Het grote baby vragen topic!

03-10-2017 19:14 3009 berichten
Hoi hoi allemaal!

Er komen op dit forum regelmatig vragen voorbij mbt babyzaken. Zelf heb ik een dochtertje van ruim 8 maanden, en ik merk dat ik regelmatig kleine vragen heb, waarvoor ik het onzin vind om een heel topic te openen.
Daarom dacht ik... Waarom geen heel topic voor al onze babyvragen?! Dus heb je grote vragen, kleine vragen, vragen over ritmes, slapen, voeding, flesjes, luiers etc etc, stel ze vooral!
Laten we elkaar proberen te helpen en gezellig samen kletsen over onze baby's! :)

Ik trap wel af! Ik heb een praktische vraag over het gebruik van een autostoel. Ze past nu nog in de maxicosi. Ik breng haar sochtends naar kdv, laat maxicosi daar staan, en vriendlief haalt haar weer op. Met een autostoel die 'vast' zit in je auto kan dat natuurlijk niet... En ze zijn best prijzig, dus twee autostoelen is ook zo wat... Hoe doen jullie dat?
Meyana schreef:
18-01-2018 13:43
Wanneer houdt die baby-groeispurt op? Mini-mey is nu bij 17 weken 70 cm en 6 kg en schiet uit alle kleertjes ondanks dat ze bij haar geboorte best klein was voor de termijn. (45 cm bij 37+4) En ze is ook nog eens een vrij slechte eter.
Echt zo'n verschil! Mijn dochter is 10 maanden en dinsdag bij cb geweest. Ze was nu 72,5 cm en 8,3 kilo. Maatje 74/80. Echt ze lag naast een andere baby van 5 maanden die was zowat groter dan haar o_o
Onze dochter is 10 maanden 8,5kg. 72cm draagt 74, sommige merken nog 68. Maat 80 is veel te groot.
Ze tijgert de hele kamer door. Kruipen doet ze niet, maar dat hebben partner en ik schijnbaar zelf ook nooit gedaan.
Zitten gaat goed, alleen houdt ze niet altijd even goed de balans.
In haar loopauto gaat ze zelf staan.
Ze trekt alle veters los en gaat overal naartoe waar ze eigenlijk niet naartoe mag. Want ja dat is het meest interessant.
Ik heb zelf ook een vraagje. Zoon groeit uit maat 4 luiers. Ik snap niet helemaal waarom je 4+ of 5 zou doen. Qua gewicht zouden beide kunnen. Ik snap sowieso niet waarom er een 4 + is, hadden ze niet door kunnen tellen?
Typisch trouwens dat hij al maanden in maat 4 zit en dat hij net een kilo aankomt als je eens een keer een maandbox heb gekocht. :bonk:
Tinkeltje34 schreef:
18-01-2018 15:39
Ik heb zelf ook een vraagje. Zoon groeit uit maat 4 luiers. Ik snap niet helemaal waarom je 4+ of 5 zou doen. Qua gewicht zouden beide kunnen. Ik snap sowieso niet waarom er een 4 + is, hadden ze niet door kunnen tellen?
Wat voor luiers heb je? Als een pak nog ongeopend is kun je hem vaak ruilen voor een andere maat.
Wij gebruiken maat 4 voor overdag en 4+ voor 's nachts. De omvang is hetzelfde, alleen nemen ze meer op. Met maat 4 lekt ze door 's nachts, maar maat 5 is nog te groot.
Tinkeltje34 schreef:
18-01-2018 15:39
Ik heb zelf ook een vraagje. Zoon groeit uit maat 4 luiers. Ik snap niet helemaal waarom je 4+ of 5 zou doen. Qua gewicht zouden beide kunnen. Ik snap sowieso niet waarom er een 4 + is, hadden ze niet door kunnen tellen?
Marketing ;)
Ik heb Pampers active fit. Maar het is een maandbox, dat zijn andere pakken dan die los in de winkel te krijgen zijn. Ik denk dat ruilen geen optie is.

De luiers vangen nog voldoende op, ook ‘s nachts. Ze worden echt te klein in buikomvang. Ik denk dat ik dan maat 5 moet hebben.
Dan zou ik inderdaad voor maat 5 gaan. Ik gebruik Kruidvat luiers, maar daarbij zijn 4 en 4+ hetzelfde in de buikomvang.
4 en 4+ zijn hetzelfde alleen absorbeert het iets meer :)
Alle reacties Link kopieren
Meyana schreef:
18-01-2018 13:43
Wanneer houdt die baby-groeispurt op? Mini-mey is nu bij 17 weken 70 cm en 6 kg en schiet uit alle kleertjes ondanks dat ze bij haar geboorte best klein was voor de termijn. (45 cm bij 37+4) En ze is ook nog eens een vrij slechte eter.
Ik vond dat zoon vanaf maat 86 eindelijk een wat langere tijd in een maat bleef. Voor die tijd schoot hij er doorheen.

Mijn jongens zijn 13mnd en 2;9 jr.
En we zijn net begonnen voor nummer 3, dus hopelijk over ook één van -8,5 mnd ;-D
Volgens mij hebben we hier iets van een doorslaper....al een paar nachten voedingen om 11 uur en daarna pas weer om 5 uur (ipv 3).:-)
Heerlijk badmeester! Dat kan je echt waarderen nu he :)
Tinkeltje34 schreef:
18-01-2018 15:43
Typisch trouwens dat hij al maanden in maat 4 zit en dat hij net een kilo aankomt als je eens een keer een maandbox heb gekocht. :bonk:
Soms passen ze het juist weer als ze ouder worden! Hoe oud is je kindje nu? Dus het hoeft geen probleem te zijn denk ik.
Nijntje* schreef:
18-01-2018 22:11
Ik vond dat zoon vanaf maat 86 eindelijk een wat langere tijd in een maat bleef. Voor die tijd schoot hij er doorheen.

Mijn jongens zijn 13mnd en 2;9 jr.
En we zijn net begonnen voor nummer 3, dus hopelijk over ook één van -8,5 mnd ;-D
Hier was dat ook zo. Wat mijn zoontje met een jaar aanhad, kan hij nu soms nog steeds dragen (22 maanden). Dus toen hij een jaar was, was het duidelijk te groot, en nu is het te klein, maar doen we uit nood (veel doorlekken) nog wel eens een te korte broek aan :P
rosings schreef:
19-01-2018 10:21
Heerlijk badmeester! Dat kan je echt waarderen nu he :)
Inderdaad al is het voor de badmeesteres wennen want die wordt standaard om 3 uur wakker
Alle reacties Link kopieren
Zoon is hier sinds vandaag alweer 7 weken. 54 cm en 4500 gram ongeveer.

We klooien nogal met zijn voeding, ik vermoed dat hij veel last heeft van reflux (onrustig, veel spugen, vaak de hik etc) en we gebruiken johannesbroodpitmeel maar de ene keer is het wat dikker dan de andere keer. Ik heb dus ook ongeveer 5 verschillende maten flesspeen :facepalm:

Wat ik ook écht een nadeel vind is dat hij zo bizar veel poepluiers ervan krijgt. Hij lekt nu standaard eigenlijk elke dag wel een keer door dus ik heb maar handwasmiddel gekocht en een waslijntje in de badkamer extra opgehangen..
Natte tosti..
Voeg je zelf JHBPM toe of heb je voeding met de toevoeging er al bij in?

Hier juist het tegenovergestelde effect. Dochter heeft behoorlijk veel last van spugen, dus dikken we in. Standaard voeding en ik voeg zelf JHBPM toe, van de reformwinkel. Dochterlief heeft vooral last van verstoppingen, dus daar hebben we nu een middeltje voor. Stoppen we met JHBPM, dan is het spugen echt vreselijk en kan het uren aanhouden. Geen oplossing dus.

Ik hoop heel erg dat dochter minder gaat spugen wanneer we beginnen met de vaste voeding ( volgende week de eerste oefenhapjes) en we op den duur het JHBPM kunnen laten staan en ze haar spugen wat meer onder controle gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje dochter is 7 weken oud vandaag en een echte buikslaper. 's nachts leg ik haar altijd op haar rug of zij maar overdag geregeld op haar buik. Ze slaapt dan een stuk beter. Wat zouden jullie doen in deze situatie. Of mensen met ervaringen of tips?
@ kaartje1

Mijn dochter heeft ook een periode gehad dat ze op dr buik sliep, maar toen was ze al wel een stuk ouder, kon ze haar hoofd op tillen en draaide ze eigenlijk zelf tijdens het slapen op haar buik. Inmiddels begint ze savonds op dr zij en als ik haar in de ochtend uit bed kom halen ligt ze meestal op haar buik.

Ik zou zolang ze niet zelfstandig haar hoofd op kan tillen en kan omdraaien, toch op haar rug blijven leggen ivm verstikkingsgevaar.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:17
1.44% gewijzigd
Hoi Kaartje!

Mijn zoon slaapt al vanaf zijn geboorte op zijn buik. Als ik wilde dat hij rustig (door)sliep moest ik hem op zijn buik leggen. Als ik hem op zijn rug legde sliep ie lang niet zo lekker. Ik heb daarom de in mijn kraamweek al de angelcare monitor gekocht. Deze leg je onder het matrasje en er gaat dan een alarm af als de baby niet meer ademt/beweegt. Gaf mij wel een iets geruster gevoel.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
19-01-2018 13:22


Wat ik ook écht een nadeel vind is dat hij zo bizar veel poepluiers ervan krijgt. Hij lekt nu standaard eigenlijk elke dag wel een keer door dus ik heb maar handwasmiddel gekocht en een waslijntje in de badkamer extra opgehangen..
Dasty Vlekkenverwijderaar! Ideaal voor poepvlekken! We sprayen de vlek flink in en leggen het dan in een emmer met wat warm water. Het kan dan rustig nog een paar dagen blijven liggen tot je een volle wastrommel hebt. Eigenlijk alle gele-poep-vlekken van de eerste maanden zijn zo uit de kleding gegaan, ook uit witte rompers.
Mataranka schreef:
19-01-2018 16:12
Dasty Vlekkenverwijderaar! Ideaal voor poepvlekken! We sprayen de vlek flink in en leggen het dan in een emmer met wat warm water. Het kan dan rustig nog een paar dagen blijven liggen tot je een volle wastrommel hebt. Eigenlijk alle gele-poep-vlekken van de eerste maanden zijn zo uit de kleding gegaan, ook uit witte rompers.
Ik spoel de romper en/of het broekje meteen uit. Voordat ik de was aanzet doe ik wat vloeibare groene zeep van de driehoek op de vlekken en dan hup de wasmachine in. Meestal is het er dan ook uit!

Maar Dasty ga ik ook eens proberen, even sprayen en klaar!
Alle reacties Link kopieren
@lola-lily ik ga eens googlen angelcare montitor. Jou zoontje had dus ook een duidelijke voorkeur voor buikslapen.


@lavendel ook bedankt.
kaartje1 schreef:
19-01-2018 16:38
@lola-lily ik ga eens googlen angelcare montitor. Jou zoontje had dus ook een duidelijke voorkeur voor buikslapen.


@lavendel ook bedankt.
Angelcare is echt de grootste onzin, het wakkert alleen jouw angst aan.

Zoontje heeft ook vanaf de geboorte altijd op zijn buik geslapen. Gewoon een stevig matras en geen synthetische meuk op het bedje.
Dan zou ik nog eerder een aerosleep op bed gooien.
@ Olla, ik was er geruster door 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven