hele simpele engelstalige filmpjes

30-01-2020 14:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij (ons) helpen? Zoon van 10 jaar is zwaar dyslectisch. Hij heeft al vanaf de kleuters engels op school; stel je daar niet te veel bij voor, maar hij ervaart al wel van jongs af aan dat hem dat moeite kost en er soms waarschijnlijk ook daadwerkelijk weinig van snapt.
Hij hoort woorden in het NL al anders dan het hoort (bv. viejaardag) en in het engels is dat nog veel erger. Nu zal hij toch zijn hele schoolcarriere engels hebben en houden, welk niveau VO het ook wordt.
Dus om hem nu alvast een beetje te helpen; leek het me handig om hem hele eenvoudige engelstalige filmpjes te laten kijken, via YouTube. Liefst hele simpele, korte filmpjes, zodat hij aan de klanken kan wennen. Filmpjes kunnen we eindeloos herhalen, zodat hij er grip op kan krijgen.
Heeft iemand een idee? mag op peuterniveau.

ps. Gewone engelse filmpjes met NL ondertiteling is geen optie, want hij kan de ondertiteling zo snel niet volgen.
Alle reacties Link kopieren
@Mamavandeliefste: die zijn ook top! Daar ga ik zoon ook naar laten kijken (niet alles tegelijk natuurlijk, want het is zeker niet zijn hobby ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven