Het Grote Babyvragentopic deel 2

24-01-2018 13:36 3005 berichten
Deeltje 2 van het grote babyvragentopic!

Heb je, krijg je, ken je (of ben je) een baby? Slaapproblemen? Spuitluiers? Speenleed? Stoom afblazen?

Hier ben je aan het juiste adres. Er weet altijd wel iemand raad. Wees welkom en veel plezier :cheers:

Afbeelding
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 13:51
1.10% gewijzigd
Ik klapperde al na 4 maanden haha. En was idealiter rond 9 maanden voor tweede gegaan maar man had meer tijd nodig. Nu gaat in juni anticonceptie de deur uit en dat wordt de laatste omdat man ook al dochter uit eerdere relatie heeft.
Ik merk wel dat ik er steeds vaker over nadenk, een tweede. Mijn zwangerschap was zwaar ruk, maar al bijna weer vergeten. De eerste weken met een newborn vond ik ook maar zo zo, maar ook dat verdwijnt steeds meer naar de achtergrond. Echt klepperen doe ik niet, maar ik weet wel dat we dolgraag beiden een tweede willen.
Maar waar doen we goed aan? Aan de ene kant lijkt het me leuk om niet al te veel leeftijdsverschil te hebben, zelf zit er bijna 5 jaar tussen mijn broertje, zusje en mijzelf ( is een tweeling). Dat vond ik als kind zijnde veel en vaak niet leuk, maar dat kan ook komen door de combi tweeling en die bijna 5 jaar verschil.

Aan de andere kant, lijkt het me erg zwaar om 2 kinderen onder de 2,5 te hebben..
Als het eenmaal zover is zul je roeien met de riemen die je hebt, maar wil ik dat wel?

Manlief en ik hebben afgesproken rond de eerste verjaardag van dochter het onderwerp goed aan te snijden en op dit moment denk ik dat we toch rond die tijd in ieder geval met de AC stoppen. En het dan maar zien. Bij dochter duurde het een half jaar, maar dat zegt natuurlijk niets..
Zo hier hebben de tandjes doorgezet wat heeft geleid tot een paar huilerige dagen en minder eten.

KDV merkte op dat baby wel een gebruiksaanwijzing had (terwijl ik zei als hij niet wil drinken dan drinkt ie niet, het zij zo).

En ik merk dat ik me dat aantrek....

Van alle andere mensen hoor ik continu hoe makkelijk mijn baby is.

Kritiek op je kind krijgen is ook een ding...
Alle reacties Link kopieren
Mja, mijn oudste is er ook 1 met n gebruiksaanwijzing.. Ik heb liever dat ze dat weten dan dat ze haar verkeerd behandelen zeg maar
Ik vind dat maar een rare opmerking badmeester, daar mogen ze wel context bij geven. Met alleen 'heeft een gebruiksaanwijzing' zou ik me onzeker gaan voelen.
Obelix wat zijn we weer nuchter
rosings schreef:
24-04-2018 09:33
Ik vind dat maar een rare opmerking badmeester, daar mogen ze wel context bij geven. Met alleen 'heeft een gebruiksaanwijzing' zou ik me onzeker gaan voelen.
NOu ik had alleen gezegd:

Als ie niet wil drinken dan drinkt ie niet pech gehad.
Maar liggend wil ie nog weleens drinken en als t minder warm is ook. En toen kwam die opmerking.

EN ja hij was wel lastig met al die tandjes ja.
Oh joh, Badmeester, mijn zoon’s gebruiksaanwijzing heeft 4 delen :hihi: ik trok me dat in het begin ook erg aan van de leidsters. Maar ben daar een paar keer flink op m’n strepen gaan staan en nu gaat het hartstikke goed en ze zijn allemaal dol op hem.

En ik denk maar zo: het heeft ook zo z’n voordelen om een sterke wil en een temperamentje te hebben. En dat karakter zit er gewoon al jong in en daar doe je weinig aan. Een laid back, easy going, waait met alle winden mee-type baby is geen resultaat van great parenting, maar van persoonlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
24-04-2018 09:52
NOu ik had alleen gezegd:

Als ie niet wil drinken dan drinkt ie niet pech gehad.
Maar liggend wil ie nog weleens drinken en als t minder warm is ook. En toen kwam die opmerking.

EN ja hij was wel lastig met al die tandjes ja.
Ooooooh, maar das toch geen gebruiksaanwijzing... Niet druk maken hoor. Is gewoon jullie lieve knappe mooie otis!

En oudste heeft n gebruiksaanwijzing(we twijfelen of we haar moeten laten testen) , jongste is redelijk easy-going en ze hebben echt allebei dezelfde genen.. Dus het ligt niet aan ons. (al moet ik dat soms ook nog tegen mezelf zeggen)
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan waarschijnlijk in de zomervakantie weer de molen in voor een tweede. Willen niet te veel tijd er tussen en ontzwangerd zijn hoef ik niet.

En hebben niet alle baby's zo hun eigen trekjes en dingetjes?
Alle reacties Link kopieren
Nr. 2 werd geboren toen oudste ruim 2,5 was. Ik vond dat best pittig, het 'zorgen' voor twee kleintjes. Nr. 3 kwam toen ze 8 en 5 waren en dat vind ik echt perfect! Het gaat zoveel relaxter nu. En er kleppert heel in de verte nog wel wat bij mij :$ maar vriend wil pertinent niet meer en rationeel gezien weet ik ook wel dat het goed zo is.

Ik vind het weinig professioneel zo'n opmerking Badmeester.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit er precies 1,5 jaar tussen en het is pittig (en dan hebben we een baby die overdag lekker mee werkt en d'r huiluurtje pas heeft als de oudste in bed ligt).

Ik vind het achteraf gezien een aanrader om te mikken op een geboorte in maart/april. Niet alleen om de betere kans op het mooie weer (mindr regendagen met kleine kinderen "opgesloten" in huis), maar ook om de feestdagen! Met alle pasen/koningsdagen/pinksteren/etc zijn er lekker veel korte werkweken waardoor man wat vaker thuis is en ik net wat meer hulp heb :-D
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, dat vind ik een goede tip maartje! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er dus 2 met net geen 2 jaar verschil en ik ben alleen.. misschien ook niet onbelangrijk om even te melden :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
24-04-2018 11:44
Hier zit er precies 1,5 jaar tussen en het is pittig (en dan hebben we een baby die overdag lekker mee werkt en d'r huiluurtje pas heeft als de oudste in bed ligt).

Ik vind het achteraf gezien een aanrader om te mikken op een geboorte in maart/april. Niet alleen om de betere kans op het mooie weer (mindr regendagen met kleine kinderen "opgesloten" in huis), maar ook om de feestdagen! Met alle pasen/koningsdagen/pinksteren/etc zijn er lekker veel korte werkweken waardoor man wat vaker thuis is en ik net wat meer hulp heb :-D
Haha dat zei ik hier ook. Vriendin in het onderwijs. Heerlijk al die vrije weken tijdens mijn verlof. Alleen al die temperatuurverschillen vind ik zo zielig voor het kleintje. Van -10 naar 30 in 6 weken!
Ik was vlak voor mijn zoontje op kraambezoek bij een vriendin met een zoontje van 3.5 en een pasgeboren dochter en toen werd dat direct mijn ideale leeftijdsverschil. Grote broer kon dingen voor de baby aangeven, en ze kon zeggen: ‘nu moet jij even wachten schat, want de baby snapt nog niet dat zij moet wachten, maar jij wel, en dan gaan wij zo iets leuks samen doen’ en hij was zindelijk en gewoon, makkelijk.

Dus ik wil er ook minstens 3 jaar tussen. Heerlijk lijkt me dat. Moet er echt niet aan denken om vol in de peuterpuberteit te zitten met zoon en dan daar nog een huilbaby bij te hebben ofzo. Nee dank je :P

Respect voor mensen die het wel doen maar mijn zenuwen zijn daar niet tegen bestand denk ik.
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
24-04-2018 11:58
Ik heb er dus 2 met net geen 2 jaar verschil en ik ben alleen.. misschien ook niet onbelangrijk om even te melden :)
Haha, dat maakt nogal een verschil met hier inderdaad!

Mag ik vragen hoe het komt dat je het alleen doet?
bam_1984 schreef:
24-04-2018 11:58
Ik heb er dus 2 met net geen 2 jaar verschil en ik ben alleen.. misschien ook niet onbelangrijk om even te melden :)
Vind je het goed te doen? (Ook alleen)
lux. schreef:
24-04-2018 12:00
Ik was vlak voor mijn zoontje op kraambezoek bij een vriendin met een zoontje van 3.5 en een pasgeboren dochter en toen werd dat direct mijn ideale leeftijdsverschil. Grote broer kon dingen voor de baby aangeven, en ze kon zeggen: ‘nu moet jij even wachten schat, want de baby snapt nog niet dat zij moet wachten, maar jij wel, en dan gaan wij zo iets leuks samen doen’ en hij was zindelijk en gewoon, makkelijk.

Dus ik wil er ook minstens 3 jaar tussen. Heerlijk lijkt me dat. Moet er echt niet aan denken om vol in de peuterpuberteit te zitten met zoon en dan daar nog een huilbaby bij te hebben ofzo. Nee dank je :P

Respect voor mensen die het wel doen maar mijn zenuwen zijn daar niet tegen bestand denk ik.
Ik ben nog erger...ik wil pas beginnen als zoon 3.5 is, dan gaat hij al naar school als ik verlof heb 🙈
Alle reacties Link kopieren
Hier zit er precies 2 jaar (en 4 dagen) tussen. We zijn begonnen toen dochter 15 maanden was. Ik wilde wel eerder beginnen want er rammelde van alles bij mij, maar we wilden wachten op de uitslag van het genetisch onderzoek naar de hartafwijking van dochter. Toen duidelijk was dat er geen genetische oorzaak te vinden was, heeft man het nog 1 ronde uit kunnen stellen :proud: Was wel meteen de eerste ronde zwanger. Bij dochter duurde het 6 maanden.

Ik vind 2 jaar ook prima hoor, dochter kon al zelf de trap op bijvoorbeeld, snapt dat ze soms even moet wachten en dat haar broer bijvoorbeeld nog niet begrijpt dat hij haar pijn doet als hij haar haar te pakken heeft en ze is superlief voor hem :heart:
Ik had er zelf rekening mee gehouden dat het weer een half jaartje zou duren, en 2,5 jaar leek me ook wel handig. Gelukkig heb je er vanaf het moment dat je stopt met AC weinig meer over te zeggen. Oh en dochter is tijdens mijn verlof gewoon haar vaste drie dagen naar kdv gegaan, die dagen waren heerlijk.

Over gebruiksaanwijzing op kdv: het hangt hier soms ook van de leidster af. De vaste leidster van zoon is er op donderdag en vrijdag, en zij zegt/schrijft wel eens dat hij wat onrustig was en dat hij zich niet goed zelf kon vermaken, maar ze vindt daar verder niet veel van. Zijn tweede leidster verzorgt hem op dinsdag en ik vind haar altijd wat negatiever overkomen. Ik trek me er weinig van aan, zolang ze niet ziek worden redden ze zich er maar mee. Daar worden ze ten slotte voor betaald :)
Alle reacties Link kopieren
Mataranka schreef:
24-04-2018 12:40
Ik vind 2 jaar ook prima hoor, dochter kon al zelf de trap op bijvoorbeeld, snapt dat ze soms even moet wachten en dat haar broer bijvoorbeeld nog niet begrijpt dat hij haar pijn doet als hij haar haar te pakken heeft en ze is superlief voor hem :heart:
Haha, hier is het precies andersom, de oudste snapt nog niet dat hij de jongte pijn kan doen :facepalm: (de jongste doet met 7wk nog niet zoveel)

Maar hij is wel superzorgzaam. Zodra hij haar hoort staat die als een stokstaartje rechtop, dus een babyfoon is overbodig. En hij probeert elke keer te helpen met voeren en drinken geven: een stukje beschuit of soepstengel, en slokje ijsthee... :love:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ja hier dus al n kind op de basisschool toen ik verlof had vd jongste en ik vond dat heerlijk! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd: wanneer begon het bij jullie dan weer met rammelen? Mijn zoon is nu bijna 4 maanden en helemaal geen bijzonder moeilijk kind ofzo maar de eerste 2,5 maand heb ik wel zoiets gehad van "ik doe dit echt niet nog een keer". Terwijl ik wel altijd het beeld had van een gezin met meerdere kinderen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
24-04-2018 12:01
Haha, dat maakt nogal een verschil met hier inderdaad!

Mag ik vragen hoe het komt dat je het alleen doet?
Ben al jaren vrijgezel.. ik ben niet zo iemand die een relatie begint met iemand omdat ik graag een kind wil :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Borboletas bij mij dus 4 maanden, maar in mijn omgeving genoeg verhalen dat het pas bij 3 begon te kriebelen.

Het ligt ook zo aan hoe het oudste kind is. Zoon is nu al dol op baby's en zijn grote zus. Ik denk dat dat wel los zal lopen. Hij kan gewoon naar mijn idee al best veel, dus zal wel loslopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven