk... rest van de scapino collectie is alles te breed. Maar die gymschoentjes met klittenband zijn redelijk smal en strak aan te trekken.
De Scapinoschoenen met klittenband hier echt veel te breed, de turnschoenen met elastiek paste beter. En later had ik turnschoenen van leer, die nog smaller waren. Hier hebben ze overigens tot een jaar of 10 zonder problemen op turnschoentjes gegymd.
Mijn zoon van 5 gymt gewoon op een paar van die sokken met rubberen zool. Gaat ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Die klittenband gymschoenen zijn hier ook echt veel te breed. Turnschoentjes 1 maat kleiner dan haar eigenlijke maat werkt wel. En nu schoenen van de decathlon die wel goed zitten voor tennis. Het blijft een zoektocht :)
Alle reacties Link kopieren
-
rabida wijzigde dit bericht op 11-11-2019 00:54
99.65% gewijzigd
Ik heb Nikes en le cocq voor dochter die heeft ook smalle voet. Met klittenband
Rabida snowboots met klittenband en extra skisokken over gewone sokken.
Regenlaarzen geitenwollen sokken over gewone sokken. Ik heb dunlop voor dochter.
Alle reacties Link kopieren
-
rabida wijzigde dit bericht op 11-11-2019 00:54
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen moet ik dus eerst naar Scapino... thanks!
Ik ben benieuwd of ze passen.
@ Rabina, gewone schoentjes heeft mijn dochter van twins en trackstyle in de smalste breedtemaat. Die zitten perfect! Helaas geen ervaring met snowboots of regenlaarzen.

Dank voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven